Pagina 2 van 4

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 24 okt 2010, 13:56
door Musashi
Ik ben al jaren klant bij Telenet, en de enige dingen die ik als bestaande klant mocht ontvangen waren:
- ben tweemaal verhuisd en dat mocht ik betalen
- ik mocht als bestaande klant ook zelf enkele malen bellen vooraleer ik van het oude format (was toen max 1 pc op je aansluiting, voor nieuwe klanten was dat toen al 2) overgezet werd
- wat volume verhogingen wss dankzij spelers zoals dommel.com

Hoe zit dat bij Belgacom?

Ik vind dit een amusant forum qua reacties, omdat je op voorhand weet dat in de meeste gevallen alles meteen op bakken kritiek stoot. Net zoals nu, een provider onderneemt enkele acties en meteen gaat het over liquiditeitsproblemen :-)

@Trojan: misschien is de echte poenschepper wel belgacom...die ontvangt van jou EN van een alternatieve provider :lol: Of zit jij in het bgc-management, zodat je zicht hebt op alle contracten, prijzen en afspraken?

Van zodra de technische situatie in mijn regio beter wordt, zal ik de dsl mogelijkheden bekijken. En dat vind ik het zieke aan de situatie...om een andere keuze te maken ben ik afhankelijk van Belgacom...en via kabel is er gewoon geen andere keuze :-)
Eigenlijk zou er gewoon een onafhankelijke beheerder moeten zijn van het kabel- en telefoonnetwerk, en dan verschillende onafhankelijke aanbieders.

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 24 okt 2010, 14:19
door philippe_d
Musashi schreef: Eigenlijk zou er gewoon een onafhankelijke beheerder moeten zijn van het kabel- en telefoonnetwerk, en dan verschillende onafhankelijke aanbieders.

Ik ken veel gevallen, waar de splitsing van het netwerk en de operatoren volledig in een catastrofe uitgedraaid zijn. Kijk maar eens naar de Spoorwegen.
- In Engeland werd British Rail gesplitst: Railtrack was verantwoordelijk voor de sporen/stations, en divesre regionale operatoren voor de trein (Virgin Trains, South West trains, Silverlink ...). Een complete catstrofe, geen investeringen meer in het railsysteem, treinongevallen, vertragingen .... tot een failliete Railtrack terug moest overgenomen worden door de staat.
- In Nederland hebben ze de NS ook gesplitst. Gevolg: totale communicatie chaos: de dienstverlening en stiptheid is in Nederland sterk achteruit gegaan
- In België zijn de NMBS en Infrabel ook 2 "onafhankelijke" maatschappijen (hoewel beide onder B-Holding vallen). Kijk maar eens hoe er tussen die mannen gekibbeld werd naar aanleiding van de recente treinbotsingen, en wie er verantwoordelijk is voor de investeringen in de automatische remsystemen ...

Ik bedoel maar: wie zal de investeringen doen die nodig zijn op het kabelnetwerk en op het telefoonnetwerk om de toekomstige snelheden en toepassingen mogelijk te maken die we zullen nodig hebben ? De staat ?
In theorie heb je misschien gelijk, maar hoe doe je dit in de praktijk ?

Philippe.

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 24 okt 2010, 15:39
door proximusboyke
Musashials je belt naar telenet om op te zeggen zal je normaal doorgeschakeld worden naar kwaliteitsopvolging en normaal moet je gemakkellijk 2 maand shakes gratis krijgen !

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 26 okt 2010, 10:24
door kaise1
silencer schreef:Iemand een idee hoe je de betaling voor een jaar uitvoert - de andere maandelijkse betalingen afsluit - zonder afgesloten te worden ?


De betalingsperiode wordt aangepast naar een jaarlijkse vanaf de volgende factuur.

Code: Selecteer alles

Indien u dit via email bevestigd passen we uw fakturatieperiode aan naar jaarlijks.

