Pagina 2 van 2
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 21 dec 2010, 19:00
door Fliz
OK, 'k heb een vraag (of drie):
- Nieuwsgroepen, allemaal goed en wel, maar als ik nu overschakel naar een nieuw abonnement: verlies ik dan m'n usenet server?
- Een activatiekost van 25 euro is dus geen nood als je al lang klant bent en je telefonisch je nieuw abonnement afsluit?
- Ik heb momenteel een domein bij ADSL Home. Verlies ik dit als ik overschakel naar een nieuw abonnement?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 21 dec 2010, 20:53
door MKhan
Zoals ik al verschillende keren heb uitgelegd is het blijkbaar de gewoonte om de setup kosten aan te rekenen, zelfs als deze niet nodig zijn, en wanneer men erover informeert moet je het niet betalen en noemen ze dat blijkbaar "een geste".
Toffe geste!
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 21 dec 2010, 21:35
door riji
Als VDSL-home klant die op Newer&Faster aangewezen is, sta ik er nu slechter voor:
. basisprijs blijft hetzelfde (34,95 euro/m; dus geen vermindering)
. de enige verbetering is onbegrensd verbruik (voorheen facultatief 5 euro
telkens voor een maand)
Daar staat tegenover dat nu alles extra te betalen is:
. 2,5 euro/maand als je meer dan 1 mailbox nodig heb (en dit is toch
gemakkelijk het geval; voorheen onbegrensd aantal);
. 5 euro/maand voor 50 GB/maand usenet data (voorheen 10 GB/maand gratis;
toch makkelijk als backup server of voor kleine gebruikers);
. domeinnaam: minimum 12,04 euro/jaar (voorheen gratis);
. website: minimum 2,5 euro/maand met 1000 MB (voorheen gratis);
. kost voor activering: 50 euro (voor wat is dit? je bent toch al actief);
dat je die niet zou moeten betalen als je telefonisch contact neemt is
toch eigenaardig; je kunt toch telefonisch geen nieuw contract afsluiten...
De mogelijkheid tot onbegrensd verbruik kan geen grote meerkost voor EDPnet betekenen, vermits zij hier recent nog gegevens gepubliceerd hebben over het heel matig verbruik van hun klanten.
Verder is EDPnet een bedrijf dat het in grote mate moet hebben van een degelijke service. Als hun nieuwe VDSL-klanten voortaan de verplichte modem-router gratis mogen huren, dat mogen ze hun trouwe klanten ook belonen door hen niet enkel geen activatiekost aan te rekenen (ze zijn toch al actief) maar vooral door hen hun huidige extra's gratis te laten behouden binnen het nieuwe abonnement.
We zijn toch gewend dat EDPnet op dit forum zaken verduidelijkt; waarop wordt nu nog gewacht?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 22 dec 2010, 01:31
door Jippe
Ik heb het volgend item al geplaatst bij breedband nieuws, maar als de redactie het toestaat plaats ik het hier nog eens, opdat (hopelijk!) Edpnet het hier kan én wilt lezen:
Als ik het zo begrijp: Het 'vernieuwde Vdsl Home' is 5 euro goedkoper en onbeperkt datalimiet én Hét 'oude' Vdsl Home is dus 5 euro duurder en 'FUP' onbeperkt datalimiet. Om van het goedkopere aanbod te genieten dient men over te stappen naar het vernieuwde abo mits een activatiekost te betalen, want nergens staat er iets over op hun website dat bestaande klanten 'gemakkelijk én kosteloos' kunnen overstappen. Vreemd is dat toch, want moest er een prijsverhoging komen dat zal men de klant toch niet laten kiezen om die stappen te ondernemen want ze zullen het wel direct toepassen.
Nog vreemder vind ik dat op deze topic geeneens reactie is van Edpnet zelf, zouden ze het zelf nog wel begrijpen wat ze nu gelanceerd hebben. Een prijsverlaging zouden ze zonder meer moeten toepassen.
En zoals de meesten zich nu wel afvragen: heb ik met mijn huidig 'Vdsl home' (ik heb dus Vdsl home + Fup (5 euro) + telefonie + plus pakket) FUP onbeperkt of heb ik ook onbeperkt datalimiet maar dan 5 euro duurder? Waar is de eerlijkheid hier?
Edpnet????? Tijd om hierop de juiste oplossing aan te bieden! En zeker hier eens van antwoord te voorzien op deze topic!
