Pagina 2 van 3

Re: Install technieker

Geplaatst: 16 nov 2010, 12:03
door robke
mijn status bij scarlet...

bestelling geplaatst op 25/10 :

De activering van uw lijn
Scarlet is met de activering van uw lijn bezig. Dit duurt gemiddeld 12 dagen.

Punt 2 : op hun website stond 12/11 komt de technieker langs.
Planningsdienst zei dat dit de bgc tech was en mijn afspraak dus op 22/11 is.

Op de site staat momenteel dat als de afspraak niet doorgegaan is ik de planningsdienst moet bellen.
Ik heb geen bericht/sms/... gekregen dus ik hoop echt wel dat het gewoon de bgc tech was die langsgekomen is in de straat. Maar waarom passen ze de data van mijn "echte" afspraak niet aan naar 22/11 op hun website?

Re: Install technieker

Geplaatst: 17 nov 2010, 10:43
door Argon
Modbreak:
onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels
...
robke schreef:mijn status bij scarlet...

bestelling geplaatst op 25/10 :

De activering van uw lijn
Scarlet is met de activering van uw lijn bezig. Dit duurt gemiddeld 12 dagen.

Punt 2 : op hun website stond 12/11 komt de technieker langs.
Planningsdienst zei dat dit de bgc tech was en mijn afspraak dus op 22/11 is.

Op de site staat momenteel dat als de afspraak niet doorgegaan is ik de planningsdienst moet bellen.
Ik heb geen bericht/sms/... gekregen dus ik hoop echt wel dat het gewoon de bgc tech was die langsgekomen is in de straat. Maar waarom passen ze de data van mijn "echte" afspraak niet aan naar 22/11 op hun website?
....
1 raad: bellen naar de planningsdienst en telkens naar dezelfde persoon vragen. Ik belde zo iedere dag naar iemand van de planningsdienst om te blijven checken als alles goed gaat. De planningsdienst zelf is blijkbaar niet van mening dat men de klant moet verwittigen, dus dan deed ik het maar zelf. Al bij al is het dan nog redelijk snel in orde gekomen.

Re: Install technieker

Geplaatst: 22 nov 2010, 11:42
door robke
het is zo ver... vandaag zou de installatie normaal gezien moeten gebeuren.
Telefoon van scarlet : wegens problemen met belgacom wordt uw afspraak verzet naar 8 december.

:bang: :bang: :bang:

Re: Install technieker

Geplaatst: 22 nov 2010, 12:10
door dr.trimble
tja, tuurlijk is weer een ander de oorzaak :?

wat een lijdensweg telkens :bang:

Re: Install technieker

Geplaatst: 22 nov 2010, 12:31
door filipi
robke, heb jij gisteren een sms gekregen van de Scarlet tech voor de afspraak van vandaag?
Kos gisteren blijkbaar wel, en hij is vandaag aangesloten (volgens z'n sig) met 'n mooie snelheid

Re: Install technieker

Geplaatst: 22 nov 2010, 22:39
door Asskicker
robke schreef:het is zo ver... vandaag zou de installatie normaal gezien moeten gebeuren.
Telefoon van scarlet : wegens problemen met belgacom wordt uw afspraak verzet naar 8 december.

:bang: :bang: :bang:
December? Das wel lang!

Re: Install technieker

Geplaatst: 22 nov 2010, 23:24
door kos
filipi schreef:robke, heb jij gisteren een sms gekregen van de Scarlet tech voor de afspraak van vandaag?
Kos gisteren blijkbaar wel, en hij is vandaag aangesloten (volgens z'n sig) met 'n mooie snelheid
Blijkbaar ben ik een van de weinigen waar dat alles vlot verlopen is... ofwel een van de weinigen die het hier meldt als alles correct afgehandeld werd.
Alleszins ben ik tevreden Scarlet klant!
Wel jammer dat de Sagem box zo beperkt is in aantal aansluitingen... slechts 2 ethernet-poorten en geen USB-poort.
Ik ben dus genoodzaakt om mijn (Dommel) Siemens router aan de Sagem te koppelen zodat ik mijn printer weer in 't netwerk kan zetten en ik voldoende ethernet-poorten heb. Hierdoor is de downloadsnelheid gedaald van 23,86 naar 19,53 mbit/s. Zonde, maar een film van 800mb is nog steeds op 5 minuten binnen :-D

EDIT: Speedtest.net lijkt niet helemaal te kloppen... Rapidshare manager geeft nog steeds een downloadsnelheid van 2,30 MB/s aan. :-D

Re: Install technieker

Geplaatst: 23 nov 2010, 10:09
door driesve
Je bent niet de enige. Bij mij was ook alles in orde zoals afgesproken. De mensen waarbij het ineens in orde is, hoor je niet zo snel. Desalniettemin is er wel een grondig probleem bij hun afsprakensysteem. Hopelijk komt het op 8 december in orde.

