Internet On GSM volume (was: Belgacom lanceert 4G op 5 nov)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Die bedrijfsabonnementen bieden dan ook onbeperkt bellen, sms'en, tot 5 GB mobiel volume, 4G en goeie 3G, iets wat je bij Mobile Vikings niet krijgt.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

merk vandaag dat mijn abonnement "Internet On GSM Favorite" van 1 naar 2 GB/maand is gebracht
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dan heb je het wel laat gemerkt ... Zoals hier al meegedeeld werd is dit al sedert 1 november gewijzigd :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member

Periode loopt steeds tot 4de maand, van 1 tot 4/11 toch geen extra datavolume gekregen

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Die bedrijfsabonnementen bieden dan ook onbeperkt bellen, sms'en, tot 5 GB mobiel volume, 4G en goeie 3G, iets wat je bij Mobile Vikings niet krijgt.
Logisch, MV heeft ook geen abonnementen. Laat staan bedrijfsabonnementen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Het gaat mij niet om de abonnementen of herlaadkaarten, maar om de kwaliteit en wat je krijgt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

kwaliteit/prijs zou je moeten bedoelen. MV data aan 12,00 €/maand kan je niet vergelijken met 50 € en meer...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Tja ikzelf ben van MV naar GC overgestapt voor één reden : toen was 3G erg traag bij MV (in tegenstelling tot proximus) en hadden ze op veel plaatsen (onder andere bij mij thuis) enkel EDGE. Mijn vriendin en ikzelf hebben hetzelfde telefoontoestel nu en ik merk toch op dat ook zij op steeds meer plaatsen 3G hebben buiten vroeger.

Wat bellen en SMS betreft zijn ze ook gewaagd aan elkaar qua kostprijs

Telefonie = EDPnet + OVH
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 3 keer

krisken schreef:
Lord Utopia schreef:Die bedrijfsabonnementen bieden dan ook onbeperkt bellen, sms'en, tot 5 GB mobiel volume, 4G en goeie 3G, iets wat je bij Mobile Vikings niet krijgt.
Logisch, MV heeft ook geen abonnementen. Laat staan bedrijfsabonnementen.
Dus niet iedereen is gediend met MV, namelijk mensen die veel bellen, zoals bijvoorbeeld bedrijfsabonnementen.
Voor mij komt een Proximus business abonnement goedkoper uit dan MV op een maand, het netwerk van een betere kwaliteit neem ik er graag bij, net als de 4G hopelijk als Apple wat mee wil werken.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Tja wat is veel bellen hé? Als mijn moeder zegt dat ze vant weekend veel heeft moeten bellen, dan wilt dit zeggen dat ze zeker op die 2 dagen haar telefoon voor een kwartier heeft moeten gebruiken :)

Op de website van mobile vikings staat exact hoeveel je per minuut moet betalen. Hoe meer je herlaad, hoe goedkoper je belt.

Telefonie = EDPnet + OVH
Lord Utopia
Erelid
Erelid

66 euro bij MV voor 570 min en 4k sms en 4 GB
tgo
70 euro bij Belgacom voor onbeperkt bellen en sms'en en 5 GB
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

https://mobilevikings.com/nl/offer/pric ... ll-option/
Je krijgt meer dan je zegt (1u bellen/dag) en minder dan je zegt (smsjes)

Voor 66 euro exclusief btw heb je:
- 570 belminuten (14 cent/min)
- elke dag 1 uur gratis bellen voor de eerste 200.000 vikings (en ze zitten op dit moment aan 147.201)
- 2000 sms naar andere vikings + 2000 sms naar iedereen (!= 4000 sms in mijn ogen)
- 4GB internet

Ook vind ik op de site van proximus voor zelfstandigen (http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... llers.page?) niks terug over de exacte specificaties van dat onbeperkt bellen. Tenslotte bestaat er niks als "onbeperkt". Er zijn altijd beperkingen...

Telefonie = EDPnet + OVH
Michael
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 14 keer

Van waar komt die 66 euro ?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Een Jumbo kost 40 euro incl btw, dus 2x maandelijks een jumbo herlading (80 euro). Maar als bedrijf kan hij de btw terugvorderen. Dus moet je 80/121*100 doen.