Wat betreft de optie extra mailbox aan 2,5 euro/maand: toen ik abonnee werd van Edpnet diende ik ook te betalen voor een extra mailbox, hetzij 2,52 voor een jaar maar met 250 mb ruimte. Nu biedt Edpnet standaard één mailbox van 2,5 GB mét DRIE aliassen inbegrepen aan.
Voor extra mailboxen dient men 2,5 euro per maand te betalen en daar heb je een onbeperkt aantal mailboxen van 2,5 GB met spam- en virusbeveiliging en 3 adressen per mailbox. Als ik dat zo lees dan kan je ofwel 1 extra mailbox (van 2,5 GB) aanmaken voor 2,5 euro/maand of 100 (of meer) extra mailboxen (van 2,5 GB per box) voor 2.5 euro/maand, of zie ik dat verkeerd?
Uiteraard is er wel een verschil tussen 2,52 euro per jaar voor een box van 250mb en één (of meer) mailbox(en) van 2,5 GB (per box) aan 2,5 euro per maand!
Men kan dan nog wel GMAIL of andere nemen, maar is er daar een garantie dat die diensten gratis blijven?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 22 dec 2010, 12:27
door MKhan
Jippe schreef: Een prijsverlaging zouden ze zonder meer moeten toepassen.
Dat gebeurd zeker niet.
Het is eigenlijk geen prijsverlaging maar een ander/nieuw abonnement, op die manier moeten ze wettelijk gezien toestemming krijgen van de klant om het contract te wijzigen. Alhoewel ze uiteindelijk bij mijn ouders de limiet van 20GB(ja ze betaalden vorige maand nog steeds 39,49 voor 20GB trafiek) naar 100GB hebben opgetrokken.
Op die manier is er volgens mij zelden of nooit een prijsverlaging maar gaat het eigenlijk steeds om nieuwe abonnementen. Alhoewel ze het hebben over prijsverlaging. Mijn probleem hierbij is: waarom verkopen ze aan bestaande klanten verouderde producten die ze eigenlijk niet meer verkopen? Als je abonnement afloopt kunnen ze je toch duidelijk maken dat het niet meer bestaat i.p.v. het te verlengen?
Je wordt enkel op de hoogte gebracht van nieuwe producten via reclame mails of als je zelf op hun site gaat kijken. Als je deze dus niet hebt gezien en je stapt niet over blijf je met dat abonnement voor dezelfde prijs en dezelfde voorwaarden, zelfs na 8 jaar.
Dat je dan meer betaald voor een antieke formule moet je zelf maar zien.
Dat is mij bevestigd door een commercieel supervisor van EDPnet.
Op die manier blijven er natuurlijk een groot aantal klanten op een duurder abonnement en dat betekent natuurlijk ook extra winst.
Alhoewel EDPnet uitpakt met hun "persoonlijke service" en zeggen: "Want zeg eens eerlijk: u hebt toch ook liever een oplossing op maat dan één van die standaardtoestanden?", moet je het dus doen met standaard reclame mails.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 22 dec 2010, 12:43
door Jack Daniels
Nu veel lezers het hier hebben over de "openheid" of de "(on)eerlijkheid" van EDPnet voor wat betreft de nieuwe abonnementen, graag volgende bedenking: Belgacom blijkt niet langer zijn Discovery lijn te commercialiseren volgens dit forum. Ik heb zo een lijn, maar dachten jullie dat Belgacom iets heeft laten weten hieromtrent? Ik moet het ook via deze site vernemen. Als zelfs Belgacom zich niet aan de spelregels houdt, tja, wat kan je dan verwachten van andere aanbieders? En voor diegenen die zich bekocht voelen bij EDPnet: we leven in een vrije markteconomie. Het staat jullie vrij van te blijven bij EDPnet, al dan niet met een nieuwe formule, maar je kan ook de overstap maken naar een andere provider.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 22 dec 2010, 12:59
door MKhan
Ik zeg niet dat het beter is ergens anders maar EDPnet zegt zelf: "EDPnet is niet de zoveelste telecomprovider in de rij. Integendeel, wij gaan voor een persoonlijke relatie met u, onze klanten, en luisteren steeds naar uw feedback. Laat niet met u sollen en kom gewoon bij EDPnet.", dan mag daar toch reactie op komen?