De volgende faktuur wordt dan via domiciliëring voldaan voor de periode van een jaar met de vermelde korting.

Een eventuele toekomstige overschakeling is dan nog steeds mogelijk.


Laatste zin ivb de vraag of overschakelen naar een eventuele toekomstige speedline abbo mogelijk is tijdens die jaarlijkse fakturatieperiode…

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 27 okt 2010, 20:06
door dommelgebruiker
kaise1 schreef:
silencer schreef:Iemand een idee hoe je de betaling voor een jaar uitvoert - de andere maandelijkse betalingen afsluit - zonder afgesloten te worden ?


De betalingsperiode wordt aangepast naar een jaarlijkse vanaf de volgende factuur.

Code: Selecteer alles

Indien u dit via email bevestigd passen we uw fakturatieperiode aan naar jaarlijks.

De volgende faktuur wordt dan via domiciliëring voldaan voor de periode van een jaar met de vermelde korting.

Een eventuele toekomstige overschakeling is dan nog steeds mogelijk.


Laatste zin ivb de vraag of overschakelen naar een eventuele toekomstige speedline abbo mogelijk is tijdens die jaarlijkse fakturatieperiode…



je zou goed zot zijn om ineens aan dommel 1 jaar te betalen! het zijn dieven!

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 28 okt 2010, 19:31
door cloink
't Staat ondertussen al een tijdje officieel op hun site nu: voor bijvoorbeeld Speedconnect is de "jaarlijkse bijdrage" 349,93€, oftewel zo'n 29,16€ per maand. Toch een besparing van een dikke 10€ per maand, oftewel ~25%. Ik moet toegeven: tempting...

Heeft iemand zicht op de financiële situatie van Dommel? Want heel deze operatie doet inderdaad wel alarmbelletjes afgaan... :? Ze zouden het nl. in theorie nog 9 maand na de jaarlijkse betaling moeten volhouden om uw broek niet te scheuren... :mrgreen:

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 28 okt 2010, 19:45
door q-tec
cloink schreef:'t Staat ondertussen al een tijdje officieel op hun site nu: voor bijvoorbeeld Speedconnect is de "jaarlijkse bijdrage" 349,93€, oftewel zo'n 29,16€ per maand. Toch een besparing van een dikke 10€ per maand, oftewel ~25%. Ik moet toegeven: tempting...

Heeft iemand zicht op de financiële situatie van Dommel? Want heel deze operatie doet inderdaad wel alarmbelletjes afgaan... :? Ze zouden het nl. in theorie nog 9 maand na de jaarlijkse betaling moeten volhouden om uw broek niet te scheuren... :mrgreen:


vraag de jaarrekeningen op bij de NB

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 28 okt 2010, 19:58
door PTiTDaV
Kunnen de mensen met Homeconnect ook overschakelen ?

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 28 okt 2010, 22:41
door VOiD
cloink schreef:Heeft iemand zicht op de financiële situatie van Dommel? Want heel deze operatie doet inderdaad wel alarmbelletjes afgaan... :? Ze zouden het nl. in theorie nog 9 maand na de jaarlijkse betaling moeten volhouden om uw broek niet te scheuren... :mrgreen:

Er was hier recent een topic met een discussie hierover maar ik kan deze niet meer terugvinden :?

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 29 okt 2010, 00:12
door PumbaaH
Hoewel homeconnect en netline identieke producten zijn zullen ze trachten je over te halen om netline te nemen waar je eigenlijk ook niet verkeerd mee kan gaan want de enige extra kost die je hebt is dan 50 euro voor die fritzbox (die je overigens als reserve kan wegleggen, kunt verkopen of gewoon ergens in huis als accespoint kunt gebruiken), maar je kan gebruik blijven maken van de siemens sx762.

Heb je van tijd tot tijd problemen met de siemens en ben je tevreden van homeconnect? Dan is netline met jaarbetalen de weg om te bewandelen.

