Poll duimpjes

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.

Wat vinden jullie van het duimpjes systeem hier

Heel leuk (houden zoals het is)
34
38%
Mooi, maar er zijn verbeteringen nodig
12
13%
Neutraal (geen mening)
4
4%
Het interesseert me niet (ik negeer ze)
16
18%
Ik zie ze liever verdwijnen (storend)
23
26%
 
Totaal aantal stemmen: 89
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Laat de duimpjes maar gewoon bestaan. Als je hierdoor je humeur al laat beïnvloeden, dan vraag ik me af hoe je in het echte leven tegenover kritiek staat.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

- te verwijderen post (herhaling verzoek voor poll)
Laatst gewijzigd door Gent32m op 26 jun 2012, 21:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Voor mij is het in ieder geval erg duidelijk of zo'n poll wenselijk is.
Kijkend naar de argumentatie van diverse mensen en de bijhorende duimpjes...

Ik heb zo'n vermoeden dat indien jouw idee een groot draagvlak had gevonden onder de forumgebruikers jouw eigen "duimpjes score" een geheel ander beeld zou laten zien dan nu. Maar ik kan het altijd mis hebben. Toch?

Mijn conclusie is dan ook dat jij jouw poll voor de poll al gehad hebt. Er is heden geen draagvlak aanwezig. :judge:

Misschien is het zelfs verstandig om je argumentatie even te staken...
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Jij blijft wel doordrammen over je poll hé, wat anderen ook zeggen?
De meeste dingen waarom de duimpjesmod hier is, zijn inmiddels reeds gezegd. Maar laat mij erbij vertellen dat dit hele systeem geprogrammeerd is door één enkel persoon. Het is dus echt volledig custom build! En duimpjes zeggen meestal genoeg over de persoon. Zo is moderator Philippe (en dat zullen velen hier beamen) één van de rustigste mensen die ik ken, maar ook hij heeft negadieve duimpjes op zijn CV. Echter als je kijkt naar de positieve duimpjes weet je meteen door "welk soort" mensen die negatieve duimpjes gegeven zijn.

De enige toevoeging aan het duimpjessysteem dat ik kan bedenken, is een ratio (in percentage) aan karma. Heb je 100 duimpjes verzameld (80 positief, 20 negatief), dat je een karma hebt van 80% bvb...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Gent32m schreef:Vragen voor de poll:
....


Gent, je plaat blijft nu wel serieus hangen, hoor. En ja, die -1 op jouw post is van mij.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor iedereen : één goeie link : ucp.php?i=zebra&mode=foes&add=Gent32m

Deze zal gebruiker "Gent32m" op je vijandenlijst zetten zodat je de posts van hem niet meer te zien krijgt en het ontvangen van privéberichten van deze gebruiker tegen gaat. Dit kan op elk moment terug ongedaan gemaakt worden.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

krisken schreef:Zo is moderator Philippe (en dat zullen velen hier beamen) één van de rustigste mensen die ik ken, maar ook hij heeft negadieve duimpjes op zijn CV. Echter als je kijkt naar de positieve duimpjes weet je meteen door "welk soort" mensen die negatieve duimpjes gegeven zijn.

Hier ga je toch wel zwaar uit de bocht mijn inziens.
Ook Philippe is niet feilloos hoor...

@ Philippe
Sorry dat we jou, als onbetwiste "top scorer", hier even onder de loep nemen. 8)
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Eternum : niemand is feilloos. Philippe niet en ik zeker niet.
Ik denk dat je mijn post verkeerd opvat. Of ik heb deze verkeerd geformuleerd :)

Ik bedoel hiermee dat sommige negatieve duimpjes hier worden gegeven uit pure frustratie ipv als meerwaarde. Echter staan die negatieve duimpjes (zonder enige meerwaarde dus) ook wel op je profiel gegrift voor de andere bezoekers.

Hoop dat ik mijn post zo wat duidelijker heb gemaakt?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

krisken schreef:Voor iedereen : één goeie link : ucp.php?i=zebra&mode=foes&add=Gent32m

Deze zal gebruiker "Gent32m" op je vijandenlijst zetten zodat je de posts van hem niet meer te zien krijgt en het ontvangen van privéberichten van deze gebruiker tegen gaat. Dit kan op elk moment terug ongedaan gemaakt worden.


krisken,

Dit is maar een zielige (en vijandige) reactie van je.
In één woord: Flauw.

Op deze manier snoei je niet je tegenstander zijn mond. Dat is not done.

Ga in debat met elkaar (over elkaars woorden / gedachten).
Maar tast elkaars recht op vrije meningsuiting nooit aan.
Ontneem niemand dat recht.
Laatst gewijzigd door Gent32m op 30 jun 2012, 09:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Edit: laat maar, doet er niet toe
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Voor het overige.

Ik zou graag een poll hierover houden.
Is dit mogelijk ? (nog steeds geen antwoord op gehad)

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Gent32m schreef:Ik zou graag een poll hierover houden.
Is dit mogelijk ? (nog steeds geen antwoord op gehad)



Ah, het is een poll dat je zou willen houden :roll: :angel:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Achter de schermen (moderator sectie) is er reeds een topic over jouw gewenste poll.
Elke moderator zal hierin beslissen vermoedelijk. Kan dus nog wel even duren. Voor alle duidelijkheid : verwacht je poll niet de eerste 24u.

wil je het sneller : er zijn tal van sites waar je zelf een poll kan opstarten en de link kan delen. Niks of niemand houd je tegen om dit uit te voeren en de link in dit topic te plaatsen. De users die hun stem willen uitbrengen hierover hebben deze dan maar te volgen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Laten we nu vooral rustig blijven en elkaar niet aanvallen. Ik ben pro discussie, je mag/kan u standpunt verdedigen maar dan op een goede en rustige manier.

@Gent32m:
Mag ik u vriendelijk vragen om niet telkens u vraag tot een pol te herhalen aub.
TiTanium
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Okido TiTanium,

Ik kreeg maar geen reactie over het opstarten van die poll. Nu ik reactie ontvangen heb van krisken, dat de beslissing hierover nog wel even kan duren, wacht ik rustig verder af.

Mijn wens is alvast om de poll op userbase te houden (dus geen externe site).

Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m op 30 jun 2012, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Onwillekeurig bewijs je nu met dit topic net het nut van het duimpjessysteem: het toont aan dat jouw gedrag in deze niet geapprecieerd wordt en dat reflecteert zich dan ook in een snelle stijging in het aantal negatieve duimpjes.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Gent32m schreef:
krisken schreef:Voor iedereen : één goeie link : ucp.php?i=zebra&mode=foes&add=Gent32m

Deze zal gebruiker "Gent32m" op je vijandenlijst zetten zodat je de posts van hem niet meer te zien krijgt en het ontvangen van privéberichten van deze gebruiker tegen gaat. Dit kan op elk moment terug ongedaan gemaakt worden.


krisken,

Dit is maar een zielige (en vijandige) reactie van je.
In één woord: Flauw.

Waar zijn we mee bezig ...
Tis maar een forum (waar > 4/5 onzinnig/nutteloos is om te lezen).
De mods willen het zo houden, laat ze (professioneel komt het niet over, systeem is achterhaald,... maar heb er geen problemen mee). Duimpjes kunnen ook handig zijn om echte spammers buiten te houden.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

meon schreef:Onwillekeurig bewijs je nu met dit topic net het nut van het duimpjessysteem: het toont aan dat jouw gedrag in deze niet geapprecieerd wordt en dat reflecteert zich dan ook in een snelle stijging in het aantal negatieve duimpjes.


bwa, zijn gedrag valt toch mee? Tis meer 'zijn mening' die niet geapprecieerd wordt.... teken dus dat hij niet meedoet met de kudde. Moet ook niet. Kuddedieren hebben ook geen eigen mening. Mij toont het dus weer dat de duimpjes juist niet werken.

1 keer niet meelopen met de kudde, en weken tot jarenlang bijdragen aan dit forum (up duimpjes) kunnen teniet gedaan worden door een resem down duimpjes.


Soit, voor mij is het niet belangrijk... maar ook hier weer krijg ik de neiging Gent32m positief te gaan duimen, omdat ik 20 negatieve duimpjes erover vind (gisteren stond hij nog 6up en 0down)

ps. 11 van mijn negatieve duimpjes zijn verkregen in een topic over 'bushaltes' :beerchug:
edit : en hier heb ik ook weer een negatief duimpje, waarom? is het mijn gedrag of mijn mening? Denk er maar is over na...
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Tja... Het is niet leuk dat je negatieve duimpjes krijgt, zolang ze maar niet onterecht zijn heb ik er geen problemen mee.
Als mijn oog er op valt dat ik precies een duimpje bij heb dan lees ik meestal mijn post eens kritisch na.
Soms moet ik toegeven dat dit een terecht duimpje is, in het andere geval laat ik me wel horen met de vraag waarom?

Heb ik er problemen mee? niet echt!
Een mooi systeem om de nuttige bijdragen te waarderen vind ik vooral.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Meon,

Nu trek je conclusies uit iets (die duimpjes) waar je geen conclusies uit kunt trekken. Voor hetzelfde geld maakt iemand hier een nieuwe user aan en kent 20 negatieve duimpjes aan iemand toe. Wat valt daar dan uit te concluderen ? Niets toch. Het is allemaal één pot nat, die samengegooid wordt en dan nog denkt men er soep van te kunnen maken... :roll:

Mensen zijn emotionele wezens en ieder heeft zijn eigen oordelen/voorkeuren, etc. Als de één je comment leuk vindt, de ander niet. Dan is dit zo. Je kan niet voor iedereen goed doen. Niet iedereen begrijpt (of leest) je even goed, niet iedereen kan het met je eens zijn, niet iedereen zal je bijdragen even nuttig vinden, etc.

Ik zoek soms zelf bewust eens de polemiek op (dergelijk gedrag is zeker niet goed voor mijn 'duimpjes' saldo, dat is risico gedrag). Maar ja, wat moet ik dan worden, een brave schildpad ofzo ? Ik vind (zolang alles beleefd blijft) dat een hevige discussies met pro en contra argumenten moet kunnen! Ik houd van zulke discussies met inhoud.

En dan nog (wat dat beleefd zijn betreft). Je kan ook speels elkaar eens uitmaken, maar op een forum is dergelijk gedrag "not done" (niet zozeer omwille van de forum regels), maar omdat hiervoor teveel 'context' informatie mist. Speels gedrag wordt zelden correct begrepen/geïnterpreteerd, en zoals de communicatieleer stelt: "de boodschap van de zender is maar 'aangekomen', wanneer die door de ontvanger 'correct' is begrepen. Echter wegens al de ruis, die op ons communicatie kanaal zit, o.a. vooroordelen, verkeerde interpretaties, ieders eigen roze bril, gebrek aan context informatie, etc, is het moeilijk om een boodschap correct te laten aankomen. Als de verzender dan nog eens 'speels' (in de vorm van een polemiek) zijn boodschap formuleert (of met andere ingrediënten kruidt), wordt het nog moeilijker alles goed te verstaan. Dus gaan schelden op een forum (NOT DONE!). Tenzij in één of ander café topic (voor the fun, en de spelers, deelnemers zijn zelf ook akkoord). Ik sta (als mens) voor heel wat open. Ben heel open van geest (en vizier).

Doordat jij meon hier nu conclusies uit denkt te trekken (dit is je gedrag), bewijs je juist wat ik wil tegengaan. Geef je juist de tegen argumentatie (of één van de elementen) waarom ik tegen het duimpjes systeem ben.

Het is willekeur, er valt niets uit te concluderen. Wat voor waarde heeft het een oordeel van een ander over bv mijn comment ? Geen enkel toch. Dit oordeel heeft waarde voor hem (als subject). En zijn waarde is gekleurd. Misschien reageert hij negatief/positief op de inhoud, maar misschien evengoed negatief/positief op de persoon. Dit verschil ziet jullie database niet. Je mag nog zo een goede programmeur ingeschakeld hebben, die programmeur kan onmogelijk alle menselijke variabelen (in het menselijk gedrag) via een duimpjes systeem in kaart gaan brengen. Zoiets is waanzin. Het is totaal zinloos.

Ik zeg het je, al deze goede mensen, geven hun stem (duimpje) op basis van honderd en één verschillende overtuigingen. De één gebruikt het zus, de ander zo. Begin maar eens met al deze gedragingen psychologisch in kaart te brengen. Begin maar eens met hier 'zinvolle' conclusies uit te trekken. Ik wens je veel succes ermee.

Wetende, dat de manier waarop je aan deze 'duimpjes' informatie komt zo beperkt is (zo tekort schiet). Dat het totaal zinloos is. Moest je dit weten (eens je dit weet), dan besef je dat het er voor niets staat. Dat je er geen conclusies uit kunt trekken.

En doe je dit wel. Dit is je goed recht (om daarin, in mijn ogen dan, totaal onwetend te zijn). Doe gerust, ik zal je er niet minder graag voorzien ofzo. Als mensen in hun eigen illusies willen leven, laat ze gewoon niet waar. Wie ben ik om te oordelen ?

Alles wat met "Oordelen" of met "Vrijheid" (en de beperking hierop) te maken heeft, boeit me. Zo een discussie boeit me. Echter dit is hier geen filosofisch praatcafé ofzo. Of een forum psychologie, daar zijn andere sites voor (deze keer wel extern). Nee, dit is userbase.

Maar Userbase (is in mijn ogen) hier nu wat een peutertuin geworden. Door die duimpjes.

Ik dacht eerst nog (paar weken terug) van, laat ik proberen om zoveel mogelijk 'positieve' duimpjes te verzamelen. Maar mijn God, waar ben ik dan mee bezig eigenlijk ? Precies alsof ik daar zelf 'controle' over heb ofzo.

Het begon al met mijn eigen topic (ik ben zelf nog dingen aan het onderzoeken, zit in het proces van onderzoeken, ik post dat proces hier neer) en krijg er al meteen van iemand een negatief duimpje voor (omdat er nog geen conclusie in mijn post zat). Ja, hallo, ik was daar zelf nog naar aan het zoeken. En dan deze morgen, ik post mijn 30 Mbps verhaal (in het kort en samengevat) opnieuw. Ik vertel graag mijn verhaal (binnen de context van het pc probleem van de ander. Ik ga niet plots beginnen over Jung, Freud Lacan ofzo. Dat doe ik enkel op aanvraag en privé :wink:) Nee, ik vertelde mijn 30 Mbps verhaal. Bleek dit nu over cross-posting te gaan (ik word op de vingers gewezen door Philippe, die braaf de userbase instructies en forum regels hier daarmee opvolgt. Philippe is een goede vent hier. Dit kun je hem niet kwalijk nemen). Wel kreeg ik meteen een negatief duimpje erbij. Zonder de mogelijkheid mijn post te kunnen verwijderen of het duimpje te laten verdwijnen...

En ge ziet, de frustratie groeit. Zo is het ontstaan (deze morgen). Ondertussen ben ik in de fase beland (van onverschilligheid). Die duimpjes kunnen me volledig gestolen worden.

Je kan er alvast blijven over discussiëren.
Laat dan ook een poll maar uitsluitsel brengen.

Misschien ben ik wel de enige hier, die dit duimpjes systeem zo slecht vindt. Die het weg wilt. Dan zij het zo. Dat is uiteindelijk de wet van de democratie. Niet iedereen krijgt zijn zin (enkel de meerderheid van stemmen). En dan nog...

Gent32m
Laatst gewijzigd door Gent32m op 30 jun 2012, 09:40, 4 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Soms moet ik toegeven dat dit een terecht duimpje is, in het andere geval laat ik me wel horen met de vraag waarom?


ik moet zelfs niet weten waarom ik een negatief duimpje kreeg, voor mij is het duidelijk dat het voor mijn mening is. En ik dacht dat het juist daarom niet mocht gebruikt worden.
Ahja, gelukkig kan ik mij erover zetten, en dat had de topicstarter misschien ook beter sneller gedaan....
maar voor de sfeer, krijgen de duimpjes een negatief duimpje van mij
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Me dunkt dat je het duimpjessysteem toch niet zo goed kent, Gent. Onbekend, onbemind?

Hierbij enkele verduidelijkingen:
- in usercp (ucp.php?i=209) kan je meer info vinden over de gegeven duimpjes, zowel algemeen als voor jezelf
- duimpjesgebruik is beperkt: max 15 om de 6 uren
- nieuwe gebruikers kunnen duimpjes niet gebruiken, je moet minstens een aantal posts hebben of minstens een aantal dagen aanwezig zijn (we geven niet vrij op hoeveel dit staat maar het is niet iets dat je bereikt door een paar keren te spammen
- posts met een te hoog aantal negatieve duimpjes en een te hoge negatieve ratio, zullen "verdwijnen" (onzichtbaar maar he kan wel klikken om het te openen)

Dit gezegd zijnde... polls zijn nu beschikbaar in het userbase suggestie subforum en in allerlei, voor alle users. Laat het me weten als het niet zou werken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

eternum schreef:
krisken schreef:Zo is moderator Philippe (en dat zullen velen hier beamen) één van de rustigste mensen die ik ken, maar ook hij heeft negatieve duimpjes op zijn CV. Echter als je kijkt naar de positieve duimpjes weet je meteen door "welk soort" mensen die negatieve duimpjes gegeven zijn.

Hier ga je toch wel zwaar uit de bocht mijn inziens.
Ook Philippe is niet feilloos hoor...

@ Philippe
Sorry dat we jou, als onbetwiste "top scorer", hier even onder de loep nemen. 8)

Haha, geen probleem.
Ik begrijp niet waarom mensen zo gefrustreerd lopen voor een of meer negatieve duimpjes. Als iemand mij een negatief duimpje geeft, dan veronderstel ik dat deze persoon hiervoor een goede reden heeft, en aanvaard ik dat.
Ik ben daarom ook geen voorstander van een karma score. Ik weet liever dat ik 334 positieve heb, en 22 negatieve, dan dat ik een "gemiddelde score" heb van 312 positieve.

Het enige wat we hier moeten vermijden is een "duimpjes oorlog", zoals onlangs nog gebeurde: iemand die uit frustratie een heleboel negatieve duimpjes wil geven aan één persoon, en om zijn doel te bereiken zoveel mogelijk vorige posts van die persoon een duimpje geeft. Vandaar dat er nu een "duimpjes-abuse" ingebouwd werd (max 15 / 6 uur).
We proberen ook duimpjes-abuse in de gaten te houden (een gefrustreerde duimpjes abuser krijgt een voorlopige karma-ban tot hij wat afgekoeld is :))
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ondertussen zijn er weer een paar reacties bijgekomen (zonet gelezen).