Trouwens in ons geval, we kunnen overstappen ja. Maar door de slechte service hebben we zo lang moeten wachten dat de volgende factuur voor de eerste 3 maanden van 2011 reeds betaald is. Weeral 3 x 39,49euro voor een 4Mbps verbinding...
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 22 dec 2010, 13:34
door Chris_147
Had een ticketje aangemaakt met de vraag of ADSL2+ al beschikbaar is en of ik activatiekosten moet betalen.
Hun antwoord:
...
U kunt op ieder moment naar een van onze nieuwe formules overstappen, maar in dit geval worden er setupkosten aangerekend (25 EU voor Just-In-Case en Enough Internet; 50 EU voor Newer&Faster).
Activatiekost voor VDSL, tot daar, want dat moeten zij ook weer regelen met Belgacom.
Maar toch nog 25€ activatie kost voor de nieuwe ADSL abonnementen, da's er toch over als je al 5 jaar klant bent.
Zo belet niets mij om over te stappen op een andere provider.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 22 dec 2010, 13:42
door Jack Daniels
Toen internet zijn intrede deed, was ik op mijn toenmalig werk in Brussel de eerste en enige met een email adres. Ik had toen een inbelverbinding bij EDPnet en die formule bestaat nog steeds, Free EDPnet. Ik heb abo's gehad bij (het ondertussen ter ziele gegane) Tornado, bij Skynet, bij Telenet. Ik heb het geprobeerd bij Mobistar, maar door hun wekenlange leugens die ze mij vertelden, ben ik nooit aangesloten geweest op hun ADSL netwerk. Bij Tornado ben ik weggegaan omdat er lagere prijzen waren bij andere providers. Bij Telenet ben ik weggegaan omdat er totaal geen aanbod van (binaries op) nieuwsgroepen is. Bij Skynet weggegaan enerzijds vanwege de prijs, anderzijds vanwege het wegfilteren van binaries uit hun nieuwsgroepen. Nadat ik een vergelijking tussen verschillende providers had gemaakt op één of andere website over aanbod, prijs, voorwaarden... ben ik bij EDPnet terechtgekomen. En ik heb het mij nog geen seconde beklaagd. Tickets worden mooi opgevolgd en beantwoord. Zelfs als EDPnet niet in de fout is, maken ze toch tijd voor mij vrij. En daarmee bedoel ik de overname van het Scarlet netwerk door Belgacom. Toen dat gebeurde had één of andere debiele Belgacom technicus het zo ver gekregen dat hij mij in de centrale op een verkeerd nummer had aangesloten. De andere persoon in kwestie (ook van Dendermonde) had mijn nummer. Ik had dus geen internet aansluiting meer en weet de oorzaak aan EDPnet. Pas toen ik met mijn vaste lijn naar mijn GSM belde zag ik dat er een compleet ander nummer verscheen op de display. Uiteindelijk is bij Belgacom (na ruim een week) iemand zijn euro gevallen en heeft hij de stekker van mijn aansluiting in het goeie contactpunt gestoken. Als dat bij mij kon gebeuren, dan ga ik er van uit dat het bij anderen ook gebeurd is die op dat moment gebruik maakten van het Scarlet netwerk.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 22 dec 2010, 14:33
door MKhan
Blij dat je tevreden bent, zoals je kan zien is dit niet altijd het geval.
@Chris_147, vraag het nog is aan EDPnet voor de zekerheid. Zie topic in breedband nieuws "EDPnet laat datalimieten vallen, forse prijsverlagingen" op de 3de pagina.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 30 dec 2010, 12:33
door ctgilles
Ben nog maar 2 maand opnieuw klant maar ik heb gemaild om overgezet te worden zonder de €25 kosten. We zien wel wat ze antwoorden, als tegenvoorstel mogen ze me gerust langer binden want ik ben niet van plan om te vertrekken tenzij het al serieus downhill gaat vanaf nu. Ik ben tenslotte al enkele jaren klant voor hun webhosting, en met de prijzen op 't internet van tegenwoordig is dat IMO wel een geste van formaat! (Zeker als ge de facturen ziet...)
Over al de rest moet je je niet zo druk maken:
- Usenet kost ongelimiteerd (20mbit) slechts €2,5 per maand (bij een sponsor van NZBIndex of BinSearch meende ik)
- Een domeinnaam en ongelimiteerde boxen heb je ook al voor een paar euro's per maand (bijv. Hostgator)
De service is gewoon super, ik voel me bij wijze van spreken als schuldig als ik een ticket open! Da's al wat anders dan Telenet (*4 dagen wachten* "Uw snelheidsproblemen zijn niet onze schuld"), Belgacom (*uur telefonisch wachten* "Wij weten van niets") of Dommel ("Klantendienst? Qué?").
