Pagina 2 van 4
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 10 jul 2013, 18:50
door riji
Is er hier al evolutie?
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 10 jul 2013, 19:13
door bambipower
nog niets vernomen. Ik wacht verder af....
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 12 jul 2013, 14:45
door bambipower
sorry voor de dubbelpost
Ik heb ondertussen toch iets meer informatie gekregen. In de affaire 'opzeggen edpnet' heeft de ombudsdienst mij gelijk gegeven. Zij gaan verdere stappen ondernemen tegen edpnet, dit zal echter moeten via het bpt. Die op hun beurt dan weer edpnet 'kunnen' onder druk zetten om de termijnen te respecteren, en hun vermeldingen op hun facturen comform de wet te maken. (dit kan natuurlijk nog lang aanslepen)
De ombudsdienst gaat mij nog een besluit doorsturen. Ze vroegen of het dossier mag afgesloten worden. Ze gaan wel verder met de zaak, zeker omdat edpnet beweert dat ze 2 maand opzeg mogen hanteren (artikel 82 §2 van de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming). Wat er verder gebeurd tussen de ombudsdienst en het bpt zal ik niet verder van op de hoogte gesteld worden, maar als er gevolg aan komt, dan zullen wij dat zien doordat edpnet hun algemene voorwaarden moet aanpassen, en de vermeldingen op hun factuur moeten schrappen (of corrigeren). Dit kan lange tijd aanslepen.
Ik was de eerste die hierover bij de ombudsdienst klacht heb ingediend. ze hopen dat ze meer klachten kunnen binnenkrijgen, zodat ze ook meer gewicht hebben op vergaderingen die op het BPT zullen gebeuren.
Omdat het bij mij ook maar om enkele euro's gaat, ben ik akkoord gegaan met het afsluiten van het dossier, omdat ze mij ook beloofden verdere stappen te ondernemen (dus het bpt (ik vermoed dat ze daar het bipt mee bedoelen))
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 15 jul 2013, 15:18
door lacer
Het opzeggen staat ondertussen ook duidelijk omschreven in de Edpnet Wiki hoe en wanneer je kan opzeggenin par. 9.2 :
...beëindigd worden op het moment gekozen door de klant/abonnee. .
http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_kan_ik_opzeggen
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 15 jul 2013, 23:06
door SvenV
Ongeacht de klant zelf kan kiezen moet er nog steeds rekening gehouden worden met een opzegtermijn,
in mijn geval 1 maand. (enkel vermeld op factuur)
Antwoord van FOD Economie op vraag van wettelijkheid betreffende de vermelde opzegtermijn op de factuur van EDPNET:
Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben uw mail in goede orde ontvangen.
De regel houdt in dat de operator geen schadevergoeding mag vorderen voor de beëindiging van een contract van onbepaalde duur of voor de vroegtijdige beëindiging van een contract van bepaalde duur na afloop van de zesde maand volgend op de inwerkingtreding van het contract.
De schadevergoeding die een operator bij de vroegtijdige beëindiging van een contract van bepaalde duur gedurende de eerste zes maanden kan vorderen, mag niet hoger zijn dan het abonnementsgeld dat nog verschuldigd zou zijn tot aan de afloop van de zesde maand volgend op de inwerkingtreding van het contract indien dat contract niet vroegtijdig beëindigd was.
Tijdens de eerste zes maanden van de overeenkomst kan u de overeenkomst niet verbreken. Doet u dit toch, dan zal u maximaal het volledige abonnementsgeld dat nog verschuldigd zou zijn tot aan de afloop van de zesde maand volgend op de inwerkingtreding van het contract moeten betalen.
Nieuw in de wet is ook dat het contract kan worden beëindigd op elk moment waarop de abonnee dit wenst en desgevallend met onmiddellijke ingang, uiteraard onder voorbehoud van bovenstaande regel.
Zou u de overeenkomst na 2 maanden reeds willen verbreken dan kan dat: u moet dan wel 6 maanden betalen, maar de operator zal alles in het werk moeten stellen om op technisch vlak te zorgen voor ontkoppeling van zijn apparatuur en/of de overstap naar een nieuwe operator.
Of u de contractuele termijn dient te eerbiedigen is afhankelijk van contract tot contract. Voor contracten van bepaalde duur is er doorgaans een opzeggingstermijn van 1 maand te eerbiedigen, voor contracten van onbepaalde duur 2 maanden. Maar opgelet, u doet er goed aan de opzeggingstermijn in uw overeenkomst na te gaan of de algemene voorwaarden erop na te lezen.
