depeje schreef:Dat heb ik misschien niet duidelijk genoeg uitgeschreven
Da's het risico van threads als deze waar de ideën constant veranderen... ik ga nog steeds uit van de laatste tekening van pcfreak (daar is alvast weinig verwarring mogelijk).
En nogmaals... voor hier over VPN's te spreken denk ik dat sommige beter eerst de basis onder de knie zouden hebben... en verder ga ik me hier van verdere commentaar onthouden (ik heb al genoeg "gekke" dingen gelezen) aangezien ik niet echt de indruk heb dat de persoon met de problemen in staat is van duidelijk te communiceren (en da's essentieel in dingen als dit).
r2504 schreef:En nogmaals... voor hier over VPN's te spreken denk ik dat sommige beter eerst de basis onder de knie zouden hebben...
volledig mee eens. Dat de TS eest dit eens leest en dat hij probeert te begrijpen hoe alles werkt. Dan pas kun je dieper gaan.
Stel je voor dat je zo iemand op de werkvloer hebt lopen. Ik zit wel niet in die branche maar ik zou toch niet graag IT-ondersteuning krijgen van personen zoals de TS. 't is echt wel schrijnend.
Als je al zijn posts in deze thread bekijkt, alsook de referentie die KenW00t hier postte, dan is de initiële communicatie nog het minste probleem, lijkt me.
Ik heb lang getwijfeld om te reageren, omdat het gedeeltelijk offtopic gaat, maar uiteindelijk kan ik het toch niet laten.
Ik wil de TS niet meteen veroordelen, omdat iedereen ergens moet beginnen en fouten kan en mag of zelfs moet maken om bij te leren. Maar voor de jeugd tegenwoordig lijkt echt alles 2x voorgekauwd te moeten zijn. Het lijkt mij dat ze meestal geen zin hebben om dingen zelf uit te zoeken, alsof een uitdaging maar iets vies is voor hen. Moeite doen om zelf iets uit te zoeken? Tijdverlies meneer! Wij Googl'en wel even om een voorgekauwde oplossing te krijgen. Het resultaat lijkt inderdaad hetzelfde, ware het niet dat men door zelf te zoeken een pak meer bijleert dan van voorgekauwde oplossingen. Maar helaas, de prioriteiten lijken vooral te liggen op het plezier maken, feesten en daarnaast ook nog veel geld verdienen door er zo weinig mogelijk voor te doen.
Ik denk daarnaast helemaal niet dat het niveau van onderwijs lager is geworden de laatste jaren. Ik denk zelfs dat de mensen die nu afstuderen een pak meer kennis hebben dan vorige generaties. Maar het is meestal de mentaliteit die verkeerd zit. Professioneel kom ik vaker pas afgestudeerden tegen, en de eerste vragen en opmerkingen zijn altijd in de trend van: "Wanneer ga ik meer verdienen","ik wil een leaseauto/laptop/gsm","we kunnen toch thuiswerken/met flexibele uren werken","Er is toch Facebook mogelijk op de werkvloer"...
Vragen die bij mij, toen ik pas begon te werken helemaal niet aan de orde waren. Ik ben bewust gaan werken tegen minimumloon, maar wel in een omgeving waar ik de kans kreeg om veel bij te leren. Ondertussen heb ik (naar mijn gevoel) een mooi loon en allerhande voordelen en ik durf van mezelf zeggen dat er niks mij in de schoot geworpen is. Ik vraag me af waarom de mentaliteit van de huidige jeugd in mijn ogen zoveel slechter is? Ligt het aan het feit dat ik ouder ben (hoewel nog maar achteraan de 20)? Of worden kinderen/jongeren van nu veel te veel in de watten gelegd waardoor alles voor hen makkelijk moet zijn?
Sinds ik zelf vorig jaar vader ben geworden houden deze vragen mij best wel bezig. Ik wil immers enerzijds ervoor zorgen dat mijn dochter wél de (in mijn ogen) juiste mentaliteit heeft. Maar anderzijds wil ik ook niet de strenge vader zijn die er op uit lijkt alle fun uit het leven te verbannen.
En nu ontopic: ik raad de TS aan om eens rustig na te denken over wat zijn probleem nu eigenlijk is. Daarna dit probleem proberen zo goed mogelijk te verwoorden, met eventueel bijhorend schema. Liefst in één van onze landstalen, met duidelijke zinnen, interpunctie en leestekens. Ik ben er vrij zeker van dat één van de mede-UB'ers het probleem kan oplossen en/of een duwtje in de juiste richting geven.