B-Box 3 of O-Box 3 welke zou u kopen?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Neen, deze is niet beschikbaar voor particulieren.
Maar waarom zou je een a-mod willen? Alles wat je met een a-mod kan doen, kan je ook met de residentiële b-box3 doen. Enige voordeel is misschien dat deze marginaal minder stroom verbruikt (gezien een Wifi, geen routing).
Maar waarom zou je een a-mod willen? Alles wat je met een a-mod kan doen, kan je ook met de residentiële b-box3 doen. Enige voordeel is misschien dat deze marginaal minder stroom verbruikt (gezien een Wifi, geen routing).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
@Joachim
Bedankt voor je uitleg! Dit zijn dingen die beter gecommuniceerd mogen worden (bv aan de helpdeskers).
Is het normaal dat je (moi) dan minstens 3 maanden moet wachten voor de pre-installatie snelheid? En blijkbaar kan die procedure niet onderbroken worden.
Bedankt voor je uitleg! Dit zijn dingen die beter gecommuniceerd mogen worden (bv aan de helpdeskers).
Is het normaal dat je (moi) dan minstens 3 maanden moet wachten voor de pre-installatie snelheid? En blijkbaar kan die procedure niet onderbroken worden.
Victory Not Vengeance
- Joachim
- ISP Staff
- Twitter: jslabbaert
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 382 keer
Ik vrees dat niet alles zo rechtoe rechtaan is, maar stuur me je ticket-nummer, dan laat ik het nakijken.Is het normaal dat je (moi) dan minstens 3 maanden moet wachten voor de pre-installatie snelheid? En blijkbaar kan die procedure niet onderbroken worden.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Maanden een lijntest doorvoeren voor een particulier VDSL profiel lijkt mij pure nonsens.
Binnen enkele dagen zou men toch redelijk betrouwbaar moeten kunnen bepalen voor welk profiel je lijn geschikt is, en als dat veranderd de test toch gewoon opnieuw moeten laten langskomen (en niet zomaar bij een firmwareupdate, reset, restart of whatever - echt alleen als er verschillende keren na elkaar over een bepaalde tijdspanne een probleem wordt vastgesteld met de connectie op een bepaalde snelheid).
Bovendien mag Belgacom heus wel bepaalde condities wat relaxen.
Wat ik ook vind, is dat belgacom er alles aan moet doen om een geschikt aderpaar te leveren (voor zover beschikbaar/vrij) dat zo goed mogelijk het bestelde lijnprofiel aankan. Als dat niet kan, moet een deel van de abonnementskost pro-rata in rekening worden gebracht (m.a.w. niet het volledige bedrag). Het is nog wat anders een product a 50/6 te verkopen en 20/2 of 16 -- 12 mbit profielen aan te bieden in realiteit. Als de gebruikers voor een veel lagere lijnsnelheid tot aan de centrale al de volle pot moeten blijven betalen als ze maar een fractie krijgen omwille van lijnkwaliteit waar alleen Belgacom zelf voor verantwoordelijk is, vind ik dat Belgacom de lijn ook maar goedkoper moet leveren! Zoals de boel nu loopt is het puur bedrog! Opgelet: ik heb het hier niet over de snelheid voorbij de local loop - daar heb je andere factoren die meespelen waar Belgacom niet steeds zelf controle over heeft.
Neen, die DLM zoals hij nu is mogen ze voor mijn part steken waar de zon niet schijnt ...
Binnen enkele dagen zou men toch redelijk betrouwbaar moeten kunnen bepalen voor welk profiel je lijn geschikt is, en als dat veranderd de test toch gewoon opnieuw moeten laten langskomen (en niet zomaar bij een firmwareupdate, reset, restart of whatever - echt alleen als er verschillende keren na elkaar over een bepaalde tijdspanne een probleem wordt vastgesteld met de connectie op een bepaalde snelheid).
Bovendien mag Belgacom heus wel bepaalde condities wat relaxen.
Wat ik ook vind, is dat belgacom er alles aan moet doen om een geschikt aderpaar te leveren (voor zover beschikbaar/vrij) dat zo goed mogelijk het bestelde lijnprofiel aankan. Als dat niet kan, moet een deel van de abonnementskost pro-rata in rekening worden gebracht (m.a.w. niet het volledige bedrag). Het is nog wat anders een product a 50/6 te verkopen en 20/2 of 16 -- 12 mbit profielen aan te bieden in realiteit. Als de gebruikers voor een veel lagere lijnsnelheid tot aan de centrale al de volle pot moeten blijven betalen als ze maar een fractie krijgen omwille van lijnkwaliteit waar alleen Belgacom zelf voor verantwoordelijk is, vind ik dat Belgacom de lijn ook maar goedkoper moet leveren! Zoals de boel nu loopt is het puur bedrog! Opgelet: ik heb het hier niet over de snelheid voorbij de local loop - daar heb je andere factoren die meespelen waar Belgacom niet steeds zelf controle over heeft.
