denk dat MobileVikings strenger is geworden met dataverbruik

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik snap niet wat het probleem is er is 1 maand internet je krijgt een grace perriode, .. en tijdig een melding, .. als je er een weekje over zit niemand die daar over zeurt, .. nu is het toch normaal als je dit maanden misbruikt dat ze iets ondernemen ? Er is bij mijn weten nog steeds een grace perriode, .. maar iets korter dan de meeste gewoon zijn, ik zou zeggen, had het niet zo misbruikt dan had je dit probleem nooit gehad. Wees zelf redelijk, zoals het nu is zie ik geen probleem ze, ..
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 37 keer

Het is een heel mooi en eerlijk systeem voor iedereen, dus ik denk ook niet dat je er iets op kan tegen hebben.
Zeker als je nog - naar eigen zeggen - betere supergeheime alternatieven voorhanden hebt 8)
Samsung A3 + Proximus forcms088
Pack: Proximus Familus
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

super geheime alternatieven, van een commercieel oogpunt om een dienst te doen werken, zou deze niet echt super geheim kunnen zijn, hoe kan nu in godsnaam iets rendabel zijn als het super geheim is, tenzij het niet echt legaal is natuurlijk.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Zit nu al 3d gratis te surfen (ipv te herladen) :) Hoe lang zou dat lukken ?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Sommige paar dagen , sommige nog weken ...

Zal vrij zeker afhangen van je kwantiteit van gebruik en opladen
The eternal and true pessimist :D
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:ik snap niet wat het probleem is er is 1 maand internet je krijgt een grace perriode, .. en tijdig een melding, .. als je er een weekje over zit niemand die daar over zeurt, .. nu is het toch normaal als je dit maanden misbruikt dat ze iets ondernemen ? Er is bij mijn weten nog steeds een grace perriode, .. maar iets korter dan de meeste gewoon zijn, ik zou zeggen, had het niet zo misbruikt dan had je dit probleem nooit gehad. Wees zelf redelijk, zoals het nu is zie ik geen probleem ze, ..
Wanneer krijg je die melding tijdens de grace period (ik heb enkel maar een melding gekregen 2d. voordat mijn bundel ging vervallen, nogal vroeg) ?
silencer
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:ze zijn blijkbaar strenger aan het worden ja...

ik was vergeten bijladen en ontving onderstaand bericht via mail/sms

Code: Selecteer alles

Waarschuwing!
Aangezien je gratis databundel is vervallen, ben je betalend aan het surfen. Gelieve te herladen om je bundel te hernieuwen. 
eerste maal dat ik dit krijg
Na hoeveel dagen/weken kreeg je dit bericht?
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Hier na enkele weken maar ik verzet dan ook niet veel data, dagelijks enkele keren de mail controleren...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

't Is nu al mijn derde week dat ik niet herladen heb. Ik heb dagen dat ik niets verbruik van data, en dagen waar het oploopt tot 50 MB. Heb mijn resterend beltegoed van 45 euro naar 18 euro gekregen (da's enkel door de tientallen sms'jes die ik verstuurde, bvb. op 17 juli zat ik aan 31 smsjes verstuurd).
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Mijn ervaring is dat je idd op voorrand op de hoogte wordt gehouden per SMS.
Tevens toen ik er in 2010, eens paar dagen over zat.
Dus internet gebruik, terwijl 30 dagen voorbij waren,
hebben ze alsnog dit geld teruggeven toen ik herlaadde.

Hopelijk doen ze dit nog altijd, of dit nu nog zo is weet ik niet.
Maar ik vond het een zeer mooi gebaar.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:
Ofloo schreef:ik snap niet wat het probleem is er is 1 maand internet je krijgt een grace perriode, .. en tijdig een melding, .. als je er een weekje over zit niemand die daar over zeurt, .. nu is het toch normaal als je dit maanden misbruikt dat ze iets ondernemen ? Er is bij mijn weten nog steeds een grace perriode, .. maar iets korter dan de meeste gewoon zijn, ik zou zeggen, had het niet zo misbruikt dan had je dit probleem nooit gehad. Wees zelf redelijk, zoals het nu is zie ik geen probleem ze, ..
Wanneer krijg je die melding tijdens de grace period (ik heb enkel maar een melding gekregen 2d. voordat mijn bundel ging vervallen, nogal vroeg) ?
daar heb ik eigenlijk nog niet opgelet.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Hier al een maand verstreken, nog steeds Internet, en het gaat niet van de +/- 50€ krediet af... 'k Vraag me af wat de reden is.
Ze zouden beter voor iedereen hetzelfde voorstellen... Of niet? :wink:
We bellen praktisch nooit, maar herladen telkens voor de data... :p Vandaar dat er +/- 50€ aan krediet is... Misschien eens tijd om het op te bellen?!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Of data roaming als je in het buitenland zit.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Ken schreef:Hier al een maand verstreken, nog steeds Internet, en het gaat niet van krediet af. Misschien eens tijd om het op te bellen?!
Idem, kan je doen (ik gebruik voor niet belangrijke gesprekken csipsimple, veel goedkoper) en via sms verminderd je belwaarde vlot (en roaming uiteraard ook)
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik begrijp de discussie niet zo goed.
Ik herlaad ook pas als mijn belkrediet (bijna) op is, ook al duurt dit langer dan één maand.