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 29 okt 2010, 00:20
door PumbaaH
Cloink, ik vermoed dat die discussie om de 1 of andere rede offline is gehaald. Kan me voorstellen dat als dommel deze gezien zou hebben hierom gevraagd heeft ofwel hebben de admins deze beslissing genomen om dit topic te verwijderen of de topic starter heeft deze verwijdert.

Wat er ook van zij... Het was een informatief draadje en 't is spijtig dat het weg is, maar anderzijds klopt het ook dat zo een draadje mogelijk enkel paniek voetbal is en zoals op een beurs gaan mensen niet investeren in zo een bedrijf. Ikzelf wacht nu ook af tot volgend jaar om te kijken wat er gaat gebeuren, maar als ik dat vorige niet gelezen had zou ik mogelijk intekenen op speedline aangezien dit wel eens een mooie aanbieding zou kunnen zijn terwijl ik evenzeer edpnet overweeg.

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 29 okt 2010, 00:29
door Lord Utopia
Voor zover ik weet is er geen vraag geweest van Dommel uit geweest om de thread te verwijderen/aan te passen. Het topic staat in het afgesloten deel van het forum en dat is verplaatst geweest door een moderator.

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 29 okt 2010, 00:35
door silencer

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 29 okt 2010, 08:35
door Trojan
Lees ik dat goed, een schuld van €1,5 miljoen en een verlies van €300.000 eind 2009?

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 29 okt 2010, 11:09
door Gent32m
Trojan schreef:Lees ik dat goed, een schuld van €1,5 miljoen en een verlies van €300.000 eind 2009?


Kan a.u.b. deze paniekvoetbal gestopt worden. Wij zijn niet geplaatst om deze cijfers te interpreteren !

En mocht Dommel onderuit gaan (worst case scenario), zal een overnemer (wss Belgacom :-() hun klanten en abonnementen wel overnemen. Als klant loop je dus geen enkel risico door er te blijven. Integendeel zelfs...

Het is juist aan ons om de kleintjes (zoals Dommel, EdpNet, etc) te blijven steunen :!: Zij hebben het IP landschap verruimd. Belgacom is momenteel een oorlogje aan het voeren. Zowel met de kabelreus Telenet (zie de kranten), als met de kleine OLO's (via hun dochterbedrijf Scarlet) via scherpe prijzen (en allerlei packs/promo's).

Gelukkig stappen wel veel mensen over van energieleverancier (Ecopower boert goed). Electrabel verliest een klein beetje aandeel. Maar veel is dit niet. Zo zouden er nog meer mensen naar Dommel, Ecopower en andere kleintjes moeten overstappen. Zodat ons energie en internet landschap echt kan veranderen.

Wie grote spelers steunt, steunt alleen maar aandeelhouders en allerlei bonussen.
Wie kleine spelers steunt, verandert op termijn de markt (wat ons allen alleen maar ten goede kan komen)

By the way. Heeft iemand al gemerkt hoe de laatste maanden de energie steeds duurder en duurder aan het worden is. Mogelijks steven we binnen een paar jaar af op een ware energiecrisis (prijs electriciteit, gas, olie, etc).

Maar ook hier, laten we geen paniekvoetbal spelen. En ieder voor zich de juiste keuzes maken. Ik steun alvast geen grote spelers. En dit scheelt me zeker 300 euro/jaar in zijn totaliteit (aan gas, electriciteit, internet, etc). Daarnaast neem ik ook echt groene stroom af (in tegenstelling tot wat Electabel je probeert wijs te maken). En steun ik alle verruimende spelers zoals Dommel, EdpNet, etc. Ipv me bij de grote aandeelhouders zoals Belgacom (+ dochterbedrijf scarlet) en Telenet klant te maken.

Gent32m

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 29 okt 2010, 11:38
door malinwa001
Gent32m, ik weet niet wie uw internet betaald maar als ik zeg dat het een limburger is die bart het zal ik er wel niet ver naast zitten.

