4G

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Ik woon middenin de driehoek Tielt-Aalter-Deinze en heb recent hier vrij goeie 3G via BASE
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

4G in september zou best wel eens kunnen! BASE gaf ook al aan dat ze 3G Dual Carrier volledig uitgerold gingen hebben tegen september, om dan aan 4G te beginnen?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

FrederikD schreef:
svenska schreef:Klinkt veelbelovend moest het waar zijn dat ze in september zouden launchen (en een mooie extra punch in the face zijn voor Mobistar!)
En als ze met zo een uitgebreide dekking kunnen starten zou het ook al een mooie steek tegenover proximus zijn.
Proximus heeft al 4G sinds 5 november 2012. Kijk ook eens naar de huidige stand van zake m.b.t. 4G: http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/14815. Ik denk niet dat het nog mogelijk is om Proximus een steek te geven op dat vlak. Mobistar daarentegen...
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Roygenz schreef:Ik woon middenin de driehoek Tielt-Aalter-Deinze en heb recent hier vrij goeie 3G via BASE
Ik weet er blijkbaar elke plek uit te zoeken waar ze geen 3G hebben....voor mij is het momenteel echt zeer irritant gezien ik net op de grens zit van een 3G antenne 0a1 streepje dus als er mij iemand belt valt de gsm uit...en altijd manueel op 2G zetten als ik thuis ben jahhh :roll:
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
mattionline
Plus Member
Plus Member
Berichten: 211
Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 10 keer

q-tec schreef:voor mij is het momenteel echt zeer irritant gezien ik net op de grens zit van een 3G antenne 0a1 streepje dus als er mij iemand belt valt de gsm uit...en altijd manueel op 2G zetten als ik thuis ben jahhh :roll:
Bij Proximus heb ik thuis ook maar 1à2 streeptjes 3G, mijn gsm schakelt echter meteen over naar 2G als er iemand belt.
Ik meen me nog te herinneren dat er bij BASE geen automatische handover was waardoor het gesprek inderdaad verbrak.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

q-tec schreef:en altijd manueel op 2G zetten als ik thuis ben jahhh :roll:
Idd, moet ik hier binnen ook manueel doen met mobistar, om een of andere reden wil ie op 3G blijven, maar er is binnen amper tot geen 3G ontvangst waardoor ik altijd onbereikbaar ben dan. GSM manueel op gsm zetten lost dat op. Dat is trouwens nog maar recent, blijkbaar hebben ze hun antennes of zendinfrastructuur aangepast waardoor de 3G masten een groter dekkingsgebied hebben. Vroeger had ik hier totaal geen 3G, na die aanpassing heb ik buiten toch 2 à 3 streepjes.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Vandaag ook gemerkt dat er BASE LTE te 'zien' is op mijn tablet Z (Kessel-Lo)

Kan er inderdaad ook niet op connecteren, wat soms voor problemen zorgt als ik de tablet op fully automatic laat staat, probeert altijd eerst op LTE te connecteren blijkbaar. Dus momenteel nog even LTE afzetten in de network settings.

Zou toch durven denken dat het zolang niet meer gaat duren met 4G op BASE, niet dat ik het nodig heb op een mobile device, momenteel is 3G al een stuk sneller als mijn VDSL2 verbinding (16,5/2). Toch gek dat men wireless op grotere afstand beter kan doen dan wired, is helemaal niet logisch toch !?
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Roygenz schreef: Idd, moet ik hier binnen ook manueel doen met mobistar, om een of andere reden wil ie op 3G blijven, maar er is binnen amper tot geen 3G ontvangst waardoor ik altijd onbereikbaar ben dan. GSM manueel op gsm zetten lost dat op. Dat is trouwens nog maar recent, blijkbaar hebben ze hun antennes of zendinfrastructuur aangepast waardoor de 3G masten een groter dekkingsgebied hebben. Vroeger had ik hier totaal geen 3G, na die aanpassing heb ik buiten toch 2 à 3 streepjes.
Dat moest ik ook altijd doen toen ik nog bij mobistar zat, uiteindelijk op 2G laten staan want hun HSPA(+) werkte toch meestal niet sneller dan EDGE.

Op de plaatsten waar ik kom bij MV/BASE bijna altijd 3G, en dat werkt daar tenminste deftig en snel.
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

nickz schreef:
FrederikD schreef:
svenska schreef:Klinkt veelbelovend moest het waar zijn dat ze in september zouden launchen (en een mooie extra punch in the face zijn voor Mobistar!)
En als ze met zo een uitgebreide dekking kunnen starten zou het ook al een mooie steek tegenover proximus zijn.
Proximus heeft al 4G sinds 5 november 2012. Kijk ook eens naar de huidige stand van zake m.b.t. 4G: http://support.nl.belgacom.be/app/answe ... a_id/14815. Ik denk niet dat het nog mogelijk is om Proximus een steek te geven op dat vlak. Mobistar daarentegen...
Dat weet ik, maar als ze met een even uitgebreide dekking kunnen starten aan een lagere prijs zou ik dat toch een steek noemen.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Base is veel later begonnen met de uitrol van hun 4G-netwerk, terwijl de uitrol bij Proximus in sneltempo gebeurt. Vergeet dus maar dat ze met een even uitgebreide dekking zouden starten, dat is gewoonweg onmogelijk. Ik denk eerder dat het weer hetzelfde verhaal zal zijn als destijds met hun 3G-netwerk. Dat was toen aanvankelijk ook enkel beschikbaar in Antwerpen en Gent.

Verder heeft Proximus natuurlijk nooit de intentie gehad om de goedkoopste te zijn, maar wel om de beste kwaliteit te bieden. Zij investeren dan ook het meeste en het snelste in hun netwerk. Als consument moet je dan zelf maar de afweging maken tussen prijs en kwaliteit.
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

De uitrol bij BASE gaat ook snel hoor. Ik ben trouwens maar aan het speculeren natuurlijk.
billeman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 24 okt 2007, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Denk dat 'uitrol' vooral een kwestie is van op 'de knop te duwen' van een bepaalde antenne en dat er genoeg bandbreedte aanwezig is in back-end.

Even sarcastisch : en waar blijft Mobistar met hun 'beste' 4G netwerk ?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

billeman schreef:Denk dat 'uitrol' vooral een kwestie is van op 'de knop te duwen' van een bepaalde antenne en dat er genoeg bandbreedte aanwezig is in back-end.

Even sarcastisch : en waar blijft Mobistar met hun 'beste' 4G netwerk ?
Wel die twee masten die er in Antwerpen staan tellen toch al? :lol: </s>
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vraag me af wat er zal gebeuren als de 800Mhz geveild wordt. Terug massaal nieuwe vergunningen aanvragen om extra antennes te voorzien?
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Zo zal dit volgens mij moeten gebeuren, Lithion. Het zal dus tot nog wel een paar maanden na de 800 MHz veiling duren voordat deze frequentie effectief ingezet kan en zal worden.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

De 2600 MHz band is al geveild in 2011 en is bij mijn weten nog steeds niet in gebruik, dus een paar maanden lijkt mij wat te optimistisch.
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

lithion schreef:Ik vraag me af wat er zal gebeuren als de 800Mhz geveild wordt. Terug massaal nieuwe vergunningen aanvragen om extra antennes te voorzien?
Mobistar doet al aanvragen voor 800Mhz antennes dacht ik, raar dat ze dit mogen wel.
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

nickz schreef:De 2600 MHz band is al geveild in 2011 en is bij mijn weten nog steeds niet in gebruik, dus een paar maanden lijkt mij wat te optimistisch.
Deze wordt wel al gebruikt (http://www.sites.bipt.be/pdf/00001566_004.pdf, enkel niet vaak dankzij het slechte bereik dat deze frequentie met zich meebrengt. Milieuvergunningsaanvragen kunnen in principe snel goedgekeurd worden, al is snel wel relatief..
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

FrederikD schreef: Mobistar doet al aanvragen voor 800Mhz antennes dacht ik, raar dat ze dit mogen wel.
Zou me toch serieus verbazen aangezien de blokken nog moeten geveild worden? Misschien gaat het om gewoon testlicenties?
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Ik vind het ook heel raar!
Hier is zo'n aanvraag: http://www.sites.bipt.be/pdf/00003074_001.pdf
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Het zou kunnen gaan om een typfout, maar dat sluit ik uit aangezien bij de antennes duidelijk LTE800&LTE1800 vermeld wordt.
Op zich denk ik dat Mobistar niets misdoet door een vergunning aan te vragen, zolang ze niet uitzenden op de 800 MHz. (correct me if I'm wrong)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ja, waarschijnlijk. Maar ze melden er zelfs al vermogen bij? Die antenne's die ze daar plaatsen zijn triband antennes (800,900 en 1800Mhz) en 2100Mhz-antenne's. Misschien heef het daar iets mee te maken?
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Het vermogen dat ze mogen gebruiken kunnen ze al gemakkelijk op voorhand berekenen.
Hetgeen dat wel opvalt is dat Mobistar al als frequentie 806 MHz aangeeft, wat vreemd is aangezien ze nog niet weten welke frequentieblokken ze zullen kunnen kopen.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dat is inderdaad wel vreemd... Tenzij ze gokken op dat blok, maar dat lijkt me wel een dure grap te worden indien ze die niet in handen krijgen.
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

En een dure grap is wel het laatste dat Mobistar nu nodig heeft!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

Nieuw model van Huawei:

http://www.conrad.be/ce/nl/product/6764 ... Fi-hotspot

Alsook goedkoper dan bij Belgacom!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb deze onlangs gekocht
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

capaciteit van batterij is wel indrukwekkend, zie ik...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik vermoed dat ze bij Conrad wel overdrijven met die 10u...
Bij mij zit hij in de auto met een 12V USB lader, en binnenkort gaat hij mee naar Frankrijk met JOE Mobile.

Volgende week zal ik hem eens op 4G only zetten met een Mobile Vikings kaart erin, om te zien waar ik overal op Base 4G geraak. (zonder internetconnectie weliswaar)
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Jordy1990 schreef:Het vermogen dat ze mogen gebruiken kunnen ze al gemakkelijk op voorhand berekenen.
Hetgeen dat wel opvalt is dat Mobistar al als frequentie 806 MHz aangeeft, wat vreemd is aangezien ze nog niet weten welke frequentieblokken ze zullen kunnen kopen.
806 MHz is exact het midden van de 800 MHz band (van 791 MHz tot 821 MHz). Zou het niet kunnen dat die frequentie gewoon provisoir is ingevuld en nadien nog wordt aangepast? De exacte frequentie lijkt me van geen belang voor het al dan niet goedkeuren van zo'n dossier.
svenska schreef:Volgende week zal ik hem eens op 4G only zetten met een Mobile Vikings kaart erin, om te zien waar ik overal op Base 4G geraak. (zonder internetconnectie weliswaar)
Het lijkt me sterk dat je zelfs maar verbinding zou krijgen met dat LTE-netwerk. Indien dat mogelijk is, dan zou iedereen met een LTE-smartphone/tablet en een BASE-simkaart automatisch verbinding krijgen met dat netwerk en vervolgens geen internetverbinding meer hebben. Zelf ben ik bij Proximus en toen ik mijn Sony Xperia Z net had kreeg ik totaal geen verbinding met hun LTE-netwerk. Zelfs na het manueel zoeken en selecteren van hun LTE-netwerk werd de verbinding geweigerd. Pas nadat ik naar de klantendienst had gebeld en men LTE voor mij had geactiveerd kreeg ik verbinding.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

dan zou iedereen met een LTE-smartphone/tablet en een BASE-simkaart automatisch verbinding krijgen met dat netwerk en vervolgens geen internetverbinding meer hebben
Zo was het bij mij 2 weken geleden toch.
Als ik mijn Huawei Mifi toestel op auto zette, dan kwam ik alijd op dat 4G netwerk terecht. (hiervoor heb ik nog gebeld met Mobile Vikings, waar ze zelf verbaasd waren)
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Zelfde probleem , als ik LTE selecteer en er is een LTE mast krijg ik geen verbinding, ik kan dus niet op internet, ik moet dus wel degelijk LTE uitzetten wat ook geconfirmeerd is door de base shop in hasselt.
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

De lijst wordt langer en langer! Deze komen er bij:
Maasmechelen
Nazareth
Wachtebeke
Stekene
Zele
Lille
Arendonk
Zonhoven
Jordy1990
Premium Member
Premium Member
Berichten: 508
Lid geworden op: 25 dec 2010, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 44 keer

Frederik, heb je ergens een lijst gevonden waarop het BIPT opsompt voor welke sites er veranderingen (aangevraagd) zijn? Of kom je aan uw informatie door zelf te kijken op BIPT ?
Laatst gewijzigd door TiTanium 04 sep 2013, 17:08, in totaal 2 gewijzigd.
Reden: Tags verbeterd.
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Ik kijk af en toe eens zelf als bezigheidstherapie. Redelijk zot, I know :-D
FrederikD
Plus Member
Plus Member
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 mei 2012, 01:31
Twitter: frederikdevos
Locatie: Kortenaken, VLB, België
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 11 keer

Er beweegt wat op de website van BASE! De links leiden wel nog naar een 404.

Afbeelding
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ooow zou het?! 'k Vind dit wel niet direct weer, of zou het al verwijderd zijn?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Nee hoor, nog altijd te vinden: http://www.base.be/nl/search.html?q=4g
Maar links lopen uit op een niet bestaande pagina.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Thanks voor de link, inderdaad expliciet over 4G. Dat kan maar een ding betekenen, it's very close!
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Mooi nieuws, hopelijk snel!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”