freepbx + weepee
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Denk niet dat er daar iets zal instaan. Kom steevast op voicemail terecht bij weepee.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Ter info, dit is hoe bij mij een gesprek binnenkomt, bemerk de DID notatie. Hiervoor bestaat een inbound route naar een interne extensie.
Code: Selecteer alles
[2012-11-25 11:56:27] VERBOSE[29540] pbx.c: -- Executing [323369xxxx@from-trunk:1] Set("SIP/weepee-0000004d", "__FROM_DID=323369xxxx") in new stack
[2012-11-25 11:56:27] VERBOSE[29540] pbx.c: -- Executing [323369xxxx@from-trunk:2] Gosub("SIP/weepee-0000004d", "app-blacklist-check,s,1()") in new stack
[2012-11-25 11:56:27] VERBOSE[29540] pbx.c: -- Executing [s@app-blacklist-check:1] GotoIf("SIP/weepee-0000004d", "0?blacklisted") in new stack
[2012-11-25 11:56:27] VERBOSE[29540] pbx.c: -- Executing [s@app-blacklist-check:2] Set("SIP/weepee-0000004d", "CALLED_BLACKLIST=1") in new stack
[2012-11-25 11:56:27] VERBOSE[29540] pbx.c: -- Executing [s@app-blacklist-check:3] Return("SIP/weepee-0000004d", "") in new stack
[2012-11-25 11:56:27] VERBOSE[29540] pbx.c: -- Executing [323369xxxx@from-trunk:3] Set("SIP/weepee-0000004d", "CDR(did)=323369xxxx") in new stack
[2012-11-25 11:56:27] VERBOSE[29540] pbx.c: -- Executing [323369xxxx@from-trunk:4] ExecIf("SIP/weepee-0000004d", "0 ?Set(CALLERID(name)=049xxxxxxx)") in new stack
[2012-11-25 11:56:27] VERBOSE[29540] pbx.c: -- Executing [323369xxxx@from-trunk:5] Set("SIP/weepee-0000004d", "__CALLINGPRES_SV=allowed_not_screened") in new stack
[2012-11-25 11:56:27] VERBOSE[29540] pbx.c: -- Executing [323369xxxx@from-trunk:6] Set("SIP/weepee-0000004d", "CALLERPRES()=allowed_not_screened") in new stack
[2012-11-25 11:56:27] VERBOSE[29540] pbx.c: -- Executing [323369xxxx@from-trunk:7] Goto("SIP/weepee-0000004d", "from-did-direct,xxxx,1") in new stack
[2012-11-25 11:56:27] VERBOSE[29540] pbx.c: -- Goto (from-did-direct,xxxx,1)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- fryelectro
- Elite Poster
- Berichten: 1764
- Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
- Locatie: 03BOO0
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
BTW feedback voor Krisken;
Die backup sip trunk doet zijn ding hoor Heb de primary switch effe in iptables geblokkeerd en wat later zie je in de logs dat asterisk de connectie naar die switch verliest. Inkomende gesprekken en uitgaande gesprekken gaan vlotjes verder over de backup sip trunk
Die backup sip trunk doet zijn ding hoor Heb de primary switch effe in iptables geblokkeerd en wat later zie je in de logs dat asterisk de connectie naar die switch verliest. Inkomende gesprekken en uitgaande gesprekken gaan vlotjes verder over de backup sip trunk
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Aha toch maar eens verder ermee spelen dan
En hoe weet freepbx welke trunk je main is, en welke je backup?