@kos: Je kan je niet-gebruikte tv-poort(en) omvormen naar lan-poort(en). Natuurlijk heb je dan nog geen usb-aansluiting.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Install technieker

Geplaatst: 23 nov 2010, 12:25
door filipi
kos schreef:Wel jammer dat de Sagem box zo beperkt is in aantal aansluitingen... slechts 2 ethernet-poorten en geen USB-poort.
[/quote]
>>edit: foutje

Heb je 2 tv's aangesloten? anders kan je 1 uitgang herconfigureren
Dus de usb poort is buiten werking gezet?

Re: Install technieker

Geplaatst: 23 nov 2010, 12:48
door filipi
?

Re: Install technieker

Geplaatst: 23 nov 2010, 19:46
door robke
Neen geen smsje ontvangen... als ik naar de statuspagina ga kijken staat er nog steeds : activering van uw lijn.
Pff ik snap dat niet, ze hadden bijna een maand om alles in orde te zetten en nu komt er nog eens een halve maand bij en ondertussen moet ik het hier doen zonder internet :-(

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 nov 2010, 22:32
door filipi
20 november besteld, aansluitingsdatum 13 december vooropgesteld...
Vandaag telefoontje gehad van Scarlet, ze komen morgennamiddag, 30 november, de boel installeren
We zijn in blijde verwachting...

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 nov 2010, 22:41
door dr.trimble
filipi schreef:20 oktober besteld, aansluitingsdatum 13 december vooropgesteld...
Vandaag telefoontje gehad van Scarlet, ze komen morgennamiddag, 30 oktober, de boel installeren
We zijn in blijde verwachting...
zal wel 30 november zijn, zeker :-D


good luck :banana:

Re: Install technieker

Geplaatst: 29 nov 2010, 23:00
door filipi
't Was maar om te zien of er nog iemand wakker was :oops:

Hopelijk is het de Luck morgen :wink:
Bedankt

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 09:01
door robke
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben maar wat staat er bij de status van jouw abo op de scarlet website?

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 10:57
door filipi
Die staat net als in het begin nog bij puntje 2 (ze zijn met de activering van uw lijn bezig)
Maar ik kan begrijpen dat, als ze iets serieus naar voor schuiven, die klantenpagina niet direkt hebben geupdate...althans dat hoop ik!
M'n vingers zijn al de hele ochtend gekruist.

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 11:04
door kos
Bij mij werd die pagina pas geüpdatet nadat alles hier was aangesloten... vreselijk verwarrend!
Ofwel volgen ze die pagina nauwgezet op, ofwel laat je ze weg...

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 14:03
door filipi
Telefoon vd technieker: binnen 20 minuten bij u
na 10 minuten valt het internet en de telefoon des huizes weg
na 20 minuten Scarlet technieker komt binnen
1 uur later werkt alles, telefoon: ingaand èn uitgaand
internetsnelheid 18.78 Mbit down, 1.88 Mbit up
(wireless 15 Mbit)

Er zit nog serieuze rek in deze snelheden...die gaat nog hoger worden, zei de man.

Tevreden klant erbij !!

Hoezo helpdeskterreur?
Hoezo slechte afspraken ?

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 14:07
door dr.trimble
er moet toch af en toe nog eens iemand goed geholpen worden, hé. Anders zou er zeker niemand nog de overstap wagen :roll:

Nu maar hopen dat de DNS-servers het niet te veel laten afweten, want daar heb ik de laatste tijd ook vaak last van sinds ik bij scarlet one zit.