Wil u dus zijn vrijgesteld van abonnementsgelden na 6 maanden, en geen dag later, vanaf de inwerkingtreding van uw contract, dan moet u even terugrekenen in de tijd om ervoor te zorgen dat u de opzeg zodanig doet dat deze uitwerking heeft na exact zes maanden. Loopt uw contract bij voorbeeld vanaf 1 augustus 2012, en bedraagt de opzeggingstermijn 1 maand, dan moet u uiterlijk op 31 december 2012 uw contract opzeggen om op 1 februari 2013 - zijnde 6 maanden na de inwerkingtreding van uw contract -bevrijd te zijn van alle verplichtingen tegenover uw operator.
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 15 jul 2013, 23:25
door Splitter
Behoudens schriftelijke opzegging door de klant/abonnee, één (1) maand voor het einde van de minimum contractduur, zal het contract automatisch worden verlengd voor onbepaalde duur.
9.2 De overeenkomst kan na het verstrijken van de minimum contractduur door alle schriftelijke middelen beëindigd worden op het moment gekozen door de klant/abonnee. .
dus: na 6 maand + 1 dag zeg je gewoon op die dag op, no problems.
waarom maken ze het toch ook zo moeilijk
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 16 jul 2013, 11:11
door lacer
Ja maar, in paragraaf 9.2 staat toch duidelijk dat:
9.2 De overeenkomst kan na het verstrijken van de minimum contractduur door alle schriftelijke middelen beëindigd worden op het moment gekozen door de klant/abonnee.
Dat er op de factuur een vooropzeg van één maand staat is hier tegenstrijdig aan.
In de reacties hierboven gaat men uit van een contractbeeindiging tijdens de minimum contractduur van 6 maanden en bij afloop ervan. De tekst in paragrafen 9.1 en 9.2 is dan wel volgens de wet.
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 17 jul 2013, 12:03
door riji
Ik vind het antwoord van de FOD Economie verwarrend:
Die alinea lijkt niet in overeenstemming met de rest van hun antwoord:
"Of u de contractuele termijn dient te eerbiedigen is afhankelijk van contract tot contract. Voor contracten van bepaalde duur is er doorgaans een opzeggingstermijn van 1 maand te eerbiedigen, voor contracten van onbepaalde duur 2 maanden. .."
De enige manier waarop ik dit kan begrijpen is dat u wel het contract van onbepaalde duur onmiddellijk kunt beëindigen en dat daarbij geen extra schadevergoeding kan aangerekend worden,
maar dat je wel nog tot 2 maand abonnementsgeld moet betalen bij een contractverbreking van onbepaalde duur (naargelang de contractvoorwaarden). Dan zijn we er niet veel op verbeterd...
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 20 jul 2013, 13:39
door riji
Begrijpen jullie dit ook op die manier?
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 21 jul 2013, 13:00
door lacer
Waarom zou je nog 2 maanden moeten betalen ?
Je zegt op vooraleer een nieuwe facturatieperiode begint, dan blijft er nog 1 maand te betalen toch ?
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 21 jul 2013, 14:04
door riji
lacer schreef:Waarom zou je nog 2 maanden moeten betalen ?
Je zegt op vooraleer een nieuwe facturatieperiode begint, dan blijft er nog 1 maand te betalen toch ?
Ik had het meer in het algemeen en schreef daarom:
"...
tot 2 maand abonnementsgeld moet betalen bij een contractverbreking van onbepaalde duur
naargelang de contractvoorwaarden)"
Ik heb die voorwaarden nog eens doorzocht:
http://www.edpnet.be/nl_be/EDPnet-BE/Al ... oorwaarden
maar ik vind geen opzegtermijn in geval van een contract van
onbepaalde duur.
Ik vind ook niet bepaald dat er zou moeten gerekend worden vanaf een facturatiedatum.
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 22 jul 2013, 15:07
door lacer
Het staat hier ergens in dit topic al aangegeven dat je mag stoppen op datum gekozen door de klant, of indien er geen datum wordt opgegeven, op het einde van de volgende maand. Hier zeg je dan op vooraleer een nieuwe facturatieperiode begint (zoals ik al eerder zei)
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 11 aug 2013, 12:10
door lacer
Ik heb beslist om Edpnet op te zeggen. Maar daar ik ook telefoon heb bij hen en een Plus Pack en mijn huidig telefoonnummer wil behouden en onderbrengen bij een Voip provider, moet ik in stapjes gaan.
Mijn facturatie periode loopt telkens van de 16 de naar de 15 de de maand erop.
Ik heb nu al mijn telefoonnummer portering aangevraagd en wacht op de brief van Ovh. Daar ik rekening hou met een 4 tal weken zou het voor mij het beste de 13 september zijn dat mijn tel.nummer portatie daadwerkelijk zou mogen plaatsvinden.
Nu mijn vraag: geef ik nu reeds mijn opzeg bij Edpnet, om mijn internet abbo bij hen de 15 september af te sluiten ? Of wacht ik eerst best op de brief van Ovh ? Het liefst zou ik het nu reeds doen, maar ik wacht toch best op de afronding van de portatie, of niet ?
Anders wacht ik nog een maand en Edpnet rekend mij dan Raw Copper aan.
Ze gaan mij toch geen nieuw contract geven bij die eventuele overschakeling op RC ?
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 12 aug 2013, 08:13
door bambipower
ik heb eerst mijn internet abbo overgezet, dan pas mijn nummer
kheb wel een 10tal dagen zonder telefoon gezeten, wat in mijn geval niet zo heel erg was
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 12 aug 2013, 15:48
door lacer
Ik ga het zo doen om mijn tel. nummer te behouden. Edpnet heeft geen telefonie appart en ik wil ook niet met twee internet abbo's zitten hé
edit:
Edpnet gaat mij toch geen nieuw contract geven bij die overschakeling op Raw Copper ?
Iemand ervaring met zo'n overgang ?
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 19 aug 2013, 15:33
door blackcobra
Wel ik heb hier een hetzelfd voor. Ik doe stuur ze mijn brief dat ik mijn ADSL opzeg (heb er ook nog een zakelijke VDSL) vermeld heel duidelijk de opzeg datum zijnde 23/08/2013 en vermeld hierbij dat ik mij houd aan hun internetvoorwaarden met nummer 9.2
Krijg een bevestiging dat de afsluiting op 13/10/2013 gebeurd heb voor de periode van 13/09/2013 tot 13/10/2013 al een factuur liggen. Heb dit ook duidelijk vermeld in mijn brief dat ik hiervoor credit nota wil en natuurlijk een terug betaling voor het niet gebruik vanaf de door mij gevraagde afsluitings datum.
Heb hen nu gevraagd om zich te houden aan hun eigen voorwaarden en de Belgische consumenten wetgeving. Ik hou jullie verder op de hoogte.
PS> hoe en wie moet ik contacteren bij die ombudsdienst eerder vermeld hier ?
Groetjes,
Kurt
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 19 aug 2013, 15:56
door bambipower
best is de ombudsdienst te contacteren. Staaf je klacht grondig en duidelijk. Voeg desnoods copytjes toe van je opzeg en andere conversaties met edpnet.
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-k ... tml?IDC=41
Best is stoppen met betalen. Vanaf een klacht loopt via de ombudsdienst krijg je uitstel van betaling.
Vraag ook naar een terugbetaling tot 22/08 (de datum dat jij (mag) kiezen)
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 23 aug 2013, 20:30
door luigi
Ik heb Edpnet aangetekend opgezegd op 20-08-2013, met als (door mij gewenste) einddatum 21-09-2013, heb vandaag een mailtje van hun ontvangen dat
ze de stopzetting van de overeenkomst aanvaarden vanaf 8-11-2013. Ben nochtans al verscheidene jaren klant bij hun...
Ze verwijzen naar de artikels 7.6 en 9 van de algemene voorwaarden.
lois
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 23 aug 2013, 21:05
door lacer
Eigenlijk is enkel punt 9.2 van de Algemene voorwaarden hier van toepassing:
9.2 De overeenkomst kan
na het verstrijken van de minimum contractduur door alle schriftelijke middelen beëindigd worden
op het moment gekozen door de klant/abonnee. .
Hoe komt Edpnet aan de datum van 8 november, is dat het einde van je maandelijkse facturatieperiode ?
Ben benieuwd, binnenkort is het mijn beurt om op te zeggen
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 24 aug 2013, 15:46
door Stormlord
Niet inbinden! :
EDPNET heeft iets dergelijks bij mij ook geprobeerd en pas na een onredelijke termijn en herhaaldelijk aandringen terugbetaald voor de dagen waarop ze vroegtijdig (vóór het einde van de reeds betaalde termijn) mijn contract hadden afgesloten.
Ze hebben ook de door mij gevraagde datum niet gerespecteerd: hadden ze de datum die ik had gevraagd gerespecteerd hadden ze helemaal niks moeten terugbetalen, want die viel op het einde van een facturatieperiode (ik had het ze dus gemakkelijk gemaakt, maar nee: ze sloten de boel meteen af - waardoor ze dus een creditnota moesten opmaken voor de dagen waarop men de dienst niet meer heeft geleverd).
Bedrijven kunnen in hun voorwaarden of op hun facturen vermelden wat ze willen, maar als het in strijd is met de geldende wetgeving is dat niet bindend.
Meer zelfs: je kan zoiets als een poging tot misleiding/bedrog beschouwen.
Ze verwezen bij mij trouwens ook gedeeltelijk naar voorwaarden die niet eens terzake deden vanuit hun helpdesk.
Ik had de indruk dat niet al hun personeelsleden goed Nederlands verstonden of alleszins niet iedereen capabel was met enige klantvriendelijkheid te communiceren.
Ga indien nodig naar de ombudsman telecom en/of de economische inspectie - mocht je dat nog niet gedaan hebben - en protesteer elke factuur die je niet in orde lijkt binnen de week.
Je kan hen ook aanklagen voor misbruik van vertrouwen bijvoorbeeld.
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 24 aug 2013, 19:35
door luigi
Heb het zojuist eens nagezien, ik heb al betaald tot 8-11-2013, bij Edpnet betaal je steeds enkele maanden vooruit, een van de zaken die mij tegenstaan, naast dubbele facturering (toch enkele maanden), en onterecht aanrekenen van traffic (voor een bedrag van 250 €), hoewel ik newer and faster heb, met onbeperkte download. Het is het Edpnet niet meer van enkele jaren geleden....
Onderaan mijn factuur staat: "uw opzegtermijn 1 maand", hoewel ze mij 2,5 maand aanrekenen,hier klopt iets niet... lois
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 25 aug 2013, 11:38
door riji
Had ik het dan toch juist begrepen?
riji schreef:Ik vind het antwoord van de FOD Economie verwarrend:
Die alinea lijkt niet in overeenstemming met de rest van hun antwoord:
"Of u de contractuele termijn dient te eerbiedigen is afhankelijk van contract tot contract. Voor contracten van bepaalde duur is er doorgaans een opzeggingstermijn van 1 maand te eerbiedigen, voor contracten van onbepaalde duur 2 maanden. .."
De enige manier waarop ik dit kan begrijpen is dat u wel het contract van onbepaalde duur onmiddellijk kunt beëindigen en dat daarbij geen extra schadevergoeding kan aangerekend worden,
maar dat je wel nog tot 2 maand abonnementsgeld moet betalen bij een contractverbreking van onbepaalde duur (naargelang de contractvoorwaarden). Dan zijn we er niet veel op verbeterd...
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 25 aug 2013, 12:54
door lacer
En puntje 9.2 van hun Algemene Voorwaarden voor Particulieren dan ? Daar staat nergens iets van 2 maand geschreven, of kijk ik er over
http://www.edpnet.be/nl_be/EDPnet-BE/Al ... oorwaarden
In
2008 stond nog dit als puntje 9.2:
Code: Selecteer alles
9.2 Bij maandelijkse betaling kan de overeenkomst, na het verstrijken van de minimum contractduur, maandelijks beëindigd worden (op naspeurbare wijze: bvb. post, fax, ...), mits in acht name van een opzegtermijn van één (1) maand vóór vervaldatum. Zonder beëindiging door de klant/abonnee wordt de overeenkomst na het verstrijken van de minimum contractduur, telkens per maand stilzwijgend verlengd.
Enkele posts hoger staat door mij geschreven hoe het is sinds de wetswijziging. Dus opzeggen kan op het moment gekozen door de klant.
Edit: Ik val hier serieus in de herhaling
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 25 aug 2013, 13:38
door riji
Ik vrees het zo te moeten begrijpen:
een contract van ONBEPAALDE duur (= na het verstrijken van de minimum contractduur)
kan beëindigd worden op het moment gekozen door de klant/abonnee
= zonder dat er schadevergoeding kan geëist worden
maar je moet wel nog één of twee maand opzegtermijn betalen
(bij EDPnet 1 maand volgens factuur vermelding)
cfr. antwoord van de FOD Economie vroeger in deze discussie.
Heb ik dit verkeerd voor?
