Internet aan halve snelheid bij EDPNET

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Tja...15 jaar geleden was men er van overtuigd dat een kopermaar niet sneller kon gaan dan 56kbps. 10 jaar terug kon dit maar maximaal 6mbit aan en 8 jaar terug maximaal 20mbit. Nu het inbel volledig achter ons ligt en iedereen van adsl naar vdsl2 overstapt kunnen we zeggen dat ondertussen 70mbit geen probleem is (onder gunstige voorwaarden uiteraard). Op 15 jaar tijd is er dus van 56kbps naar 70mbps gegaan. Ik zeg niet dat koperparen de toekomst zijn, maar ik vermoed dat met de technologieën die Philippe zonet heeft opgenoemd er nog héél wat mogelijk is. Misschien geen 500mbit, maar hopelijk wel 100mbit voor iedereen? En dat lijkt mij - voorlopig althans - meer dan genoeg voor iedereen :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skills
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 28 keer

Het is net alsof iedereen enkel alleen het eerste stuk van mijn post gelezen heeft, hetgeen niet meer was dan een aanzet tot waarom er verschillende problemen kunnen voorkomen met deze technologie, dus voor zij die slechts diagonaal lezen, hit back en lees het tweede stuk ook eens :wink:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Uit jouw stukje tekst kan ik maar één ding afleiden : neem geen koper! Maar sta je er bij stil dat ruim de helft van de zaken die je aanduid voor koper, ook van tel zijn op coax?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skills
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 03 okt 2012, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 28 keer

Jouw conclusie is "neem geen koper", maar mijn insteek was om even stil te staan bij de nadelen van de gebruikte technologie en hoe deze al dan niet rechtstreeks een invloed kunnen uitoefenen op mogelijke snelheidsproblemen.
In het verdere schrijven stip ik aan dat er een brede waaier van problemen kan optreden, niet per definitie gebonden aan het gebruikte medium.
Tevens probeerde ik tot de aandacht te brengen dat het testen van de klant hardware niet onbelangrijk is om uit te sluiten of de ISP al dan niet met de vinger gewezen moet worden.
Maar goed, gezien de negatieve commentaren zal ik er gewoon van uit gaan dat ik me verkeerdelijk verwoord heb.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Beschouw de commentaren niet als "negatief", we hebben gewoon een discussie proberen aan te gaan, naar aanleiding van het eerste stuk in je post (koper = dood) :).

Wat betreft het 2de stuk heb je gelijk, er zijn inderdaad een hele reeks problemen mogelijk, die invloed kunnen hebben op de snelheid.
Vandaar dat ik in mijn eerste reacties ook al aangaf, dat de TS éérst de problemen met de eigen installatie moet uitsluiten ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”