Mobile Vikings verlaagt beltarieven

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
dorien.aerts
ISP Official
ISP Official
Twitter: theonehitwonder
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Allemaal heel interessante reacties op het forum, bedankt daarvoor.

Het goede nieuws willen we inderdaad niet onder stoelen of banken steken: bellen is vanaf nu goedkoper!
Maar we weten heel goed dat er vanaf nu meestal een verschil is tussen bellen binnen en buiten de bundel, en hebben dit allerminst stiekem willen doorvoeren: zowel in de mail, blog als op de website wordt dit bij de tarieven vermeld. We begrijpen ook dat dit niet voor iedereen goed nieuws is, maar het gaat om geven en nemen: we kunnen niet alles aanbieden wat onze Vikings willen, ook al zouden ook wij dat willen, uiteraard :-) .

Heb je nog vragen, neem zeker contact op met onze helpdesk via [email protected] of 078 353 033.

Groeten,
Dorien, marketing manager Mobile Vikings
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dorien, met de prijzen zit het snor. Hierover valt alvast niet te klagen. Nu Base nog aanporren om hun 4G netwerk sneller uit te rollen en ik kom terug.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Splitter schreef:
meon schreef:
johcla schreef:Wat ik nog mis bij MV zijn bundels die je kan aankopen met je resterend krediet.
Hoe zou zoiets er uit moeten zien? "Laad 15 euro op door voor 15 euro krediet te kopen zodat er 15 euro bij komt van de 15 euro die er af gaat" ?
Dat betekent zo veel als je belkrediet onbeperkt houdbaar maken eh...
ik denk dat ik hem wel snap:

je zet je resterend krediet om in énkel data/sms'jes ofzo bv.
op die manier, als je 20 euro overhebt, 10 euro daarvan omzet voor 1gb data, en dan nog 10 euro kan blijven bellen.
of 5 euro omzetten naar "verlenging van je bundel" (dat je aan hetzelfde tarief kan bellen ipv ineens 20 cent) en de rest gelijk blijft.
dus geen extra belwaarde, maar wel opties om data/sms/prijs per minuut te verlengen
Bedankt voor de uitleg, Splitter. Zo bedoel ik het inderdaad :)
CeeSsss
Member
Member
Bedankt: 15 keer

Als bijna al je contacten ook MV zijn, begin je inderdaad veel geld op te stapelen. Een mogelijkheid is om dan een tijdje niet te herladen en je belkrediet zo op te gebruiken. Maar mensen die 2GB per maand verbruiken zijn dan bezig aan 200 euro per maand. Zo wordt het natuurlijk wel heel verleidelijk om een betaallijn te bellen.

Mijn alternatief voorstel: maak een bundle van €9 die precies hetzelfde is als die van €15, maar waarbij je geen belkrediet krijgt. Dus alle bonussen blijven gelden, waardoor je gratis sms't, belt naar MV, en surft.
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 11 keer

satsurfer schreef:Tja, welk netwerk? Kpngroup zie je bij online shop...
AlloRTL zit op BASE
En Mobile Vikings gaat via...? Juist, BASE :eek:
satsurfer schreef:En 60' on-net is belachelijk...vraag me af hoeveel kans je als Vlaming hebt om een Waal te bellen op RTL :-)
Hoe kan je in godsnaam nationale mobiele telefonie nu communautair trekken?? Heeft toch absoluut niks met vlamingen en walen te maken?? :bang:

Iedereen kan gewoon via AlloRTL bellen, en hun on-net is volgens mij (net zoals bij de meeste BASE-MVNO's) niet beperkt tot bellen naar AlloRTL alleen, maar ook naar BASE! (En dus niet alleen voor vlamingen, maar ook voor walen, duitstaligen en inwijkelingen aller hande! :nono: )

Maar als je graag bewust onwetend blijft, en daardoor quasi het dubbele blijft betalen dan je zou moeten, ga gerust je gang... :banana:
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

