Pagina 2 van 2
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 16 jul 2013, 16:59
door MClaeys
AR?
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 16 jul 2013, 17:17
door johcla
Auto Reload, het maandelijks automatisch herladen.
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 16 jul 2013, 17:41
door MClaeys
Gewoon 6000 bellen en AR opzeggen dan. Heb ik zo voor mijn zus moeten doen omdat ze haar belkrediet dan kon opgebruiken om naar een abo over te stappen.
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 16 jul 2013, 19:28
door Tomsworld
Als je bij Proximus overstapt van prepay naar abbé dan wordt je belkrediet gewoon behouden, het werkt als een voorafbetaling en gaat er maand na maand af. Ik heb zo ooit jaren P&G gehad, overgestapt naar een abbo en de 1e 15 maanden nooit een euro betaald. En van dat krediet was veel bonus en extra geweest ooit.
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 16 jul 2013, 21:45
door MClaeys
Dat is enkel als je bij dezelfde provider blijft.
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 16 jul 2013, 23:54
door johcla
Ik wil ook mijn krediet opgebruiken voordat ik weer naar MV stap.
Dikke maand geleden van MV naar GC gegaan omdat 3G in Brussel zo rampzalig is.
Maar het weegt toch niet op tegen de voordelen van MV tov GC, dan zal ik in Brussel maar op 2G surfen.
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 17 jul 2013, 07:55
door Vaganzza
Je moet daarvoor niet eerst je AR op te zeggen. Als je in de 3e week MV aanvraagt, dan ben je normaal op enkele dagen tijd overgezet. Zo heb ik het ook gedaan toen ik van GC naar MV ging (ondertussen weer de omgekeerde beweging gemaakt...). Overschot aan belwaarde heb ik toen gewoon gecasht, dan gaat het snel naar beneden...

Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 17 jul 2013, 13:38
door MClaeys
Mijn zus is inmiddels toch terug bij Proximus

het gras was niet groener aan de andere kant. Ze had wel geen nummeroverdracht gedaan, dus kon gewoon haar oude nummer bij Proximus terug opnemen.
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 20 jul 2013, 15:26
door frado
Vergeten up te daten: AR nog steeds niet actief, maar als ik manueel een herlading doe krijg ik ook de 10 mb EU, dusja

. K'ben content als ik die mb's krijg. De rekening van die eerste 20 euro wel nooit gekregen..
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 23 jul 2013, 09:39
door johcla
Ik heb overdracht naar MV aangevraagd terwijl AR nog actief is.
Px heeft nu de overdracht geweigerd omdat ik het als een prepaid had aangeduid en volgens Px is het een postpaid.
MV heeft me gevraagd de factuur door te mailen, hopelijk komt het vlug in orde.
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 23 jul 2013, 18:34
door MClaeys
Het is toch postpaid? je betaalt je 20 euro pas aan het einde van de maand dus dat klopt wel.
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 23 jul 2013, 23:49
door Vaganzza
Neen het is en blijft prepaid, de belwaarde is overdraagbaar (bij postpaid niet).
Ik heb enkele maanden geleden met succes een nr naar MV overgezet, ook al was de AR actief.
Verstuurd van mijn GT-I8190
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 24 jul 2013, 09:11
door MClaeys
Zo bekeek ik dat eigenlijk nooit. Eerst betalen en dan krijgen = prepaid in mijn ogen, eerst krijgen achteraf betalen is postpaid in mijn ogen. Alleja, de naam zegt het zelf, van verdere regeltjes heb ik geen weet.
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 24 jul 2013, 09:35
door nickz
Vaganzza schreef:Neen het is en blijft prepaid, de belwaarde is overdraagbaar (bij postpaid niet).
Ik heb enkele maanden geleden met succes een nr naar MV overgezet, ook al was de AR actief.
Verstuurd van mijn GT-I8190
Fout. Het is niet omdat het met belkrediet werkt dat het daarom ook prepaid is. Bij een AR heb je wel degelijk een klantenrekening bij Proximus. Bij nummeroverdracht moet je dus 'postpaid' kiezen en je gsm-nummer en het nummer van je klantenrekening ingeven. Bij prepaid zou dat je gsm-nummer en je simkaartnummer zijn. Als men jouw gsm-nummer heeft overgedragen zonder dat je het nummer van je klantenrekening hebt opgegeven, dan heb je waarschijnlijk gewoon geluk gehad.
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 24 jul 2013, 11:33
door Vaganzza
Voor mij blijft dit prepaid. Ok je krijgt wel wat uitstel van betaling, maar je betaalt wel een vast bedrag voor het einde van het vervallen van je bundel. Bij postpaid betaal je het bedrag pas nadat je bundel vervallen is (je weet dus in feite het bedrag niet dat je zal moeten betalen). Als je - ik zeg maar wat - een sms ticket van De Lijn koopt, dan zal deze extra op je factuur verschijnen bij postpaid, bij prepaid niet. GC AR valt duidelijk onder het 2de. Of ben ik enige die zo redeneert???
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 24 jul 2013, 11:44
door philippe_d
nickz schreef: Fout. Het is niet omdat het met belkrediet werkt dat het daarom ook prepaid is. Bij een AR heb je wel degelijk een klantenrekening bij Proximus.
Ik volg deze redenering niet. Mijn vrouw had vroeger een Pay-and-Go kaartje, met automatisch reload (10 EUR/maand), waarvoor we telkens een factuur kregen. We kregen dus ook "krediet" (en de factuur werd opgestuurd
nadat de 10EUR er maandelijks bijkwam).
We hadden dus ook een klantenrekening. Maar dat maakt het verschil niet: dit
was en bleef Pay-and-Go, en we hebben dit nummer zonder probleem naar MV geporteerd.
Volgens mij is Generation Connect ook een soort Pay-and-Go, en valt dus onder de "pre-paid" formule.
Het is niet omdat er een automatische oplading gebeurt, dat je dat als een abonnement kan beschouwen.
Re: Generation Connect: AR of niet?
Geplaatst: 24 jul 2013, 15:03
door nickz
Het gaat er helemaal niet om of het een abonnementsformule betreft of een formule met belkrediet, maar wel om het feit of het voorafbetaald (prepaid) of op factuur is (postpaid). Pay&Go / Generation Connect met AR is op factuur, dus postpaid. Bij een nummeroverdracht dient dan normaal het nummer van de klantenrekening te worden vermeld. Het kan goed zijn dat men in veel gevallen niet moeilijk doet als je 'prepaid' aanduidt (en dus enkel je gsm-nummer en simkaartnummer ingeeft), maar officieel gezien is dit niet correct en kan je daar dus problemen mee hebben (zoals ook uit deze thread blijkt). Als je nu een aanvraag doet via de website van Proximus, dan staat daar trouwens niet 'postpaid', maar 'ik ontvang een maandelijkse factuur', wat dus o.a. het geval is bij AR.