Smartphone Android KitKat ROM's

iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

De LG G2 staat trouwens bij bol.com aan 399 EUR :o

http://www.bol.com/nl/p/lg-g2-16gb-wit/ ... 019662276/
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

1 goeie raad. Koop nooit zo een dure populaire smartphone bij bol.com. Ik heb in de tijd een htc one x daar gekocht, en deze hebben ze 3 keer moeten opsturen omdat hij ergens ontvreemd was.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb er alleszins nog geen slechte ervaring mee...
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Bon,

Ik heb hulp nodig :P
Ik twijfel keihard tussen de Samsung Galaxy S4 en de Samsung Galaxy Note 3.

Even de pros en cons op een rij zetten (in vergelijking met het ander toestel) wat mij betreft:

Galaxy S4
Pro
- vrij groot Full HD scherm
- compacter en lichter
- iets 'mooier' afgerond wat mij betreft
- zeer hoge PPI: 441 :!:
- iets goedkoper
- official CyanogenMod 11 ROM is uit
Con
- 'kleinere' batterij
- geen snapdragon 800 maar 600 (de i9506 versie is vrij duur vs Note 3 en 'moeilijker' verkrijgbaar)
- geen OIS camera
- geen Cat 4 LTE (i9506 wel uiteraard)
- geen 4K video

Note 3
Pro
- groot Full HD scherm
- 25% meer helderheid dan S4: http://www.displaymate.com/Galaxy_Note3_ShootOut_1.htm
- Snapdragon 800
- 3GB RAM
- OIS camera
- 4K video
- bijzonder grote batterij (3200mAh vs 2700mAh in S4)
- Cat 4 LTE
- USB 3.0
- Bijzonder lage SAR waarden (hoewel die van S4 ook heel goed zijn)
- 32GB ipv 16GB op de S4 standaard
Con
- serieus minder compact
- iets duurder
- nog geen officiële CyanogenMod ROM uit (of andere bij mijn weten)
- iets minder hoge PPI (maar toch beter dan 'Retina' marketing)
- iets minder mooi afgerond

Het is wel zo dat ik met een hand probleemloos kan typen en elke uithoek van scherm bereiken (thanks, thin bezel!) met de Note 3 en dit ondanks dat ik het vrij lang in de Fnac testte terwijl deze vast staat op een sokkel en dus achteraan allerlei houders etc heeft waardoor het toestel minder makkelijk in de hand lag dan normaal. Ik had bij overgaan op S4 testen zelfs de misconceptie dat de S4 klein was, echt klein. En toch twijfel ik een beetje of de Note 3 niet te groot is, en dat houdt me tegen samen met de iets minder mooie looks wat mij betreft.
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Impulsieve aankopen zijn toch makkelijker zu. Maar nu je toch al even nadenkt, binnen een drie tal weken wordt de nieuwe S5 voorgesteld. Misschien nog even wachten tot dan? http://www.mobileworldcongress.com/
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Heb er ook aan gedacht en da's op zich nog een voordeel van de Note 3, nl. niet direct opvolger.
De geruchten over on screen buttons vallen me wat tegen, het zijn natuurlijk maar geruchten natuurlijk.

Dit zal ongetwijfeld ook invloed hebben op de prijs van de S4. Nog zo'n voordeel aan de Note 3, nl. niet direct devalueren door nieuwer model.

Choices choices choices :-D
ik000ike
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

ik zou kiezen voor de Note3.
ik koos de Note3 voor het grotere scherm , meer ram , snapdragon 800 , de stylus is iets dat ik bijna niet gebruikte maar de laatste tijd gebruik ik hem meer en meer.
Note3 is voor mij een beetje een kleine notebook geworden :)
SamSung Galaxy S7 Edge

Base

Software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs , and the Universe trying
to produce bigger and better idiots . So far, the Universe is winning.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

't is een S4 i9505 geworden en dit omdat ik deze in een ongeopende doos met 24 maanden garantie in een winkel kon kopen voor 300 EUR! Eerst alles gecheckt met IMEI en versie en eventuele simlock etc en helemaal geen problemen mee, dusja.

'k Heb al wat zitten prutsen intussen met custom ROM's, eerst met de Cyanogen Installer een Cyanogenmod 11 versie geinstalleerd (dus met KitKat 4.4.2), maar ondervond toch wel dat dat duidelijk geen stable release was (zelfs geen RC of snapshot of milestone, maar een niet apart te downloaden 'installer' build). Ik had geen last van crashes of andere bugs maar de batterij ging letterlijk leeg al kijkend naar het toestel. En aangezien er toch een stevige batterij inzit en het een gloednieuw toestel is had ik mijn bedenkingen of dat wel normaal was.

