Heb je eigenlijk zelf al eens kunnen testen met een andere adsl2+ modem?
Een defecte modem kan resulteren in slechte sync en ruis op telefoonlijn.
Ik heb twee modems staan, zie vorige posts.
De SNR waarde is blijkbaar maar 7,2 dB. Het absolute minimum is 6 dB. Dit gegeven i.c.m. de onnoemelijk veel Error Seconds fouten op je lijn betekent gewoonweg dat je eigenlijk niet eens 1 Mbit/s download haalt
Dat klopt 100%, het internet ligt zo goed als plat.
Alléén als Dommel er 100 % zeker van is dat de fout zich op de fysieke layer bevindt, zeg maar het koperpaar, willen ze BGC contacteren. Indien blijkt dat het probleem zich namelijk niét op het koperpaar bevindt, moet Dommel Belgacom betalen voor de onnodige technische interventie. Logish toch ?
Dat is logisch.
Maar er moet toch een interventie plaatsvinden, of het nu een portswap is, of een defecte splitterkaart, of iets met de telefoonlijn...
Zou het dan niet logischer zijn om gewoon het probleem in één interventie op te lossen en achteraf uit te maken wie moet betalen?
Dat je ondanks alle help en voorstellen om over te stappen naar VDSL waar je gegarandeerd beter af bent qua snelheid, je dit blijft negeren om dan plots te besluiten dat indien je dan toch de overstap maakt het naar (het dure) Telenet vind ik:
1) dat je niet consequent met jezelf bent (ik wil niets meer betalen dan nu)
2) stank voor dank voor allen die je goede raad hebben gegeven
3) dé reden dat ik oproep om je gewoonweg niet meer te helpen (als de uil niet ....)
Just my 2 cents
Maar je moet je ook eens in mijn plaats stellen... ik kom al van gewone ADSL naar ADSL2 om het op te lossen.
We spreken hier over een probleem dat al meer dan vijf jaar aansleept hé.
Er is DUIDELIJK iets mis met mijn telefoonlijn... de enigste uitweg die ik momenteel zie is af te stappen van mijn telefoonlijn en naar Telenet te verhuizen. En dat heeft dan niets te maken met kosten of gevoelens, maar het is gewoon mijn enigste uitweg.
Eigenlijk wil ik helemaal niet naar Telenet, anders was ik vijf jaar geleden al verhuisd.
Ik negeer jullie suggesties niet hoor, ik bedank jullie ervoor, want ondertussen begrijp ik ook dat VDSL een andere manier van aansluiten heeft.
Maar maandag pas komt er een DSL technicus die mijn volledige lijn hopelijk zal willen uitmeten (dus van binnenuit naar KVD en van KVD naar LEX, ik zal aan de technicus alle vragen stellen die jullie mij hier voorstelden).
Ik heb nog steeds geen DSL-technieker gezien hé, dus ik kan ook gewoon geen beslissingen nemen naar waar/wat ik moet overstappen...
Misschien moet ik zoals alle vorige keren niet eens overstappen en is het weer gewoon oplosbaar.
Maar ik moet er ook bij zeggen dat ik de afgelopen dagen ongelofelijk veel geleerd heb, en dat dit allemaal nieuwe informatie is voor mij, ik moet alles nog een beetje verwerken en laten bezinken. Jullie zijn de beste techniekers die ik hier al over de vloer gehad heb. En al zeker de meest informatieve, normaal gezien gaat alles gesluierd in een waas van mystiek, dan heb je als klant al eens de neiging om ver weg te lopen
Had ik jullie maar vijf jaar eerder gevonden.
Zonder jullie was ik misschien wel vertrokken voor de volgende vijf jaar, zelfs als ik naar VDSL overschakel omdat het probleem niet tussen de KVD en de LEX ligt, maar tussen KVD en mijn aansluiting binnen, zeker aangezien ze ooit al eens in mijn straat moeten lassen hebben.
Enfin, ik negeer jullie dus niet hoor, en VDSL is ook niet uitgesloten.
Momenteel is het eigenlijk gewoon een gebrek aan informatie over mijn telefoonlijn die mij tegenhoudt om naar gelijk wat over te stappen, want VDSL garandeert mij momenteel niets, in tegenstelling tot wat je zegt,
zie deze post.
Dit topic noemt niet voor niets "Gezocht: de waarheid"... ik ben de excuses dat het aan mijn binnenbekabeling ligt, dat Dommel zegt dat het probleem bij Belgacom ligt, dat Belgacom zegt dat het probleem bij Dommel ligt, dat het aan mijn modem ligt, .... gewoon beu (na meer dan 5 jaar!)
Voor mij is "schakel dan over naar VDSL" gewoon een makkelijke oplossing voor het probleem, zonder enige garantie.
Het gaat er mij om om uit te vinden wat er met mijn lijn aan de hand is, daarna kan ik misschien een overstap maken.
En natuurlijk ben ik aan het uitkijken naar VDSL, zeker door alles wat ik hier geleerd heb, het is gewoon een betere technologie... maar de technicus zal het toch eerst moeten testen of dat wel echt beter gaat zijn op mijn lijn, hetgeen ondanks de betere technologie niet gegarandeerd is...
Het is dus hun taak om eerst na te gaan of het probleem zich op hun DSLAM zou kunnen voordoen. Het kan immers een slecht werkende poort zijn. Vandaar dat er dus al een swap is gebeurd.
Ze hebben eerst een 24u lijntest gedaan, en gingen dan een port-swap laten uitvoeren de volgende dag.
De volgende dag was de port-swap nog niet eens aangevraagd omdat ze nog andere testen wouden uitvoeren.
Uiteindelijk hebben ze beslist dat het niet aan de spiksplinternieuwe DSLAM kon liggen, en gingen ze aan BGC vragen om een technieker te sturen, gezien er volgens BGC niets mis is met de telefoonlijn (volgens de twee techniekers die hier geweest zijn, waarvan ik de derde afgebeld heb omdat Dommel het gaat regelen).
To be continued hé, en bedankt om even de tijd te nemen hiervoor