iPhone open voor BASE 4G-netwerk vanaf 2 mei

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Met de carrier-update had BASE ook ineens de cell-broadcast service kunnen activeren (welke ook weer niet standard geactiveerd is bij iPhones).

Helaas hebben ze dit (nog) niet voorzien.

Een gemiste kans, want cell-broadcast is veel efficiënter dan het huidige SMS-systeem van BE-Alert.

Zie maar naar Nederland (NL-Alert: http://www.nl-alert.nl)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Allemaal verbruik voor iets dat waarschijnlijk nooit zal gebruikt worden?
kdhoe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 25 keer

Snelheid is niet slecht, maar kan altijd beter :)

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Bijlagen
image.jpg
Fliz
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Mobile vikings..

Afbeelding
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ma haha 101 ping... Edge, someone?

Fliz
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 30 keer

Goh, ik dacht dat alle netwerken wel last hadden van hoge ping in 't begin?
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Dag 1 Proximus: geen dergelijke ping pieken (toch niet in mijn tests destijds)
Dag 1 Mobistar: laagste ping over LTE in België die ik tot nu toe heb gehad in tests
Dag 1 Base: ping absurd hoog met momenten

't Is precies nog steeds niet altijd beter, want we kunnen moeilijk zeggen dat Base 4G nog maar net (als in dagen) gelanceerd is.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Als ik eens tijd heb zal ik in 4g gebied eens voip en ping grondig testen. Streaming en surfen ging wel heel vlot.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
nvdv75
Starter
Starter

Ik heb een probleem bij base na update voor 4G op iphone 5.
Het switch tussen 3G en 4G duur lang voor mobile netwerk activeert van 4g naar 3g of omgekeerd zijn er nog zo probleem?
kdhoe
Plus Member
Plus Member

nvdv75 schreef:Ik heb een probleem bij base na update voor 4G op iphone 5.
Het switch tussen 3G en 4G duur lang voor mobile netwerk activeert van 4g naar 3g of omgekeerd zijn er nog zo probleem?
Ik heb hetzelfde probleem (iPhone 5s).
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Op mijn iphone 5s gaat het wisselen heel vlot tussen 3G en 4G. Wel stopt 4G precies na een bepaalde tijd; geen bit meer door te krijgen. Dan even 4G afzetten en terug inschakelen en gaat hij terug door.
kdhoe
Plus Member
Plus Member

lithion schreef:Op mijn iphone 5s gaat het wisselen heel vlot tussen 3G en 4G. Wel stopt 4G precies na een bepaalde tijd; geen bit meer door te krijgen. Dan even 4G afzetten en terug inschakelen en gaat hij terug door.
Dat is idd wat ik ook heb. Maar ik merk dat het net na de switch van 3G naar 4G gebeurd.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Iemand al iets anders dan 10MHz live ergens gezien? Valt te checken door *3001#12345#* in de dialer in te toetsen en te bellen. Daarna staat het onder UMTS Cell Environment -> UMTS RR info.
lithion schreef:Op mijn iphone 5s gaat het wisselen heel vlot tussen 3G en 4G. Wel stopt 4G precies na een bepaalde tijd; geen bit meer door te krijgen. Dan even 4G afzetten en terug inschakelen en gaat hij terug door.
Heb ik ook last van, wel met een Nexus 5.
kdhoe
Plus Member
Plus Member

Heb ik ook last van, wel met een Nexus 5.
Ik heb dit probleem eens aangekaart bij Base en dit is hun antwoord:

"Geachte heer

Ik mocht uw e-mail goed ontvangen en heb dit doorgegeven aan onze technische dienst.

Onderzoek heeft uitgewezen dat dit op dit moment normaal is wanneer uw toestel omschakeld van 3 naar 4G en omgekeerd.

Wij kunnen hier op dit ogenblik weinig aan doen. Maar natuurlijk stellen wij alles in het werk, om dit in de toekomst te verbeteren."
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Als dit serieus een antwoord is van de klantendienst dan is't pijnlijk. Normaal... het is niet echt normaal, nee.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

heb trouwens hetzelfde probleem hier, maar dan met mijn 4G dongle op PC! Met mobi* en proxi werkt alles zoals het hoort...
Bijlagen
MV_4G.JPG
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Ik vraag met eigenlijk af of er een (Cydia)app bestaat om te kunnen switchen tussen 2G, 3G en 4G. Wanneer ik in een 4G-gebied ben, is het uiteraard zeer leuk om hier gebruik van te kunnen maken!

Maar thuis is het bereik met 3G zo slecht dat ik vaak smsjes van voicemail krijg terwijl er zelfs geen oproep is overgegaan. Zo zou het leuk zijn om thuis te kunnen forceren op 2G. Wat internet betrefd kan ik dan toch gebruikmaken van de wifi.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
Converted
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Het is mogelijk dat je toestel switcht tussen een 2G/3G/4G signaal. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren tijdens een telefoongesprek (of zelfs een berichtje). Hier gaat je gsm gewoonlijk terugschakelen naar een zo laag mogelijke frequentie, omdat dit de meest stabiele verbinding oplevert. Hierdoor kan het wel zijn dat je toestel nog steeds een 4G-verbinding weergeeft, maar dat de omschakeling nog niet helemaal vlekkeloos verlopen is en je eigenlijk nog in een soort 'grijze zone' bent. Dit zou naar de toekomst toe wel nog moeten verbeteren, mede door een diepgaandere dekking, maar mogelijk ook door software updates van de fabrikant van je toestel.
Het is trouwens ook mogelijk dat je toestel niet altijd even vlot terugkoppelt naar een 2G of 3G netwerk voor oproepen. Gewoonlijk schakelen toestellen terug naar een 2G-verbinding wanneer een oproep doorkomt. Wanneer dit niet vlot gebeurt, kan het zijn dat de oproep niet goed doorkomt en rechstreeks op de voicemail uitkomt.
Bij deze het antwoord van Mobile Vikings (MVNO van Base) betreffende het 4G probleem...
"ONEup -> 1000/40"
tommekentom
Premium Member
Premium Member
Twitter: MisterTommie
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 24 keer
Contacteer:

Converted schreef:
Het is mogelijk dat je toestel switcht tussen een 2G/3G/4G signaal. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren tijdens een telefoongesprek (of zelfs een berichtje). Hier gaat je gsm gewoonlijk terugschakelen naar een zo laag mogelijke frequentie, omdat dit de meest stabiele verbinding oplevert. Hierdoor kan het wel zijn dat je toestel nog steeds een 4G-verbinding weergeeft, maar dat de omschakeling nog niet helemaal vlekkeloos verlopen is en je eigenlijk nog in een soort 'grijze zone' bent. Dit zou naar de toekomst toe wel nog moeten verbeteren, mede door een diepgaandere dekking, maar mogelijk ook door software updates van de fabrikant van je toestel.
Het is trouwens ook mogelijk dat je toestel niet altijd even vlot terugkoppelt naar een 2G of 3G netwerk voor oproepen. Gewoonlijk schakelen toestellen terug naar een 2G-verbinding wanneer een oproep doorkomt. Wanneer dit niet vlot gebeurt, kan het zijn dat de oproep niet goed doorkomt en rechstreeks op de voicemail uitkomt.
Bij deze het antwoord van Mobile Vikings (MVNO van Base) betreffende het 4G probleem...
Hierbij schuiven ze het probleem over op het toestel dat de omschakeling niet goed kan maken. Mocht het signaal voldoende zijn, werkt het ook perfect zonder omschakeling.
[Home] Bouygues Bbox ultym fibra
[Home] Tadaam Premium
[Pro] iPhone XS Max - Orange Shape Traveller
[Private] Samsung Note 20 ultra - Bouygues Sensation 120GB
wied
Elite Poster
Elite Poster

deze draad geeft aan dat we eenzelfde probleem hebben met iphone-S, nexus 5 en alcatel L800 dongle! Ben benieuwd of ca 200.000 vikings enig gewicht in de schaal gaan leggen om (snel) een oplossing te bekomen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:deze draad geeft aan dat we eenzelfde probleem hebben met iphone-S, nexus 5 en alcatel L800 dongle! Ben benieuwd of ca 200.000 vikings enig gewicht in de schaal gaan leggen om (snel) een oplossing te bekomen...
Waarschijnlijk heeft elk device er wel last van. En die fractie van vikings die dagelijks 4G gebruiken zullen niet veel uitmaken.

Alleszins een mailtje naar base gestuurd met het probleem en expliciet erbij geschreven dat het niet tijdens de wissel tussen de verschillende technologien is.
wied
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb aan de netwerkbeheerder gevraagd om dit na te kijken.
Zodra ik meer weet hou ik je op de hoogte.
Heb je nog vragen of wens je meer informatie, aarzel dan niet om ons te contacteren.
Kind regards,
The Mobile Vikings Team

zit nog steeds op een antwoord te wachten. Zowel mobi* als proxi geven hier (antwerpen-noord) een matig 4G signaal van 2 à 3 streepjes, maar werken wel onafgebroken en out-of-the-box! Base/MV signaal is daarentegen maximaal 5 streepjes :-(
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

AndRo555 schreef:Waarschijnlijk heeft elk device er wel last van. En die fractie van vikings die dagelijks 4G gebruiken zullen niet veel uitmaken.
Alleszins een mailtje naar base gestuurd met het probleem en expliciet erbij geschreven dat het niet tijdens de wissel tussen de verschillende technologien is.
Zeer zeker, niks met iPhone of de nieuwe carrier file te maken dus. Hier al eens eerder geschreven (of in ander topic) dat ik dit ook opmerkte met een S4. Teruggaan naar 3G was bij mij de oplossing voor een stabiele connectie zonder time outs dus inderdaad niks te maken met een wissel tussen 3G en 4G en omgekeerd.

Het kan misschien in dezelfde richting gezocht worden als hun soms veel hogere ping?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Ik vermoed eerder dat het te maken heeft met de RRC states van LTE in stanby, dat er ergens iets mis gaat in de stanby (dat is bij mij toch vaak het geval bij het probleem)
wied
Elite Poster
Elite Poster

nooit te vroeg victorie kraaien, maar mijn base/MV 4G signaal lijkt hier nu "onafgebroken" door te komen! Geen bevrozen browser meer dus... :-D
kdhoe
Plus Member
Plus Member

wied schreef:nooit te vroeg victorie kraaien, maar mijn base/MV 4G signaal lijkt hier nu "onafgebroken" door te komen! Geen bevrozen browser meer dus... :-D
Het is sinds deze week inderdaad beter. Op de weg van en naar het werk luister ik constant spotify en merk ik dus direct wanneer 4G wegvalt. Maar gisteren was het toch nog eens weggevallen (op de ring van Brussel in Wemmel). De rest van de week was de connectie altijd stabiel gebleven.
wied
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, het loopt nog wel eens een keer mis! Zij het nu minder frequent...
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”