Re: welk mobiel abbonement kiezen?
Geplaatst: 16 mei 2012, 18:53
Je bent vergeten te vermelden dat ik iedere dag 1 uur gratis bel 

Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=34136
Goh, alle netwerken hebben wel negatieve punten. Maar base slechtste netwerk van Belgie noemen, vind ik er nu ook wel een beetje over, ik heb men slechtste ervaringen met mobistar (support en ontvangst) en zou ik hun als slechtste operator kunnen bombarderen maar dit laat ik in het midden...Base heeft het slechtste netwerk van alle Belgische operatoren, met de slechtste dekking in het algemeen
Dat hun dekking het minst is weet ik ook, maar het verschil is niet enorm groot meer. Maar daarom zijn ze niet de slechtste voor andere gebruikersFlashBlue schreef:Maar, als je alle parameters bekijkt, gewone coverage en 3G coverage, heeft base voor zover ik weet gewoon het minste dekking in Belgie hoor. Zowel proxi als mobi doen het beter op dat vlak. Het kan natuurlijk altijd zijn dat base eens sporadisch ergens meer dekking heeft , uitschieters zijn er altijd, maar goed ook.
Die simkaarten waren nog geen half jaar oud, we hadden die allemaal eens moeten vervangen met een nieuwe serie proximus simkaartjes en bracht geen soelaasFlashBlue schreef:Betreffende sim kaarten heb je gelijk, die zie ik op het werk ook wel eens sneuvelen, maar ik stel dan telkens vast dat het simkaarten betreft die minstens 3 a 4 jaar oud zijn, en eigenlijk constant in gebruik waren.
Die zaken heb ik evengoed voor zowel in de ene richting als de andere richting. Hetgeen ik ervaar bij proximus momenteel is als je in een drukke zone zit (school, stadion) en het is pauze dan heb ik een “H” signaal dat niet werkt. Krijg ik continu times outjes. Base nog niet voorgehad (mss danzij die cap?)FlashBlue schreef:omdat ik echt zo goed als overal 3G heb, zelfs in een aantal kelders waar (en dit is een single situatie natuurlijk, het kan andersom ook voorvallen) ik met MV alleen nog voice coverage had.
Mijn collega zegt dat hij 1x per week een storing evenaart, maar veel minder als vroeger. Hierover kan ik niet meespreken daar ik geen MV heb. Maar uit de klachten die er zijn is er daar misschien nog wel structureel wat werk. Maar hey 15€ voor zoveel stuff (niet beperkt tot 5000 sims) is aanspreekbaar voor jongeren die veel willen maar niet veel willen betalen.FlashBlue schreef:Uit je post leid ik wel af dat een aantal issue's wellicht eerder Mv gebonden dan Base gebonden zijn, zeker op vlak van 3G/E snelheden en achterliggende infrastructuur Het was me trouwens al eerder op gevallen dat op momenten dat MV weer maar eens eruit lag, de andere MNVO's en Base zelf, gewoon bleven werken.
Dat is hun goed recht ook, hetgeen er nu echt tegenover staat is “generation connect” maar beperkt tot 5000 simkaarten.FlashBlue schreef:Soitja, ieder zijn ding natuurlijk he. Ik erger me vooral aan MV users die nog steeds geloven dat MV het enige alternatief voor goedkope mobile data usage is.
Momenteel is dit nog altijd maar 1 provider bij mijn weten aan die prijscategorie, maar het is wel dankzij MV dat deze vormen van concurrentie ontstaan. Echter durven de grote spelers het nog niet aangaan om zoveel te bieden als MV. Hiermee bedoel ik dat ze het beperken in aantal simkaarten… Uiteindelijk heeft MV een mooi aanbod. En in het niet gelimiteerd tot zoveel gebruikers gedeelte volgens mij nog altijd de beste aanbod, mits hun beperkingenFlashBlue schreef:En niet willen inzien dat er veranderingen gebeuren bij de andere providers op dat vlak, die vaak interessanter zijn dan MV.
Ik ervaarde tijdens mijn bijna één jaar bij MV zijnde, elke dag wel een storing. En dan is het minste nog een totaal verlies van bereik van het netwerk. Bij Proximus nog geen enkele storing tegengekomen. Ik ga niet te luid roepen, zie dat het wel eens voorkomt, maar dan nog zou dat al 90% minder storing zijn dan wat ik bij MV ervaarde. Die 5 euro verschil voor een superstabiel netwerk en supersnel, ik geef dat maar al te graag uit. Over netwerkbereik: je moet maar eens in onze bunker komen, met MV geraakt het niet vooruit tot zelfs volledig verlies van bereik, met Proximus volledige EDGE.Mijn collega zegt dat hij 1x per week een storing evenaart, maar veel minder als vroeger. Hierover kan ik niet meespreken daar ik geen MV heb. Maar uit de klachten die er zijn is er daar misschien nog wel structureel wat werk. Maar hey 15€ voor zoveel stuff (niet beperkt tot 5000 sims) is aanspreekbaar voor jongeren die veel willen maar niet veel willen betalen.