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 25 aug 2013, 13:43
door lacer
Het is enkel het antwoord van de FOD Economie dat de verwarring van die 2 maand brengt toch ?
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 25 aug 2013, 14:26
door riji
Ja, maar dit is hier dan toch een belangrijke instantie...
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 25 aug 2013, 15:06
door bambipower
toen ik klacht had ingediend bij de ombudsdienst, probeerde edpnet zich achter verschillende dingen te dekken. Allen werden weggewuifd door de ombudsdienst.
-artikel 82 §2 van de wet van 6 april 2010 betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming
- goodwil, omdat ze 1 maand terugbetaalden.
- technische problemen.
voor de ombudsdienst was het duidelijk : de klant kiest de opzegdatum. Wat teveel betaald is, dient edpnet terug te betalen.
Technische problemen zijn er niet, het is technisch mogelijk om binnen de 24u af te sluiten (doen ze ook in geval van wanbetaling/misbruik)
Ik zou dus de ombudsdienst in jullie geval direct contacteren. zodanig ze bij de ombudsdienst ook meer gewicht krijgen om actie te ondernemen via het bipt tegen de klachten over 'opzeggen edpnet'.
Uw operator mag die keuze niet verwerpen of verlaten op grond van de opzegtermijn vermeld in algemene voorwaarden, enkel op grond van bewezen technische onmogelijkheid om het contract te beëindigen op de door u gewenste datum.
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 25 aug 2013, 15:28
door riji
6 APRIL 2010. - Wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming.
Art. 82
§ 2. Onverminderd de wet van 25 juni 1992 op de landsverzekeringsovereenkomst, kan de consument, na de stilzwijgende verlenging van een dienstenovereenkomst van bepaalde duur, op elk ogenblik zonder vergoeding de overeenkomst opzeggen met inachtneming van de opzeggingstermijn die in de overeenkomst is bepaald, zonder dat deze termijn meer dan twee maanden mag bedragen.
(
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 2010040603)
Welke opzeggingstermijn is er bepaald in de EDPnet overeenkomst?
Ik heb dit eigenlijk niet gevonden, behalve op de factuur (1 maand)
Kan EDPnet met de nieuwer telecomwet zich toch nog op deze bepalingen beroepen?
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 25 aug 2013, 15:50
door bambipower
nee, edpnet kan zich daarop niet beroepen. Volgens de ombudsdienst zijn de vermeldingen op de factuur voor klanten die langer dan 6 maand klant zijn, dan ook niet juist.
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 25 aug 2013, 16:02
door raf1
De verwarring heeft volgende oorzaak:
De nieuwe telecomwet, die uitsluitend voor telecomcontracten geldt, is veel strenger dan
de wet marktpraktijken die voor alle contracten geldt.
Eigenlijk is het simpel:
- eerste zes maanden van het
telecomcontract geldt de opzegtermijn
- na zes maanden geldt de opzegtermijn van een
telecomcontract niet meer want de nieuwe telecomwet
overrulet de voorwaarden in verband met contractbeeindiging uit de wet marktpraktijken expliciet.
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 25 aug 2013, 18:19
door lacer
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 26 aug 2013, 14:45
door luigi
Edpnet leest hier mee
, zojuist een e-mail van hun ontvangen ,dat ze mijn abonnement stopzetten vanaf 8-09-2013 (ongeveer 15 dagen vooropzeg), samen met een creditnota voor het bedrag dat ik reeds betaald had... wat mij betreft alles in orde dus, en Edpnet verdient een pluim om alles zo klantvriendelijk op te lossen... Als het goed is mag het ook gezegd worden.
lois
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 26 aug 2013, 15:24
door lacer
Da's mooi, ik hoop van harte dat Edpnet voor ieder die zich mogelijk de-abonneert zich zo soepel gaat opstellen
Edpnet verdient hier een pluim (of een duimke
)
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 03 sep 2013, 14:24
door Loeri
Ik snap het niet meer..
Wij stuurden een mail op 26/08 om edpnet op te zeggen en op dezelfde dag ook de raw copper + telefonie van Belgacom.
Belgacom heeft dan onmiddelijk gereageerd en onze aabonementen afgesloten.
Nu maakt EDpnet op 27/08 een ticket aan met de info die wij hadden gegeven om ons abonement op te zeggen. (nog steeds geen antwoord gekregen daar op)
En sinds gisteren krijgen we een ticket dat EDpnet onze raw copper zal activeren???