En hoe weet freepbx welke trunk je main is, en welke je backup?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Door de volgorde van je trunks in je uitgaande routes uiteraard. Voor de PBX maakt het geen verschil of het een 'backup' trunk is of niet, jij moet beslissen wanneer je deze trunk wenst te gebruiken. En inkomend heeft het al helemaal geen belang.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Hieronder hoe ik het heb naar een softphone. Voip telefoon is onderweg.fryelectro schreef:Ter info, dit is hoe bij mij een gesprek binnenkomt, bemerk de DID notatie. Hiervoor bestaat een inbound route naar een interne extensie.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Code: Selecteer alles
[2012-11-27 15:50:33] VERBOSE[2718] netsock2.c: == Using SIP RTP TOS bits 184
[2012-11-27 15:50:33] VERBOSE[2718] netsock2.c: == Using SIP RTP CoS mark 5
[2012-11-27 15:50:33] VERBOSE[30743] pbx.c: -- Executing [32472xxxxxx@from-internal:1] ResetCDR("SIP/100-0000001a", "") in new stack
[2012-11-27 15:50:33] VERBOSE[30743] pbx.c: -- Executing [32472xxxxxx@from-internal:2] NoCDR("SIP/100-0000001a", "") in new stack
[2012-11-27 15:50:33] VERBOSE[30743] pbx.c: -- Executing [32472xxxxxx@from-internal:3] Progress("SIP/100-0000001a", "") in new stack
[2012-11-27 15:50:33] VERBOSE[30743] pbx.c: -- Executing [32472xxxxxx@from-internal:4] Wait("SIP/100-0000001a", "1") in new stack
[2012-11-27 15:50:34] VERBOSE[30743] pbx.c: -- Executing [32472xxxxxx@from-internal:5] Progress("SIP/100-0000001a", "") in new stack
[2012-11-27 15:50:34] VERBOSE[30743] pbx.c: -- Executing [32472xxxxxx@from-internal:6] Playback("SIP/100-0000001a", "silence/1&cannot-complete-as-dialed&check-number-dial-again,noanswer") in new stack
[2012-11-27 15:50:34] VERBOSE[30743] file.c: -- <SIP/100-0000001a> Playing 'silence/1.ulaw' (language 'en')
[2012-11-27 15:50:35] VERBOSE[30743] file.c: -- <SIP/100-0000001a> Playing 'cannot-complete-as-dialed.ulaw' (language 'en')
[2012-11-27 15:50:37] VERBOSE[30743] pbx.c: == Spawn extension (from-internal, 32472xxxxxxx, 6) exited non-zero on 'SIP/100-0000001a'
[2012-11-27 15:50:37] VERBOSE[30743] pbx.c: -- Executing [h@from-internal:1] Hangup("SIP/100-0000001a", "") in new stack
[2012-11-27 15:50:37] VERBOSE[30743] pbx.c: == Spawn extension (from-internal, h, 1) exited non-zero on 'SIP/100-0000001a'
Hierboven alvast een stukje logfile.
Iemand een idee hoe dit op te lossen ?
Probeer voorlopig te bellen met x-lite. Voip fone is onderweg.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Sorry om deze oude thread opnieuw lezen in te blazen, maar dat leek me beter dan een nieuwe thread te starten ...
Ik heb 3 accounts bij weepee: 1 forward account, en 2 'gewone' accounts.
Incomende calls op de forward account worden doorgestuurd naar de 2 accounts, zodat ik tegelijkertijd de call binnenkrijg op mijn smartphone en C610IP.
Nu wil ik echter die van mijn smartphone overhevelen naar FreePBX. Moet ik dan de forward account of de normale account configureren in FreePBX ?
Volgens deze pdf zou ik een iax adres moeten invullen, maar dat heb ik niet ...
Kan iemand mij verder helpen ?
Ik heb 3 accounts bij weepee: 1 forward account, en 2 'gewone' accounts.
Incomende calls op de forward account worden doorgestuurd naar de 2 accounts, zodat ik tegelijkertijd de call binnenkrijg op mijn smartphone en C610IP.
Nu wil ik echter die van mijn smartphone overhevelen naar FreePBX. Moet ik dan de forward account of de normale account configureren in FreePBX ?
Volgens deze pdf zou ik een iax adres moeten invullen, maar dat heb ik niet ...
Kan iemand mij verder helpen ?
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Voor FreePBX zal je een Sip Trunk account nodig hebben, een gewone SIP account of FWD account zal niet werken.
Maar in principe kan je met een PBX en een sip trunk alles doen wat je nu met FWD en SIP doet
Maar in principe kan je met een PBX en een sip trunk alles doen wat je nu met FWD en SIP doet
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Hoi Chris,
bedankt voor je reactie. Kan ik een nieuwe account aan te maken voor deze SIP Trunk ?
bedankt voor je reactie. Kan ik een nieuwe account aan te maken voor deze SIP Trunk ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Heb een trunk aangemaakt.
