Pagina 2 van 2

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 16 jun 2012, 10:45
door Chinaski
Wel ik heb nu toch bericht gekregen dat de bestelling alsnog verzonden is, met een 'track and trace' nummer erbij.
Bij bezorgdatum is 'vandaag' vermeld. Zou me wel verbazen in België, maar ik hoop op maandag of dinsdag. Onderschat ook de Belgische postdiensten niet :-D
Ik heb zo ooit mijn Galaxy S2 besteld bij een NL online shop; was toen veel goedkoper dan de prijzen hier, maar het leveringsproces was wel frustrerend en heeft ongeveer een maand geduurd (en een hoop e-mails heen en weer). Hoofdreden van de vertraging was toen wel Bpost. Van het toestel zelf geen klagen.

Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 16 jun 2012, 11:10
door MClaeys
Ik heb toch ook al meer dan eens leveringen op zaterdag ontvangen, het kan dus wel :) heb er wel geen idee meer van of dat met bpost was.

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 16 jun 2012, 11:23
door xenne
ze leveren via TNT, en deze leveren idd op zaterdag

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 16 jun 2012, 22:00
door metal
Ik had het ook op een vrijdag besteld. En zaterdag tegen 15u stonden die van tnt aan de deur. Nu heb ik donderdag wel telefoon gehad dat ze mij toch een andere gaan opsturen. Maar toch nog altijd niks ontvangen. Toch staat op hun site dat het de volgende dag leverbaar is. Maarja, vertraging kan altijd he. Ben toch blij dat ik hem uiteindelijk toch ga krijgen.

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 17 jun 2012, 01:46
door Chinaski
Niets gezien, bezorgdatum is ondertussen al aangepast naar maandag.

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 17 jun 2012, 02:09
door nonkie
Marlboro schreef:Ik heb het ook aan mijn rekker via een andere site waar ik wat stuff heb gekocht; kmoet ook nog een week wachten eer ik klacht kan indienen en ze het kunnen nagaan,pf, 97 euro en mijn gerief niet ontvangen, kan wel zijn datk niet thuis was maar blijkbaar laten ze bij deze nikske meer weten dan, vind ik ook niet kunnen, hoop alvast mijn geld terug te krijgen nu of mijn gerief. Want 97 euro is nie niks e :).
Hoop er niemand in zijn zakken gestoken heeft of kheb het ferm gescheten.
Het is nog altijd de handelaar die moet kunnen bewijzen dat hij de bestelde/betaalde goederen heeft afgeleverd.
U staat als consument sterk in uw schoenen. Maar het is wel een hoop last.
Zelf een paar keer bij Bol.com besteld en nog geen problemen ondervonden.
@Metal, het kan niet anders of iemand bij Bol.com heeft zelf die GSM ontvreemd.

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 17 jun 2012, 06:59
door xenne
Chinaski schreef:Niets gezien, bezorgdatum is ondertussen al aangepast naar maandag.
't hangt er beetje vanaf of de lokale chauffeur uit jouw zone op de zaterdag werkt... indien niet, is het wachten tot de maandag

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 19 jun 2012, 16:26
door Chinaski
Inderdaad, pakketje gisteren afgeleverd door een jongen van TNT :thumbs:

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 20 jun 2012, 12:57
door metal
Dan hebt gij geluk dat het jouwe afgeleverd is.
Bij mij gaat de miserie verder.
Eerst krijg ik wel een pakje, maar zit er geen smartphone in.
En dan via wat klachten te schrijven krijg ik een mevrouw van bol.com aan de lijn vorige week donderdag, en die zegt da ze mij een nieuwe gaan bestellen.
Deze was op voorraad, dus zou vrijdags verzonden worden en zou hem dan zaterdag in huis hebben.
Na gisteren avond nog steeds niks ontvangen te hebben, nog maar eens naar de klantendienst gebeld.
Wat blijkt nu? Pakketje is vrijdag verzonden, maar het is nu vermist bij postnl of tnt. Ze weten het zelf niet.
Dus 2 keer op rij zijn ze hier met mijne smartphone lopen.
Man, hier wordt ge echt niet vrolijk van zenne. Is benieuwd hoe ze het nu gaan oplossen.

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 20 jun 2012, 13:46
door iceke
Door in't vervolg 10% meer uit te geven en hem gewoon te kopen bij den electro om de hoek ?

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 21 jun 2012, 18:16
door ldw
Stel dat het nu slechts 10% meer was bij 'de electro om de hoek'...

De apparaten dat ik reeds bij bol gekocht heb waren bij de electro om de hoek 30 tot 50% duurder...