Neen, die DLM zoals hij nu is mogen ze voor mijn part steken waar de zon niet schijnt ...
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
- Bedankt: 23 keer
Amaai, gek hoe mensen denken.Fatsie schreef:Om te vermijden dat de gemiddelde gebruiker met een uitdraai van deze waardes bij de helpdesk gaat lopen zeuren omdat ze denken ergens "recht" op te hebben ? Ik kan mij voorstellen dat ze bij ISP's de komst van een VDSL2Tool al vervloekt hebben !!jackho schreef:En nog zo iets, waarom kan ik mijn eigen modem niet inkijken op welke snelheid hij synchroniseert?
Ik ga deze week Test Aankoop en de BIPT hierover informeren want dit is alles behalve eerlijk als je het mij vraagt.
Sommige mensen gebruiken deze waardes natuurlijk met enig gevoel voor verantwoordelijkheid en weten dat de geadverteerde snelheden 'theoretisch maximum snelheden' zijn (of dat 100% eerlijk is is een andere discussie) en voor hun is het sneu dat deze gegevens niet meer (vooralsnog) beschikbaar zijn in de nieuwe CPE.
Natuurlijk heb jij recht wat is dat nu voor zever.
Jij laat je ook maar alles door je strot steken maar ik niet hoor!
Waarom wil je een isp gaan verdedigen tenzij je er voor werkt of je je voordeel er zelf uit haalt.
Greetings, Vaako
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Is mijn telefoonnummer ook ok? Ik heb geen ticket.Joachim schreef:Ik vrees dat niet alles zo rechtoe rechtaan is, maar stuur me je ticket-nummer, dan laat ik het nakijken.Is het normaal dat je (moi) dan minstens 3 maanden moet wachten voor de pre-installatie snelheid? En blijkbaar kan die procedure niet onderbroken worden.
Victory Not Vengeance
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
- Bedankt: 36 keer
Neen, als jij op 450m v/d ROP zit maar de VDSL2Tool geeft als schatting (!!!!) aan dat je op 385m zit met een attainable snelheid van 66.666kbps dan heb je geen recht op een 17a profiel. Dan moet je niet gaan lopen zeuren, BGC heeft de juiste gegevens met betrekking tot de lus lengte en stelt (samen met BIPT veronderstel ik) de voorwaarden op.Vaako69 schreef:Amaai, gek hoe mensen denken.
Natuurlijk heb jij recht wat is dat nu voor zever.
Jij laat je ook maar alles door je strot steken maar ik niet hoor!
Waarom wil je een isp gaan verdedigen tenzij je er voor werkt of je je voordeel er zelf uit haalt.
Dat wil ik bedoelen, een dergelijke tooltje is verrekte handig, zo handig dat ook mensen zonder enige technische bagage het kunnen draaien en dan geheel op zichzelf uit de cijfertjes conclusies trekken.
Als ik in bovenstaand scenario naar de helpdesk bel om te melden dat ik "bewijs" heb dat ik maar 385m v/d ROP zit en een 17a profiel wil dan is het een padstelling he, daarom begrijp ik heel goed waarom ze dergelijke gegevens in de nieuwste generatie CPE willen afschermen.
En ja, ik ben stiekem eigenlijk D. Bellens ... wat een cynische kijk op de wereld ... ik kan enkel maar mijn mening geven uit winstbejag ? Wat doen we hier dan met zen allen ?
Waarom gebruiken ze dan een a-mod3 in de zakelijke wereld en nemen ze daar ook niet de gewone ? Daar moet een reden voor zijn, volgens mijn inschatting omdat de a-mod3 stabieler zal zijn qua feature set. Hier zullen minder firmware updates voor uitkomen die nieuwe dingen toevoegen en niet altijd v/d eerste keer correct lopen ... althans dat is mijn kijk op de zaak.philippe_d schreef:Neen, deze is niet beschikbaar voor particulieren.
- Joachim
- ISP Staff
@testertje
Als je een probleem ondervindt kan je best eerst met onze helpdesk afstemmen, als het daar niet goed komt wil ik steeds even zelf nakijken, maar eerst ticket openen bij helpdesk aub, die mensen weten over het algemeen heel goed waarmee ze bezig zijnIs mijn telefoonnummer ook ok? Ik heb geen ticket.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik kan mij goed enkele redenen indenken:Fatsie schreef:Waarom gebruiken ze dan een a-mod3 in de zakelijke wereld en nemen ze daar ook niet de gewone ? Daar moet een reden voor zijn
- de a-mod zal waarschijnlijk goedkoper zijn voor Belgacom in de aanschaf.
- alle features die de professionele klant niet nodig heeft (gezien die overgenomen wordt door de achterliggende hardware), zijn eruit.
- en waarschijnlijk zoals je zegt: minder maintenance / upgrades, dan een full-spec modem
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- Joachim
- ISP Staff
De bridge only modem is een stuk goedkoper, daarom dat deze gebruikt wordt voor de zakelijke markt, hier wordt immers vervolgens een Cisco of een andere deftige router achter gehangen.Waarom gebruiken ze dan een a-mod3 in de zakelijke wereld en nemen ze daar ook niet de gewone ? Daar moet een reden voor zijn, volgens mijn inschatting omdat de a-mod3 stabieler zal zijn qua feature set. Hier zullen minder firmware updates voor uitkomen die nieuwe dingen toevoegen en niet altijd v/d eerste keer correct lopen ... althans dat is mijn kijk op de zaak.
-
- Plus Member
EDPnet liet mij zojuist weten dat de O-Box 3 door Belgacom word geleverd.
Dus feature request zullen dan naar Belgacom moeten gaan.
Maar aan welke adres zou dat kunnen zijn, iemand een idee?
Dus feature request zullen dan naar Belgacom moeten gaan.
Maar aan welke adres zou dat kunnen zijn, iemand een idee?
Greetings, Vaako
- Joachim
- ISP Staff
Voorlopig hebben we ze zelf nog niet (enkel een demo unit), en ze kunnen niet geprogrammeerd worden zonder het expert wachtwoord (dat enkel online bij belgacom kan aangevraagd worden en dat om de x uur aangepast wordt), kortom je wil ze niet vrees ik
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
- Fatsie
- Pro Member
De grote vraag is dan ... wat valt er aan te programmeren ? Ik ging er eigenlijk vanuit dat het uit de doos nemen is, aansluiten en he presto mijn eigen toestel kan een PPPoE sessie opzetten, niet ?
Moet je er toch kunnen aangeraken, aan mij kan je er al zeker 2 verkopen
Moet je er toch kunnen aangeraken, aan mij kan je er al zeker 2 verkopen
- Joachim
- ISP Staff
Blijkbaar zijn er momenteel 2 opties, de eerste is dat het toestel default een tagged vlan interface nodig heeft aan de router zijde (iets wat met basic devices niet zal lukken), en een tweede optie (zoals de bbox2 momenteel werkt), waarbij geen tagged vlan noodzakelijk is langs de router zijde. Je dient dus te kunnen switchen tussen beide situaties, en dat zal niet lukken zonder expert wachtwoord.De grote vraag is dan ... wat valt er aan te programmeren ?
- Joachim
- ISP Staff
Het is gewoon een andere manier van werken, het geeft je iets meer controle op router niveau, en niet vergeten dat dit ook voor dedicated VLAN klanten gebruikt wordt, die gebruiken vaak meerdere WAN VLAN's.
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als EDPnet die obox zou verkopen dan neem ik meteen twee stuks Joachim. Ik doe zelf al de opbouw van de PPPoE sessie met mijn router (mikrotik) dus heb die andere dingen helemaal niet nodig.
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Fatsie
- Pro Member
Dank voor de verduidelijking ! Als je ons de VLAN tag van die default config misschien nog even kunt verklappen, ... dan is er voor mijn setup alleszins geen probleem. Het eerste toestel is bij mij een WatchGuard XTM 5-series en daarop kan ik perfect een WAN VLAN binnenpakkenJoachim schreef:Blijkbaar zijn er momenteel 2 opties, de eerste is dat het toestel default een tagged vlan interface nodig heeft aan de router zijde (iets wat met basic devices niet zal lukken), en een tweede optie (zoals de bbox2 momenteel werkt), waarbij geen tagged vlan noodzakelijk is langs de router zijde. Je dient dus te kunnen switchen tussen beide situaties, en dat zal niet lukken zonder expert wachtwoord.
De mensen die geen WAN router hebben die deze mogelijkheid bied maar wel een managed switch kunnen dan de a-mod3 eventueel nog tagged aansluiten op hun switch en hetzelfde VLAN terug untagged aanbieden aan de WAN kant via een 2de poort.
*edit: Hmmm, nu ik er even verder over nadenk ... ik ben niet zeker dat ik 1 enkele interface zowel als VLAN als PPPoE dialer kan instellen op de WatchGuard ... maar altijd leuk om eens mee te lopen klooien.
Laatst gewijzigd door Fatsie 05 sep 2013, 12:45, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Zelfde hier, in al mijn setups heb ik een eigen router achter de bbox die zelf zijn PPPOE sessie opzet. Met of zonder VLAN tag maakt mij niks uit
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- Joachim
- ISP Staff
De internet vlan (P0) is VLAN10, maar voorlopig hebben we ze zelf nog niet in ons gamma, en is het ook niet duidelijk of en wanneer we ze in huis gaan nemen...
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Zijn we als edpnetters verplicht om deze bij edpnet af te nemen of kunnen we deze elders kopen? Want als edpnet ze uiteindelijk niet in huis neemt dan zitten we misschien te wachten op niets. Ik heb alvast geen zin in zo'n full featured bbox3 toestanden. Hetgeen hier beschreven wordt lijkt me de beste oplossing voor mensen met een eigen router/firewall setup.Joachim schreef:en is het ook niet duidelijk of en wanneer we ze in huis gaan nemen...
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik wil ook zo een amod3 als die er ooit komt
Ik heb geen modem nodig met VOIP/Wifi/NAT, ik heb dit al jaren lang in een apart toestel en dat werkt nog steeds top.
Ik heb geen modem nodig met VOIP/Wifi/NAT, ik heb dit al jaren lang in een apart toestel en dat werkt nog steeds top.
-
- Plus Member
Update:
EDPnet wist mij te zeggen dat iedere nieuwe klant aan 30/6 lijnprofiel begint en dat zij noch Belgacom hier manueel iets aan kunnen veranderen.
Euh, ik ben reeds klant bij edpnet sedert 2006 en heb meer dan een jaar het 50/6 profiel (gehad).
Als ik vraag: Waarom werd de DLM actief gemaakt op mijn lijn?
Hier word NIET op geantwoord.
De 30/6 profiel zou 1 a 2 weken automatisch naar 50/6 moeten gaan volgens de edpnet support.
Ik sta op 30/6 sinds 19/08/2013 en vandaag 14/09/2013 is daar nog niets aan veranderd
Dit is z'n 27 dagen dat ik op 30/6 profiel sta dus die DLM werkt voor geen moer als je het mij vraagt.
EDPnet wist mij te zeggen dat iedere nieuwe klant aan 30/6 lijnprofiel begint en dat zij noch Belgacom hier manueel iets aan kunnen veranderen.
Euh, ik ben reeds klant bij edpnet sedert 2006 en heb meer dan een jaar het 50/6 profiel (gehad).
De 30/6 profiel zou 1 a 2 weken automatisch naar 50/6 moeten gaan volgens de edpnet support.
Ik sta op 30/6 sinds 19/08/2013 en vandaag 14/09/2013 is daar nog niets aan veranderd
Dit is z'n 27 dagen dat ik op 30/6 profiel sta dus die DLM werkt voor geen moer als je het mij vraagt.
Greetings, Vaako
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Jackho,
en jij vindt zulks normaal? Het is inderdaad niet uitzonderlijk, maar Vaako69 heeft IMHO groot gelijk dat hij niet content is hiermee!
DLM zou binnen max. enkele dagen geschikt lijnprofiel moeten kunnen determineren.
Nu duurt het bij sommigen weken, zo niet maanden.
Bovendien kan de lijnsnelheid ook nog eens dalen als er buren bij komen die voor meer overspraak op de bekabeling zorgen!
en jij vindt zulks normaal? Het is inderdaad niet uitzonderlijk, maar Vaako69 heeft IMHO groot gelijk dat hij niet content is hiermee!
DLM zou binnen max. enkele dagen geschikt lijnprofiel moeten kunnen determineren.
Nu duurt het bij sommigen weken, zo niet maanden.