Nokia was de eerste met een GSM-chip, Apple was de eerste die een smartphone aantrekkelijk maakte, en ga zo maar door. We zijn dankbaar, maar we moeten durven verdergaan naar betere diensten. Generation Connect is er zo één. In een ferrari gooi je geen frituurolie.Momenteel is dit nog altijd maar 1 provider bij mijn weten aan die prijscategorie, maar het is wel dankzij MV dat deze vormen van concurrentie ontstaan. Echter durven de grote spelers het nog niet aangaan om zoveel te bieden als MV. Hiermee bedoel ik dat ze het beperken in aantal simkaarten… Uiteindelijk heeft MV een mooi aanbod. En in het niet gelimiteerd tot zoveel gebruikers gedeelte volgens mij nog altijd de beste aanbod, mits hun beperkingen
Minste dekking = slechtste netwerk he... Dat ze andere pluspunten kunnen hebben, sure enough, en voor sommige mensen zijn ze wellicht niet de slechtste keuze, maar dat doet geen afbreuk aan het netwerkargument.TiTanium schreef: Dat hun dekking het minst is weet ik ook, maar het verschil is niet enorm groot meer. Maar daarom zijn ze niet de slechtste voor andere gebruikers![]()
Dat zou op zijn zachts gezegd, niet mogen voorvallen inderdaad. Lijkt op een slechte batch simkaarten, of apparatuur of sim kaarten die niet 100% compatibel zijn, al zou beide niet mogen voorkomen, basisconcept van een sim is al een hele tijd niet veranderd, wel hier en daar kleine details en wat meer mogelijkheden.TiTanium schreef: Die simkaarten waren nog geen half jaar oud, we hadden die allemaal eens moeten vervangen met een nieuwe serie proximus simkaartjes en bracht geen soelaas
Scholen heb ik nog niet gemerkt bij Proximus, maar bij MV merkte ik in Hasselt wel heel goed het verschil tussen schooldagen of non-school dagen qua snelheid en netwerkbelasting, dus wellicht is dat ook elders en bij andere providers merkbaar, misschien tijd voor qos op mobiele netwerkenTiTanium schreef: Die zaken heb ik evengoed voor zowel in de ene richting als de andere richting. Hetgeen ik ervaar bij proximus momenteel is als je in een drukke zone zit (school, stadion) en het is pauze dan heb ik een “H” signaal dat niet werkt. Krijg ik continu times outjes. Base nog niet voorgehad (mss danzij die cap?)
1x per week een storing is niet aanvaardbaar, en zeker niet goed te praten door te zeggen "we betalen maar €15 (of €12), dus het is ok". Dat is overigens ook niet het standpunt van MV zelf, maar van sommige gebruikers die alleen de lage prijzen aanhalen als reden om hen op te hemelen, ondanks de storingen, als dat bij proximus of mobistar gebeurde, stonden de kranten er elke week van vol. "Weer landelijke panne bij het sms verkeer van proximus".TiTanium schreef: Mijn collega zegt dat hij 1x per week een storing evenaart, maar veel minder als vroeger. Hierover kan ik niet meespreken daar ik geen MV heb. Maar uit de klachten die er zijn is er daar misschien nog wel structureel wat werk. Maar hey 15€ voor zoveel stuff (niet beperkt tot 5000 sims) is aanspreekbaar voor jongeren die veel willen maar niet veel willen betalen.
Recht? Krom eerder in mijn ogen, wat je hebt is een kleine kliek aan gebruikers die nog steeds roept dat MV het beste en enige alternatief is, terwijl het niet zo is. Generation Connect is op een aantal vlakken superieur, dus hun statement klopt niet, en hoort niet als "religie" te worden verkondigd, he... Die (zogenaamde) limiet van 5000 subscribers is overigens inderdaad iets dat heel vreemd is, vermits dat voor geen meter enforced is precies. Ik vermoed dat we binnenkort nog wel iets gaan horen/zien van generation connect op andere vlakken, en dat dit een test case was. (Maar dat hoort hier niet echt thuis natuurlijk).TiTanium schreef: Dat is hun goed recht ook, hetgeen er nu echt tegenover staat is “generation connect” maar beperkt tot 5000 simkaarten.
Het is leuk dat MV ermee begonnen is, ze hebben de andere spelers aangezet tot actie, maar intussen zijn er andere mogelijkheden, en moet MV blijvend worden geprezen en opgehemeld omdat ze eens iets gedaan hebben ooit? We blijven toch ook niet Belgacom ophemelen omdat ze de eerste waren met een mobilofoon netwerk indertijd? Over dat gelimiteerd gebruikers aantal, zie hierboven, dan moet ik het niet herhalen.TiTanium schreef: Momenteel is dit nog altijd maar 1 provider bij mijn weten aan die prijscategorie, maar het is wel dankzij MV dat deze vormen van concurrentie ontstaan. Echter durven de grote spelers het nog niet aangaan om zoveel te bieden als MV. Hiermee bedoel ik dat ze het beperken in aantal simkaarten… Uiteindelijk heeft MV een mooi aanbod. En in het niet gelimiteerd tot zoveel gebruikers gedeelte volgens mij nog altijd de beste aanbod, mits hun beperkingen
Generation Connect is fantastisch. Maar na 5000 simkaartjes is het gedaan met dat aanbod. Schiet er alleen terug MV over.Recht? Krom eerder in mijn ogen, wat je hebt is een kleine kliek aan gebruikers die nog steeds roept dat MV het beste en enige alternatief is, terwijl het niet zo is. Generation Connect is op een aantal vlakken superieur, dus hun statement klopt niet, en hoort niet als "religie" te worden verkondigd, he
Je belt inderdaad 1 uur gratis, maar:Masterdebter schreef:Je bent vergeten te vermelden dat ik iedere dag 1 uur gratis bel
Je krijgt je bonussen als je herlaad voor minimum € 20, dus je kanDafke schreef: - Het laden van 20€ kan enkel via de site? Dus als ik ergens god weet waar zit, kan ik niet eventjes herladen zonder dat ik mijn bankmachientje bij heb?