Aandeel Belgacom zwaar afgestraft
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Een bedrijf dat de strategie hanteert om een hoog dividend uit te keren zal die strategie blijven handhaven. Dus mijns inziens zal ook Belgacom dat blijven doen, en als dat niet lukt door de inkomsten op peil te houden dan zal men gaan snoeien in de kosten. De staat heeft als belangrijkste aandeelhouder er alle belang bij dat Belgacom een hoog dividend blijft uitkeren.
Laatst gewijzigd door Astralon 10 mei 2011, 21:22, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
Trojan, wil dit dan zeggen dat bij veel TN klanten in eenzelfde straat, de snelheid van het internet daardoor ook serieus zakt ? Zoniet, vind ik hun reclamecampagne ivm. snelheid niet echt onterecht toch ?Trojan schreef: Maar telenet lijdt wel onder de downloadsnelheid van uw buren, en dat is wat veel mensen niet weten, en telenet ook niet in geuren en kleuren zegt tegen zijn klanten.
Dat is m.i. de nagel op de kop. Ik ben zeker geen kenner - enkele multidmedia fanaat - maar volgens mij biedt de huidige TN infrastructuur toch veel meer potentieel naar de toekomst toe dan deze van BGC (althans dat laat ik me toch door mensen met kennis van elektronika wijs maken).belgacom zal de komende jaren toch snel uit de hoek moeten komen met iets nieuws als ze telenet willen bij blijven. Het zal denk ik niet zo snel gaan ...
Verder: wie gaat bv. voor een intense formule bij BGC blijven betalen als hij - wegens te ver wonend van de ROP - niet de snelheid haalt en bovendien voor een analoge prijs wel bij de concurrentie terecht kan voor een performanter product ?
En wat "het niet zo snel gaan betreft" ...: ik heb al veel goed draaiende zaken over kop weten gaan omdat ze dachten toch geen kwaad te kunnen maar ... consumenten worden steeds kritischer. Ik ken bv. momenteel een 4-tal personen in mijn omgeving die aan een maand gratis internet van BGC verzaken om de verlenging van hun pack met een jaar te voorkomen om bijgevolg vlot te kunnen overstappen naar TN indien ze dit wensen.
Bovendien weet ik van een ingenieur van TN dat ze nu ook zwaar gaan inzetten op "de bedrijfswereld". Op mijn werk heeft BGC hier onlangs de duimen moeten leggen voor TN wegens ... snelheid.
Denk niet dat klanten wakker liggen van ontvangst door een telefonist of een computerstem; als je vlot geholpen wordt, kan mij dat alleszins geen snars schelen.En qua service, zijn beiden volgens mij even goed of slecht.
Belgacom zou mi beter die IVR afschaffen en een paar telefonisten persoonlijk de klanten ontvangen en doorschakelen naar de juiste dienst.
Het zou de klanten de indruk geven dat ze sneller geholpen kunnen worden en het komt persoonlijker over dan zo'n computerstem.
- Block
- Erelid
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Volgens mij is die afstraffing grotendeels te wijten aan het inéénklappen van KPN. KPN is toch een beetje te vergelijken met BGC van Nederland. KPN verklaarde de zeer slechte cijfers en ontslagen te wijten waren aan het wegvallen van telefoongesprekken en sms'en door de opkomst van de smartphones.
In hoeverre dat die uitleg effectief klopt kan je over discussieren. Maar dat aandeelhouders diezelfde redenering dan doortrekken naar Belgie dat is natuurlijk normaal.
bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... m?rss=true
In hoeverre dat die uitleg effectief klopt kan je over discussieren. Maar dat aandeelhouders diezelfde redenering dan doortrekken naar Belgie dat is natuurlijk normaal.
bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... m?rss=true
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13595
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Theoretisch heeft Telenet misschien meer marge maar voor het ogenblik heb ik ze wat nieuwe technologieën betreft de laatste tijd zien achtervolgen. Ik heb de indruk dat TNT nog grote investeringen te gaan heeft. Of is iedereen al vergeten dat er slechts 1 of 2 Fibernet 60/100 per centrale kunnen aangesloten worden? Dat lijkt me toch een probleem dat even belangrijk is voor TNT als de afstand voor BGC.