Desondanks veel succes gewenst :beerchug:

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 14:52
door Azgard
Dr. Trimble, met Dommel heb/had ik daar ook wel s last van. Heb dan de google-dns als secondary geconfigureerd in de router (8.8.8.8 of 8.8.4.4)

Werkt prima :beerchug:

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 14:58
door dr.trimble
Azgard schreef:Dr. Trimble, met Dommel heb/had ik daar ook wel s last van. Heb dan de google-dns als secondary geconfigureerd in de router (8.8.8.8 of 8.8.4.4)

Werkt prima :beerchug:

heb ik ook zo sinds een week, en zoals je zei : geen enkel probleem meer.
Het is natuurlijk wel makkelijk dat wij dat allemaal weten, maar wat eigenlijk met al die "gewone gebruikers" die enkel de pc kunnen aan steken en surfen?
Soms moet je wel veel geduld werken voor het weer werkt.

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 15:54
door Azgard
Ik vermoed dat die gebruikers de vaste helpdesk klanten zijn...

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 19:51
door filipi
enkele uren later...geen binnenkomende telefoons meer;
helpdesk gebeld, gegevens opnieuw moeten invullen, reset door stekker uit te trekken
gevolg: ook geen internet meer
helpdesk gebeld, reset moeten duwen, gevolg: alles weg natuurlijk.
Dan wat geëxperimenteerd , internet terug ok, wireless ok, tv poorten uitgeschakeld,...
Maar de telefoon, doet 't niet meer, in beide richtingen
Bij 'Line 0' staat bij registration status 'error', de rest vd gegevens lijken mij ok.
Toch vermoed ik dat ik op z'n minst de uitgaande terug in dienst moet kunnen krijgen

Heeft er iemand een tip voordat ik de helpdesk met m'n gsm moet bellen op dit spitsuur?

Op de statuspagina staat nu:
Nummeroverdracht wordt behandeld Uw nummer wordt momenteel overgedragen naar het Scarlet netwerk. Dit zal gemiddeld 4 dagen duren.


Te vroeg gejuicht? :|

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 20:00
door dr.trimble
filipi schreef:
Te vroeg gejuicht? :|
neen hoor, twas te verwachten :banana:

probeer dit eens:

line0 leegmaken inclusief de vinkjes, apply klikken zelfde voor line1 en line2

Hierna quickstart > enable > optie 1 > gegevens ingeven > saven > ok klikken

5 minuten wachten is m dan nog ni up and idle

> maintenance > reboot en nog is checken

Telefoonnummer in het formaat 0XXXXXXXX niet 32XXXXXXXX
Login voor de telefoon is zonder @SCARLET


succes :bdaysmile:

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 20:34
door gregmans
Jawadde, de technieker is hier een dikke 3 uur binnengeweest.
Hij belde om te laten weten dat hij hier 15 minuten later zou staan, en na een halfuurtje stond hij aan mijn deur.
Nieuwe doosjes min of meer proper tegen de muur geplaatst.

Maar toen begon de miserie... Ik had zelf nog een Sagem modem en wou deze dus gebruiken zodat ik er geen nieuwe moest betalen aan Scarlet. De technieker stelt deze in en ik heb VDSL. Als hij echter de telefonie wou instellen kreeg hij telkens een foutmelding dat de parameters niet juist waren. Wat hij ook ingaf, de foutmelding bleef opkomen.
Hij heeft dan maar beslist van een nieuwe modem te plaatsen maar daarmee kreeg ik maar ADSL. Toen heeft hij nog een andere modem geprobeerd maar weeral hetzelfde verhaal, geen VDSL.

Hij heeft toen maar een collega opgebeld die moest nakijken of er een VDSL synchro was. Ze hebben ongeveer 45 minuten zitten zoeken naar de oorzaak van het probleem en paar keer naar de KVD gelopen (vlak voor de deur). Toen ik voorstelde om het nog eens met mijn modem te proberen aangezien deze eerst wel VDSL gaf, weigerde hij dit. Een halfuur, en 20 resets van de modem later had ik plots wel een VDSL verbinding. Maar ze hebben nog steeds geen idee wat de oorzaak van het probleem was, en hoe het plots wel kon werken.

Internet werkt nu vlekkeloos, enkel telefonie moet nog geactiveerd worden. Ik veronderstel dat dit een paar uur tot enkele dagen kan duren...

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 37460 kbps    7968 kbps 
payload:              30064 kbps    6048 kbps 
max line:             137564 kbps 
max payload:          112988 kbps 
bands used:           3             2
bandplan:             17A
training:             28.9 dB 
loop length:          21 m 
near end:             452 m 
far end:              22 m 
avg. length:          165 m 
snr margin:           26.7 dB 
attenuation:          2.0 dB 
avg. margin:          27.9 dB 
avg. snr:             42.8 dB

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 20:37
door filipi
@dr.trimble:

haha, uitgaande telefoons terug ok, merci
bij status staat terug Up en Idle

reboot, geen verbetering meer

Ik vermoed dat ik aan de inkomende (die nog niet werken) niets kan doen?

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 20:41
door dr.trimble
filipi schreef:@dr.trimble:

haha, uitgaande telefoons terug ok, merci
bij status staat terug Up en Idle

reboot, geen verbetering meer

Ik vermoed dat ik aan de inkomende (die nog niet werken) niets kan doen?
graag gedaan :-D ,

volgens mij moet je nu ff wachten tot de nummerovername afgehandeld is. Dit duurt volgens scarlet 3 a 4 dagen.

Re: Install technieker

Geplaatst: 30 nov 2010, 20:59
door filipi
yep, ken ik nog van 5 jaar geleden toen ik naar de All In overging.
Alhoewel de belgacom man daarstraks zei dat 't slechts een uurtje ging duren? Scarlet-tech vond dat ook al straf.

Internetsnelheden zijn enorm stabiel gedurende de ganse dag/avond, nooit gezien bij Base en Tele2

Tot wederdienst bereid :beerchug:

Re: Install technieker

Geplaatst: 02 dec 2010, 19:34
door kick
Hier ook één en al ellende.

Begin november installatie Scarlet One besteld en direct een installatie op 29 november aangevraagd.
_ Eerst was er een probleem met het adres en gingen ze een onderbuur zijn internet overnemen (opgelost door een Belgacom medewerker hier op het forum, waarvoor dank)
_ Later nog paar keer telefoon hiervoor gekregen waarin ik telkens weer moest uitleggen dat het om een nieuwe aansluiting ging en niet om een "overname".
_ Uiteindelijk krijg ik sms "Belgacom technieker komt langs om extra werken uit te voeren aan uw telefoonlijn op 29/11[...]".
_ Vrijdag voor vooropgestelde extra werken krijg ik telefoon van planningsdienst: Vriendelijke dame zegt me dat "ticket" gesloten is en dat ik naar technische dienst moet bellen om te weten wat dit dan wel wil zeggen. Dit doe ik, waarna persoon aan andere kant van de lijn zegt "ik laat er naar kijken". 15 min later krijg ik terug sms "Belgacom technieker komt langs om extra werken uit te voeren aan uw telefoonlijn op 29/11[...]". Dus ik denk zal een misverstand zijn...
_ Maandag uiteraard niemand gezien. Ondertussen reeds 3 keer gebeld naar hun en het enige wat ze daar doen is "dossiers" aanmaken om een nieuwe afspraak te maken. Ondertussen 3 dagen later en nog niemand gehoord...
_ Indien er hier Scarlet medewerkers zijn: gelieve contact op te nemen want via de telefoon sturen ze mij van het kastje naar... het kastje. (Moet wel zeggen dat ze dit vriendelijk doen)

Groeten,
Kick

Re: Install technieker

Geplaatst: 02 dec 2010, 20:13
door dr.trimble
kick schreef:want via de telefoon sturen ze mij van het kastje naar... het kastje. (Moet wel zeggen dat ze dit vriendelijk doen)
Volgens mij zijn ze daarin getrained,... en dat is dan ook in het enige :?

Re: Install technieker

Geplaatst: 04 dec 2010, 20:39
door filipi
nog een (laatste?) update:

Ik meldde dat er geen inkomende telefoons binnenkwamen vlak na de aansluiting. Bleek dat enkel inkomende oproepen afkomstig van een GSM niet binnenliepen.
Oproepen vanop vaste telefoons gaven geen problemen.
Ik heb gewoon enkele dagen afgewacht en blijkbaar was dat voldoende. Vandaag lopen oproepen van GSM's ook binnen.
Eind goed, al goed...hopelijk blijft het zo.

Downloadsnelheid is vandaag 2 Mbit minder, maar als je, zoals hieronder, ziet dat ik op weekenddagen en weekavonden bij Base amper 1Mbit haalde ben ik meer dan tevreden.

Re: Install technieker

Geplaatst: 06 dec 2010, 12:37
door robke
Ok nu begin ik te stressen :banana: maar het is positieve stress!

Scarlet had me dus weekje of 2 geleden gecontacteerd om de afspraak te verzetten naar 8 december.
Nu krijg ik een smsje, morgen komt de technieker langs. :bdaysmile:

Hopelijk komt hij dan ook langs morgen!!! Eindelijk aangesloten... :-)

Re: Install technieker

Geplaatst: 06 dec 2010, 16:24
door kick
Na 3 telefoontjes ligt de installatiedag nu vast op 27 december (+- 1 maand na de voorziene installatie!)...

Re: Install technieker

Geplaatst: 07 dec 2010, 11:53
door robke
Hebben ze uiteindeljk zelf gebeld of heb jij zelf actie ondernomen?
wat live verslaggeving :-)

De tech heeft dus inderdaad 15 min voor hij toekwam een seintje gegeven. Aansluiting meteen gevonden, begonnen met de installatie en nu is hij plots naar de rop omdat er een probleem is... :|

Re: Install technieker

Geplaatst: 07 dec 2010, 18:52
door robke
Ok alles is dus in orde geraakt na een 2 tal uur... niets te zeggen op het werk van de tech. Was professioneel!

Code: Selecteer alles

************************
* VDSL2 modem tool 1.6 *
************************

                       download      upload
line:                 37600 kbps    7968 kbps 
payload:              30056 kbps    6048 kbps 
max line:             103348 kbps 
max payload:          83372 kbps 
bands used:           3             2
bandplan:             17A
training:             20.6 dB 
loop length:          115 m 
near end:             487 m 
far end:              115 m 
avg. length:          239 m 
snr margin:           17.1 dB 
attenuation:          6.8 dB 
avg. margin:          19.7 dB 
avg. snr:             35.1 dB 
Ik weet eigenlijk niet echt wat bovenstaande waarden zeggen maar ik hoop dat er wel mensen zijn die me meer info kunnen geven! :-)

Re: Install technieker

Geplaatst: 08 dec 2010, 20:35
door kick
Ik heb hun zelf gebeld. Blijkbaar moet er nu ook geen belgacom tech meer aan te pas komen...

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 dec 2010, 17:42
door Asskicker
23 November aanvraag gedaan voor Scarlet One, 2 dagen nadien is er gebeld dat ze op 15 December alles komen installeren.

Heb de dag verlof genomen maar er is hier vandaag niemand geweest...
Nog vanavond proberen bellen naar Scarlet maar ik heb leuk een half uur naar hun wachttoon mogen luisteren.

Status op mijn.scarlet.be is wel nog steeds
De activering van uw lijn
Scarlet is met de activering van uw lijn bezig. Dit duurt gemiddeld 12 dagen.
Wat is er nu weer aan de hand? :bang:

Re: Install technieker

Geplaatst: 15 dec 2010, 19:08
door dr.trimble
Het is gewoonweg triestig hoe ze mensen verlof laten nemen voor de drol. Zo hebben ze het mij ook 2x gelapt.
Scarlet excuseert zich zelfs niet omdat het zogezegd de schuld is van het installatiebedrijf Janssens die de verdere afhandeling regelt. Je krijgt ook geen compensatie omdat je verlof genomen hebt voor niks.

Re: Install technieker

Geplaatst: 18 dec 2010, 18:52
door Asskicker
Volgens Scarlet was er een "fout" met Belgacom, ze gaan nu opnieuw contact met mij opnemen.
Dat is nu al een paar dagen geleden, nog steeds niets gehoord...

Ook is de status van mijn bestelling op de website nog steeds:
De activering van uw lijn
Scarlet is met de activering van uw lijn bezig. Dit duurt gemiddeld 12 dagen.
Wat is er toch aan de hand? :?

Re: Install technieker

Geplaatst: 19 dec 2010, 13:12
door robke
Als het een troost mag zijn, ik had hetzelfde probleem... ook door een fout van Belgacom was mijn installatiedatum verzet.
Ik moet er ook wel bijzeggen dat ze hun woord hebben gehouden op de 2e datum.