BillyMobiel schreef:Iedereen kan gewoon via AlloRTL bellen, en hun on-net is volgens mij (net zoals bij de meeste BASE-MVNO's) niet beperkt tot bellen naar AlloRTL alleen, maar ook naar BASE!
Dat denk ik niet!
  • net zoals bij de meeste BASE-MVNO's? Geef eens een voorbeeld welke MVNO? Bij Mobile Vikings zijn de gratis belminuten/sms alleen naar andere Vikings, niet naar Base.
  • Op de site van AlloRTL staat: "vers la communauté Allo RTL" ... dat is duidelijk beperkt tot andere Allo RTL klanten, en iet het ganse BASE netwerk!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BillyMobiel schreef:
satsurfer schreef:En 60' on-net is belachelijk...vraag me af hoeveel kans je als Vlaming hebt om een Waal te bellen op RTL :-)
Hoe kan je in godsnaam nationale mobiele telefonie nu communautair trekken?? Heeft toch absoluut niks met vlamingen en walen te maken?? :bang:
Dit gaat toch niet over communitair te trekken? AlloRTL is gericht op Walen, punt. De kans dat een van je vrienden AlloRTL heeft, is miniem. Dan nog mag je Waalse vrienden hebben, dan moeten die ook nog eens AlloRTL hebben...
Ik ga toch geen RSCA mobile nemen als ik geen enkele vriend heb die RSCA Mobile heeft? Laat staat vrienden heb die interesse hebben in voetbal...

"On-net" calls zijn handig, maar nutteloos als je vrienden bij een andere provider zitten.
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member

philippe_d schreef:net zoals bij de meeste BASE-MVNO's? Geef eens een voorbeeld welke MVNO?
http://www.jimmobile.be/nl/tarieven/her ... /voordelen : "...krijg je daarbovenop gratis minuten naar JIM Mobile en BASE..." :angel:
http://www.lanouvellegazettemobile.be/n ... htm?lng=fr : "...Appels illimités* vers La Nouvelle Gazette Mobile et BASE, le soir (de 19h à 7h) et le W.E...." :banana:

Reden waarom ik denk van wel is dat je bij de site van AlloRTL (net zoals bij deze van Jim Mobile) bij "Algemene voorwaarden" wordt verwezen naar een pagina van KPNgroup. Bij Mobile Vikings is dit een pagina van henzelf.
Bij de site van KPNgroup wordt er slechts naar een aantal van hun MVNO's verwezen: http://www.kpngroup.be/nl/x/78/organisatie maar hierbij staat ook AlloRTL

Ik heb trouwens al 'ns gebeld naar de AlloRTL helpdesk, en kwam gewoon op die van BASE uit, en ze hielpen me verder in het nederlands.
Zelf heb ik een corporate, en ben dus goedkoper af, maar anders zou ik zeker zoiets overwegen!! Eventueel zelfs 'ns Colruyt Mobile durven proberen... :bdaysmile:
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member

Lord Utopia schreef:"On-net" calls zijn handig, maar nutteloos als je vrienden bij een andere provider zitten.
Inderdaad. Ik zeg alleen dat je 'ns goed moet nakijken wat er allemaal in die "on-net" zit, en hoe eng of ruim je het begrip "provider" moet bekijken! :!:

Volgens mij zijn dit zelfs gegevens waarmee het BIPT in z'n simulator geen rekening houdt... Maar de (soms niet zo) kleine lettertjes lezen loont echt wel!! :cop:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Lord Utopia schreef:
BillyMobiel schreef:
Dit gaat toch niet over communitair te trekken? AlloRTL is gericht op Walen, punt. De kans dat een van je vrienden AlloRTL heeft, is miniem. Dan nog mag je Waalse vrienden hebben, dan moeten die ook nog eens AlloRTL hebben...
Ik ga toch geen RSCA mobile nemen als ik geen enkele vriend heb die RSCA Mobile heeft? Laat staat vrienden heb die interesse hebben in voetbal...