In ieder geval staan we vandaag terug op een punt waar we mee lijken te zijn met onze buurlanden, technisch gezien. We zullen zien wat de toekomst brengt.
In ieder geval staan we vandaag terug op een punt waar we mee lijken te zijn met onze buurlanden, technisch gezien. We zullen zien wat de toekomst brengt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Forumtroll
- Berichten: 445
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 229 keer
Volledig mee eens, want draait het ook effectief om. De winsten die ze haalden waren vooral te wijten aan de woekerwinsten door gesprekken en roaming. Door de komst van smartphones waarbij de consument niet telefoneert via de klassieke telefonie, maar via skype (en gebruik maakt van het internet op de telefoon) is dat verhaal van mateloos poen pakken afgelopen.Block schreef:Volgens mij is die afstraffing grotendeels te wijten aan het inéénklappen van KPN. KPN is toch een beetje te vergelijken met BGC van Nederland. KPN verklaarde de zeer slechte cijfers en ontslagen te wijten waren aan het wegvallen van telefoongesprekken en sms'en door de opkomst van de smartphones.
In hoeverre dat die uitleg effectief klopt kan je over discussieren. Maar dat aandeelhouders diezelfde redenering dan doortrekken naar Belgie dat is natuurlijk normaal.
bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... m?rss=true
Het ziet er naar uit dat de tijd van bergen poen scheppen voor alle grote telecombedrijven definitief voorbij is. Indertijd had je de BBeep, eerste mobiele telefoon, eerste internet (met inbeltarief), ... allemaal nieuwe technologieën waar men monsterwinsten mee maakte. Maar vroeg of laat is dat verhaal afgelopen. Dat moment is nu aangebroken.
Mocht ik kunnen vloog de vaste telefoon (Belgacom koperdraad lijn) nog eerder vandaag dan morgen buiten. Maar om professionele redenen (en ook omwille van monopolie redenen) kan dat niet.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Belgacom en KPN zijn totaal niet met elkaar te vergelijken. In een notendop:
Belgacom heeft dit nooit gehad en heeft nooit zulke schulden gehad. Belgacom heeft dan ook weinig tot geen participaties in buitenlandse bedrijven. Een paar joint-vertures links en recht, die ondertussen terug opgekocht zijn door belgacom.Onder leiding van Wim Dik expandeerde KPN in hoog tempo. Zo werden er belangen gekocht in Oost-Europese landen (Pannon en Pantel in Hongarijë, UMC in Oekraïne), België (Base) en Duitsland (E-Plus). De grote uitgaven hiervoor samen met de mega-investeringen in de UMTS-licenties, gaven KPN een schuld van tientallen miljarden euro's. Paul Smits kreeg te maken met het uiteenspatten van de internethype. Hierdoor daalde de aandelenkoers van KPN in anderhalf jaar van meer dan 70 euro naar ruim 2 euro en KPN bevond zich begin 21e eeuw aan de rand van een faillissement. De opvolger van Paul Smits, Ad Scheepbouwer, slaagde er door ingrijpende bezuinigingen en een aanpassing van de strategie in KPN te laten overleven
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Positief is dan weer het feit dat ik (en vele anderen) terug naar BCG/TN kunnen omdat ze terug competitief zijn tov de kleine providers.
Ik heb jaren niks van de 2 groten moeten hebben omdat ze een belachelijke datalimiet hadden en hun prijzen te hoog waren.
Sinds vorig jaar is dat nadeel aan het oplossen, degelijke of geen limieten en prijzen (zeker in een pack) die gelijkaardig of lager liggen dan de kleine providers.
De groei moet volgens mij dus vooral daar gezocht worden, en niet bij die andere concurrent.
Ik heb jaren niks van de 2 groten moeten hebben omdat ze een belachelijke datalimiet hadden en hun prijzen te hoog waren.
Sinds vorig jaar is dat nadeel aan het oplossen, degelijke of geen limieten en prijzen (zeker in een pack) die gelijkaardig of lager liggen dan de kleine providers.
De groei moet volgens mij dus vooral daar gezocht worden, en niet bij die andere concurrent.
-
- Premium Member
- Berichten: 544
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 17:18
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Trojan,
Alle respect voor jou als persoon en je bijdragen op dit forum, maar bij onderstaande heb ik mijn bedenkingen ...