Volgens de website krijg je gedurende de eerste maand na herlading 2 GB gratis Internet (voor de eerste 2000 blokken van 1 MB na een herlading van € 15, € 25 of € 40 is het aangerekende tarief € 0 voor zover de eerste byte van de megabyte blok werd verzonden binnen 1 maand na de herlading)
Daarna betaal je € 0,50 per verbruikte MB, gerekend per 10 KB.

Er is dus niets verkeerd me niet herladen, maar dan betaal je gewoon voor je Internet verkeer ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

Hangt er natuurlijk ook vanaf of het wel/niet een Data only abonnement hebt.
Als het data only is en je herlaadt niet dan kan het hen waarschijnlijk aardig wat kosten.
Ik heb het met mijn iPad meegemaakt dat ik er 2 maand mee kon surfen(was omwille van een reis van 2 weken naar het buitenland dat ik niet herladen heb).
Toen ik terug kwam vond ik het wel cool dat ik er terug op kon surfen zonder te herladen, maar mijn geweten heeft me toch maar doen besloten om een nieuwe herlaadbeurt te kopen ipv. te zien hoe lang ik het kon volhouden.
Als je +2 maand kan surfen met een data-only abonnement kan je er spijtig genoeg op rekenen dat je mensen zult hebben die het systeem spijtig genoeg zullen misbruiken.
Ik ken geen enkele andere provider die met Grace periode werkt, laat staan dat je zolang gratis zou kunnen surfen.
Dus klachten lijken mij in deze ontercht.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Zit reeds 3 maand te surfen op 1 herlading 15€ :)
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer

Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling Silencer en zeker niet iets om trots op te zijn...

Ik ga er soms ook over maar max. een paar dagen...
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Je gebruikt de dienst toch hoe je zelf wilt ! Het is geen non profit organisatie he ! Ik ga echt niet elke maand 15€ uitgeven voor zoiets als mobiel internet (4-5 herladen/jaar is al meer dan genoeg).
(anders neem ik wel colruyt mobile:10€/3 maand internet, komt wss nog goedkoper uit).
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Er zijn zo van die weken (of maanden) dat je op voorhand weet dat je amper (< 50 MB) iets gaat verbruiken. En als je belkrediet ook niet meer opgeraakt (bv €50 of meer), dan is het toch uw goed recht om te beslissen om niet te herladen.

Mobile Vikings heeft beslist om het verbruik niet aan te rekenen en dat is hun keuze. Ze kunnen evengoed beslissen dat je na 1 week wel moet betalen. Dan heb je wel nog genoeg tijd gehad om te herladen.

Zoals silencer al zei: het is geen non-profit organisatie.
caravia_asterix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

HOe gaat dat in zijn werk bij mobileviking:

ik laad voor 15€ op de herlaadkaart (data , SMS en tel)
na 20 dagen is de 2 GB data op en surf verder
als ik op het einde van de maand opnieuw 15€ herlaad, gaat dan onmiddellijk het niet betaalde dataverkeer van die 15€ of hoe gaat dat bij mv?

of herlaad na 25 dagen opnieuw met 15€, wat gebeurd er met het reeds verbruikte dataverkeer buiten de 2GB dat niet werd betaalt wegens geen belkrediet?
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

als ja na 20 dagen al door je 2 Gb zit dan telt vanaf dag 21 de data afvan je 15 € (heb je geen krediet meer heb je geen data meer)

je herlaad 15 € en die mag je integraal opbellen/sms'n + je krijgt die 2 Gb voor 30 dagen (of minder) thats it
The eternal and true pessimist :D
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zal vermoedelijk wel zo zijn, maar ik heb het nog niet voorgehad dat ik met de 2GB niet rondkwam op één maand....
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”