Telefonie = EDPnet + OVH
Lord Utopia
Erelid
Erelid

krisken schreef: Ook vind ik op de site van proximus voor zelfstandigen (http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... llers.page?) niks terug over de exacte specificaties van dat onbeperkt bellen. Tenslotte bestaat er niks als "onbeperkt". Er zijn altijd beperkingen...
Het is onbeperkt.

En als we toch voor de volledigheid gaan doen: je hebt betere 3G en stabieler netwerk. Dat telt toch wel als je zelfstandig bent. Tenzij je graag om de haverklap een storing hebt.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dus voor 70 euro excl btw mag ik mijn gsm gebruiken als babyfoon? Zou me verbazen! Onbeperkt wilt in mijn ogen nog steeds zeggen 24u op 24, 7 dagen op 7, 365 dagen per jaar...

Beter en stabieler 3G netwerk is een feit, maar dit is niet van belang voor elke zelfstandige. Bvb voor een zelfstandig boekhouder of een advocaat kan dit handig zijn "op de baan". Maar iemand die met zijn handen werkt zoals een zelfstandig loodgieter of een bakker/slager gaat amper tot geen nood hebben aan een superieur 3G netwerk (tenzij hij met IT ambities zit :)).

MV richt zich niet op bedrijven maar op particulieren. En als internetsnelheid jou niet veel uitmaakt dan kan je evengoed bij hun gaan. Heb je nog eens 1u bellen MV <> MV erbij ook. Mijn vriendin heeft ook een smartphone die ze gebruikt op haar werk (tijdens de pauze) voor haar mails te lezen en wat te surfen. Maar het base netwerk is zat snel genoeg (zeker nu ze 3G opgetrokken hebben) en hun edge is ook héél stabiel. Proximus heeft een fantastisch 3G netwerk (snel, stabiel en grote beschikbaarheid) maar als je terugvalt op edge is het een ramp en is MV een pak beter...

Telefonie = EDPnet + OVH
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Ik zou het niet weten. Ik bel amper maar heb wel nood aan een stevig mobiel netwerk met stabiele snelheden en degelijke dekking. Want uiteindelijk daarom heb ik een smartphone met mobiel internet op. Ook daarom ben ik bij Proximus en niet bij Mobile Vikings. En net die +100.000 klanten van MV zijn klant om mobiel te internetten (zo zou het toch moeten zijn). Gelukkig val ik niet terug op EDGE dankzij het goeie 3G-netwerk.

Als die mensen toch maar een paar mails binnenhalen en eventjes surfen op hun gsm, waarom dan MV?
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

krisken schreef:Dus voor 70 euro excl btw mag ik mijn gsm gebruiken als babyfoon? Zou me verbazen! Onbeperkt wilt in mijn ogen nog steeds zeggen 24u op 24, 7 dagen op 7, 365 dagen per jaar...
Ik heb een pack met VDSL, tablet, vaste telefonie, Belgacom TV en mobiele telefonie. 5,25GB mobiel volume (5GB + 250MB van de VDSL) en volgens de folder is onbeperkt 1000 minuten. Ik weet niet in hoeverre dat ze het naleven, want in mijn e-Services zie ik 843u12:00 CUG Convergence Fix (naar andere nummers in mijn pack denk ik) en 2108u00:00 Advantage Bizz Mobile (geen enkel idee wat dat betekent).
krisken schreef:Beter en stabieler 3G netwerk is een feit, maar dit is niet van belang voor elke zelfstandige. Bvb voor een zelfstandig boekhouder of een advocaat kan dit handig zijn "op de baan". Maar iemand die met zijn handen werkt zoals een zelfstandig loodgieter of een bakker/slager gaat amper tot geen nood hebben aan een superieur 3G netwerk (tenzij hij met IT ambities zit :)).
Het gaat niet enkel bij mij om de bandbreedte maar ook om de pings, bij EDGE kan dat al snel het vijfdubbele zijn en vlot surfen doet dat niet echt. En zeker qua snelheid op non-mobile sites is het huilen. Iedereen Googlet tegenwoordig snel iets op zijn GSM, zelfs mijn ouders die er absoluut niets van kennen. Een app voor resto, snel iets opzoeken,... ik krijg er iets van als ik toevallig in een "E" gebied ben gesukkeld :p
De 4G gaat wel goed (30MBit) maar dekking doet wel de wenkbrauwen fronsen. In Heverlee heb ik 4G dekking en aan het station van Leuven niet. Omgekeerde logica imo, ge wilt toch uw imago/snel netwerk opbouwen vanuit het startpunt van het stad?