Bambipower, is meer een gelijkgestemde. Anderen zijn anders 'gestemden'. En er zullen ook veel mensen zijn, die het wel of niet bestaan van dit duimpjes systeem helemaal irrelevant vinden (er totaal niet van wakker liggen). Zoals Silencer bv die het ondertussen wijs negeert.

Nog anderen (zoals Meon) denken er dan weer 'bepaalde' conclusies uit te kunnen trekken. En dit gedrag is begrijpelijk. Want het staat er wel hé, die duimpjes (objectief als informatie). Maar wat is de betekenis ervan ? Hoe werden die duimpjes behaald ? Binnen welke context ? Wie staat er bij zulke vragen stil ? Wie neemt daar de tijd (nog) voor (om bij de interpretatie van die duimpjes van iemand nog kritisch te zijn). Alles in onze maatschappij gaat immers zo snel. (als de informatie, die je zonet verkreeg, dan ook nog eens nagechecked dient te worden). Heb/neem ik daar de tijd nog wel voor ?

De meerderheid van de mensen, zal bij het zien van een duimpjes saldo, snel zijn eigen conclusies trekken. Zoals Bv: "Ok, dit is dus geen leuk persoon hier (want iedereen heeft hem al veel min duimpjes gegeven)" en denken er verder niet meer bij na. Zie het verhaal op die spelletjessite van me (wie veel wint, krijgt daar gemakkelijk van zijn verliezers, uit frustratie, negatieve duimpjes). Zegt dit dan iets over de 'kwaliteit' (bv fairness) van de speler ? Misschien denken de mensen dat ik vaak een spel voortijdig verlaat (hebben hiervoor schrik) door de negatieve duimen. Terwijl dit helemaal niet zo is. Maar ja, kennen zij mij ?

Op basis van welke info (zonder dat men je enigszins kent) kunnen mensen nu op voorhand al een oordeel over je vellen ? Door die duimpjes natuurlijk ! Zulke systemen vind ik storend, ongepast en zijn zelfs ergens 'verwerpelijk' te noemen (vanuit een bepaalde levenshouding bekeken). Het voelt aan als mensen 'brandmerken'. Zeker wanneer je dergelijke scores, naast de naam laat staan (en bij iedere comment terug laat zien).

Weet je (als je de polemiek die hier is ontstaan) wat verder doortrekt naar de maatschappij. Is dit (kleine) duimpje systeem daar ook een beetje een afspiegeling van, van hoe onze Westerse maatschappij opereert. Wij westerlingen (zeker bv die psychologen, I hate them, maar er zijn gelukkig van soorten :wink: ) zijn vaak zo bezig met alles in kotjes te steken, te willen meten en (kunnen) beoordelen. Anders hebben we er geen vat meer op. Zijn we verloren...

Neem nu bv Pol van den driesche van de NVA, die plots in een media storm was gekomen (iedereen die daar onmiddellijk op fora zijn gedacht over kwijt kon). Het zal je als mens maar gebeuren. Gelukkig heeft die man hier geen duimpjes gekregen (zoals ik nu gehad heb). En zo ja, welke conslusies (bv Meon) denk je hier dan uit te kunnen trekken ? Is die pol dan een slecht mens ? Is zijn karma niet meer goed ?

We spelen toch (oh zo graag) zelf snel rechter.
Is het niet ?

En waarom dergelijk 'snel' recht gedrag (via het duimpes systeem en bijhorend saldo) in leven laten ? Waarom het niet laten uitdoven met de tijd (bijvoorbeeld). Of waarom de gebruiker niet de kans geven zijn 'negatief' duimpje te laten verdwijnen (door bijvoorbeeld hem toe te laten, zijn foutief geplaatste comment, terug te verwijderen of aan te passen, waarna de duimpjes terug verdwijnen). Een goed antwoord (tegen argumentatie) op deze "vragen" heb ik nergens gelezen... Nog steeds niet.

En al dat meten dat we doen (zeker hier in het westen) ? Waarom is dat eigenlijk ? Op mijn werk zit men ook van alles te meten. Hoeveel tijd wordt er besteedt aan dit, aan dat. En dan conclusies (kostenberekening) hierop uitvoeren. Ze moesten eens weten. Ten eerste hoeveel mensen die werkuren vaak verkeerd invullen (teveel uren, te weinig, verkeerd project, etc). Of hoe de koffiepauzes er niet in geregistreerd staan of de rookpauzes, of de babbeltjes op kantoor, etc.

Ik vind soms dat we het hier in het Westen (met al dat meet gedoe) onze maatschappij wat aan het verzieken zijn. Gejaagdheid is nog een ander probleem. Maar bon. Wij mensen zijn alvast kudde dieren, iedereen spiegelt zich graag aan de kudde, iedereen wil graag erbij horen, doen wat goed is (wat hoort, normaal is, wat men hem of haar vertelt, etc.).

En als de kudde niet volgt (ze is dissident). Dan kun je via macht (zoals in een dictatuur) nog altijd de ander je wil gaan opleggen. Onze geschiedenis is hier zeker niet vreemd aan. Kijk maar eens in Noord-Korea of China. Gelukkig leef ik daar niet. Ik had er al lang de kogel gehad. :wink:

"Oordelen", "Vrijheid (wat is het ? wat is een inbeperking ervan ? welke inperking is nodig) en "Meten" (van alles zitten te meten, in kleiner stukjes op te delen en dan nog het geheel denken te zien) zijn interessante themas om bij stil te staan.

Voor 95% van de userbasers klink ik hier ondertussen waarschijnlijk als een vervelende zaag (of één of ander verloren gelopen priester :wink: )

Het is niet gemakkelijk hé. Je altijd maar moeten aanpassen binnen een groep, om erbij te (kunnen en mogen) horen. Vanaf het moment dat je opstaat, tot wanneer je terug slapen gaat, pas je je aan. Als ik me in een groep van bv voetbal supporters begeef, pas ik me aan (ik supporteer dan niet voor de tegenstander, binnen mijn groep. Dat is zeker 'not done' ;-). Ben je thuis, je past je aan. Zit je op je werk, je past je opnieuw aan. Het is altijd maar opnieuw en opnieuw je aanpassen. Een mens staat er vaak niet meer bij stil (het gebeurt gewoon onbewust, op den duur)...