>Hoeveel providers geven extra's zoals gratis muziek of fotoprints?
Hoeveel gebruikers liggen hier van wakker? Persoonlijk vind ik dat die twee eigenlijk niks met het oorspronkelijke product te maken hebben. Mij overtuigen ze alleszins niet met die dingen aan te bieden bij een internet product. Maar ja: misschien ben ik niet de gemiddelde Belgacom klant...
Misschien moet die vraag wel eens gesteld worden aan het cliënteel...
Dan wel op een correcte manier: Bent u bereid te betalen voor dit product in uw huidige abonnementsprijs - of had u liever deze producten niet meer standaard meegeleverd gezien en x EUR minder per maand (of x op jaarbasis) betaald en dit enkel in optie gehouden. Of had u hiervoor liever iets anders in de plaats gezien - en zo dat laatste: wat? ...
Eigenlijk zou ik ze liever hun snelheid zie optrekken en hun prijzen zien verlagen voor deze producten en FTTH aanbieden met 100mbit synchroon voor de prijs van hun huidige internet intense ... Maar ja: da's te veel gevraagd waarschijnlijk
My 2 cents,
David
Alle respect voor jou als persoon en je bijdragen op dit forum, maar bij onderstaande heb ik mijn bedenkingen ...
>Hoeveel providers geven extra's zoals gratis muziek of fotoprints?
Hoeveel gebruikers liggen hier van wakker? Persoonlijk vind ik dat die twee eigenlijk niks met het oorspronkelijke product te maken hebben. Mij overtuigen ze alleszins niet met die dingen aan te bieden bij een internet product. Maar ja: misschien ben ik niet de gemiddelde Belgacom klant...
Misschien moet die vraag wel eens gesteld worden aan het cliënteel...
Dan wel op een correcte manier: Bent u bereid te betalen voor dit product in uw huidige abonnementsprijs - of had u liever deze producten niet meer standaard meegeleverd gezien en x EUR minder per maand (of x op jaarbasis) betaald en dit enkel in optie gehouden. Of had u hiervoor liever iets anders in de plaats gezien - en zo dat laatste: wat? ...
Eigenlijk zou ik ze liever hun snelheid zie optrekken en hun prijzen zien verlagen voor deze producten en FTTH aanbieden met 100mbit synchroon voor de prijs van hun huidige internet intense ... Maar ja: da's te veel gevraagd waarschijnlijk
My 2 cents,
David
-
- Elite Poster
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 17 feb 2010, 11:09
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
Ik neem die 10 gratis nummers per 2 maand mee in mijn berekeningen als ik formules vergelijk. Voor sommigen lijkt dat misschien onnozel maar als je de balans maakt (nee ik ben geen boekhouder ) is dat maar eerlijk, ik gebruik ze dan ook effectief op.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1730
- Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 106 keer
^Stormlord schreef:Eigenlijk zou ik ze liever hun snelheid zie optrekken en hun prijzen zien verlagen voor deze producten en FTTH aanbieden met 100mbit synchroon voor de prijs van hun huidige internet intense ... Maar ja: da's te veel gevraagd waarschijnlijk My 2 cents,David
Volledig akkoord David !! Ook ik maak - net zoals velen die ik ken - geen gebruik van dergelijke "voordelen".
Maar brengen deze zogenaamde voordelen ook niets financieel op voor BGC
- wat als je meer liedjes downloadt dan je limiet toelaat .... betalen .... heeft BGC ook hier geen aandelen in de winst
- wat met de foto's die je meer bestelt dan jouw limiet toelaat ... betallen .... zelfde voordeel voor BGC
Nogmaals, zoals ik al herhaaldelijk ondervind: in mijn omgeving vrij massale BGC vlucht naar TN louter en alleenl om redenen betreffende snelheid.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Kan je mij eens één provider opnoemen, wereldwijd, die zulks aanbod heeft op een niet door de staat gesponsord netwerk. Zijn eigen netwerk dus.Stormlord schreef:Eigenlijk zou ik ze liever hun snelheid zie optrekken en hun prijzen zien verlagen voor deze producten en FTTH aanbieden met 100mbit synchroon voor de prijs van hun huidige internet intense ... Maar ja: da's te veel gevraagd waarschijnlijk
Ik zou het ook wel willen, maar je mag een beetje realistisch blijven.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.