Moet ik dan in de forward account het nr van deze account ook vermelden ?
Moet ik dan in de forward account het nr van deze account ook vermelden ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Pardon ? Waarom zou een gewone SIP account niet werken met FreePBX ?weepeechris schreef:Voor FreePBX zal je een Sip Trunk account nodig hebben, een gewone SIP account of FWD account zal niet werken.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
@VoID PBX = trunk nodig
@devastator die hele forwarding kan je in principe zelfs volledig in je pbx regelen
@devastator die hele forwarding kan je in principe zelfs volledig in je pbx regelen
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zorg er eerst voor dat alle nummers en accounts die je op heden bij WeePee hebt toekomen op je trunk account. Dan kan je beginnen spelen met je PBX en gaat een wondere wereld open voor jedevastator schreef:Heb een trunk aangemaakt.
Moet ik dan in de forward account het nr van deze account ook vermelden ?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Momenteel is mijn nr gekoppeld aan mijn forward account...
Voorlopig zou ik dat nog even zo willen houden, zodat mijn C610IP gewoon blijft werken.
Kan ik de PBX openemen in de forward account, zodat een oproep geforward wordt vanuit WeePee naar mijn SIP account en SIP trunk ?
Voorlopig zou ik dat nog even zo willen houden, zodat mijn C610IP gewoon blijft werken.
Kan ik de PBX openemen in de forward account, zodat een oproep geforward wordt vanuit WeePee naar mijn SIP account en SIP trunk ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Chris, helemaal niet. Ik heb hier mischien wel 10 accounts op een FreePBX gekoppeld dewelke géén trunk accounts zijn. Trunk is enkel nodig indien je meerdere nummers via 1 registratie wil. Als je slechts 1 nummer hebt kan je beter een gewone account nemen.weepeechris schreef:@VoID PBX = trunk nodig
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
@VoID
Hoe stel je dat dan concreet in ?
Hoe stel je dat dan concreet in ?
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
@VoID we leren bij , normaalgezien is iets wat Asterisk-based is, best met 1 registratie. Met wat code en een goede netwerkconfiguratie kan het idd werken. Toch blijf ik bij mijn advies.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
@weepeechris: Helemaal niets van speciale code nodig hier
@devastator:
Gewoon een SIP trunk aanmaken en de volgende config
- In de PEER details:
- In de register string:
Vervolgens *telefoonnummer* configureren in de inbound routes.
@devastator:
Gewoon een SIP trunk aanmaken en de volgende config
- In de PEER details:
Code: Selecteer alles
username=32990900xxxx
type=friend
trustrpid=yes
sendrpid=yes
secret=*password*
qualify=yes
insecure=port,invite
host=sswX.brussels.weepee.org
fromuser=32990900xxxx
fromdomain=sswX.brussels.weepee.org
disallow=all
canreinvite=yes
allow=alaw
Code: Selecteer alles
32990900xxxx:*password*@sswX.brussels.weepee.org/*telefoonnummer*
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Dat tel. nr in de register string was ik vergeten.
Vanavond eens proberen, alvast bedankt !
Vanavond eens proberen, alvast bedankt !
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Succes
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Moet het telefoonnr in een bepaald formaat staan ?