Doch, op een forum moet je toch wel eens je gedacht nog kunnen zeggen (vrij meningsuiting). Of moet je ook hier, je opnieuw aanpassen (uit schrik nu voor negatieve duimpjes). Geldt ook hier die vrijheid niet meer. Gaan we ook hier de vrijheid wat aan banden leggen of proberen dit gedrag 'door duimpjes gestuurd' te veranderen. De mensen met duimpjes (in hun gedrag) te beïnvloeden. Want het is dat waar jullie (als mods) met deze duimpjes aan het doen zijn. Wees hier tenminste (ook al zijn jullie het totaal niet met me eens) je toch bewust van!

Ik zeg het. Ik ben deze morgen ook gefrustreerd geraakt door jullie duimpjes systeem. Ik vond mijn 'negatieve beoordeling' niet rechtvaardig. Ik kon ze ook niet meer rechtzetten ... (enz... bla bla bla, dit verhaal is ondertussen gekend).

Ondertussen (deze avond, 12u later) sta ik er als persoon nu volledig onverschillig tegenover. Ik trek het me niet meer aan. Het interesseert me totaal niet meer. Maar als veel mensen hier uiteindelijk zo mee omgaan, dan verlies je toch de waarde van jullie hele systeem ? Die paar enkelingen (die het nog goed willen gebruiken) uitgezonderd. Dan is je hele systeem toch naar de vaan. Wat het eigenlijk al is (gezien de 'onvolledige' informatie die je bijhoudt, zie eerdere post van me).

Anyway. Vandaag was mijn duimpje frustratie dag dus.

Tot slot hoop ik (in al mijn gezaag hier) nog één ding. Als de poll, uitwijst dat het merendeel tegen duimpjes is, dat het dan ook verdwijnt (alle programmatie op maat van die programmeur ten spijt). Is dit niet zo, dan blijft het gewoon staan. Die paar schapen (zoals ik) in de kudde die daar dan moeilijk overdoen, laat ze dan maar doen. Negeer ze. De democratie heeft beslist.

Gent32m (jullie zwarte schaap :wink: )
Laatst gewijzigd door Gent32m op 30 jun 2012, 09:51, 8 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

xenne schreef:
Goztow schreef:Je kan perfect je fout rechtzetten want je kan je post editen. Indien de gebruiker die je een negatief duimpje gaf daarna vindt dat de gewijzigde post een positief duimpje verdient, dan kan hij dat aanpassen.

van negatief naar positief, da's wel extreem... maar ja, eens je een duimpje gegeven hebt kun je dit enkel maar omzetten in het tegenovergestelde, je kan niet naar "neutraal"

Misschien wel iets waar we over kunnen nadenken (indien technisch gemakkelijk realiseerbaar): de mogelijkheid om een gegeven score terug annuleren ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Man man man... on-ge-loofelijk.

Userbase is een team van vrijwilligers dat volledig onbezoldigd een forum runt waar gebruikers elkaar kunnen helpen en dan krijg je zo'n dingen. Aan allen die denken dat het hier een dictatuur is: wat doen jullie hier dan nog ??? Wat willen sommigen hier ? complete anarchie ?
Ik vind dit forum net héél open en correct. En dat sommige mods verschillende ideen hebben, so what ? Is dat net niet het principe van een democratie ?

En nogmaals, het systeem van de duimpjes is mischien niet perfect of waterdicht maar het zal wel een gemiddelde weergeven in welke mate een bepaalde gebruiker een positieve/negatieve bijdrage levert aan dit fora (ongeacht de reden van het duimpje). Zelfs als iedere post door een mod moet goedgekeurd worden dan zal dit nog steeds een subjectieve beoordeling van de mod in kwestie zijn. In dat opzicht zijn duimpjes wat mij betreft de meest democratische en objectieve manier om een post te beoordelen.

En als ik een negatief duimpje krijg op een bepaalde post dan is dat geen ramp. Ik verwacht niet dat iedereen mij appreciert of mijn mening deelt. Een positief duimpje daarentegen is leuk als appreciatie voor mijn mening of bijdrage. Indien ik hier gans de tijd negatieve duimpjes zou krijgen is de conclusie dat dit geen forum voor mij is...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

VOiD,

Een mens mag toch nog kritisch zijn hé, bij wat men invoert :wink:

Ik versta ook niet goed, waarom jij er negatieve hebt gekregen (duimpjes).
Dat ik er nu heb is vrij normaal (ik had niet anders verwacht. Door zo ongezouten mijn mening hier te geven).

Maar dat jij nog gelooft dat je enigszins conclusies uit zulke duimpjes kunt trekken (je spreekt van gemiddelden) verbaast me wel. Geloof je ook nog in Sinterklaas ofzo :wink: Ik vrees dat (in mijn geval) de zwarte piet wel langs zal komen. Waar is zijn zak :wink:

Gent32m

Edit: Ik heb nu (door aanwezig te zijn in dit debat, DEZE publieke arena) mezelf een heel hoog duimpjes saldo laten behalen. Dit duimpjes saldo (het resultaat hiervan) zou FEITELIJK enkel zichtbaar mogen zijn BINNEN dit debat. En niet daarbuiten. Nu sleep ik (voor de rest van mijn dagen) het karma uit dit debat met me mee. Wat ook NIET FAIR is.

Ik vind dat ik (als persoon, de mens die achter deze schrijfsels zit) door dergelijke systemen (vaak op allerlei onzichtbare wijzen) tekort kan gedaan worden. Dit is één van de redenen waarom ik nu zo luid protesteer! Ik besef (als mens) dat ik de beeldvorming (die andere mensen over me -als persoon- kunnen maken) maar heel moeilijk zelf in de hand heb). Ik besef dat. Dit is zo al moeilijk genoeg in het echte leven. Als je dan eventjes uit dit echte leven stapt (figuurlijk, wel te verstaan :wink:) en op een virtueel forum (als deze) tijdelijk wat soelaas (verstrooing) komt zoeken. Is het totaal niet fijn om weer met zulke 'kinderachtige', en ''schoolse' systemen in contact te komen. Je gaat naar café, voor een leuk babbeltje, een drankje en komt ongewild terug in een soort van beloning/afstraffings systeem terecht. Iets waar je misschien net eventjes uit wou zijn.
Laatst gewijzigd door Gent32m op 30 jun 2012, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Mocht je weten hoeveel mensen je venstertje lezen en dit aantal dan vergelijken met het aantal goed- of afkeuringen, dan zal je het mogelijk wat positiever gaan bekijken. Overig kan je wel zien bij je gebruikerspaneel wat je karma is, en waar je ze ontvangen hebt. Momenteel heb ik vier slechte stemmen. En als je dan ziet bij welke opmerkingen,dan stel ik me ook vragen bij deze negatieve beoordelingen.

Een voorbeeld. pukkelpop : steun betuigen, en hiervoor een slechte vinger krijgen.
tweede voorbeeld : zeggen dat je een schijf met slechte sectoren beter niet gebruikt en hiervoor een slechte vinger zien.
derde voorbeeld : goedkeuring geven om een volledig systeem te strippen en de onderdelen afzonderlijk te verkopen. En je raad het al. Een .....
vierde voorbeeld : ervaring delen met de FUP en ..........

Maar even zeggen dat je je humeur niet moet laten beinvloeden door negatieve duimpjes, en ik krijg meteen vier positieve reakties.

Of het er is, of niet. Maakt voor mij niet uit. Moderators hebben er blijkbaar nood aan om duimpjes te gebruiken en de gebruiker te laten oordelen of iemand correct handelt bij zijn reakties. Ik vind het in die context nuttig om iedereen te betrekken bij de moderatie van dit forum.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Gent32m schreef:Doch, op een forum moet je toch wel eens je gedacht nog kunnen zeggen (vrij meningsuiting).

Dat mag hier toch ook!!
Alleen heb jij het er blijkbaar erg moeilijk mee dat anderen je mening niet delen én dit ook kenbaar maken.
Het lijkt wel alsof je wereld is ingestort.
Doch, uiteraard zijn ook anderen vrij om hun mening te geven. Niet?
Ook al is dat via een positief duimpje (ja, dat kan ook) of een negatief duimpje...

Erg bijzonder vind ik het ook dat je enerzijds van mening bent dat meon uit een "duimpjes score" geen conclusies zou kunnen trekken terwijl jijzelf dat erg duidelijk dan toch wél doet...

@ VOID
De nagel op de kop. :thumbs:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

philippe_d schreef:Vandaar dat er nu een "duimpjes-abuse" ingebouwd werd (max 15 / 6 uur).
We proberen ook duimpjes-abuse in de gaten te houden (een gefrustreerde duimpjes abuser krijgt een voorlopige karma-ban tot hij wat afgekoeld is :))

Dus als er binnen de 6 uur teveel écht goede berichten worden geplaatst, ... is het mogelijks moeilijk om een positief duimpje te geven? 8)
Of geldt dit enkel voor de niet-positieve?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Ik heb mijn gedacht al in het andere topic gegeven: ik zou liever de rauwe nummerkes vervangen zien door mens-vriendelijke beoordelingswoorden à la "x mensen vonden deze post grappig/informatief/spam/...".

Hoewel je meestal wel kan raden waarom iets een +/-1 kreeg, komt het toch vaak neer op een simpel verschil van mening en dat moet via argumenten 'uitgevochten' worden ipv via duimpjes.

Ik vind het ook moeilijk om een Staffer via een duimpje tegen te spreken, dus daar zit bij mij wat bias op, alsook ten aanzien van Users die volgens mij een onrechtvaardige score hebben. Aangezien die bias er geleidelijk ingeslopen is, vind ik het goed dat het systeem nog eens onder de loep genomen wordt, ook al was de aanleiding nogal 'geanimeerd'.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Toch enkele interessante dingen gelezen. Een uitdovende score onder de naam is niet zo'n slecht idee volgens mij. Moeten we eens over nadenken. En het idee van grappig / nuttig / informatief is ook niet slecht maar zou wel meer codering vragen. En volgens mij zou te complex ook wel eens weinig gebruikt knn betekenen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ik twijfelde tussen verbeteren of verdwijnen, maar heb toch voor verdwijnen gekozen.

1. als user heb je aan die "score" (want uiteindelijk is het dat) niets, 100/10 256/60 of 8/2 wat maakt het uit ? dus waarom staan ze er dan en waarom worden we er op afgerekend?

2.Het merendeel van de minduimpjes krijg je trouwens omdat je er een andere mening op nahoud, je krijgt je -duimpjes maw voor iets heel anders dan waarvoor je je +duimpjes krijgt. Meelopen in de kudde is nu eenmaal niet m'n sterkste punt

3. maak van die "duimpjes" knop een "verdwijn" knop, 5 users klikken, post verdwijnt...

Uiteindelijk zitten we hier niet om de favoriete uit te hangen maar om mensen te helpen of om hulp te vragen.
De verhoudingen lopen hier trouwens ook helemaal niet mank, Gent32m heeft hier gisteren een hele dag mogen trollen -zonder mod tussenkomst- en krijgt ook nog eens zijn zin ;-) Sterk staaltje verdraagzaamheid me dunkt.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Deze poll heeft imho geen enkele waarde...
Die is niet tot stand gekomen op een rustige weloverwogen manier waar inspraak van gebruikers gevraagd werd.
Deze werd ons letterlijk door de strot geramd door iemand die vond dat ze maar eens heel het systeem met de grove borstel moest aanvallen om haar gedacht te krijgen...
Ik heb dan ook gestemd dat alles mag blijven zoals het nu is. (niets staat ons in de weg om dit later rustig te evalueren, maar niet op zo'n manier)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik ben gisteren te laat in mijn bed gekropen. Zit hier nu met kleine oogjes.
Eigen schuld, dikke ... (hint: nee, het antwoord is niet duimpje :wink:)

1. Eternum, je kan zeker je gedacht op userbase zeggen (die vrije meningsuiting is er). Maar wanneer deze 'vrije meningsuiting' a volonté (oftewel nu max 12 duimpjes binnen 15u :wink: ) afgestraft kan worden (met duimpjes), en hiervoor een karma score op je profiel (statisch) wordt bijgehouden. Dan is deze 'vrije meningsuiting' niet meer zo vrij hé. Of laat ik het anders zeggen, niet meer op dezelfde manier 'ongebonden' als vroeger. Ik protesteer tegen niemand zijn mening (de inhoud ervan, ja dat kan, het feit dat hij zijn mening geeft ? TOTAAL NIET!). Ieder heeft recht op zijn mening. En ook op het ventileren ervan. Meningen kunnen/moeten verschillend zijn (zeker als je een sterk debat over iets wilt). Ik hoef in mijn mening ook niet door iedereen hier begrepen te worden. Ik zoek in feite niets (verandert er iets ok, verander er niets, ook ok). Gisteren moest ik wel even mijn frustratie tegen dit idioot duimpjes systeem kwijt. Het voelt (voelde) aan als een soort van 'gedrag sturing' (afstraffen/belonen). Waar is de hond van Pavlov naartoe ? :wink:

2. Iceke, ik heb hier gisteren een dagje mogen trollen (in de duimpjes peutertuin spelen). Klopt. Als staaltje van verdraagzaamheid op userbase, kan dit zeker tellen. Een pluim dan ook voor onze mods hier. Al vond ik zelf wel dat Krisken (met één post van hem) emotioneel er wat over reageerde. Een goede discussie mag nooit (te) persoonlijk worden. Een goede wedstrijd (of debat) draait rond de bal (de inhoud) en niet de man (die het woord verkondigt of bespeelt). Maar ik heb zelf gisteren ook eventjes 'stout en doelbewust' op één man gespeeld (met mijn duimpjes). Een vrij kinderachtige reactie van me (weet ik). Maar dat was gisteren. Zolang iemand (hetzij kinderachtig/volwassen) nog reageert op een systeem, gelooft hij/zij er ergens nog in (is hij er nog mee verbonden). Het moment dat hij/zij er onverschilig tegenover wordt, is de magie ervan weg. Geen connectie, geen betekenis meer. De duimpjes zijn dood voor me. Ik zie ze niet meer staan. Tenzij iemand ze door een afbeelding van Jessica Alba zou vervangen ofzo. Misschien open ik dan wel weer terug mijn ogen :wink:

3. Ik heb daarnet eens naar de poll gekeken. Blijkbaar zijn er (op dit moment van spreken) evenveel voor als tegenstanders. Beetje zoals de laatste presidentsscore in Frankrijk. Een echte winnaar/verliezer is er niet. Wie durft het aan, uit deze poll, conclusies te trekken :wink: (P.S. Dit is geen verzoek, maar een retorische vraag).

4. Goztow, er staan interessante suggesties (van iedereen) in dit debat. Jullie (de mods) kunnen hiermee misschien verder. Mijn grootste pijnpunt (in heel jullie duimpje implementatie gedoe) is alvast dat je als gebruiker TOTAAL geen 'controle' (vat) hebt op je eigen duimpjes (beoordelingen van anderen). Natuurlijk (zullen sommigen zeggen) dat is juist de bedoeling ervan. Ja natuurlijk, dat begrijp ik zelf ook wel. Maar toch klopt het ergens niet. Als ik bv cross-post (ik doe iets verkeerd) en word met een negatief duimpje afgestraft EN ik trek me dit duimsaldo (nog) aan (wat ik toen deed, maar begrijp me niet verkeerd, ondertussen niet meer; tekst is statisch, een momentopname, een mens zijn gedrag is altijd dynamisch, niet fotografeerbaar, denk hierbij eventjes aan de bloemkool van Sartre :wink:) dan is het niet fijn als je dan door correctie van je gedrag, je 'negatieve' duimpje toch niet meer kan laten verdwijnen. Je verliest je controle. Je hebt dan geen controle meer (over die duimpjes en je gedrag/correctie).

Waarom moet dergelijke misstap bewaard blijven (in het archief). Waarom mag dit niet ONMIDDELLIJK geschrapt worden ? (moeten andere users dit echt nog lezen, die crosspost van me, nog verder blijven beoordelen). Waarom mag die niet meteen (samen met het bijhorende duimpje) weg ? Moet een negatief duimpje (eens gegeven) altijd blijven bestaan ? Op welke manier kun je zelf je eigen duimpjes saldo terug positief gaan beïnvloeden ?

Ander voorstel: Als je wenst te blijven sleutelen aan dit systeem. Zou ik het recht 'om duimpjes toe te kennen', enkel nog toe te kennen aan de eigenaar (starter) van een topic. Dit lijkt me een fair (en beter) idee dan wat jullie nu doen

Immers op userbase komen mensen met vragen (die geholpen willen worden, die antwoorden zoeken). Als je van dit idee uitgaat (want dit idee gaat misschien ook niet altijd en overal op, maar bon), dan is de topic starter, de man met TIJDELIJKE macht. Hij heeft een vraag (verzoek) en zoekt een antwoord. Beetje zoals vraag en aanbod op de markt. Wel geef die man die zoekt tijdelijk wat meer macht. Maar geef hem enkel macht in zijn eigen topic (zeker niet hiermee overdrijven :wink: ), zodat hij/zij de antwoorden die hij krijgt van anderen kan beoordelen (eventueel afstraffen). Als die topic starter bv vindt dit ik met mijn verhaal (crosspost) zijn verzoek (thread) vervuil, laat hij me (als mens, subject) dit dan maar weten, via één of ander 'duimpje' Voor hetzelfde geld vindt hij mijn verhaal juist leuk (en is mijn reactie wel door hem toegestaan). Waarom moeten de mods eigenlijk beslissen of een antwoord op het forum (een comment van iemand) gepast is ? Is dit de taak van een mod ? En bestaan er eigenlijk wel algemeen toepasbare regels, die zo een mod kan volgen (Volgens mij niet. Ik geloof in de kracht/wens van het subject zelf, waarmee ik praat. Ik vertrek dus altijd vanuit de subjectieve waarheid. Eentje die een avontuur is. Want de ene keer lust een subject je. De andere keer niet. Kan ik daar algemene conclusies over de mensheid of mezelf gaan uittrekken ? Nee. Begin a.u.b. niet terug met dergelijke conclusies (gelijk al die idiote psychologen, I hate them, toch die welbepaalde soort...)