edit: 4G ineens ook op m'n kot terwijl ik hier maximaal HSDPA had daarstraks. 5 november my ass. 19 november dus.
philippe_d schreef:Dan heb je het wel laat gemerkt ... Zoals hier al meegedeeld werd is dit al sedert 1 november gewijzigd :-D .
Dat wisten ze vorige week op de BGC helpdesk zelfs niet... Mevrouw bleef beweren dat ik 1GB mobiel kreeg en niet meer. :roll:
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Ik zou het niet weten. Ik bel amper maar heb wel nood aan een stevig mobiel netwerk met stabiele snelheden en degelijke dekking. Want uiteindelijk daarom heb ik een smartphone met mobiel internet op. Ook daarom ben ik bij Proximus en niet bij Mobile Vikings. En net die +100.000 klanten van MV zijn klant om mobiel te internetten (zo zou het toch moeten zijn). Gelukkig val ik niet terug op EDGE dankzij het goeie 3G-netwerk.

Als die mensen toch maar een paar mails binnenhalen en eventjes surfen op hun gsm, waarom dan MV?
Ik heb om exact dezelfde reden gekozen voor proximus GC : sms regelmatig, heb niet veel uitgaande oproepen (veel doe ik via VoIP) maar het snelle 3G netwerk voor amper 5 euro meer per maand (ik kom van MV) is wat mij overtuigde.

Mijn vriendin zit met een gemiddeld verbruik van 600MB/maand nu (gemeten over 4 maand) maar stoort er zich niet aan als ze op edge zit. Ze betaald €5/maand minder dan mij, maar heeft ook een minder goeie 3G dekking.

Voorbeeld : bij mij thuis heeft ze 3G, bij haar ma thuis (amper 800m verder) enkel edge

Telefonie = EDPnet + OVH
JanVdE
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 3 keer

krisken schreef:https://mobilevikings.com/nl/offer/pric ... ll-option/
Je krijgt meer dan je zegt (1u bellen/dag) en minder dan je zegt (smsjes)

Voor 66 euro exclusief btw heb je:
- 570 belminuten (14 cent/min)
- elke dag 1 uur gratis bellen voor de eerste 200.000 vikings (en ze zitten op dit moment aan 147.201)
- 2000 sms naar andere vikings + 2000 sms naar iedereen (!= 4000 sms in mijn ogen)
- 4GB internet

Ook vind ik op de site van proximus voor zelfstandigen (http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... llers.page?) niks terug over de exacte specificaties van dat onbeperkt bellen. Tenslotte bestaat er niks als "onbeperkt". Er zijn altijd beperkingen...
Dat 1u gratis bellen is wel enkel naar andere MV gebruikers. Niet echt een business argument dus.

Verder heb ik voor 50 euro per maand:
450 belminuten naar mobiele toestellen
gratis bellen naar collega's
gratis bellen naar vaste lijnen
onbeperkt sms'en
1GB data (die ik nooit op krijg)

MV komt niet in de buurt van dit aanbod als je mijn gebruik vergelijkt. Als ik het heb over veel bellen bij een business abonnement is een vergelijken met iemand die 15 minuten bellen in het weekend veel vindt nogal bij de haren getrokken.
Ik zit vlot aan 10-15u per maand alles samen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Kunnen we nu terug on-topic gaan a.u.b. ???

Deze discussie gaat over de verhoging van het Belgacom "Internet on GSM" volume op 1 november
Niet over Proximus versus Mobile Vikings belminuten :-( .
Gelieve hiervoor eventueel een nieuwe discussie te openen !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

nieuwe poging ?

Vandaag is internet on gsm comfort plotselinig 500 MB, verder geen veranderingen qua prijs / volume merkbaar, enkel op de site 250 -> 500 MB

Zou het deze kaar juist zijn ?

Het is wel bar weinig.

http://www.belgacom.be/nl/prive/product ... ribers_otc

50 MB/500 MB/2 GB
4,99 / 9,99 / 19,99
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Yep, is stilzwijgend sinds 1 feb ingegaan, Hello! is nog niet aangepast.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Op de generation connect site is het ook niet aangepast, maar mss niet van toepassing ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid

Internet on GSM voor herlaadkaarten is niet gewijzigd... Dat is nog steeds €3/25 MB, €5/50 MB en €10/250 MB.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Yep, is stilzwijgend sinds 1 feb ingegaan, Hello! is nog niet aangepast.
En zouden er nog aanpassingen komen ? Een verdubbeling of 750 MB was logischer geweest.

Wat ik hoop is dat ze deze keer de bug oplossen in hello / e-services, ik heb split billing voor data maar geen smsjes / hello / e-services voor dataverbruik.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Tomsworld schreef:En zouden er nog aanpassingen komen ? Een verdubbeling of 750 MB was logischer geweest.
250 -> 500 IS een verdubbeling ;-)
Tomsworld schreef:ik heb split billing voor data maar geen smsjes / hello / e-services voor dataverbruik.
Tja, meeste voorwaarden van company mobile worden pas verwerkt bij facturatie, en realtimesystemen houden daar geen rekening mee. Ook dingen als CUG-calls tellen niet mee.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

@meon maar dit is een mooie, het is random sommige collega's werkt het, andere niet, en proximus blijft maar verzinnen dat ze het zelf niet snappen.

Leuke software :+ ik zou bijna schrik krijgen van zo'n billing moest ik zelf betalen :P
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Lord Utopia schreef:Internet on GSM voor herlaadkaarten is niet gewijzigd... Dat is nog steeds €3/25 MB, €5/50 MB en €10/250 MB.

Spijtig, die volumes mogen anders ook wel eens omhoog.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster

En een rotschop tegen dit topic.

Internet on gsm is ook helemaal in de vergeethoek geraakt bij Proximus, na 2 jaar mogen die toch ook eens allemaal verdubbeld worden.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

Bestaat het aanbod nog op hun website?
decat
Elite Poster
Elite Poster

Internet on GSM packs kunnen nog steeds worden aagekocht, ondertussen krijg je 1GB voor 10€.
Of het ergens op hun site is terug te vinden weet ik niet.
road rebel
Premium Member
Premium Member

Daarnet een medewerker van proximus aan de lijn gehad, en die vermelde 500mb voor de Internet On GSM comfort. Wat is het nu? :-)
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 15 keer

Bij een internet comfort abonnement krijg je inderdaad 500MB mobiel internet bij. Kan je vragen op apart nieuw simkaartje of bij 1 van je bestaande simkaarten (Proxi) laten voegen.
road rebel
Premium Member
Premium Member

Neenee, ik heb het over "volume pack" internet on GSM comfort.

Afbeelding

Niet de comfort pack dus...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
decat
Elite Poster
Elite Poster

Ga eens naar mijn producten > Internet on GSM.
Er staat dat het maar 500mb is maar in de praktijk krijg je 1GB.

Screenshot_2016-03-05-17-55-29.png
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Ik vraag mij af wanneer proximus eens hun pakketten zal veranderen?

Iedereen bied nu 15 euro voor 4Gb aan.
Behalve proximus.
Ik hang helaas nog vast aan een abo nu tot eind oktober maar dan wil ik mss terug naar een prepaid kaartjen maar ik kom met 2GB niet toe en ik wil ook geen 25euro en meer gaan voor betalen. 15-20 euro is zowat het max dat ik dan nog wil geven.
road rebel
Premium Member
Premium Member

decat schreef:Ga eens naar mijn producten > Internet on GSM.
Er staat dat het maar 500mb is maar in de praktijk krijg je 1GB.

Screenshot_2016-03-05-17-55-29.png
Omdat het via mijn werkgever loopt heb ik geen "mijn producten", enkel "VPN" :-)

Wat gebeurt er als je over 500mb gaat dan? Wordt het niet gefactureerd?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Dan is uw werkgever heel zuinig met wat ie zijn mensen geeft.
Ik heb 3gb voor België en dan nog eens 1.5gb voor roaming en dit krijg ik nooit op.
Mijn collega's hebben hetzelfde. Dit is wel bij Proximus en werkgever heeft een keyaccount.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
broke23
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

kurtcockaert schreef:Bij een internet comfort abonnement krijg je inderdaad 500MB mobiel internet bij. Kan je vragen op apart nieuw simkaartje of bij 1 van je bestaande simkaarten (Proxi) laten voegen.
Hoe kan je die aan je huidige abonnement toevoegen? Dus combineren met je huidige sim (heb nu aparte sim van extra 500mb)?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”