Beste Klant,
Wij hebben vernomen dat u beslist heeft uw vast Belgacomnummer te laten stopzetten. Op dit nummer staat momenteel uw internetconnectie van edpnet. U hoeft zich geen zorgen te maken want edpnet blijft gewoon verderlopen, ook zonder dit telefoonnummer. Wel zal u van ons een extra kost aangerekend krijgen voor een zogenaamde Raw Copper. Deze maandelijkse kost is noodzakelijk om uw signaal actief te houden. Meer informatie omtrent Raw Copper vindt u terug in onze algemene voorwaarden of op de support pagina.
Misschien hebt u uw Belgacom Telefoonnummer opgezegd omdat u niet langer tevreden bent over de hoge kosten? In dat geval kunnen we u edpnet telephony aanraden. Niet alleen is telefonie via edpnet aanzienlijk voordeliger maar bovendien vervalt dan de Raw Copper kost voor uw internetverbinding!
Hebt u nog vragen hierbij dan helpen wij u graag verder via telefoon op het nummer 03/265.67.00.
Is de vraag niet dringend, dan kan u natuurlijk gerust een ticket opmaken in my edpnet. Wij nemen dit dan zo snel mogelijk op.
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 03 sep 2013, 14:37
door EDPnet
Opzegticket voor uw abo staat nog in behandeling en het bericht van de opzeg bij Belgacom hebben we dus ook ontvangen. Aangezien dit laatste een automatisch proces is, is dus ook de email hierover naar u vertrokken. Een domme samenloop. We verwittigen onze klantendienst over beide zaken. U krijgt antwoord via ticket.
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 22 sep 2013, 11:25
door lacer
Abonnement opgezegd de 12 september met als opzegdatum 16 september.
Deze opzeg is verstuurd via Fax en via een ticket.
Op 17 september deze mail van Edpnet:
Beste klant
Wij hebben de opzegging van uw abonnement goed ontvangen. U ontvangt van ons nog een bevestiging via e-mail. enz...
Dezelfde dag volgde de bevestigingsmail:
Betreft klant xxx (xxxxx)
Uw schrijven van 12/09/2013
Beste klant
Naar aanleiding van uw schrijven bevestigen wij de stopzetting van uw abonnement vanaf 16/10/2013.
Wij verwijzen u graag naar artikels 7.6 en 9 van onze algemene internetvoorwaarden:
http...
Ik die dacht en hoopte dat ze gingen afsluiten op 16 september, maar toch is er een maand bijgekomen
De 18 september heb ik hen telefonisch gecontacteerd en de vriendelijke mevrouw stelde mij voor om een mail hierover te sturen naar het Managment van Edpnet.
Zelfde dag nog een mail verstuurd met als vraag om mijn abonnement te stoppen op het moment gekozen door mij (16 september 2013).
Tot nu toe nog geen antwoord gehad, tsja, het is nu zondag, volgende week misschien
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 22 sep 2013, 11:32
door Ken
lacer schreef:Abonnement opgezegd de 12 september met als opzegdatum 16 september.
Er moet een maand tussenin hé...
Jij verwittigd hen van de opzeg op 12 september via fax, dus beëindiging contract op 12 oktober, mits enkele dagen ertussen om de administratie hun werk te kunnen laten doen, dus 16 oktober...
Jij houdt geen rekening met 1 maand...
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 22 sep 2013, 12:29
door on4bam
Ken schreef:lacer schreef:Abonnement opgezegd de 12 september met als opzegdatum 16 september.
Er moet een maand tussenin hé...
Toch maar de "nieuwe" telecomwet er bij nemen zoals reeds geschreven in
deze post.
De klant kiest de opzegdatum. EDPnet houdt zich niet aan de wet. Opzeg 16/9 is opzeg 16/9 en niet 16/10 als de klant dit zo in zijn opzeg meegeeft.
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 22 sep 2013, 13:10
door lacer
Ik heb dit inderdaad in mijn opzeg vermeld: opzeg op 16/09/2013 (einde facturatie periode).
Einde facturatie periode is voor het gemak voor de facturatie. Ik had echter wel al de factuur betaald voor periode 16 september > 16 oktober, maar verwacht van Edpnet een creditnota. Dit stond zo ook vermeld in mijn opzeg fax en ticket.
Re: opzeggen Edpnet
Geplaatst: 19 nov 2013, 01:55
door W000T
@Lacer: is het uiteindelijk in orde gekomen? Zit met net hetzelfde probleem, ook al een maand betaald die ik normaal zou terugkrijgen maar nog niks van edpnet gehoord.