Pagina 2 van 3

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 23 apr 2014, 10:54
door lacer
Bij mij werkte een noodoproep 112 (ambulance dienst Oost-Vlaanderen) :-D

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 29 apr 2014, 22:06
door freakske_b
De reactie van OVH op mijn laatste klacht:

Hello,

Could you please try with Zoiper softphone please.

If the problem persist with Zoiper, we will open a ticket.

Best Regards,

Thomas

Service Client OVH

Wat voor een stom antwoord is dat nu??!!

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 29 apr 2014, 22:17
door lacer
Ik zou zeggen, probeer het eens met Zoiper softphone :-) , je verliest er niks mee.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 29 apr 2014, 22:20
door freakske_b
Pff, je mag met OVH maar op 1 locatie tegelijk registreren, dus weer gedoe (tijd) om alles in de huidige toestand te krijgen.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 30 apr 2014, 11:05
door brubbel
Zodra je inlogt met een 2de toestel zal het andere uitgelogd worden. Niks aan te passen dus.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 mei 2014, 15:33
door Waterboy
Hier een geslaagde oproep naar het noodnummer 112.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 mei 2014, 23:21
door freakske_b
Waterboy schreef:Hier een geslaagde oproep naar het noodnummer 112.
Graag meer info. Welke setup gebruik je?

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 05 mei 2014, 15:48
door Waterboy
Een Fritzbox 7570 rechtstreeks aangesloten op de Belgacom telefoonlijn.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 05 mei 2014, 15:59
door guntherstassen
Via Belgacom zal het wel steeds/altijd werken maar topic is : noodoproep via OVH werkt niet..

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 05 mei 2014, 17:47
door Waterboy
Een verbetering aangebracht.

Een Fritzbox 7570 rechtstreeks aangesloten op de internetlijn zonder telefonie van Belgacom.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 01:58
door freakske_b
Zijn er ondertussen nieuwe ervaringen met noodoproepen via OVH? De laatste posting is van 2014. Erg benieuwd, vooral naar oplossingen.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 06:35
door philippe_d
lacer schreef:Heeft er al iemand die bij Ovh zit een test noodoproep kunnen doen zonder schaamrood op de wangen :oops: sorry operator van de 112, het was maar effkens een test :oops:
Is er eigenlijk een manier om dit te testen, dat zou ik eens willen weten :???:
Naar aanleiding van het bumpen van deze topic, toch nog eens meegeven dat het testen van de beschikbaarheid van de nooddiensten kan gebeuren via het nummer 117.

Dit is een kosteloze oproep, en je krijgt een opgenomen mededeling naar welke provinciale 100/101 centrale jouw oproep zal doorgeschakeld worden.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 13:42
door lacer
117 meteen getest, als antwoord:
Testnummer 117 Oost-Vlaanderen

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 13:59
door philippe_d
Voilà. Daarmee weet je nu dat:
  • * jouw 101 oproepen zullen aankomen in het "CIC101" van Gent (Communicatie- en informatiecentrum van de geïntegreerde politie).
    * jouw 100/112 oproepen zullen aankomen in het "HC112/100" van Gent (Hulpcentrum).
Op termijn zullen deze 2 Centra met elkaar versmelten, en ook de oproepen via 1733 verwerken (niet dringende medische hulp, dokters van wacht ...)

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 14:02
door johan.devos
117 in Bevergem :-D met OVH:
"Testnummer 117 WVL"

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 14:22
door Joe de Mannen
hier werkt het dus niet.

J.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 14:25
door BertG3
Hier wel. Heb wel het area vinkje in de Fritz af moeten zetten (none) anders draait hij (netnummer)117

Ook dit staat aan Relay outgoing emergency calls without prefixes

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 14:45
door philippe_d
Joe de Mannen schreef:hier werkt het dus niet.
Probeer eens 1733. Je komt op een IVR terecht
  • - druk "1" voor Nederlands ...
    - toets je postcode in en sluit af met # ...
Je kan hier het gesprek onderbreken, maar je weet dan toch tenminste of het nummer 1733 bereikbaar is.

Nog niet alle provincies, of regio's zijn aangesloten. Op de site van 1733.be kan je controleren of jouw postcode al in werking is.
Hoewel dit nummer normaal geen "noodnummer" is, kom je wel terecht in jouw provinciaal Hulpcentrum, en kunnen ze ook een ambulance sturen bij levensbedreigende situaties. Misschien een "nood"oplossing voor VoIP gebruikers die geen toegang hebben tot de noodnummers?

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 15:19
door Logic3S
Toen ik eens OVH wilde bellen (vanaf m'n OVH-lijn) op hun nummer 1007 kwam ik uit bij de 100-centrale :eek:
Gelukkig waren ze wel heel begripvol.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 16:40
door Joe de Mannen
we zijn dus niet aangesloten. regio aarschot.