"On-net" calls zijn handig, maar nutteloos als je vrienden bij een andere provider zitten.
Bedankt Lord Utopia. Ik ben de laatste die communautair denkt en hoor zeker niet tot het N-VA kiezerspubliek :wink: , dit terzijde....

https://www.colruytmobile.be/colruytmob ... even.shtml€ 0,05/min
van Colruyt Mobile naar Colruyt Mobile,

http://www.medionmobile.be/nl/talk/tari ... sistarief/
Oproepen naar ALDI TALK

er staat dus NIET (wat jij -hoog van de toren blazend- pretendeert...'NAAR BASE'...jij neemt jouw eigen wensen voor waar en strooit foute info hier in het rond, net zoals je communautaire zaken erbij sleurt :-o )
BillyMobiel
Plus Member
Plus Member

Ik herhaal:
BillyMobiel schreef:Inderdaad. Ik zeg alleen dat je 'ns goed moet nakijken wat er allemaal in die "on-net" zit, en hoe eng of ruim je het begrip "provider" moet bekijken! :!:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

je schreef wel eerst heel andere zaken (of lijd je ook aan geheugenverlies :-o )!
BillyMobiel schreef:Iedereen kan gewoon via AlloRTL bellen, en hun on-net is volgens mij net zoals bij de meeste BASE-MVNO's niet beperkt tot bellen naar AlloRTL alleen, maar ook naar BASE!
knip...want de rest is toch ook maar zever en niet terzake

en je krijgt maar niet genoeg van het zinloos bashen....
BillyMobiel schreef:Maar als je graag bewust onwetend blijft, en daardoor quasi het dubbele blijft betalen dan je zou moeten, ga gerust je gang... :banana:
Als er 1 iemand is, die prijsbewust is hier, zal het ondergetekende wel zijn....bij Simyo gezeten, alditalk, MVikings, colruytmobile, edpnet...

Dus denk 3 X na voor je hier zo'n onzin verkondigt en vanalles bijsleurt die niet terzake doet.... :?
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Colruyt Mobile is overigens Mobistar netwerk, dus die valt er sowieso buiten.
Bij Jim Mobile staat er: naar Jim Mobile + Base
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Dat weet ik ook wel, mijn vrouw heb ik daar bijgestoken.Het is ook een MVNO bij wijze van voorbeeld om te ontkrachten wat BillyMobiel zei dat alle MVNO's gratis bellen on-net (dus in dit geval ook naar mobistar) toelaten.

sent from my xperia z, using tapatalk 4
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vind het nog altijd raar dat je bvb meer per GB betaalt naarmate je gebruikt. Voor 15EUR krijg je 2GB (7,5 EUR/GB) terwijl je voor 5GB al 50EUR (10EUR/GB) moet betalen. Ik dacht dat ze met nieuwe tarieven ook wat 4G-vriendelijker zouden zijn. Wat ben je uiteindelijke met een supersnelle 4G verbinding als je die eigenlijk maar heel beperkt zal mogen gebruiken (lees uurtje youtube en er is al 1GB door?)
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Je hebt zeker een punt, anderszijds is 4G bij Base en zeker bij MV nog in testfase, ik verwacht dat we in eerste kwartaal 2014 op dat vlak aankondigingen zullen zien bij MV.

Het feit is dat over 4G de volumes zwaar omhoog zullen moeten, en dat trouwens ook perfect kan omdat de kosten lager liggen (los van investeringen) voor operatoren, en de capaciteit veel hoger.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik treed Lithion bij. De regel is (bij aankoop van producten) dat hoe meer je koopt hoe goedkoper de prijs per eenheid wordt. Bij mobiel internet is het dus blijkbaar de omgekeerde wereld.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Mobiele data is inderdaad het goedkoopste bij het tarief van 15 euro.
Dat is de enige limiet waar ik wel eens over ga, en dus blijf ik bij 15 euro. Ik heb een auto-reload van 15 euro als mijn data bijna op is, dat is goedkoper dan naar het tarief van 25 euro overstappen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