EDIT: heb nu :
In het klantentool van weepee zie ik wel dat FreePBX connectie heeft gelegd
EDIT: heb nu :
Code: Selecteer alles
32990900XXXX:[email protected]/011abcdef
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
En, ik zie ook dat de call 'binnenkomt'
Code: Selecteer alles
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [dstring@macro-dial-one:12] Set("SIP/WeePee-00000000", "DSTRING=SIP/0") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [dstring@macro-dial-one:13] Return("SIP/WeePee-00000000", "") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:27] GotoIf("SIP/WeePee-00000000", "0?nodial") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:28] GotoIf("SIP/WeePee-00000000", "0?skiptrace") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:29] GosubIf("SIP/WeePee-00000000", "1?ctset,1():ctclear,1()") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [ctset@macro-dial-one:1] Set("SIP/WeePee-00000000", "DB(CALLTRACE/0)=0497<SNIP>") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [ctset@macro-dial-one:2] Return("SIP/WeePee-00000000", "") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:30] Set("SIP/WeePee-00000000", "D_OPTIONS=tr") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:31] ExecIf("SIP/WeePee-00000000", "0?SIPAddHeader(Alert-Info: )") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:32] ExecIf("SIP/WeePee-00000000", "0?SIPAddHeader()") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:33] ExecIf("SIP/WeePee-00000000", "0?Set(CHANNEL(musicclass)=)") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:34] GosubIf("SIP/WeePee-00000000", "0?qwait,1()") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:35] Set("SIP/WeePee-00000000", "__CWIGNORE=") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:36] Set("SIP/WeePee-00000000", "__KEEPCID=TRUE") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:37] GotoIf("SIP/WeePee-00000000", "0?usegoto,1") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:38] GotoIf("SIP/WeePee-00000000", "1?godial") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Goto (macro-dial-one,s,42)
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:42] Dial("SIP/WeePee-00000000", "SIP/0,,tr") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] WARNING[2408] app_dial.c: Unable to create channel of type 'SIP' (cause 20 - Subscriber absent)
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] app_dial.c: == Everyone is busy/congested at this time (1:0/0/1)
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:43] ExecIf("SIP/WeePee-00000000", "0?Set(DIALSTATUS=)") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:44] GosubIf("SIP/WeePee-00000000", "0?s-CHANUNAVAIL,1()") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-dial-one:45] MacroExit("SIP/WeePee-00000000", "") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-exten-vm:15] Set("SIP/WeePee-00000000", "SV_DIALSTATUS=CHANUNAVAIL") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-exten-vm:16] GosubIf("SIP/WeePee-00000000", "0?docfu,1()") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-exten-vm:17] GosubIf("SIP/WeePee-00000000", "0?docfb,1()") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-exten-vm:18] Set("SIP/WeePee-00000000", "DIALSTATUS=CHANUNAVAIL") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-exten-vm:19] ExecIf("SIP/WeePee-00000000", "0?MacroExit()") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-exten-vm:20] GotoIf("SIP/WeePee-00000000", "1?s-CHANUNAVAIL,1") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Goto (macro-exten-vm,s-CHANUNAVAIL,1)
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s-CHANUNAVAIL@macro-exten-vm:1] GotoIf("SIP/WeePee-00000000", "0?exit,1") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s-CHANUNAVAIL@macro-exten-vm:2] PlayTones("SIP/WeePee-00000000", "congestion") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s-CHANUNAVAIL@macro-exten-vm:3] Congestion("SIP/WeePee-00000000", "10") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] app_macro.c: == Spawn extension (macro-exten-vm, s-CHANUNAVAIL, 3) exited non-zero on 'SIP/WeePee-00000000' in macro 'exten-vm'
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: == Spawn extension (from-did-direct, 0, 2) exited non-zero on 'SIP/WeePee-00000000'
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [h@from-did-direct:1] Macro("SIP/WeePee-00000000", "hangupcall,") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-hangupcall:1] GotoIf("SIP/WeePee-00000000", "1?theend") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Goto (macro-hangupcall,s,3)
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-hangupcall:3] ExecIf("SIP/WeePee-00000000", "0?Set(CDR(recordingfile)=)") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: -- Executing [s@macro-hangupcall:4] Hangup("SIP/WeePee-00000000", "") in new stack
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] app_macro.c: == Spawn extension (macro-hangupcall, s, 4) exited non-zero on 'SIP/WeePee-00000000' in macro 'hangupcall'
[2013-04-03 18:39:48] VERBOSE[2408] pbx.c: == Spawn extension (from-did-direct, h, 1) exited non-zero on 'SIP/WeePee-00000000'
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik gok dat dit 3211xxxxxx moet zijn...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
thx, werkt nu !
Zit wel een behoorlijke delay in tov mijn Gigaset C610IP die rechtstreeks naar WeePee gaat.
