Te koop veiling

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Bij het probleem over conflict tussen ebay nu kopen, en hier meeneemprijs bieden, is er mss een oplossing:
Je kan de koop pas officieel laten sluiten wanneer de verkoper de koop bevestigt.
In die zin zal de meeneemprijs bindend zijn, in dat de verkoper geen hoger bod meer mag accepteren, maar kan hij nog altijd afzien in geval er wegens afwezigheid een verkoopsconflict optreedt.
Wat je ook doet, als je met een verkoper te maken hebt die niet ter goeder trouw handelt, kan je nog zo veel regeltjes bedenken als je wilt.

De regels zijn er vooral voor de goede duidelijkheid, en om situaties te vermijden die onverwachts zouden kunnen optreden: er is er bv eentje bijgevoegd over paswoorden meegeven, omdat er per ongeluk ns toestellen verkocht zijn geweest die een paswoord beveiliging hadden, en geen hardware reset knop.

Zit je met een verkoper die ter kwader trouw handelt, dan kan die nog een vals paswoord meegeven en dan sta je daar als koper uiteindelijk toch ni de kou. Maar in een normaal geval doet die regel de koper en verkoper denken aan situaties die je niet direct zou verwachten.
Bv het vermelden dat een toestel verkocht wordt dat niet out-of-the-box gebruiksklaar is, bv dat er bepaalde onderdelen niet aanwezig zijn. Zo'n misverstanden kunnen snel optreden en nog sneller escaleren, en we zijn nu eenmaal een kleine groep, zo onder mekaar. Goeie regels maken goeie vrienden, zeker als het over geldzaken gaat.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Op site's waar je het heft nog in eigen kan nemen kan je blijven aanspreken. Maar het geval Ebay waar elke verkoop bindend is met hun algemene voorwaarde zou ik het toch achterwege laten. Daar kan je een hoop zever mee op de hals halen.

Ik vind wel dat de regels gewoon moeten gevolgd worden en dat de verkoper in kwestie deze volgt. Heb al mensen via een privé bericht moeten aanspreken dat hetgeen ze gedaan hebben niet netjes is, en de tegenpartij altijd van antwoord gediend als tussenpersoon, volgens mij tot hiertoe ook allemaal opgelost. Als iemand herhaaldelijk in de fout gaat met het verkopen, verliest hij het recht om nog iets te mogen verkopen. Ik kan mij herinneren dat ik in het begin van de "vernieuwde" regels een paar aanvaringen heb gehad betreffende te geef of zeer grote verkopen (degene die er waren, waren mits intern overleg goedgekeurd). Indien men iets gratis weggeeft is minimum informatie al genoeg (typenr of dergelijke), de andere partij moet maar even moeite doen om het op te zoeken over wat het gaat. Sinds de vernieuwde regels er zijn, zijn er nog maar weinig problemen geweest.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Heronic schreef:
tb0ne schreef: ...
1. Btw ben je in principe kwijt van zodra je de winkel buitenkomt. Net zoals bij een wagen is een product gelijk 21% van zijn waarde kwijt de moment dat je ermee van de garage komt. Maar daar houd ik als koper wel degelijk rekening mee. Ik vergelijk werkelijke winkelprijs (incl) voor nieuw materiaal of gangbare 2ehandsprijs voor 2e hands materiaal.
2. Verzendkosten zijn gewoonlijk excl tenzij anders vermeld. En dus niet van toepassing.
3. Importkosten. Mja als je prijzen uit taiwan wil vergelijken ben je wederom niet serieus bezig. Al betaal je niet op alles wat van ver komt importkosten.
4. Van zodra niet meer leverbaar geld de tweedehandsmarkt of laatste prijs indien te nieuw voor tweedehandsmarkt als referentiepunt. Of mis ik daar iets?

Gezond verstand ja.. geen 5€ bieden voor iets wat makkelijk 20 gaat.
Maar ook evenmin geen 20 vragen voor iets wat 5 gaat.