'k Ben dan maar gaan zoeken naar de Google Play edition ROM aangezien die door Google rechtstreeks voor de S4 gemaakt worden en dus vrij 'makkelijk' te porten zijn naar de standaard S4. Een stable release van Jamal (XDA) gevonden, die met CWM recovery geinstalleerd en nog geen 5 min later had ik de pure Nexus experience op de S4. Dag en nacht verschil natuurlijk met die build van Cyanogenmod, de batterij ging een serieus pak langer mee, en het was duidelijk dat, uiteraard, alle google diensten wel heel goed samenwerkten met die build. Maar... 'k vond het toch iets te beperkt. Het niveau van customisation en functionaliteit was toch wel heel streng teruggedraaid op bepaalde delen. De wifi toggle bij de quick settings was zelfs maar een gewone shortcut geworden naar de wifi instellingen, niet gewoon wifi aan en uit togglen dus. En geen mogelijkheid om alle apps op de achtergrond in een maal te sluiten... Geen performance settings, geen interface customization zoals op Cyanogenmod,...

Enfin, had dan maar even het idee om terug te gaan naar stock RO, touchwiz, omdat ik die toch quasi direct had vervangen zonder de functionaliteiten te gebruiken. 'k Heb daan maar na wat gesukkel met Odin de stock rom teruggezet en nu in gebruik (4.3 Jelly Bean) en ookal is't een ferm compromis, de functionaliteiten zijn toch niet mis met TouchWiz, net nog gemerkt dat die WatchOn remote functie zelfs werkt voor een 20 jaar oude Sony TV en dat vanaf eerste poging. En de Belgacom TV decoder kan ook perfect bestuurd worden blijkbaar. Dit terzijde.

'k Ben nu aan't twijfelen of ik een Cyanogenmod ROM of Liquidsmooth ROM of evt andere (iemand suggesties?) uit de stable releases (CM10 dus 4.3 Jelly Bean opnieuw) in tussentijd zou installeren, want blijkbaar zijn er buiten de Google Play edition nog geen custom ROM's in stable build KitKat voor de S4. Iemand hier ervaringen mee?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Sinds ik greenify gebruik heb ik geen crash meer gehad met cyanogenmod 11 (Samsung Galaxy S Relay 4G). 10% batteryverbruik op 10u s'nachts :)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Mja dat zal dan ook wel met een recente nightly zijn van CM11?
'k Zeg het, die installer build was nergens te vinden, geen matching datum of buildnummer. Dus een recente nightly is mogelijks al veel stabieler op zich.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Zie vraag 5 bij de Common questions waarom je die Installer build niet kan vinden: http://wiki.cyanogenmod.org/w/CyanogenMod_Installer
Moest ik u zijn, dan zou ik hier gewoon de laatste stabiele build afhalen en via de klassieke manier flashen. Bij het gebruik van custom ROMs moet je er nu eenmaal mee leven dat je niet én het laatste nieuwe én een stabiele build én een laag batterijverbruik hebt. Ik heb tot deze zomer zelfs nog op CM9 gedraaid op een SGSII omdat CM10 hier nooit stabiel was (heb intussen een andere smartphone). Zijn er in CM11 dan absoluut noodzakelijke features?
Afbeelding
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Nee dat was juist mijn punt, een CM10 stable build op de klassieke manier installeren (heb dat nu toch al gedaan met CWM voor de GPe) maar dan nog Jelly Bean 4.3 (voor alle duidelijkheid, ik verwachtte niet perce iets onredelijk van Cyanogenmod als't geen stable versie is, maar 't is gewoon een bevinding). Ze claimen echter wel dat het een stable snapshot is, die installer, maar er zijn nightlies die beter presteren.

't is gewoon een feit dat KitKat hoe dan ook lichter is en dus sneller en tov vorige versies ook zuiniger op batterij. Maar volgens de geruchten zou op dat vlak vooral Android 4.5 kunnen beginnen verschillen. Maar goed dat zijn geruchten.

Om terug te komen op de stable build van Cyanogenmod, die liquidsmooth rom (ook stable voor 4.3 trouwens) zou naar schijnt nog sneller zijn en meer opties geven.
Gummy ROM wordt precies ook meer en meer een contender. Overclocking 'out of the box' is best wel cool haha :-)
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”