Win7 Ultimate x64, PC-config en werksnelheid

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

Misschien ben ik nu even een 'oude-koeien-uit-de-gracht-haler', maar ook dit probleem is nu opgelost. Het lag dus effectief en stomweg aan de PSU. Ik heb deze vervangen (250W >> 500W) en dit computertje lijkt nu een F16 (die weliswaar niet gaat vliegen :-D )

EDIT: Net hiervoor, zo'n 4 dagen geleden, heb ik dus effectief ook een format en reinstall gedaan. Ik ben van 175 programma's naar zo'n 40 gegaan, en zelfs DAT hielp niet. De PC hing en haperde nog steeds. Het lag dus niet aan Windows 7 (hoewel deze mij ook begon te ergeren), en dat is nu definitief bevestigd. De 250W-PSU was gewoon veel te weinig om 2 hard disks, 6 GB RAM, mijn Quad core processor én daarbovenop nog eens een ATi Radeon HD te draaien.

Topic mag op slot, tenzij jullie nog verder willen discussiëren :lol:
To download or not to download, that's the question.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer
Provider

Wie steekt nu zo een config inéén met een voeding van amper 250 Watt?
Afbeelding
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Provider

Tsja.. vraag dat aan Acer (moederbedrijf van Packard Bell).
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ach, het is een merk PC. Tsja, die steken er juist genoeg in. Moederbord wordt ook op maat gemaakt, niet meer als nodig.
Wil je later upgraden dan loop je tegen de beperkingen aan.
Dat is niet alleen bij Acer, HP etc... doen het ook zo.
Afbeelding
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Provider

De voeding die erin zat, van 250 Watt, was in de eerste plaats zelfs nóg te weinig voor de standaardconfig van de pc zelf.

Origineel zat er een NVidia GeForce GT220 in, die maar 58W zou verbruiken terwijl ze eigenlijk nog meer verbruikte dan mijn Radeon HD5770 (124W). Tel daarbij 90W voor de quad core op, 15W voor de HDD, 25W voor het RAM.

Houd er dan ook nog eens rekening mee dat de meeste PSU's een 75% omzetratio hebben, en je ziet dat je minstens een 350W-voeding nodig had. Het lijkt alsof de kennis van de fabrikanten alsmaar meer begint af te zwakken. Jammer.

Dat doet me trouwens denken aan het nieuwe geval waar ik mee zit: die netbook. Het kan niet zomaar dat een pc kan worden verkocht terwijl ze heel goed weten dat hij frequent freezet. En als je dan weet dat heel de 2011-netbooklijn er last van heeft.. consumenten worden meer en meer een melkkoe en een nummer. Ook jammer.

Vroeger was het toch beter, toen alles nog niet zo geavanceerd was. We worden gebombardeerd met miljoenen nieuwe producten, en de meeste mensen, zelfs de fabrikanten zelf, weten niet eens meer waar ze moeten aan beginnen. Ik ben blij dat ik toch die valies kennis mee heb, want het is nodig als je zelf aan je pc wilt werken.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Fireblade schreef:Het lijkt alsof de kennis van de fabrikanten alsmaar meer begint af te zwakken. Jammer.
Heeft niets met kennis te maken maar concurrentieel te kunnen zijn met andere aanbieders.
Het moet steeds goedkoper zijn, ook de consument is hier schuldig aan. Ze moeten ook concurreren tegen supermarkt pc's aan zeer lage prijzen.
Ik koop zelf nooit een merk pc. Ik assembleer ze zelf wel, dan beslis ik zelf over de kwaliteit en de snelheid. Het kost wat meer maar je hebt wel kwaliteit en snelheid*.

* geen onnodige software, componenten die op mekaar afstemmen, beperkte bottleneck, etc...
Afbeelding
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Nooit een Acer kopen.

voeding te zwak. Dan zo hij toch moeten uitvallen ? 250 Watt is te zwak voor dat machine:) dus ik zou zeggen probeer een andere voeding alst niet helpt formatteren die boel. en stap voor stap werken :)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zeuske schreef:Nooit een Acer kopen.
Denk je dat het alleen bij Acer is dat de componenten maar juist voldoende zijn?
Afbeelding
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Provider

Zeuske schreef:Nooit een Acer kopen.

voeding te zwak. Dan zo hij toch moeten uitvallen ? 250 Watt is te zwak voor dat machine:) dus ik zou zeggen probeer een andere voeding alst niet helpt formatteren die boel. en stap voor stap werken :)
Ik denk dat Windows tegenwoordig een verdeelmechanisme heeft, waarbij deze de beschikbare energie verdeelt onder de te activeren componenten. Vandaar dat mijn pc nooit uitviel, maar dat de harde schijven zeer traag functioneerden, de Windows zeer instabiel was, en zelfs de grafische kaart zat maar op een kwart van zijn maximum capaciteit. Games liepen bijv. maximum op 1680x1050, medium kwaliteit en 0AA, terwijl ik nu full HD met high settings en 8AA haal zonder enig verlies van beeldkwaliteit.

Voor de rest was het oorspronkelijke probleem eigenlijk op een Packard Bell (is nu ook wel dochteronderneming van Acer, dat wel). Die Acer.. tsja. Daar heb ik mij effectief aan miskocht. Er lopen nu 2 cases bij de support, en ik vrees om wat er gaat uitrollen (een template mailtje, meer waarschijnlijk niet).
Kainiac
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

250 Watt ? De eerste PC die ik samenstelde in 2002 had al een voeding van 350 Watt.
En dat was een no name voeding van 10 euro of zo.
3 van die klote voedingen later en één kapot moederbord verder ben ik gestopt met goedkope voedingen te kopen.
Stabiele voeding is redelijk belangrijk voor de levensduur van een computer. Daar kwam ik door schade en schande achter.
Momenteel heb ik een 1200W modulaire voeding van Corsair.
Al mijn derde voeding van Corsair. (600, 1000 en nu 1200 Watt)
Nooit meer problemen gehad met stroom sinds ik fatsoenlijke voedingen ben gaan gebruiken.
Ben trouwens erg blij dat het stroomverbruik in mijn huurprijs zit. :-)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”