J.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 18:20
door conexio
Logic3S schreef:Toen ik eens OVH wilde bellen (vanaf m'n OVH-lijn) op hun nummer 1007 kwam ik uit bij de 100-centrale :eek:
Gelukkig waren ze wel heel begripvol.
Ik ben dat ook eens tegengekomen. 1007 lijkt niet te werken in België.
Hier in zone 03 werken de noodnummers via de Cisco SPA112.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 18:59
door ITnetadmin
Als dat is zoals in de US (daar dan wel met 911), en de centrale detecteert 112 (of in dit geval 100 nog), dan negeert hij de rest van het getal en verbindt direct door met de hulpdiensten.

Het ongelukkige is dat je bij centrales met binnenlijnen in de US vaak een buitenlijn moet kiezen door 9 te toetsen (bij ons is dat vaak 0); als je dan de hele dag zo ergens werkt, en dan vanop een gewone telefoonlijn plots iemand moet bellen wiens nummer met 11 begint, en daar per ongeluk die 9 voorzet, dan ben je dus garantie binnen bij de hulpdiensten.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 20:04
door Logic3S
De dame van de 100 gaf ook zo een uitleg, "Ja, 1007 begint met 100 hé, vandaar meneer"...

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 04 jun 2016, 23:46
door philippe_d
ITnetadmin schreef:Als dat is zoals in de US (daar dan wel met 911), en de centrale detecteert 112 (of in dit geval 100 nog), dan negeert hij de rest van het getal en verbindt direct door met de hulpdiensten.
Dat is toch overal zo, en niet alleen in de US.
Als je in België een (vast) nummer zou kiezen met 10 cijfers (in plaats van 9), dan zal het laatste cijfer natuurlijk ook genegeerd worden.
ITnetadmin schreef:Het ongelukkige is dat je bij centrales met binnenlijnen in de US vaak een buitenlijn moet kiezen door 9 te toetsen (bij ons is dat vaak 0); als je dan de hele dag zo ergens werkt, en dan vanop een gewone telefoonlijn plots iemand moet bellen wiens nummer met 11 begint, en daar per ongeluk die 9 voorzet, dan ben je dus garantie binnen bij de hulpdiensten.
Dat verhaaltje heb ik nog al eens gehoord, maar dat kan natuurlijk niet, want in Amerika is er geen enkel nummer dat met 11 begint :-D .
In Amerika is een nummer altijd 10 cijfers: NPA-NXX-xxxx (waarbij NPA de area code is, en NXX de local exchange code), waarbij N nooit een "0" of een "1" mag zijn.
Er bestaan 3 manieren om een nummer te bellen:
  • - 7-digit dialing (NXX-xxxx): voor een lokaal gesprek moet je in sommige regio's de area code niet vormen.
    - 10-digit dialing (NPA-NXX-xxxx): de meeste gebruikte manier iemand op te bellen (sommige regio's hebben meer dan één area code).
    - 11-digit dialing (1-NPA-NXX-xxxx): voor "long distance" calls, die betalend zijn.
Of je nu een 7-digit, 10-digit of 11-digit nummer vormt, het kan nooit beginnen met "11"
Het bovenstaand verhaaltje geloof ik dus niet :(

(sorry voor de off-topic reactie)

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 05 jun 2016, 03:04
door ITnetadmin
Ik weet niet welke nummers ze kunnen bellen, maar als ik het google lees ik enorm veel topics over VOIP admins die last hebben van hun personeel dat constant 911 belt op hun centrales. Het probleem bestaat dus, je vindt genoeg artikels die gaan over "911, 9911, 911* capturen, of ipv 9 een andere prefix gebruiken".

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 05 jun 2016, 18:30
door Ontheronix
Logic3S schreef:Toen ik eens OVH wilde bellen (vanaf m'n OVH-lijn) op hun nummer 1007 kwam ik uit bij de 100-centrale :eek:
Gelukkig waren ze wel heel begripvol.
Ik heb onlangs hetzelfde meegemaakt. En ik maar denken dat ik mistypt had :p
1700 (Vlaamse Overheid infonummer) blijkt ook niet te werken bij OVH. Het Rode Kruis op 105 dan weer wel.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 05 jun 2016, 19:37
door Waterboy
Ontheronix schreef: 1700 (Vlaamse Overheid infonummer) blijkt ook niet te werken bij OVH. Het Rode Kruis op 105 dan weer wel.
Bij mij werkt 1700 en 117 bij OVH

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 06 jun 2016, 07:13
door Joe de Mannen
het ligt bij mij aan instellingen, ik zie nu in de logs dat het land- en zonenummer wordt toegevoegd.
Dat moet ik eens nakijken.