Ik ben klant (geweest) bij Easynet, Skynet, EDPnet, Dommel en nu terug EDPnet en Telenet (kot). EDPnet blijft mijn eerste keuze voor particulieren, Easynet zal voor eeuwig een droom blijven... Wat een ISP
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 30 dec 2010, 15:40
door honda4life
Ik heb enkele dagen geleden een ticket aangemaakt bij hun om te vragen hoe het zit.
Ik heb ook verwezen naar dit topic om hier duidelijkheid te scheppen, we zien wel
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 30 dec 2010, 15:59
door ctgilles
Na 20 minuten had ik hier al een mail terug op mijn ticket. Ze laten die €25 vallen omdat ik al jaren klant ben met de hosting
(en omdat ik geen modem huur)
Door die nieuwe voorwaarden zou ik wel mijn domeinnaam verliezen, maar ik heb dan voorgesteld dat ik die gewoon betaal. Anders zitten ze 10 maanden met een nutteloos domein
(mails forwarden toch naar mijne ene mailbox)
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 31 dec 2010, 11:27
door riji
Het blijft wachten op een reactie van EDPnet.
Intussen is de aanvankelijke optie bij Newer&Faster: 5 euro/maand voor 50 GB/maand usenet data verdwenen.
Ik vraag mij af wat EDPnet gaat doen eens hun verbintenis met GigaNews ten einde loopt?
Immers, wij (hun trouwe klanten) zullen in de huidige nadelige voorwaarden meestal niet overstappen in een nieuwe formule en dus ons recht behouden op 10 GB/maand gratis usenet volume.
Het zou allemaal veel gemakkelijker zijn indien de trouwe klanten kostenloos konden overstappen in de nieuwe formule met behoud van hun huidige extra's.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 31 dec 2010, 11:54
door ctgilles
riji schreef:Het blijft wachten op een reactie van EDPnet.
Intussen is de aanvankelijke optie bij Newer&Faster: 5 euro/maand voor 50 GB/maand usenet data verdwenen.
Die optie is dan ook nutteloos aangezien je voor €2,5 onbeperkt hebt:
http://www.lightningusenet.com en die zijn Tier 1... En er zijn nog "grote" aanbieders die SSL en accountsharing toelaten, dus dan ben je vrij om met enkele personen samen te leggen en nóg goedkoper usenet te krijgen.
riji schreef:Ik vraag mij af wat EDPnet gaat doen eens hun verbintenis met GigaNews ten einde loopt?
Hun contract verlengen of overstappen? Zoveel usenetproviders zijn er niet in de wereld, de meeste zijn rebrands/resellers van andere providers. Het zou wel goedkoper zijn, mochten ze die transfers binnen hun eigen netwerk houden...
riji schreef:Immers, wij (hun trouwe klanten) zullen in de huidige nadelige voorwaarden meestal niet overstappen in een nieuwe formule en dus ons recht behouden op 10 GB/maand gratis usenet volume.
Voor mij zijn de formules goedkoper na 2 maanden (want ik heb op vrijwillige basis €10 gedokt voor mijn .be: ze geven goede service en dan ben ik bereid om ook mee te werken). TBH, 10GB is drie keer niks tegenwoordig..
riji schreef:Het zou allemaal veel gemakkelijker zijn indien de trouwe klanten kostenloos konden overstappen in de nieuwe formule met behoud van hun huidige extra's.
Selectief de thread gelezen of wat? Je kán kosteloos overstappen. Dan ook nog nog eens dezelfde voorwaarden vragen voor minder geld... Gaat er toch wat over niet? Vroeger was iedereen content en nu ineens niet meer ofzo? ROFL, blijft dan bij uw VDSL Home hè
Het nieuwe abo zit mij daarentegen als gegoten
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 31 dec 2010, 12:04
door riji
De aankondiging was wel "forse prijsverlagingen" en de reclame is verder "service op maat":
10 GB/maand usenet valt weg en de ander opties zijn nu extra te betalen.
Het is nu ook zoals bij de andere providers: nieuwe klanten lokken (geen verplichte aankoop van modem).
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 31 dec 2010, 12:15
door MKhan
ctgilles schreef:
Selectief de thread gelezen of wat? Je kán kosteloos overstappen.
mm..
Heb jij wel gelezen wat hier en in het andere topic staat?
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 31 dec 2010, 14:55
door ctgilles
riji schreef:De aankondiging was wel "forse prijsverlagingen" en de reclame is verder "service op maat":
10 GB/maand usenet valt weg en de ander opties zijn nu extra te betalen.
Het is nu ook zoals bij de andere providers: nieuwe klanten lokken (geen verplichte aankoop van modem).
Ja man, dat is nu eenmaal marketing: van een mug een olifant maken. Blijf dan gewoon bij je oude abo, maar zullen ze na uw contract u niet automatisch overzetten op de nieuwe formule? En geloof me, als ze Usenet laten vallen dan zal dat wel zijn omdat het een verliespost was: gebruik woog niet op tegen de kost waarschijnlijk.
MKhan schreef:mm..
Heb jij wel gelezen wat hier en in het andere topic staat?
Nee, ik lees niet alles. Ik reageer op een post en geef er nog wat onderbouwing bij. Al dat gezaag over webspace en usenet is getting old. Ik heb hier al driemaal aangetoond dat die diensten te vervangen zijn. Voor de modale klant verandert er inderdaad niets, die betalen enkel minder...
Jij had slechte service <-> Ik was geholpen op 20 minuten
"Ik zeg niet dat het beter is ergens anders maar EDPnet zegt zelf: "EDPnet is niet de zoveelste telecomprovider in de rij. Integendeel, wij gaan voor een persoonlijke relatie met u, onze klanten, en luisteren steeds naar uw feedback. Laat niet met u sollen en kom gewoon bij EDPnet.", dan mag daar toch reactie op komen?" -MKhan
Dat is de mission statement en dat moet nu eenmaal goed bekken. Dat is gewoon marketing (strategische om exact te zijn). Dat aanhalen is wat lame, vind je niet?
Ik denk niet dat iemand zo naïef is om te geloven dat ze voor u werken. Op het einde van het boekjaar telt maar 1 ding: omzet en winstmarge. EDPnet houdt het echter nog wat "netjes" in tegenstelling tot de rest. Als ik moet kiezen tussen de griep en cholera, dan kies ik keer op keer de griep hoor. Lesser evil enzo...
Nu, gezien uw situatie vind ik uw reactie wat flauw (no offence) Je bent al zo lang klant en je beweert dus dat je op tijd was met je vraag om over te schakelen, maar door hun getalm ben je die snelle upgrade misgelopen? Ik ben er zeker van dat als je eens vriendelijk belt en de situatie uitlegt, dat ze u dan volgende maand of nu overschakelen. Een creditnota maken is namelijk niet veel werk.
Maar je hebt wel nog ADSL? Dus BGC moet u eerst opnieuw aansluiten én je zal waarschijnlijk ook nog eens een gratis modem willen? Dan vind ik het nog wel fair dat die omschakelkost erbij komt, dat haal je er toch uit met de modem.
En als je al een modem hebt, dan zal je zeker wel iets als mij kunnen bedingen (zonder extra kost). Je moet gewoon even de moeite doen, ik heb het zelfs gekunnen met een 2 (!) maand oud abo en dan nog eens via iets onpersoonlijks als mail (via telefoon kan je meer sturen en druk uitoefenen)
Dit zijn maar tips hoor, maar uw aanpak kon beter (vind ik persoonlijk en dat is niet bedoeld als aanval ofzo). Sommigen in de thread hebben wat meer gelijk over hun ontevredenheid, maar ik moet nog steeds een bedrijf tegenkomen dat goed doet voor IEDEREEN én tegelijk nog eens een degelijke winstmarge kan handhaven. Wees blij, ik heb bij Dommel nog steeds tickets openstaan na jaaaaren... Maar je bent altijd vrij om over te stappen naar een andere ISP!
(Ik redeneer enkel maar vanuit mijn situatie: EDPnet biedt goede en snelle service en ik gebruik enkel hun VDSL2 oplossingen zonder telefonie en al de zever. Ik zit atm bij telenet, belgacom en edpnet voor internet en had vroeger al ervaringen met edpnet, easynet en dommel. Ik val u niet aan, maar uit mijn ervaringen concludeer ik voorgaande dingen die niet overeenstemmen met het beeld dat gij schetst.)
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 31 dec 2010, 17:38
door MKhan
Gezien mijn situatie vind je mijn reactie flauw?