Bovendien kan de lijnsnelheid ook nog eens dalen als er buren bij komen die voor meer overspraak op de bekabeling zorgen!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Dit topic gaat over bbox3 versus obox3. Over DLM zijn er inmiddels topics genoeg waar je verder kan over discussiëren...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik stond bijna een jaar aan een stuk op een 50/6 profiel , toen was opeens een panne bij edpnet en sedert dien sta ik op een 30/6 profiel.
Swat zowiezo vindt ik 30/6 niet slecht, dus je gaat moeten bidden naar god of allah of jahwe want het kan nog lang duren
Swat zowiezo vindt ik 30/6 niet slecht, dus je gaat moeten bidden naar god of allah of jahwe want het kan nog lang duren
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 97 keer
kan je niet zelf, maar Belgacom kan dit via TR-069 wel verzetten. In dat geval zit de 5GHz wifi mee in de IPTV bridge.jackho schreef:kan je eigenlijk de bbox3 die default in fullrouted staat (alle 4 de poorten :Intenet+IPTV )
ook in bridged mode zetten (twee poorten voor Internet en twee poorten voor IPTV)
-
- Plus Member
Update:
Dit is wat edpnet mij antwoorde:
Wie moet men schrijven bij Belgacom?
Dit is wat edpnet mij antwoorde:
Dus Belgacom is eigelijk verantwoordelijk voor dit probleem.Beste,
Stroomuitval of een herstart van de modem tijdens de test kan doen aangeven dat de lijn onstabiel is en inderdaad uw snelheid doen verminderen. Helaas worden alle details van dit proces door Belgacom geheim gehouden.
Met vriendelijke groeten,
Wie moet men schrijven bij Belgacom?
Greetings, Vaako
BBox3 passworden.
User=kijk op het etiket
Expert=enkel voor de leverancier en bevoegden
Admin=enkel via BGC applicatie zo als S**; Z** of S**** T***
Er zijn namelijk 3 soorten b-box3
1: b-box 3 zonder FXS poorten
2: b-box 3 met FXS poorten
3: b-box 3 met FXS poorten en andere firmware. Gebruiker zijn het dan Pro Market user zo als Office & Go Pro en later voor Explorer(dit kom op de markt in 2014 officieel).
Alle b-box3 zijn IPv6 capabel (dual stack) en 2 band 2.4MHz en 5MHz.
Op het HW zijn er maar 2 fabrikanten, Siemens is uitgevallen voor het Pro Market modem.
Het verschiel tussen Sagem en Technicolor (optisch) zijn, het Eth poorten. Bij Sagem de Eth poorten zijn gesplits per 2 en bij Technicolor de Eth alle vier zijn naast elkaar.
User=kijk op het etiket
Expert=enkel voor de leverancier en bevoegden
Admin=enkel via BGC applicatie zo als S**; Z** of S**** T***
Er zijn namelijk 3 soorten b-box3
1: b-box 3 zonder FXS poorten
2: b-box 3 met FXS poorten
3: b-box 3 met FXS poorten en andere firmware. Gebruiker zijn het dan Pro Market user zo als Office & Go Pro en later voor Explorer(dit kom op de markt in 2014 officieel).
Alle b-box3 zijn IPv6 capabel (dual stack) en 2 band 2.4MHz en 5MHz.
Op het HW zijn er maar 2 fabrikanten, Siemens is uitgevallen voor het Pro Market modem.
Het verschiel tussen Sagem en Technicolor (optisch) zijn, het Eth poorten. Bij Sagem de Eth poorten zijn gesplits per 2 en bij Technicolor de Eth alle vier zijn naast elkaar.
VoIP: FreeVoipDeal; VoipCheap; Asterix
Provider: EdpNet
Modem/Router: Fritz!Box 7390, Linksys EA6500, Cisco 860VAE; FW Juniper, VDSL2 Annex B, sync 50/6. IPv4 en IPv6 dual stack.
Modem/Router: Fritz!Box 7390, Linksys EA6500, Cisco 860VAE; FW Juniper, VDSL2 Annex B, sync 50/6. IPv4 en IPv6 dual stack.
Ik lees je opmerkingen en je bevindingen/reactie van Edpnet. mijn reactie was HA! niets kunnen veranderen/aanpassen manueel! En ok HA! Na 1 week je of 2 automatisch naar 50/6.
Het is BGC die het zegt tegen Broba klanten, niet Edpnet, ik berijp goed eigenlijk al maar te goed waarom.
Maar ik mag het niet zeggen. erg hé.
Het is BGC die het zegt tegen Broba klanten, niet Edpnet, ik berijp goed eigenlijk al maar te goed waarom.