Aan wie geven we de macht ? Aan de mods (extern) of aan de mensen zelf hier die geholpen willen worden. Ik ben van mening dus, aan die laatste. Maar dan enkel aan de topic starter. Als ik een topic start (met een verzoek), kan ik daarin duimpjes gaan uitdelen (aan die mensen). Buiten mijn eigen topic (threads) kan ik dit niet. Dit systeem zal zeker niet sluitend zijn. Trollen zijn er ook. Het is moeilijk die tegen te houden. Maar ze moeten dan al zelf een thread starten (die altijd door de mods verwijderd kan worden). Laat een gebruiker (met een verzoek), de eerste rechter in aanleg zijn en de mods het hof van beroep :wink:

Waarom proberen jullie zo een systeem niet eens uit ? Gezien alles in onze maatschappij toch zo 'verburgerd' geraakt. En de macht van het patriarchaat al lang verdwenen is. Is dit dan niet ergens een natuurlijke evolutie ? Meer macht aan het 'volk' (aan een individu/betrokkene). Brainstorm er binnen de mod groep eens over. Als jullie van goede wil zijn. Als jullie voor dergelijke ideëen (suggesties) van jullie volk hier openstaan, dan horen en zien we het wel.

Ik hou alvast van brood en spelen... :wink:
Voor het volk. En ben zelf ook dit volk.

Iemand Spartacus Seizoen 2 gezien ?

't was heel tof :-D Zeker toen die arena ineen stortte. Wat een scene.. Magistraal. Ik smul er nog van...
Laatst gewijzigd door Gent32m op 27 jun 2012, 11:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

woutervh schreef:Deze poll heeft imho geen enkele waarde...
Die is niet tot stand gekomen op een rustige weloverwogen manier waar inspraak van gebruikers gevraagd werd.
Deze werd ons letterlijk door de strot geramd door iemand die vond dat ze maar eens heel het systeem met de grove borstel moest aanvallen om haar gedacht te krijgen...
Ik heb dan ook gestemd dat alles mag blijven zoals het nu is. (niets staat ons in de weg om dit later rustig te evalueren, maar niet op zo'n manier)



Ik heb gent nochtans nergens een grove borstel weten gebruiken. Zijn reply's zijn altijd to the point geweest. Dus vroeg hij of er een poll kon komen, waarop geen antwoord kwam. Dat heeft hij dan ook meermaals gevraagd.... tot wanneer er een antwoord kwam. Er had ook sneller een antwoord kunnen komen, waardoor hij het dan weer minder moest vragen.

Dat jij dus voor zo een antwoord 2 positieve duimpjes krijgt, zal zijn omdat je met zo een reply de ganse kudde meetrekt. Nochtans slaat die reply van u kant of wal. Als 'het systeem' bekritiseren niet toegelaten is, dan had 'het systeem' dat maar ineens moeten laten weten. 'Wij tolereren geen negatieve commentaar over ons systeem'. En dan was de discusie direct afgelopen.....

Wat jij dus doet, is degene die het systeem niet juist werkend vinden, door de strot duwen dat het niet in twijfel mag getrokken worden. Welkom opperkoe.... u hebt de bal gemist, maar raakte de man. (en ik doe nu juist hetzelfde)
de koe zegt boe
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 552
Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Ik kijk niet vaak naar de duimpjes..
Van sommige mensen weet ik gewoon al dat ze goede posts leveren, van andere weet ik ook dat ze soms geïrriteerde posts posten.

En ikzelf ben, mja wat ben ik?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Als ik de posts van bepaalde gebruiker(s) lees moeten we gewoon de broncode van Userbase geven aan hun en laten we ze zelf een systeem maken dat werkt volgens de noden en willetjes van ELKE gebruiker hier. Ik sta er in elk geval voor open en wens de persoon in kwestie veel programmeersucces! Ik heb het geluk gehad om de implementatie van het duimpjessysteem van dichtbij te mogen opvolgen en ik moet zeggen...succes. De duimpjescode is niet geript van één of andere phpbbcode site maar is door één van onze mods vrijwillig gemaakt. Het immense aantal uren (denken, scripten, testen, herscripten, hertesten, ...) dat deze persoon hier in heeft gestoken (puur vrijwillig) wil je dan ook niet weten! Als je denkt dat je het beter kan, proove it! Al denk ik niet dat we de komende dagen/weken/maanden een script zullen moeten verwachten...

Het is jouw goed recht om te vinden dat ik "overemotioneel" reageer. Whatever! Echter bedenk zelf eens hoe je zelf reageert? Je hijackt andermans topics met je eigen verhaal (wat in weze niks te maken had met de problemen van de gebruiker), je wordt hiervoor afgestraft door enkele gebruikers dmv minduimpjes, en vervolgens open je een heel topic dat deze moeten verdwijnen... Van overemotioneel gesproken?

En om nu even jezelf te quoten:
De duimpjes zijn dood voor me. Ik zie ze niet meer staan.

Kan ik hieruit concluderen dat - aangezien jij ze toch niet meer ziet staan - we gewoon deze thread kunnen sluiten en alles mag blijven zoals het is? Nog geen 24u geleden roep je moord en brand over de duimpjes. Eén etmaal later zie je ze niet meer staan...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Volledig akkoord met krisken.

Wat ik hier al sinds gisteren zie, is 1 misnoegd iemand die op zijn tenen is getrapt omdat hij is terechtgewezen, die nu moord en brand aan het roepen is, en probeert met alle wil van de wereld zijn gelijk te halen. (Bv. het optellen van "i don't care resultaten met de "het moet weg", om toch maar te kunnen roepen dat de stand gelijk is :lol: )

Op bepaalde andere fora had dit gedrag al lang een ban tot gevolg gehad, al dan niet voor beperkte duur. Iemand hier mag van geluk spreken dat de mods hier heel tolerant zijn.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

als het vele scriptwerk een systeem goedmaken.... tja, dan zijn we snel uitgeklapt. Dus inderdaad chapeau voor het scriptwerk, maar boe voor 'het systeem'.

Misschien toch maar beter de vijandenlijst dan promoten... Die is ook heel goed voor de sfeer :roll:
de koe zegt boe
Gesloten

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”