Dommel kan in uw ogen niets fout doen.
Of het nu een grote of een kleine speler is dat doet er voor mij niet toe.

Ik was héél blij met men keuze xj geleden voor dommel maar sinds de homeconnectaffaire (gratis,gratis,...) is de verhouding gespannen.
tot voor kort was er voor mij geen enkele reden waarom ik zou overschakelen. Dommel was goedkoper, moest niets doen en alles liep vlot.
Tot BGC zen VDSL2 open gooide naar degelijke snelheden en dommel hier geen antwoord op had, althans geen goedkoper alternatief met telefonie.
Zo was ik dus genoodzaakt over te stappen.
Ik laat men keuze dus afhangen van het aanbod en prijs, groot of klein.
dat ik dan enkel bij scarlet en belgacom uit kom is niet mijn zorg maar die van dommel of de internetwaakhond (kan op de naam niet komen :-D )

Als jij dan denk dat ik bij dommel maar moet zitten wachten op beter internet dan ben je mis. Als ze ongeacht hun financiele situatie geen antwoord hebben op de BGC promo's dan is het toch ieders recht om daar op in te gaan. Met nog enkele 100den goed gelovige mensen is dommel nu nog aan het spartelen. maar zoals de cijfers er uit zien zijn ze ten dode opgeschreven. Tenzij er een aanbod komt om van achterover te vallen maar dat zie ik niet gebeuren...

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 29 okt 2010, 11:51
door Gent32m
malinwa001,

Ik heb geen connecties met Dommel.
Laat dat duidelijk zijn.

Dommel (en andere kleine spelers) steun ik vanuit mijn filosofie.
Ieder heeft recht op zijn eigen filosofie.

Nu weet ik ook wel dat veel mensen, niet verder kijken dan hun neus lang is. Bv met stroom. Je ontvangt stroom (of dit nu groene stroom is of niet, wat maakt dit uit ? Of je neemt internet af (dat je daarmee onrechtstreeks de aandeelhouders bij Telenet of Belgacom / Scarlet steunt), wat maakt dit uit.

Als je enkel naar de prijs wenst te kijken (en een ruimer plaatje je niet interesseert).
Waarom niet ? Dat is jouw recht.

Maar ik kies ervoor dit niet te doen.

Overigens, op maandelijkse basis (zonder die jaarlijkse korting) is Dommel SpeedConnect nog altijd veel voordeliger dan Belgacom. Alleen biedt Belgacom voor zijn VDSL producten een nieuwe klant ALLES gratis aan (activatie, installatie, modem, ferme korting eerste maanden).

Tja, naar wat ruikt dat ? Alle ADSL/ADSL2+ klanten van de OLO's zoveel mogelijk proberen afsnoepen ?
Als het nu met Dommel niet goed gaat, wees gerust dat EdpNet de volgende is straks.

Dan zitten we straks allemaal terug gezellig samen met Belgacom en Telenet.
Die misschien de limieten dan terug invoert...

Gent32m

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 29 okt 2010, 12:36
door toettoet
Sluit zich eigenlijk aan bij Gent32m.

Ik heb nooit problemen ondervonden bij dommel (sinds 2007 abonnee) enkel dit jaar bij de verhuis was miserie gehad maar dat lag bij belgacom (technieker had zich er te rap van afgemaakt).
Ik heb al regelmatig contact gehad met de helpdesk zowel via mail als telefoon en moet zeggen dat ik er toch wel tevreden ben. Altijd een correct antwoord gekregen.

Ik zit vooral bij dommel nog voor de ongelimiteerde upload en aan 3,5 Mbits! ik haal gemakkelijk 420 kB/s upload
Ik heb overigens de gewone speedconnect, ik download amper nog iets: meestal rond de 30-45GB/maand.
Upload ligt meestal rond de 150-200 GB/maand.