Duurt een seconde of 3-4 vooraleer mijn smartphone (met csipsimple) over gaat nadat de gigaset begonnen is
Zit wel een behoorlijke delay in tov mijn Gigaset C610IP die rechtstreeks naar WeePee gaat.
Duurt een seconde of 3-4 vooraleer mijn smartphone (met csipsimple) over gaat nadat de gigaset begonnen is
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
@VoID Bedankt! Ook voor ons interessant. Misschien moeten we eens een documentje "configureer freepbx met Weepee, volgens Userbase" maken. (en gezien de topics hier zou dat zelfs een serie kunnen worden)
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Zou ik wel zien zitten...eens over denken VoID?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Ja, kunnen we mischien doen maar dan niet enkel voor Weepee maar ook voor 'andere' SIP providers.
PS: Trouwens het formaat van het telnummer heeft geen belang, kan zelfs een totaal anders nummer zijn bv. 1234. Zolang dit maar overeenkomt met de DID in de incoming route.
PS: Trouwens het formaat van het telnummer heeft geen belang, kan zelfs een totaal anders nummer zijn bv. 1234. Zolang dit maar overeenkomt met de DID in de incoming route.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Merken jullie ook een grote delay tussen het rechtstreeks 'overgaan' op de weepee trunk op een gigaset, en middels freepbx en csipsimple ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Wel,
Ik heb een forward account, deze forward de calls naar 2 andere weepee accounts.
1 account is rechtstreeks geconfigureerd om gigaset, de gaat naar FreePBX.
Ik connect momenteel met FreeBPX middels CSipSimple op mijn Galaxy S2.
Wanneer ik met mijn vrouw haar GSM naar onze vaste lijn bel, dan gaat de gigaset vrijwel direct over.
Het duurt een seconde of 3-4 vooraleer mn S2 overgaat.
[EDIT]Om de een of andere reden opgelost
Ik heb een forward account, deze forward de calls naar 2 andere weepee accounts.
1 account is rechtstreeks geconfigureerd om gigaset, de gaat naar FreePBX.
Ik connect momenteel met FreeBPX middels CSipSimple op mijn Galaxy S2.
Wanneer ik met mijn vrouw haar GSM naar onze vaste lijn bel, dan gaat de gigaset vrijwel direct over.
Het duurt een seconde of 3-4 vooraleer mn S2 overgaat.
[EDIT]Om de een of andere reden opgelost
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Bij uitgaande calls krijg ik wel dit:
Code: Selecteer alles
[2013-04-03 21:38:33] NOTICE[1528] chan_sip.c: Call from '0' (192.168.0.16:40100) to extension '+32497<SNIP>' rejected because extension not found in context 'from-internal'.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Hmz hij denkt dat je probeert te bellen naar een extensie. Staan je outbound routes goed?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Denk dat ik idd in de knoop lig met mn routes :-/
ik heb bv:
voor oproepen naar GSM.
Dat lijkt dus niet te werken
ik heb bv:
Code: Selecteer alles
003247.
047.
Dat lijkt dus niet te werken
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Probeer eens met 00324[01456789]XXXXXXX als pattern om te kijken of het beter gaat.
Hoeveel routes heb je ? Volgorde is ook van belang indien je er meerdere hebt.
Hoeveel routes heb je ? Volgorde is ook van belang indien je er meerdere hebt.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Mocht het je helpen, ik heb 4 outbound rules : free, cell, landline en international.
Van de eerste 3 heb je hier mijn screenshots...
Van de eerste 3 heb je hier mijn screenshots...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Blijkbaar maximaal 2 bijlages...en waarom hij de ene volledig toont en de andere niet is mij ook een raadsel. Soit, hier is nummer 3
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Thanks, vanavond even proberen
-
- Elite Poster
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 56 keer
Ga straks eerst eens proberen bij pbxes.com, lijkt me momenteel ook genoeg functionaliteit te bieden.
Gr
Gr
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
pbxes is goed om te testen maar niet als functionele omgeving. Veel latency op die lijnen en service die plots uitvalt...tis gratis voor iets hé
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti