![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ik gebruik nu een iPhone 5 en een Blackberry 9790. Alle 2 z'n voor en nadelen maar die 2 samen is voor mij de perfecte combinatie.
Marketingredenen... om marketing redenen... het is gewoon absurd evenveel pixels op je 4 of 5 inch smartphone te hebben als thuis op je 60 inch TV !
Bert911 schreef:...maar die 2 samen is voor mij de perfecte combinatie.
Werk en privé.BillyMobiel schreef:Bert911 schreef:...maar die 2 samen is voor mij de perfecte combinatie.Dus jou perfecte combinatie is 2 aparte toestellen met een aparte simkaart (en dus een apart nummer of extra betalen) en afzonderlijke laders? Twee toestellen die je moet meenemen, meer plaats innemen en kan kwijt raken?
Of zijn er voordelen die ik niet zie van het gebruik van twee aparte toestellen?
Volgens mij gebruik jij geen smartphoner2504 schreef:... om marketing redenen... het is gewoon absurd evenveel pixels op je 4 of 5 inch smartphone te hebben als thuis op je 60 inch TV !
Heb jij al eens een Iphone 4 of hoger gezien/gebruikt? Retina display is veel scherper, dat ziet toch iedereen??r2504 schreef:k heb een Nokia 800 met amper 480 x 800 pixels...
Neen, dit legt het pijnlijke feit bloot dat TV's en computerschermen al jaren een stilstand kennen op vlak van resolutie. Vooral bij laptops was dit om te huilen, maar stilletjes aan beginnen ze door te hebben dat er vraag is naar 4K-resoluties en groter op alle platformen.r2504 schreef:... om marketing redenen... het is gewoon absurd evenveel pixels op je 4 of 5 inch smartphone te hebben als thuis op je 60 inch TV !
Ik ben nochtans altijd tevreden geweest van Nokia, nooit problemen gehad. Geen enkele Lumia hier heeft last van reboots (920, 620 en even een 720 en 820 maar dat was maar een maand dus die tel ik niet mee). Dat er een probleem is met WP8 zelf is dus al niet waar (volgens eigen ervaringen). Er zit ook een grote update aan te komen met WP8.1 waar alle toestellen de update krijgen. Dat er zaken zijn in WP8 die nog minder compleet aanvoelen kan kloppen, afhankelijk van welk toestel je kwam, ik heb er alvast geen last van en met WP8.1 werken ze die "allemaal" weg.jos123 schreef:Niet volgens @MClaeys danselder schreef:Er zijn héél veel verschillende klachten maar wat steeds weerkeert is de onbetrouwbaarheid van die nieuwe WP8 apparaten. Iedereen klaagt erover dat ze veel moeten herstarten, het spel gewoon vastslaat... Al die problemen zijn nergens tot terug te leiden tot 3rd party apps of de provider, het ligt echt wel aan WP8 volgens ons.
Je zegt dat het te maken heeft met WP8, maar je geeft aan dat je alleen Nokia's getest hebt? Wat met HTC, Samsung, Huawei?
Dat Nokia geen goede smartphones kunnen fabriceren is geen nieuws... Daar verschiet ik er niet van
!
Ja, ik zie regelmatig iPhone's (trouwens de ppi van een iPhone 5s is 33% lager dan een Samsung S4) maar echt veel merk ik daar niet van (de minimalistic look welke Apple - als haast Windows Phone imitatie - tegenwoordig gebruikt doet weinig eer aan een goed scherm).jos123 schreef:Heb jij al eens een Iphone 4 of hoger gezien/gebruikt? Retina display is veel scherper, dat ziet toch iedereen??
Wel het scherm van de iphone heeft rgb pixels (3 subpixels per pixel) en de S4 Rgbg (4 subpixels per 2 pixels) wat maakt dat beide devices per kleur ongeveer hetzelfde aantal subpixels per inch (per kleur gezien) hebben (312 S4 en 326 voor de iPhone 4) Dus het scherm van een s4 zou er om en bij ongeveer even scherp moeten uitzien.r2504 schreef:Ja, ik zie regelmatig iPhone's (trouwens de ppi van een iPhone 5s is 33% lager dan een Samsung S4) maar echt veel merk ik daar niet van (de minimalistic look welke Apple - als haast Windows Phone imitatie - tegenwoordig gebruikt doet weinig eer aan een goed scherm).jos123 schreef:Heb jij al eens een Iphone 4 of hoger gezien/gebruikt? Retina display is veel scherper, dat ziet toch iedereen??
Je lijkt trouwens ook scherm technologieën door elkaar te halen... ipv. de werkelijke resolutie (welke bij een iPhone ook niet spectaculair is) !
Ne kameraad had ook zo'n toestel.selder schreef:tsjah, iedereen heeft zijn eigen ervaringen
Met smartphones in een professionele omgeving heb ik vooral deze ervaringen:
En ja, die hebben allemaal een gebarsten scherm
Leuker om mee te werken... misschien gebruiken we onze telefoon anders... ik werk ermee, filmpjes kijken doe ik wel op een geschikt toestel.AndRo555 schreef:En 480x800 naar 720p is een enorm verschil, 140% meer pixels. Het is misschien niet noodzakelijk voor de functionaliteit van de telefoon maar het is een heel stuk leuker om er mee te werken.
Volgens deze link wel... http://www.wpcentral.com/developers-lea ... one-81-sdkjos123 schreef:Weet jij toevallig of de Windows update 8.1 voor ALLE WP8 toestellen zullen zijn?
Windows Phone 8.1 komt inderdaad voor alle WP8 toestellen beschikbaar. Normaal in Mei voor de personen die aan de developer preview meedoen (kan gratis btw, google er maar even op) en tegen augustus voor iedereen. Mogelijke complicaties met onder andere Cortana kunnen wel nog voor lichte vertragingen zorgen.jos123 schreef:Weet jij toevallig of de Windows update 8.1 voor ALLE WP8 toestellen zullen zijn?
[Post made via mobile device ]
Ghohja, ik gebruik hem ook niet voor filmpjes maar moet wel toegeven dat een website, pdf-handleiding of een mail lezen wel scherper is en minder vermoeiend op een scherm met hogere resolutie. Dat viel me op bij mijn overstap van de Lumia 900 naar de Lumia 920 (trouwens gekocht voor "slechts" 300 euro in Nederlandr2504 schreef:Leuker om mee te werken... misschien gebruiken we onze telefoon anders... ik werk ermee, filmpjes kijken doe ik wel op een geschikt toestel.AndRo555 schreef:En 480x800 naar 720p is een enorm verschil, 140% meer pixels. Het is misschien niet noodzakelijk voor de functionaliteit van de telefoon maar het is een heel stuk leuker om er mee te werken.
En voor de filmpjes die ik er occasioneel wel op bekijk laat het me koud of het 480x800 is of 720p (zeker als het toestel daardoor 300 euro meer door kost).
De titel van dit topic was trouwens "simpele" smartphone
Daar ben ik met je eens, als je niet beter weet dan waardeer je het meer, das een oude regel.MClaeys schreef:Maar je moet het ervaren om er voordeel in te zien.
2100, dat is binnen 86 jaar; als je even ver terug gaat in de tijd:door jos123 op 13 feb 2014, 21:21
Ben benieuw hoe men in jaar 2100 terug zal kijken op een iPhone