Internet Favorite vraagje

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:[Edit Mod: onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels]
Maar wie een huis-, tuin-, en keukengebruiker is, gaat een abonnement nemen met een limiet van 50 GB, waarvan de snelheid van 15 Megabit wel altijd gehaald wordt, en geen 4 Megabit 's ochtends, 4 Megabit 's middags, 4 Megabit 's avonds, 4 Megabit 's nachts.

Geen enkele van de twee is dus eerlijk, zelfs heel hard oneerlijk.[/quote]
Dat geen van beiden eerlijk is, geef ik grif toe! Maar denk je nu echt dat de modale huis tuin en keukengebruiker die een 50GB abo neemt maalt voor snelheid? Nu nog altijd heeft belgacom klanten die een ADSL Time hebben (dus je betaald x euro per uur dat je op internet zit, tegen adsl snelheden) terwijl ze dit zo snel mogelijk kwijt willen! Mensen die op internet zitten om eens te surfen of om eens een mail te sturen weten gewoon niks van snelheden af. Of je nu site x of y bezoekt met een belgacom of telenetverbinding, zolang die site opent zijn deze mensen al blij genoeg! Dat het bij provider a een halve seconde sneller laad dan bij provider b zal hun dan ook worst wezen! Dit "soort" mensen gaat bij een "gekend merk". Als ze hun telefoonlijn al bij belgacom hebben, wees gerust dat ze daar dan ook internet nemen als ze daar de behoefte aan hebben hoor. Dit "soort" mensen is trouw aan een merk. Zelf gaan ze nooit uitzoeken of de concurrentie nu echt goedkoper is of beter of sneller. Ze kunnen internetten en das genoeg. Pas als de zoon/dochter zich komt moeien en hun ettelijke malen met hun neus op de feiten duwt stappen ze over, en dat is enkel in het geval dat het "niet te veel moeite" kost : geen dag verlof nemen voor die installatie, zo weinig mogelijk "bakskes", ...
Sorry, maar met 50GB/maand ben je een modale gebruiker in België. Tijdens het surfen heb je amper snelheidswinst tussen die 4mbit of 15mbit. En tijdens het mailen al helemaal niet! Pas als je begint met downloaden zal je dit daadmerkelijk "voelen". Maar of die mensen het een ramp vinden of die ene illegale mp3 van 5mb er nu 2 minuten of 6 minuten er over doet, das een ander paar mouwen!!!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef: Dat geen van beiden eerlijk is, geef ik grif toe! Maar denk je nu echt dat de modale huis tuin en keukengebruiker die een 50GB abo neemt maalt voor snelheid?
Ik maal om snelheid. Ik heb een Comfort van Belgacom en vorige maand 32 GB verbruikt. Is niet veel, maar ik gebruik ze wel.
Ik game met een P2P-game waarbij niet enkel pings belangrijk zijn, maar zeker ook de uploadsnelheid.

Mij kan het idd niet schelen of ik een MP3 download in 1 of 2 minuten (ik download geen MP3's), want ik ben van nature al een zeer geduldig persoon.

Maar het verschil merk ik wel fel op. Ik heb een jaar op 4 Megabit gezeten (met 384 kbps upload), geniet nu van 12 Mbps (met 1,5 Mbps upload), en het verschil is immens !

Het internet hedendaags is er één van nu, en niet van "binnen 2 of 6 of 10 minuten". Dus deze persoon gaat een jaar lang zeer ongelukkig zijn (want hij heeft weet van heel veel beter). Tenzij ge iemand bent met veel geduld, zoals ik. Nuja, natuurlijk, ik wil zeker nooit meer terug naar ADSL! Alles kent zijn grenzen. :p
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Zelf gaan ze nooit uitzoeken of de concurrentie nu echt goedkoper is of beter of sneller. Ze kunnen internetten en das genoeg. Pas als de zoon/dochter zich komt moeien en hun ettelijke malen met hun neus op de feiten duwt stappen ze over, en dat is enkel in het geval dat het "niet te veel moeite" kost : geen dag verlof nemen voor die installatie, zo weinig mogelijk "bakskes", ...
nagel op de kop! maar zonder mij zouden al mijn ouwkes veeeel meer betalen aan de telecomdieven....
de dag van vandaag gaan ze nergens meer op in vooraleer te vragen :lol:

Maar verschil is er zeker als ik hier op 5mb surf en op de fiber op school amai!
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

devastator schreef:Heb gisteren naar de helpdesk gebeld. Een vriendelijke vrouw heeft me daar verdergeholpen en kwam tot de conclusie dat ik inderdaad het verkeerde profiel had.

Een nieuwe BBOX2 is opgestuurd en vanaf volgende week wordt mijn lijn omgeschakeld (naar ... ?)

Ben benieuwd !
En gister een factuur ontvangen met 50 euro activatiekosten owv omschakeling naar VDSL2.
WTF ?!
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bellen om te betwisten, dan laten ze dat wel vallen :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Anders mogen ze heel de prul opzeggen :nono:

Straks na het werk eens bellen. De vrouw aan de helpdesk destijds zei toch dat het gratis was ...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”