Tis me iets dat overal eigenlijk opvalt: op het internet kom je vaak meer negatieve commentaren dan positieve, want als alles goed gaat ga je nu ook weer niet alles actief volgen (ik heb het dan over de gewone mensen). Ik hou er gewoon geen rekening meer mee, ik zie zelf wel of het bij mij goed zit of fout loopt.

Tis nu al meer dan een jaar dat hier mensen zitten te zagen dat dommel slecht is. Maar zagen we ook niet over telenet, belgacom enz...?

Mensen zijn over het algemeen zagen :p

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 29 okt 2010, 12:41
door Tomsworld
Ja de kleintjes steunen maar niet tegen elke prijs.

Als Dommel me identiek levert wat scarlet one levert met plezier schakel ik over, zelfs al moet ik jaarlijke betaling doen.

600 euro voor fixed line 's avonds / digi tv / onbeperkt volume & vdsl2

Maar no multi play = duurder altijd, dat is de realiteit.

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 29 okt 2010, 21:38
door duizend
Lord Utopia schreef:Voor zover ik weet is er geen vraag geweest van Dommel uit geweest om de thread te verwijderen/aan te passen. Het topic staat in het afgesloten deel van het forum en dat is verplaatst geweest door een moderator.


klopt, dommel heeft er niks me te zien, er was er ene die iets ondeugend gepost had :angel:

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 29 okt 2010, 23:47
door EotT
Woensdag avond aanvraag om naar speedconnect over te schakelen ingediend, vrijdag de *gratis* sagem router/modem al ontvangen! Dit vind ik toch wel mooi van dommel!

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 30 okt 2010, 04:36
door jaycee
helaas de overstap naar speedconnect een week geleden aangevraagd....
mails gestuurd dat ik de modem niet moest hebben (heb een fb 7390) maar toch een factuur gekregen voor 99+138 eur
na enkele mails en enkele dagen een proforma van 99 eur welke nog steeds niet verwerkt is
op mijn vraag of ze dit konden schrappen (met vermelding van de aankomende actie) kreeg ik als antwoord dat alles in gang gezet was en niet meer te stoppen was
al 2.5 jaar redelijk tevreden klant bij dommel maar het gaat maar goed tot het fout loopt en dan gaat het meestal ook goed fout

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 02 nov 2010, 12:39
door ketter
jaycee schreef:[Edit Mod: onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels]

Jaycee DIRECT aangetekende brief naar dommel sturen. Je hebt een wettelijke opzegtermijn van 7 werkdagen die geldig is bij een online aankoop. :bdaysmile:

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 02 nov 2010, 20:56
door jaycee
helaas zijn die 7 dagen al verstreken
mijn factuur die zogezegd alsnog via domiciliëring ging geind worden staat nog steeds op onbetaald

heeft iemand die de gratis overstap aangevraagd heeft zijn aansluiting al gekregen? of een datum?

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 06 nov 2010, 17:40
door tom35
Heb de overstap gedaan, maar ook nog geen datum gekregen.
De 99 euro is nog niet van mijn bankrekening gehaald maar heb al een aantal keren een ticket aangemaakt ivm de waarborg van mijn modem.
Ik moet hen 99 euro, mar heb van hen nopg 149 euro te goed. Ondertussen blijven de abbo ksotn elke maand van mijn rekening gaan.
Heb er al spijt van dat ik bij dommel ben gebleven, mss had ik toch beter voor het geld gekozen en naar scarlet gegaan.