Iedereen mag zotte prijzen vragen of belachelijke biedingen doen van mijn part. Ik stoor mij daar niet aan, ik denk daar zo het mijne van! ;)
1/ Maakt niet uit, je betaalt de BTW toch op het moment dat je belist iets te kopen in een winkel? Er moet dus rekening mee worden gehouden in de vergelijking.
2/ Als een webshop op het einde van een bestelling 9,95 euro aanrekent om iets af te leveren betaal je die toch? Bij een belgische shop of in het grensgebied is het doenbaar iets op te halen, maar bij de andere? Best vaak van toepassing denk ik.
3/ Toch gebeurt het regelmatig, een typisch voorbeeld is de verkoop van een tablet. Dan komt de vergelijking met het oosten al snel om het hoekje kijken!
4/ Die richtlijnen zijn er zeker maar wederom een voorbeeld: 2 smartphones die even oud zijn, de ene al zware gebruikerssporen en de andere niet. Voor de rest dezelfde specificaties, het is dan toch logisch dat de eerste goedkoper is dan de tweede? Hetgeen je dan vaak zal zien is dat iemand zegt ik heb op site x of y hetzelfde toestel z euro goedkoper gevonden en gemakshalve de toestand vergeet.
Je kan toch niet blind vergelijken met de goedkoopste prijs die je kan vinden, net zo min je dat kan met de duurste.

Gezond verstand, my point exactly!
Uiteraard is het een kwestie van vraag en aanbod en geen exacte wetenschap, gelukkig maar!
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

1. Een winkel is btw plichtig. Een particulier niet. 2e hands materiaal al helemaal niet. Ik hou hier tot op zekere hoogte wel rekening mee zolang het om nieuw materiaal gaat.
2. Ja en? Wat is het verschil volgens jou dan met de verzendkosten van de webshop en die van een verkoper op ub?
3. Dat is voor rekening van zij die zo redeneren. Wie daarmee wil vergelijken moet ze maar daar gaan kopen.
4. Daar heb je wel een zeker punt.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Waarschijnlijk bedoelen we hetzelfde of misschien niet...
Als ik hier iets nieuw aanbiedt aan 50 euro dat je kan ophalen of laten verzenden via Kiala dan is de prijs maximaal 54 euro.
Een webshop in het midden van Spanje biedt hetzelfde product voor 45 euro aan en rekent 14.99 euro verzending naar België.
Moet ik dan maar aan 45 euro of lager verkopen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

tb0ne schreef:Moet ik dan maar aan 45 euro of lager verkopen?
Jij moet niets... desnoods vraag je er 100 euro voor... maar het is aan de potentiele koper wat hij ervoor wil geven.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Uiteraard, maar bij wijze van spreken...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik volg hem wel. "Mag je de verzendkosten meerekenen als je verplicht bent om prijzen te vergelijken?"

Deze week bij Scheire en de schepping een buisje dat het menselijk lichaam als geleider gebruikt, te koop op de site voor geen 10 dollar. Wel effe meer dan 60 dollar verzendkosten bij. Mag je, als je dat zou hebben (weinig realistisch voorbeeld hier, maar doe effe alsof) 70 euro aanrekenen om dat te verkopen, of zou dat hier gezien worden als verkopen met winst. Goeie vraag overigens.

Het probleem is, volgens mij, dat je verzendkosten wel kan gebruiken om een prijs vergelijking te maken (de koper zou dit anders moeten betalen om het goed vast te krijgen), maar niet om een max prijs te bepalen; je kan het nl gekocht hebben gebundeld met andere producten, of een andere site destijds die minder verzending rekende, etc etc.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Waar zit het probleem ?

1. je misbruikt deze site om de handelen, dat valt op, post gaat dicht.
2. je verkoopt hier iets aan een te hoge prijs, daar krijg je al snel opmerkingen over. Het is aan u om uw prijs al dan niet te laten zakken -> te reageren.

Jij kocht product x aan 100€ en verkoopt dit aan 80€, ik weet een site waar ze dat momenteel nieuw verkopen aan 75€... ik zie niet in waarom ik dat niet mag melden... het is aan u om al dan niet uw prijs te laten zakken, voor mij hoef je dat niet te doen....
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=21541
A. Verboden:
13. Discussie te starten in een verkoopsthread.

Daar zit hem het probleem...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik denk dat we hier teveel nadruk leggen op "verkoop met winst", of de regel teveel naar de letter nemen in plaats van naar de "geest".

Wat de oorspronkelijke bedoeling was, is dat we niet willen dat er een soort commerciële activiteit komt.
Ik denk niet dat we een probleem hebben dat je uw frigo aan 200€ verkoopt, zelfs indien je er zelf maar 100€ voor hebt betaald.
Zolang je Userbase niet gebruikt om er een frigo-handel mee te starten.

En om het voorbeeld van de "leuke nummers" te gebruiken.
Ik denk ook niet wat we er een probleem mee hebben als hier eenmalig een speciaal nummer geveild wordt aan €50, zelfs als we weten dat de TS er maar 18€ voor betaald heeft.
Maar als een gebruiker speciaal alle telecom shops afschuimt op zoek naar "speciale" nummers, waarvoor hij 10€ betaalt en met veel winst verkoopt, dan is dit een handeltje, en dat willen we dus niet ...
(dit gewoon als voorbeeld)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Blijkbaar halen velen hier "winst" en "omzet" door elkaar. Als je het echt als een handeltje wilt beschouwen, dan moet je ook weten dat dit handeltje kosten met zich meebrengt. Het brengt mij zeker een bepaalde som op. Daar ga ik niet over zeveren. Maar het is nog altijd een pak minder dan wat je bij een operator zou betalen voor een bepaald nummer (diamond/gold/silver). Dus de eventuele koper gaat er zeker niet minder triest om zijn! Hij heeft een nummer zoals hij wenst en heeft daar 100 tot 150 euro minder voor betaald dan bij zijn operator (afhankelijk van bij welke operator je bent). Kan hij alleen maar blij om zijn :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Maar als jij systematisch nummers gaat opkopen en ze dan hier aanbied is het wel handel (en hier niet op z'n plaats).
.... maar je mag de regels voor mijn part dus gerust rekken, niemand ligt er wakker van wanneer je eenmalig wat nummers verkoopt, niemand ligt er wakker van wanneer er commentaar is in een verkoop topic.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik weet niet of er een probleem is. Dit topic was nu eens een echte RFC (request for comments), en dan doen we dat. Of er iets mee gebeurt is aan de mods en admins om uit te maken :-)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Had het een pol geweest : moet het veranderen? Dan had het simpeler geweest.
Nee.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik vind de regel over geen discussie starten in een verkoops topic ook niet altijd even fijn. Je ziet iemand reageren met een terechte opmerking, en dan verdwijnt die even later al. Als dat een nuttige niet storende opmerking is moet dat kunnen volgens mij...
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

We kunnen mss die regel zo herbekijken dat er, bij langere opmerkingen, afgesplitst wordt naar een ander topic in een ander forum, met doorverwijzing. De vraag is dan (om het moeilijk te maken ;-) ) : splitsen we direct af met een dubbeltopic, of bekijken we dit geval per geval.
Er zijn idd topics waar terechte opmerkingen over prijzen enzo komen, ivm elders goedkoper, prijsmisvatting, er zijn ook andere die vrij snel weggemod worden.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

ITnetadmin schreef:Er zijn idd topics waar terechte opmerkingen over prijzen enzo komen, ivm elders goedkoper, prijsmisvatting, er zijn ook andere die vrij snel weggemod worden.
Ik vind net dat we er tolerant in zijn, als er echt zaken zijn die er vanaf wijken wordt dit gemod.
Slafes schreef:Ik vind de regel over geen discussie starten in een verkoops topic ook niet altijd even fijn. Je ziet iemand reageren met een terechte opmerking, en dan verdwijnt die even later al. Als dat een nuttige niet storende opmerking is moet dat kunnen volgens mij...
Indien iemand echt een terechte opmerking heeft blijft het 9/10 altijd staan. Als wij discussies gaan toelaten dan wordt verkoop echt onoverzichtelijk. Mensen gebruiken zelf de meldknop om aan te geven dat er iets daar niet in hoort, en als deze mensen gelijk hebben, volgt er een modbreak.

Er zijn hier zaken die hier gemeld zijn en die bij ons in behandeling zijn genomen en waar eventueel iets kan evolueren dat voor iedereen beter wordt. Maar echt alles overhoop halen gaat er niet in zitten vrees ik ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik klaag zeker niet over de hardhandigheid van de mods hier, dat valt reuze mee :-)
En over dingen die effectief weggemod zijn, bv in het te koop topic, kan ik niet oordelen wegens... weggemod :-)

Een revolutie werd denk ik nooit verwacht. Maar als er bijsturingen nodig zijn kan je alvast met onze feedback iets beginnen :-)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

hier alvast een template die je als hulp kan gebruiken, indien je fouten ontdekt kan je mij dit meedelen :)

Vaste prijs:

Code: Selecteer alles

[b]Object + omschrijving:[/b]
[b]Optionele foto's:[/b]
[b]Vaste prijs:[/b]
[b]Locatie:[/b]
[b]Mogelijkheden tot verkrijgen + Verzendkosten:[/b]
Voorbeeld:
Object + omschrijving: B-box 3

Optionele foto's:
Afbeelding

Vaste prijs: 50€

Locatie: Wilrijk

Mogelijkheden tot verkrijgen + Verzendkosten: Kiala 4€, Bpost 7€, afhalen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Per opbod **uur:

Code: Selecteer alles

[b]Object + omschrijving:[/b]
[b]Optionele foto's:[/b]
[b]Minimumprijs:[/b]
[b]Optioneel meeneemprijs:[/b]
[b]Hoogste bod na x-aantal uur wint (opbod per x€):[/b]
[b]Locatie:[/b]
[b]Mogelijkheden tot verkrijgen + Verzendkosten:[/b]
Voorbeeld:
Object + omschrijving: B-Box 3

Optionele foto's:
Afbeelding

Minimumprijs: 30€
Optioneel meeneemprijs: 50€
Hoogste bod na x-aantal uur wint (opbod per x€): 48h (per 1€ aub)
Locatie: Wilrijk
Mogelijkheden tot verkrijgen + Verzendkosten: Kiala 4€, Bpost 7€, afhalen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Per opbod einddatum:

Code: Selecteer alles

[b]Object + omschrijving:[/b]
[b]Optionele foto's:[/b]
[b]Minimumprijs:[/b]
[b]Optioneel meeneemprijs:[/b]
[b]Eindtijd (opbod per x€):[/b]
[b]Locatie:[/b]
[b]Mogelijkheden tot verkrijgen + Verzendkosten:[/b]
Voorbeeld:
Object + omschrijving: B-Box 3

Optionele foto's:
Afbeelding

Minimumprijs: 30€
Optioneel meeneemprijs: 50€
Eindtijd (opbod per x€): 01/01/2015 om 18.00 (per 1€ aub)
Locatie: Wilrijk
Mogelijkheden tot verkrijgen + Verzendkosten: Kiala 4€, Bpost 7€, afhalen
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

@TiTanium: "€"-teken moet voor het bedrag :-)
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Zou kunnen, weet dat dit verschillend is vanwaar je bent.
Maar je hebt gelijk, heb het even gekeken via google.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Euroteken
Leer nog alle dagen bij :D
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Neen hoor, het is niet afhankelijk van waar je bent. Velen gebruiken het gewoon fout :-)
Het euro teken moet net als de dollar, pond en yen voor het bedrag komen. Maar door de verwarring met de oude munten (de BEF etc) schrijven velen het er nog dikwijls achter. Dat zie je ook bij diverse operatoren. Hier in Vlaanderen merk ik dat meer en meer mensen het voor het getal beginnen schrijven, maar in het Frans gedeelte van het land schrijven ze het er allemaal achter het getal. Raar land :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Waarom geen Mod in het forum plaatsen ? Op wht.nl hebben ze dergelijk iets voor aanbiedingen te krijgen. Vult de aanbieder gewoon veldjes in, en alles wordt mooi weergegeven.

Geen discussie meer ;)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt, daar is het nu netjes geworden. Probleem is dat dit custom werk is en waarschijnlijk dus niet voor niks zal zijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

In Belgie zetten we de € er achter, zoals vroeger, en daarmee basta ;-)

"Voor de plaatsing van het euroteken is er geen officiële Europese standaard. Net als andere valutatekens, zoals de tekens voor het Britse pond sterling (£), de dollar ($) en de Japanse yen (¥), wordt het euroteken (€) in het Nederlands vóór het genoemde bedrag geplaatst.
In Nederland is het gebruikelijk de muntcode voor het bedrag te zetten, in Vlaanderen erachter."
-- citaat uit http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1178


Qua templates, ik zag shiseido laatst iets interessants gebruiken (enfin, hij had zich vergist want het was een bieding met sluiting x uur na laatste bod). Een anti-snipe regel van 30 minuten. Ik kan me voorstellen dat dit, bij een laatste bod binnen de 30 minuten voor het einde van een bieding met vast einduur, dit de bieding verlengt met 30 minuten vanaf het laatste bod. We werken wel niet vaak met vast einduur hier, maar ik vond het alleszins een leuk concept.

We kunnen natuurlijk altijd de templates in een sticky gooien in het forum, da's al een goeie start, want er wordt toch wel vaak data vergeten bij het openen van een topic, merk ik aan de mod reacties.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

ITnetadmin schreef:ik vond het alleszins een leuk concept.
Het concept is inderdaad leuk (al lijkt het me niet dat er hier veel misbruikt gemaakt wordt)... maar het probleem is dat Userbase gewoon forum software gebruikt en geen bid-systeem... hoe meer regeltjes je dus gaat invoeren hoe complexer je het maakt om dit manueel te controleren.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 948
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 81 keer

Hier wordt meestal gebruik gemaakt van de regel "x tijd na de laatste bieding", dat is eigenlijk nagenoeg hetzelfde als een "anti-snipe regel van x tijd". :wink:
Internet/TV: All-Internet + Telenet TV
VoIP: Fritzbox 7390 met Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

En de BIN normen zeggen iets helemaal anders :-)

3 Munteenheden en symbolen

- Valutacodes voor geldeenheden plaats je achter het bedrag. Tussen het bedrag en de code komt een vaste spatie.

125,45 EUR
68 GBP

- Symbolen voor geldeenheden plaats je voor het bedrag, gevolgd door een vaste spatie.

€ 125,45
£ 68

- In niet gespecialiseerde teksten gebruik je geen valutacodes.

Heb jij 20 euro bij je?
We hebben euro's tegen dollars gewisseld.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Na interne discussie zijn we eigenlijk tot de conclusie gekomen dat de huidige regels wel OK zijn maar wel iets strikter moeten toegepast worden. Binnen enkele dagen zal ik de regels nog een beetje updaten maar het moet duidelijk zijn dat:
* indien elders aangeboden, dan moet je het ook vermelden in de opening post, met links indien mogelijk
* je bent verplicht boden op die andere plaatsen ook hier te vermelden

zo blijft het transparant.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik zie daar een groot nadeel in voor de mensen die hun "item(s)" op UB alleen aanbieden dan.

Elke keer er een bod is op een andere forum zal het topic gebumbt worden en zo héél wat meer aandacht krijgen...

Toch iets om rekening mee te houden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik vermoed dat heel wat kopers ook wel wat zullen afgeschrikt zijn doordat er meer concurrentie is. Het was dit of een periode van exclusiviteit en die periode van exclusiviteit heeft het momenteel niet gehaald.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:* je bent verplicht boden op die andere plaatsen ook hier te vermelden
Lijkt me niet meteen een goed idee... vraagt veel administratie en zo bumped men constant het topic.

Indien er in het initiele topic links staan zou ik dat persoonlijk voldoende vinden (en zelfs daarvan zie ik de noodzaak niet echt in).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ben al blij als je kan doorklikken op de links en daar eens gaat kijken. Aan de andere kant, dan kan je ook foefelen he... Je zet het op 2dehands en gaat daar met een ander account ook op bieden. Denk dat de meeste mensen weliswaar liever hier iets verkopen dan daar... :)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Tja, bedriegers zijn er altijd, regels of geen regels. De verkoopsfeer hier op het podium forum is gewoonlijk wel redelijk familiaal en betrouwbaar en dat moet wel behouden blijven in mijn opinie.

edit: typo door gsm
Laatst gewijzigd door MClaeys op 23 mar 2014, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

r2504 schreef:
Goztow schreef:* je bent verplicht boden op die andere plaatsen ook hier te vermelden
Lijkt me niet meteen een goed idee... vraagt veel administratie en zo bumped men constant het topic.

Indien er in het initiele topic links staan zou ik dat persoonlijk voldoende vinden (en zelfs daarvan zie ik de noodzaak niet echt in).
Misschien moet ik verduidelijken dat dit enkel is als het om facebook of vriendenkring gaat.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Maakt dat het allemaal geen beetje verwarrend... dan wel, dan niet, ... :?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Bij fb of vriendenkring verkoop wordt er trouwens zelden met opbod verkocht.
Daar ist meer "wie wil" en "ik geef zoveel" en "verkocht", of niet.
Plus dat je dan sowieso discussies gaat krijgen, want ook voor mij persoonlijk, bij gezamenlijke verkoop in familiekring/vriendenkring en hier, zouden de familie/vrienden voorrang krijgen ook al bieden ze minder dan de boden hier.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Kunnen ridicuul lage boden in een veiling met een minimum prijs?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Mijn inziens niet, een minimumprijs is er voor iets?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”