Pagina 2 van 2

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 29 dec 2010, 14:44
door koekie
Uiteraard fantastisch dat er trendsetters zijn zoals MV die de klassieke GSM-operatoren compleet wegspelen op vlak van datavolume (2GB per herlading van 15 euro of 40 euro). Massa's sms'en voor weinig geld heb je daarentegen ook al bij meerdere providers, dus daar zit niet echt de trendsetting bij MV. Ook niet het belkrediet want dat is hetzelfde als de klassieke providers.

Op internet had je die trendsetting vroeger ook met Dommel en EDPnet. Nu zijn die klassieke ISP's moeten volgen. EDPnet heeft onlangs besloten om "ongelimiteerd" op alle abonnementen toe te passen (dat is ook weer een vorm van trendsetting). Anders lopen ze allemaal weg. Het zal niet anders zijn met MV, die zetten de klassieke GSM-operatoren onder druk om veel meer surf(data)volume te geven voor minder geld.

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 29 dec 2010, 23:07
door philippe_d
koekie schreef:Moet hier een activatiecode sturen naar 8989. Ik neem aan dat dit nog op het netwerk van de vorige provider is? Want met de sim kaart van MV lukt het niet.

Update!
't Was inderdaad met de sim-kaart van vorige provider dat je de activatiecode naar 8989 moet sturen.
Zou je niet beter eerst eens de FAQ lezen op de website, dan zou je het geweten hebben. Het staat héél duidelijk vermeld hoe je die nummeroverdracht moet activeren.
Philippe.

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 29 dec 2010, 23:12
door koekie
De waarheid is dat ik de toegestuurde brief verkeerd heb geopend. :P

Begon eerst met de achterkant te lezen. Terwijl het op de voorkant stond grrrr ...

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 02 jan 2011, 00:05
door Dima_2005
Ik moet trouwens mijn mening over surfen op EDGE herzien. Zit nu op mobiel internet en moet zeggen, volkomen te doen!

Het belangrijkste is gewoon dat de cache in je firefox groot genoeg is, en de frequent bezochte sites werken perfect. Ik merk bijna geen verschil met gewoon surfen.

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 02 jan 2011, 00:12
door driesve
Surf jij via EDGE naar de volledige versie van Userbase?
Ikzelf surf mobiel ook via het netwerk van BASE. Ik vind EDGE -nu nog- voldoende om mobiel te surfen, maar als ik met tethering begin, dan ben ik toch bij dat BASE soms 3G heeft.

Op plaatsen waar het bereik niet super is, dan vind ik niet-mobiel surfen op EDGE onbruikbaar. Ik was deze zomer enkele dagen op vakantie in de Ardennen, mobiel surfen via EDGE ging voldoende vlot, maar via de laptop was het niet te doen. Site kwamen amper door...

Soms zit ik te dagdromen: Wat als Mobile Vikings via Proximus (aan dezelfde prijs/voorwaarden) zou gaan...

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 02 jan 2011, 00:16
door Dima_2005
Ja, inderdaad, naar de volledige versie, en het laadt even snel als op 30Mbps :)
Allemaal dankzij goed afgestelde browser.

Ok, het gaat allemaal net wat trager als je wat zwaarder begint te doen, maar het is 100x meer bruikbaar dan bv. 3G op een trein :roll: (bv. van Proximus)
En ik denk dat we allemaal wel eens dromen dat BASE een goed netwerk had.

Maar zoals ik het net zei: een goed afgestelde browser helpt je heel veel vooruit. Ik bezoek 80% van de tijd altijd dezelfde sites, alles van die sites zit in de cache, enige wat ik dus moet laten laden is tekst, geen prentjes :beerchug: (want die zijn al lang ingeladen bij gewone verbindingen)

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 02 jan 2011, 10:44
door 2Flip
Ik heb Opera mobile (http://www.opera.com/mobile/download/versions/ ) op mijn nokia 5800XM gezet, en ik moet zeggen dat met deze browser surfen toch een stuk aangenamer is :wink:

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 03 jan 2011, 21:26
door philippe_d
philippe_d schreef:
Dima_2005 schreef: Je had beter later opgewaardeerd. Maar mail eens mobilevikings, dan kunnen ze jouw bundel laten gelden vanaf het moment dat je je sim effectief geactiveerd krijgt. Anders zijn er zo gratis internet dagen verloren.
Ik ben er (bijna) zeker van dat de eerste opwaardering pas geldt vanaf het ogenblik dat de sim kaart ge-activeerd wordt.
Sorry dat ik mezelf citeer ;)
Vandaag per e-mail bevestiging gekregen van Mobile Vikings, dat het belkrediet inderdaad pas toegekend wordt wanneer je simkaart actief is en je nummeroverdracht volledig voltooid is.
Je verliest verliest dus géén gratis dagen, wanneer je de opwaardering weken van tevoren hebt uitgevoerd.
Philippe.

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 03 jan 2011, 21:46
door Electribe
Zelf ben ik niet zo tevreden over Mobile Vikings, al is het eigenlijk niet hun schuld. Ik vind het netwerk van Base enorm onstabiel en zwak. Als ik buiten ben heb ik (meestal) goede ontvangst, maar vanaf ik ergens binnen ben schommelt de ontvangst dat het niet te doen is. Een gevolg hiervan is dat de batterij van mijn Galaxy S op een halve dag plat is, omdat hij continu moet zoeken achter het netwerk. Met een Proximus Pay&Go kaartje erin gaat die dus meer dan dubbel zolang mee, dit heb ik zelf ondervonden.

Als ik bv. bij mijn moeder thuis zit, dan switcht het internet constant tussen Edge en 3G, en bij een speedtest haal ik hooguit enkele kilobits per seconde, wat surfen dus zo goed als onmogelijk maakt. Regelmatig heb ik dan ook totaal geen ontvangst, die meter van het netwerkbereik lijkt met momenten dan ook op een VU meter die op en neer gaat met de muziek :lol:

Voor mij geen Mobile Vikings meer (of eender welke andere provider die op het Base netwerk zit).

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 03 jan 2011, 23:36
door koekie
philippe_d schreef: Je verliest verliest dus géén gratis dagen, wanneer je de opwaardering weken van tevoren hebt uitgevoerd.
Philippe.
Mijn belkrediet staat on hold tot het moment dat de SIMkaart actief is. Heb niet de indruk dat Mobistar meewerkt aan de nummeroverdracht. Misschien komt het er zelfs niet eens van. Ik ga er van uit dat ze me morgen of ten laatste overmorgen overschakelen of anders zal er voor Mobistar (weeral) eens wat waaien. Doen nogal onnozel de laatste tijd over gegevens en zo. Gegevens waar ze al jaren over beschikken. Dus wat zitten ze daar te lullen??? Mijn nummer overdragen verdorie en een beetje snel. Wil er weg. Verdiende straf voor wat in het verleden is gebeurd met m'n internetverbinding.

[Mod Edit - full quote verkort tot essentiële]

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 04 jan 2011, 00:19
door philippe_d
koekie schreef: Heb niet de indruk dat Mobistar meewerkt aan de nummeroverdracht. Misschien komt het er zelfs niet eens van. Ik ga er van uit dat ze me morgen of ten laatste overmorgen overschakelen of anders zal er voor Mobistar (weeral) eens wat waaien.
En waarom zou Mobistar niet meewerken ?
Ik heb mid-December mijn Mobile Vikings simkaart besteld, gisteren (3-Jan) mijn activatie sms gestuurd (vanaf de Mobistar sim) en deze namiddag (4-Jan) was ik al overgeschakeld.
Ik kan dus niet klagen over de "medewerking" van Mobistar.

Philippe.

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 04 jan 2011, 13:39
door koekie
Als die nummeroverdracht er ten laatste morgen niet is, wordt dit een klacht bij ombudsdienst telecom. Mobistar zal er niet van wakker liggen, maar het is m'n plicht om het te doen. Is al van woensdag dat de activatieSMS werd gestuurd. En doen onnozel over gegevens die ze (zogezegd) niet hebben. Abo rekken, dat lijkt me meer en meer hun bedoeling.

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 04 jan 2011, 16:01
door philippe_d
Ik begrijp niet goed waarom jij altijd problemen hebt met de providers. Toeval? Pech ?
Bij mij gebeurde de overdracht in minder dan 48 uur.

Eigenlijk zijn de problemen die jij hebt (of had) met Mobistar internet volledig off-topic, gezien het hier gaat over mobile telefonie en Mobile Vikings. Dus laat ons er niet teveel over uitwijken ...
Maar denk je nu echt dat je hiermee Mobistar kan "straffen voor wat er in het verlden gebeurd is met internet" ? Ik denk niet dat Mobistar daar van wakker ligt ...

Ik zou eerder denken dat je Mobistar een groot plezier doet met je vertek. Gezien jouw hobby om altijd iedereen voor de rechter te slepen (ik refereer naar jouw recente bijdragen hier op Userbase), denk ik dat de meeste providers jou misschien liever niet als klant hebben ?
Philippe.

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 04 jan 2011, 16:45
door koekie
Intussen nummeroverdracht gebeurd.
Oef!

@phillipe, natuurlijk zien sommige providers mij niet graag komen, want in tegenstelling tot de meeste van hun klanten weet ik de weg om hun misbruiken aan te klagen. Ik blaf niet alleen, maar bijt ook. Toch wel raar dat ik met EDPnet, Dommel, Euphony, etc ... nog NOOIT problemen heb gehad. En dat het altijd met de grote spelers zijn. Denk jij daar maar eens over na. Overigens heb ik via een ex-medewerker van Mobistar wat inside informatie gekregen, en de truuken hoe ze klanten er telkens weer opleggen. Ach, voor mij einde discussie. Voor mij vandaag een mooie dag, ben er weg! Heb niets tegen het personeel want die voeren ook enkel maar uit wat die maffia aan de top beslist. Belgacom idem dito. Hoe groter de speler, hoe meer ze hun klanten als stront behandelen.

Update:
Probeer verbinding met het internet te maken, maar lukt niet, er wordt gesteld (papier bij sim-kaart) dat je eerst wat moet instellen, maar is dat via de website of op je gsm? Hoe kan je daar verbinding maken en wat instellen als je geen verbinding hebt?

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 04 jan 2011, 17:20
door Tim.Bracquez
philippe_d schreef:En waarom zou Mobistar niet meewerken ?
Dit doen ze zoizo niet met business abonnementen die nog lopen. Hiervoor wachten ze tot de nieuwe maand, rekenen die aan en doen er de extra 150 euro bovenop. Heeft hier ook een volle maand geduurd.
Maakt niet zozeer uit, ben van 250 + euro's naar 40 euro overgeschakeld dus neem die extra maand + boete er gerust bij.

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 04 jan 2011, 17:28
door raf1
koekie schreef:Ik blaf niet alleen, maar bijt ook.
en lees je dan ook de kleine lettertjes (opzegtermijn, contractduur, opzegvergoeding) waarmee je akkoord bent gegaan na betaling van je eerste factuur?
koekie schreef:Probeer verbinding met het internet te maken, maar lukt niet, er wordt gesteld (papier bij sim-kaart) dat je eerst wat moet instellen, maar is dat via de website of op je gsm? Hoe kan je daar verbinding maken en wat instellen als je geen verbinding hebt?
Je moet eerst geld op uw account zetten. Inloggen op http://www.mobilevikings.com

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 04 jan 2011, 17:43
door philippe_d
Laat ons terug on-topic gaan. Het probleem met Mobistar is opgelost (zie zijn vorige post).

@raf1
* Er staat geld op zijn account (zie enkele posts hierboven).

@koekie
* De instellingen moeten op je gsm gebeuren:
Toegangspunt naam (APN) = web.be, Gebruikersnaam = web, Wachtwoord = web
Dit staat trouwens heel duidelijk beschreven in de brief die je met de SIM kaart hebt gekregen (op de voorkant ;))

Philippe.

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 04 jan 2011, 17:53
door koekie
Dat zie ik hier ook, maar ben aan 't zoeken op de gsm om ze in te stellen, en dat lukt niet.

ff handleiding bekijken
http://nds1.nokia.com/phones/files/guid ... _UG_nl.pdf

En als er wat gesurfd wordt naar de toekomst toe, zal het rap een handiger toestel worden. Gebruikte gsm tot voor kort enkel voor sms en tel. Dus ja, waarom een dure gsm als je al die opties niet gebruikt?

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 04 jan 2011, 18:07
door Dima_2005
Kun je bv. WEL bellen en sms'en? :roll:

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 14 jan 2011, 01:15
door gunny
xenne, pm mij jouw nr en wie weet...

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 14 jan 2011, 07:32
door cloink
Electribe schreef:Een gevolg hiervan is dat de batterij van mijn Galaxy S op een halve dag plat is, omdat hij continu moet zoeken achter het netwerk. Met een Proximus Pay&Go kaartje erin gaat die dus meer dan dubbel zolang mee, dit heb ik zelf ondervonden.
Ter info: dit heeft ook - deels - met de (default ROM van de) Galaxy S zelf te maken. Had hier ook last van, maar sinds ik een custom ROM (Darky's v8.0, om precies te zijn) op m'n Galaxy gezet heb, gaat de batterij perfect mee tot het eind van de dag (gemiddeld 40% over tegen dat ik ga slapen). 't Is maar een tip...

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 14 jan 2011, 12:19
door koekie
Nu al een weekje of 2 Mobile Vikings hier.
En heb er maar één ding over te zeggen: TOPPIE!
Er waren wat problemen met het mobiele internet gisterenmorgen, maar meteen via Twitter de nodige uitleg van MV zelf.
Ja, zo willen wij het als klant. Goed product, goede service tegen een correcte prijs. :beerchug:

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 14 jan 2011, 13:40
door Jelly
Met spijt verlaat ik Mobile Vikings en keer ik terug naar Proximus.
De steeds beloofde 3G update voor regio Leuven blijft maar uit. De communicatie van BASE naar MV als naar hun eigen klanten laat hier sterk de wensen over.
Ik keer zeker terug naar MV wanneer er meer 3G dekking is op de plaatsen waar ik kom. Bij MV zelf zijn ze steeds zeer behulpzaam, direct en voor zover ik weet eerlijk t.o.v hun klanten!

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 14 jan 2011, 14:12
door LPS
Als je gsm op 3G-only zet in Leuven heb je zo goed als overal 3G-bereik.
Enkel als je instelt dat je 2G&3G wil combineren dan heb je geen 3G (2G 'overruled' voorlopig nog).

Vooraleer het maw automatisch 3G is, moet je het voorlopig nog een beetje forceren.
Met dit in het achterhoofd zou het voor mij niet de moeite zijn om naar Proximus over te stappen.

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 14 jan 2011, 14:21
door Jelly
Binnen heb ik geen ontvangst met 3G only dus om niet constant moeten te schakelen in mijn GSM.
Stoort mij gewoon dat BASE dit nu al maanden aan het beloven is...
Ik neem momenteel geen abo bij Proxi en met hun huidige promotie bij Pay&Go is het eigenlijk niet duurder voor mij dan MV.
Promotie loopt 6 maand en dan zien we wel weer.

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 14 jan 2011, 18:16
door Electribe
cloink schreef:Ter info: dit heeft ook - deels - met de (default ROM van de) Galaxy S zelf te maken. Had hier ook last van, maar sinds ik een custom ROM (Darky's v8.0, om precies te zijn) op m'n Galaxy gezet heb, gaat de batterij perfect mee tot het eind van de dag (gemiddeld 40% over tegen dat ik ga slapen). 't Is maar een tip...
Mijn Galaxy S draait inderdaad nog de default ROM (wel updated naar Froyo). Met een MV kaartje erin was de batterij na amper 12 uur plat, zonder dat ik het toestel nog maar gebruikt had. Nu met een Proximus Pay&Go kaartje erin heb ik na 12 uur nog meer dan 80% batterij over. Zelfde toestel, zelfde ROM, zelfde apps, enkel een andere provider.

Op het einde van de dag heb ik nu gemiddeld nog tussen de 50 en 70% batterij over, in principe zou ik dus 2 dagen kunnen toekomen met een volle batterij. Maar omdat ik zo'n freak ben die overal altijd het meeste wil uithalen, laad ik toch nog elke nacht op :lol:

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 16 jan 2011, 11:26
door xenne
ik moet ook dagelijks opladen, had de link naar MV nog niet gemaakt. heb 2 reservebatterijen gekocht op Ebay voor appel & een ei omdat ik bij intensief gebruik niet toekom met 1 batterij per dag

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 16 jan 2011, 12:33
door flt
LPS schreef:Als je gsm op 3G-only zet in Leuven heb je zo goed als overal 3G-bereik.
Enkel als je instelt dat je 2G&3G wil combineren dan heb je geen 3G (2G 'overruled' voorlopig nog).

Vooraleer het maw automatisch 3G is, moet je het voorlopig nog een beetje forceren.
Met dit in het achterhoofd zou het voor mij niet de moeite zijn om naar Proximus over te stappen.
"Zo goed als overal" :roll:

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 16 jan 2011, 15:48
door silencer
Jelly schreef:Binnen heb ik geen ontvangst met 3G only dus om niet constant moeten te schakelen in mijn GSM.
Stoort mij gewoon dat BASE dit nu al maanden aan het beloven is...
Ik neem momenteel geen abo bij Proxi en met hun huidige promotie bij Pay&Go is het eigenlijk niet duurder voor mij dan MV.
Promotie loopt 6 maand en dan zien we wel weer.
Scarlet reselt proximus, is vrij goedkoop als je niet teveel download:0.15c/MB en betere beltarieven.

Re: Positieve reacties voor Mobile Vikings

Geplaatst: 18 jan 2011, 17:43
door LPS
Ter info, Scarlet factureert met een minimum van 1 MB per connectie. Dus minimaal 15ct per connectie, ook al is die maar 1 byte.