J.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 06 jun 2016, 08:04
door BertG3
Dat is wat ik hiervoor zei. Bij telephone nummers moet bij ovh het vinkje van area code (en country) op none staan.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 12 jun 2016, 16:41
door satsurfer
117 via weepee lukt ook niet.

Krijg melding: 'De nooddiensten zijn niet beschikbaar'. Via OVH lukt het wel.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 12 jun 2016, 18:28
door philippe_d
Met andere woorden: bij WeePee lukt 117 wel
Want je krijgt de correcte boodschap (dat is de bedoeling van 117) :-)

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 12 jun 2016, 20:27
door BertG3
Is je belt naar 117 moet je melding krijgen van de centrale waar je op aangesloten bent. Bij Weepee kreeg satsurfer die melding niet.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 12 jun 2016, 21:18
door philippe_d
Nee, maar hij kreeg een zeer correcte melding dat nooddiensten niet bereikbaar zijn.
En dat is precies de voornaamste bedoeling van 117, namelijk om de bereikbaarheid van nooddiensten te testen, zonder dat je hiervoor de noodnummers zelf moet bellen.
Als die wel bereikbaar zijn, krijg je ook nog eens als extra de informatie naar welke centrale de noodoproep gerouted wordt.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 12 jun 2016, 22:59
door Ken
Ik krijg via OVH iets van "testnummer noodcentrale West-Vlaanderen" op de 117.

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 13 jun 2016, 09:30
door Sinna
... en dat betekent dat als je belt naar het noodnummer 112 je met de noodcentrale van West-Vlaanderen verbonden zal worden. Test geslaagd dus!

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 01 aug 2016, 20:50
door freakske_b
Geen van de nummers 112, 117 noch de 1733 werkt hier in Mechelen. Toch zou ik het écht wel aan de praat willen krijgen. Er moet toch iets zijn wat anders is, toch?

- Welke versie Fritzbox gebruiken jullie? Ik de 7360 nog steeds.
- Welk Fritz!OS? Ik 06.31

Bijlage instellingen nummerformaat, lijkt me toch juist?!

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 01 aug 2016, 21:46
door lacer
freakske_b schreef:Geen van de nummers 112, 117 noch de 1733 werkt hier in Mechelen. Toch zou ik het écht wel aan de praat willen krijgen. Er moet toch iets zijn wat anders is, toch?

- Welke versie Fritzbox gebruiken jullie? Ik de 7360 nog steeds.
- Welk Fritz!OS? Ik 06.31
...
Hier werkt het goed met een Gigaset 610IP in samenwerking met een Bbox-3

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 01 aug 2016, 22:58
door philippe_d
freakske_b schreef:Geen van de nummers 112, 117 noch de 1733 werkt hier in Mechelen. Toch zou ik het écht wel aan de praat willen krijgen. Er moet toch iets zijn wat anders is, toch?

Bijlage instellingen nummerformaat, lijkt me toch juist?!
Nummerformaat instellingen lijken mij OK.
Je moet natuurlijk ook je "dialing rules" op die manier zetten dat 112, 117 enz via OVH uitbellen ...

- Wat hoor je, als je 117 belt?
- Wat komt er in je lijst van gebelde nummers?
- Wat staat er in de logfiles na de mislukte poging?

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 02 aug 2016, 15:32
door freakske_b
philippe_d schreef: Je moet natuurlijk ook je "dialing rules" op die manier zetten dat 112, 117 enz via OVH uitbellen ...

- Wat hoor je, als je 117 belt?
- Wat komt er in je lijst van gebelde nummers?
- Wat staat er in de logfiles na de mislukte poging?
Dailing rules zijn OK. Als ik 117 bel krijg ik na lang wachten de bezettoon en op het scherm verschijnt "temporary failure". De oproep verschijnt NIET bij in de lijst van gebelde nummers. In de logfile staat "internet telephony with [email protected] via sip.ovh.be failed. Cause: Temporarily Not Available (480)"

Re: noodoproep via OVH werkt niet

Geplaatst: 03 aug 2016, 22:26
door freakske_b
Toch maar weer een ticket aangemaakt bij OVH. In hun antwoord vroegen ze om te testen met een Zoiper softphone, wat ik ook gedaan heb. Het resultaat is exact dezelfde SIP error 480: temporarily not available als ik 112 bel. Andere nummers in- en uitbellen blijft uiteraard wel werken.

Benieuwd of ze me hierna nog iets zinvols gaan suggereren, want ze geven toe dat ze kunnen zien dat er iets mis is met mijn lijn: "'En consultant votre dossier, je constate que nous recevons plusieurs notifications indiquant une anomalie au niveau de la configuration de la ligne xxxxxxxxx d’où provient le dysfonctionnement."