(voorlopig) los ik dit op door mijn 4G stick te begrenzen op 3G! Met dc-hspa+ aan ca 20 Mbps down is surfen terug "quick&snappy" zoals vroeger, en kan ik mijn data verbruik in de gaten houden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Da's een oplossing, maar wat is het nut dan nog van 4G :-)
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb 4G ook opnieuw uitgeschakeld. Voor de toepassingen die ik mobiel gebruik, is 3G voldoende. Ik merkte ook dat 4G regelmatig enige tijd 'geen netwerk' gaf als je op de grens van het 4G-gebied zit, en ik heb 2 keer een inkomend gesprek niet ontvangen terwijl ik op 4G zat.
wied
Elite Poster
Elite Poster

mijn 4G stick haalt tot 43 Mbps down bij dc-hspa+ signaal, niettemin kom ik hier (antwerpen-noord) nooit boven de 20 Mbps! Is dit een nieuwe "cap" van MV?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Cap? Eerder een limitatie van de techniek. Snelheid is (zeker bij de 3G evoluties zoals HSPA+ en DC-HSPA) zeer afhankelijk van signaalsterkte, naast het aantal gebruikers, capaciteit van de lijn tot aan de mast. Op DC-HSPA haal ik resultaten tussen de 0.5Mbit en de 15Mbit afhankelijk van plaats. Veel hoger heb ik nog niet gezien.

[Mod Edit]
Kunnen we vanaf hier terug on-topic gaat? Deze topic gaat over de beltarieven
Discussies over 4G snelheden kunnen beter gevoerd worden in de Base 4G topic
jantje81
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
Bedankt: 69 keer

De tarieven buiten de bundel zijn veel te hoog om de diensten aan deze tarieven te gebruiken vind ik. Ik bel zelf erg weinig, herlaad maandelijks 15 euro, een beltegoed van +100 euro is bij mij geen uitzondering maar geen haar op mijn hoofd denkt eraan om de bundel te laten verlopen en op een paar uur 25 euro weg te surfen. Dan herlaad ik liever mijn kaart en maak gebruik van een nieuwe bundel.

Wat doe ik met dat beltegoed? In het buitenland dataroamen zonder zorgen (dus altijd aan mét automatische synchronisatie, net als thuis). Ik vind dat een nuttigere toepassing dan de buitenbundeltarieven in België te gebruiken.

En als het echt de spuigaten uitloopt met dat beltegoed: betaallijn... :-)
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De bedoeling van Mobile Vikings is natuurlijk dat je maandelijks €15 herlaadt, en die ook gebruikt.
Want daarmee betalen ze de data die ze jou "gratis" aanbieden bij de herlaadbeurt. MV is geen liefdadigheidsinstelling :-( .

Als je al het belkrediet opspaart, en het geld dus niet opdoet, dan heb je eigenlijk maanden aan een stuk gratis Internet gehad ?

Het belkrediet opsparen om het dan te gebruiken om zorgeloos te roamen in het buitenland is wel een goede optie ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Bwa, toch niet helemaal, want het herlaadbedrag dat je betaalt geeft je niks gratis hé, het is inbegrepen in dat tariefplan en als je het niet betaalt krijg je niks.

Je mag niet vergeten dat die 15 EUR belwaarde minder waard is als 15 EUR cash in realiteit, omdat daar hoe dan ook voor de operatoren een goed stuk winst op zit, anders zou men er niks 'extra' kunnen bijgeven. Het aantal minuten dat je krijgt betaal je duurder dan dat het de operator echt kost per minuut, en da's maar logisch ook.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Philippe heeft gelijk hoor : tis inderdaad de bedoeling dat je die gebruikt (op belt). Liefst zelfs nog naar andere operatoren zodat ze nog wat van de interconnectiekost kunnen bijtellen etc

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster

Daar niet van, maar de data krijg je er niet "gewoon gratis" bij :wink:
wied
Elite Poster
Elite Poster

uiteraard niet, want een data-only sim kost 12,00 €/maand. De belminuten van een hoger tariefplan kosten dus amper 3,00 € :-D
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”