Waar jij het over hebt is niet mijn situatie, heb je blijkbaar verkeerd gelezen en/of verwissel je zaken dat door andere zijn gepost.
Trouwens als je mijn posts zou hebben gelezen dan had je die vraag niet gesteld aan riji.
Dat krijg je natuurlijk wanneer je niet alle posts leest en reageert.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 03 jan 2011, 11:39
door honda4life
Reactie van EDPnet:
Setupkosten worden per dossier met de Sales Manager bekeken.
Er wordt een offerte aangemaakt.
Deze bevestigen via:
- ticket
- fax
- e-mail
- post
- SMS
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 05 jan 2011, 14:06
door MKhan
A zo..
En hoe komt het dan dat ze het eerst altijd wel aanrekenen?
Dus de sales manager moet beslissen of setupkosten worden aangerekend, is hij de enige die kan zien of er een setup moet gebeuren?
Hoeveel sales managers heeft EDPnet? Als die al de aanvragen apart moeten bekijken zullen het er wel veel zijn zeker?
Het is lachwekkend om te denken dat voor een standaard situatie zoals deze een manager elk dossier apart moet bekijken.
Ik geloof het eigenlijk niet en als het wel zo is dan vraag ik mij af wie op dat idee is gekomen!
Toen ik belde om te vragen waarom ze ons setupkosten aanrekende op de offerte zei de helpdeskmedewerker dat er inderdaad geen setup is dus de kosten niet aangerekend zouden worden. Blijkbaar had hij geen sales manager nodig voor die beslissing.
Ik denk dat EDPnet hoopt dat de mensen die deze antwoorden krijgen/lezen nog nooit in een gelijkaardig bedrijf hebben gewerkt.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 05 jan 2011, 14:35
door honda4life
Ik denk dat hun goede service wat in het honderd is gelopen gedurende de vakantieperiode, zodoende is de sales manager dus het zwarte schaap
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 05 jan 2011, 17:49
door anakintjc
Die 4 Mbit is dat écht 4 Mbit of de standaard 4,6 Mbit?
Allee nu nie dat het zo'n groot verschil uitmaakt zenne maar met dit profiel helpen alle beetjes, hé...
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 05 jan 2011, 21:13
door philippe_d
Ik begrijp je vraag niet in verband met deze topic.
Maar als je vraag over ADSL gaat, dan is het zo:
De sync is 4.6 mbit/s.
Rekening houdend met de ADSL overhead (15%) krijg je een netto download van ca 3.9 mbps
Dit wordt dan het "4 Mbit" profiel genoemd.
Philippe.
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 06 jan 2011, 00:00
door anakintjc
Ik dacht dat er vroeger ook een sync mogelijk was op 4000Kbps maar je hebt gelijk...
Even in de war aangezien er een tijdje terug een hogere sync mogelijk was maar dat was van 4.6 Mbit naar 6.0 Mbit!
Re: Nieuwe abonnementsformules en bestaande klanten?
Geplaatst: 20 jan 2011, 21:49
door PleXuS
veel heisa voor niks eigenlijk.
Ben je niet content blijf je toch met je oude formule verder doen!?
Vind je de nieuwe formule interressant dan maak je ticketje aan en vraagt dit aan te passen, zo krijg ik nog een gratis modemke(in bruikleen wel) volgens het contract
De meeste problemen met DSL liggen aan de mensen zelf, dit kan cru klinken maar mensen laten zich graag verblinden door leuke gegevens maar vergeten meestal de kleine lettertjes te lezen
Een bedrijf als EDPnet/Telenet/Belgacom/Dommel/Scarlet/..etc.. zijn uiteindelijk maar op 1 ding uit meer klanten destemeer er geld binnenkomt.
Dus als je zeker wil zijn check alles goed na, stuur mails & vraag de afstand na van de centrales/Rops. Elke technologie heeft zijn grenzen zowel kabel als DSL.
Maar als je het financiele buiten beschauwing laat scoort EDPnet zeer goed in hun Service en support. Ik zou het iedereen alvast aanraden.
en volgens mijn interne bron zou belgacom massaal Rops bijplaatsen om de snelheid omhoog te kunnen drijven maar niet elke gemeente stemt toe om een putje om de hoek te maken voor een snelheids upgrade van je VDSL2 verbinding
dus stap naar je burgemeester en maak daar van je oren
haha
en voor de rest