Gelukkig is bij mij alles goed aangekomen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 21 jun 2012, 21:46
door metal
Bij mij scheelt het 70€ met den elektrozaak hier in de buurt (vandenborre).
En voor die 70€ kan ik met de vrouw al is lekker gaan eten.
En als ik bestel via internet moeten ze het ook kunnen leveren. En als er geen mensen zouden zijn die via internet bestellen zouden er ook geen internet winkels zijn. Dus ze zijn er, dus er zijn veel mensen die via internet bestellen. Dus aub stop met den hele tijd te zeggen dat ik het dier in de buurt moet gaan kopen in een gewone winkel.

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 21 jun 2012, 21:51
door AnD
Alsof je bij de winkel om de hoek geen problemen kan hebben :roll:

Overal kan je problemen krijgen.

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 21 jun 2012, 23:24
door Chinaski
Wel in mijn geval was het minstens 50 euro beterkoop dan hier in Belgie; prijs hier ongeveer 140-
150 euros, nu net geen 90, gratis verzending.

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 21 jun 2012, 23:47
door ubremoved_539
AnD schreef:Alsof je bij de winkel om de hoek geen problemen kan hebben :roll:
En blijkbaar zit het probleem vaak niet bij de internet winkel... maar puur bij het transport.

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 22 jun 2012, 09:02
door iceke
Maakt dat dan uit ? Bij de winkel op de hoek had je dat nooit voor gehad... Nu ben je uren kwijt met bellen/mailen en weken kwijt voor je je toestel in handen hebt (en in de meeste gevallen ook al betaald hebt) En wat als het toestel defect is na 12 maand ? kan je weer zitten bellen/mailen, naar de post lopen en na een paar weken hopen dat je thuis bent wanneer de koerier het toestel terug brengt.

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 22 jun 2012, 09:39
door Jordy1990
En als uw toestel dat je gekocht hebt bij de winkel in de buurt kapot gaat, moet je niet naar deze winkel "lopen"?..
En wat dan als uw toestel pick-up and return garantie heeft?.. Dan moet je enkel bellen en komen ze hem ophalen :-)

Feit is dat je bij zowel online aankopen als in de winkel problemen kan krijgen. Ik zou enkel iets bij de elektrozaak kopen en zo een pak meer uitgeven voor de service. Maar heb al vaak genoeg gemerkt dat ze tegenwoordig geen service meer bieden bij deze winkels. Een aantal zaken die ik al heb meegemaakt:

1) Om aanspraak te maken op een vervangtoestel bij BelCompany moest je een verzekering op uw gsm van 9euro per maand afsluiten.
2) Een gsm die ik net gekocht (Essec) had begaf het na reeds 1 dag . Binnengedaan en een maand later was deze zogezegd gemaakt, diezelfde dag merkte ik dat het toestel terug hetzelfde probleem vertoonde. Opnieuw binnengedaan en opnieuw een maand zonder de nieuwe gsm gezeten. Bij de winkel weigerden ze om mij gwn dezelfde gsm nieuw te geven. Over klantenservice gesproken...

Bij replacedirect heb ik ooit een verkeerd item toegestuurd gekregen. Ze hebben mij het juiste item teruggestuurd zonder kosten. Dat noem ik pas service!! Ok, ik heb wel een aantal keer moeten bellen en er moeite voor moeten doen, maar dat zou je evengoed bij de winkel om de hoek gedaan moeten hebben..

Re: Koop nooit iets bij bol.com

Geplaatst: 24 jun 2012, 13:37
door metal
Ale, ik heb gisteren eindelijk mijn htc gekregen.
Ze hadden hem bij de kapster tegenover ons afgegeven.
Nu kwam diezelfde man van tnt die iedere keer het pakje hier moest komen afgeven nog eens langs.
Ik was toen toevallig buiten, en die mens stopte en vroeg of ik nu eindelijk mijne inhoud had.
Blijkbaar had bol.com toen de 2de keer weer een lege doos afgegeven bij de koerier. Want hij zag dat het weer voor mij was en schudde met de doos en hoorde niks. Toen was hij naar zijne verantwoordelijke gegaan en die hebben de doos opengedaan en ze was leeg.
Dus weeral was hij bij bol.com gepikt. Het is te hopen dat ze die smartphones blokkeren van het netwerk zodat ze hun job ginder geriskeerd hebben voor niets.

Maarja, 3de keer goede keer zeker he. Ik heb nu waar ik voor betaald heb. Maar ik ga volgende keer toch 2 keer nadenken om daar nog is te bestellen. Of het moet van mindere waarde zijn.