Maar ik mag het niet zeggen. erg hé.
Vaako69 schreef:Update:
VoIP: FreeVoipDeal; VoipCheap; Asterix
-
- Plus Member
Update:
Ik zit nog steeds op 30/6 en begrijp niet waarom.
Of wel heeft de O-Box 3 B-Box 3 een slecht of defect software/hardware waardoor mijn lijnwaardes te slecht zijn voor DLM om mij een hoger profiel toe te kennen.
Ik heb nu vandaag mijn Sagem Fast 3464 terug aangesloten en nu kan ik VDSL2Tool 2.3 en 3.0 terug gebruiken.
Mijn lijnwaardes zijn:
Nu ben ik eens benieuwd of het nog lang zal duren voordat ik een hoger lijnprofiel krijg van DLM !?
Ik zit nog steeds op 30/6 en begrijp niet waarom.
Of wel heeft de O-Box 3 B-Box 3 een slecht of defect software/hardware waardoor mijn lijnwaardes te slecht zijn voor DLM om mij een hoger profiel toe te kennen.
Ik heb nu vandaag mijn Sagem Fast 3464 terug aangesloten en nu kan ik VDSL2Tool 2.3 en 3.0 terug gebruiken.
Mijn lijnwaardes zijn:
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 30032 kbps 6048 kbps
Modem max: 104820 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 86062 kbps 18031 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 271 m Estimated!
Training margin: 27.6 dB
Attenuation: 8.5 dB
Code: Selecteer alles
downstream upstream
Line: 30032 kbps 6048 kbps
Max: 86062 kbps 18031 kbps
Profile: 17a
Distance: 271 m
Training: 27,6 dB
Attenuation: 8,5 dB
Greetings, Vaako
Mm, sinds gisteren is op de EDPNET website bij het het internet aanbod elke referentie naar de O-Box3 en IPV6 weer verdwenen en wordt alleen de oude Sagem (BBox2) weer genoemd?
Zie: http://www.edpnet.be/en/residential/int ... r-internet
Zet EDPNET een stap terug of is hier sprake van een foutje?
Weet iemand welke beperking de O-Box3 met zich mee brengt als het gaat om het configureren van een publiek ip-adres wat de website eerder meldde?
Met IPv6 krijgt het LAN toch een static prefix mag ik hopen zodat devices op het lan publiekelijk bereikbaar zijn? Dit ongeacht een evt. dynmisch WAN adres voor de router?
Iemand wellicht nuttige info? Ik overweeg over te stappen van Dommel naar EDPNET, maar uiteraard alleen als deze IPv6 zaken goed geregeld zijn. Van diversen heb ik begrepen dat binnenkort alleen van VDSL2 vectoring kan worden geprofiteerd als een B/O-Box3 wordt gebruikt als modem. Dus als die qua functionaliteit niet toereikend is, is het onontkoombaar op die te bridgen en dan alsnog een flexibeler IPv6 router erachter te plaatsen.
Zie: http://www.edpnet.be/en/residential/int ... r-internet
Zet EDPNET een stap terug of is hier sprake van een foutje?
Weet iemand welke beperking de O-Box3 met zich mee brengt als het gaat om het configureren van een publiek ip-adres wat de website eerder meldde?
Met IPv6 krijgt het LAN toch een static prefix mag ik hopen zodat devices op het lan publiekelijk bereikbaar zijn? Dit ongeacht een evt. dynmisch WAN adres voor de router?
Iemand wellicht nuttige info? Ik overweeg over te stappen van Dommel naar EDPNET, maar uiteraard alleen als deze IPv6 zaken goed geregeld zijn. Van diversen heb ik begrepen dat binnenkort alleen van VDSL2 vectoring kan worden geprofiteerd als een B/O-Box3 wordt gebruikt als modem. Dus als die qua functionaliteit niet toereikend is, is het onontkoombaar op die te bridgen en dan alsnog een flexibeler IPv6 router erachter te plaatsen.
- Joachim
- ISP Staff
We ondervinden voorlopig teveel problemen met de O-box3, daarom we ervoor gekozen hebben om het toestel voorlopig niet meer aan te bieden. Belgacom is bezig de problemen op te lossen
Indien er toch specifiek een O-box3 gewenst is, gelieve dit dan aan te geven bij de opmerkingen bij de bestelling
Indien er toch specifiek een O-box3 gewenst is, gelieve dit dan aan te geven bij de opmerkingen bij de bestelling