Pagina 2 van 2
Re: De grap van de eeuw
Geplaatst: 22 jun 2012, 20:04
door Pengu
Gewone winkels zijn soms ook niet altijd te vertrouwen. Zelf heb ik bij een winkelketen gewerkt waar er systematisch met de prijzen werd geknoeid door de verkopers zodat ze hun bonus konden ophalen op het einde van de maand.
Wat gebeurde er? Op de voorkant van het toestel werd een A4 opgemaakt met daar op de prijs (inclusief waarborguitbreiding) Op de achterkant van de doos stond de echte prijs. Ook werden we verplicht indien het niet zo was geafficheerd om aan hard selling te doen wanneer de klanten gingen betalen.
Ik heb voor die redenen dan ook ontslag genomen, ook omwille van het feit dat de dienst naverkoop van die keten op vierkante wielen draaide en dat ik toch uiteindelijk die klanten een waarboguitbereiding in hun strot hebt geramd.
Re: De grap van de eeuw
Geplaatst: 22 jun 2012, 20:11
door TiTanium
Elke verkoper/leurder/televerkoper heeft 1 doel. Verkopen/aansmeren en de premie opstrijken.
Ik vind eigenlijk te televerkopers nog niet de ergste

De ergste zijn degene die aan huis komen. Een telefoon kan je neerleggen en iemand voor u deur gaat/kan al wat moeilijker doen, vooral als ze zien dat je iemand bent die geen nee kan zeggen.
Elke vorm van verkoper die een eventuele premie kan opstrijken gaat dit niet nalaten om iets aan te smeren.
Met andere woorden, je moet zien dat je als consument sterk genoeg bent om nee te zeggen

Re: De grap van de eeuw
Geplaatst: 22 jun 2012, 20:15
door krisken
TiTanium schreef:Met andere woorden, je moet zien dat je als consument sterk genoeg bent om nee te zeggen

De eenvoudigste conclusie van dit hele topic, samengevat in één zin

Re: De grap van de eeuw
Geplaatst: 22 jun 2012, 20:33
door TiTanium
De sterkste wint altijd
Mijn nonkel kan ook niets weigeren en heeft een leurder van belgacom/proximus van alles aangesmeerd dat die van zijn leven niet nodig heeft, hij kon gewoon geen nee zeggen. Nu had hij geluk dat hij met valse beloften gelokt is door de leurder. En hebben we de situatie op tijd kunnen rechttrekken (wel via ombudsdienst). Het zijn meestal de valse beloftes die iemand overtuigen en zijn ze misschien meermaals teleurgesteld geweest, en toch leren ze het woordje NEEN niet.
Voorbeeld van de ergste aandringers:
- * Cofidis (via post en halen hun gegevens waar?)
* Citibank (telefonisch, altijd u reserves proberen naar boven te jagen)
* Facebook/twitter/etc... (zelfs online! zaken als facebook x,y,z gaan u missen... Jij bent belangrijk voor hun inkomsten...)
* TV (Misschien nog de ergste in zijn soort. Hun reclames hebben altijd iets dat er voor zorgt dat het blijft hangen, doelbewust u mentaliteit proberen te veranderen om alleen merken te kopen)
Uiteindelijk worden wij vrijwel continu beïnvloed. Alleen de mensen die het rechtstreeks doen (televerkoop/leurders/...) zijn kop van jut. Terwijl ze hun brood proberen te verdienen.
Doen ze dit op een eerlijke manier vind ik dat dik in orde. Doen ze dit mee leugens dan zijn ze het verkopen niet waard.
Al iemand over de vloer gehad van proximus en als hij iets niet wist dan gaf hij een eerlijk antwoord en deed hij de moeite om het op te zoeken. Eens iemand gehad van mobistar die het ook niet wist en via omwegen er zich probeerde vanaf te maken, om dan verder te gaan met hun verkoopspraat, of het zelfs kwaad durven afbollen.
Re: De grap van de eeuw
Geplaatst: 23 jun 2012, 13:49
door Studenteninternet
iceke schreef:
de enige manier om dit fenomeen weg te krijgen is dus
1. er vooral niet op ingaan
2. de televerkoper zo lang mogelijk bezig houden.
Yeah right, maar dan moet je zelf ook wel veel tijd hebben, en daar wringt meestal het schoentje

Re: De grap van de eeuw
Geplaatst: 23 jun 2012, 14:00
door iceke
tja, er is nog een derde manier, televerkoop bij wet verbieden.