Tom

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 07 nov 2010, 00:30
door jaycee
de 99 euro is al enige dagen geleden van mijn rekening gehaald maar vandaag een aanmaning gekregen van dommel wegens onbetaalde factuur die over de vervaldag is
nou moe

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 09 nov 2010, 09:58
door 2hactec
26/10 migratie naar speedconnect aangevraagd en betaling (99euro) gedaan
27/10 betaling ontvangen door dommel
28/10 modem thuis ontvangen
08/11 activatiedatum per mail gekregen (activatie voorzien op 23/11)

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 09 nov 2010, 19:07
door jaycee
migratie gepland voor 19/11

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 15 nov 2010, 17:43
door tom35
Daarstraks nog is gebeld.
Klantendienst vindt het normaal dat ik nog geen datum heb aangezien ik met domiciliering werk.
Dat duurt altijd wat langer.
Maar de factuur is nu sinds verleden week van mijn rekening gehaald, maw bij dommel word dat binnen enkele dagen verwerkt en dan zullen ze wss wel snel een datum kunnen geven.
Als ik hun er dan op wijs dat ik van hun nog 150 euro van mijn modem te goed heb, dan bloedt hun neus.
Als ze niet snel over de brug komen zwier ik ze buiten op het einde van dat eerste jaar.
Ja man, ik heb al veel spijt dat ik toch niet naar scarlet ben overgestapt, een netjes betalende en trouwe klant wordt daar echt gewoon in de kou gezet door die gasten.
Begrijpen wie begijpen kan.

Tom

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 15 nov 2010, 18:01
door User_Rudy
Migratie aangevraagd op 24 October, vandaag 15 November op VDSL2 (speedconnect plus).
Weliswaar op 21 mbps en niet op 30 mbps.
Minpuntje : sinds vrijdag ochtend afgesloten van cityconnect ADSL2, pas weer aangesloten deze middag.
Bijna 3 dagen geen internet, had beter afgestemd kunnen worden.

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 15 nov 2010, 18:29
door tom35
Ter info,

mijn aanvraag is ook al buiten sinds 25 oktober.
Ik vraag me wel af vanaf wanneer dat jaar begint te tellen, de moment van aanvraag of van omschakeling.

Tom

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 21 nov 2010, 11:22
door Cityliner
Heb nu cityline en ik overweeg de overstap te doen naar jaarlijkse betaling. Zeker nu ik lees dat dit met gratis boostpack is. Ik vermoed dat de website ook ondertussen in de laatste twee maanden is gewijzigd, want ik geloof dat er deze optie in het begin er niet bijstond, maar soit.

 Ik heb de laatste tijd “slecht” een paar eurocent gesprekken. Ga ik in de toekomst nog facturen krijgen voor deze kleine bedragen? Die kunnen toch beter verzameld worden tot er een minimum van bv 10euro bereikt is.
 Als ik nu bestel in Januari voor het volledig jaar 2011. Kan ik dan in Jan 2012 terug kiezen voor maandelijkse betaling? Of hang je nu voor eeuwig vast aan jaarlijkse betaling?

Nog een ander punt betreffende Cityline. Indien er een gesprek word gevoerd, is een mogelijkheid om automatisch de bandbreedte van internet te beperken?

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 22 nov 2010, 11:02
door FUBAR
jaycee schreef:helaas zijn die 7 dagen al verstreken
mijn factuur die zogezegd alsnog via domiciliëring ging geind worden staat nog steeds op onbetaald

heeft iemand die de gratis overstap aangevraagd heeft zijn aansluiting al gekregen? of een datum?


  • 13/10 - Ticket gemaakt met de vraag "hoe ga ik van NetConnect naar SpeedConnect Plus?"
  • 14/10 - Antwoord op ticket: "migratie aanvragen via CRM panel, € 99 kosten betalen en eventueel € 139 voor de Sagem modem."
  • 02/11 - NetConnect -> SpeedConnect Plus migratie aangevraagd
  • 03/11 - SpeedConnect Plus migratiefactuur (proforma) twv € 99 ontvangen
  • 04/11 - Migratiefactuur betaald
  • 04/11, 11u00 - Ticket gemaakt met de vraag mijn klantgegevens aan te passen
  • 04/11, 13u00 - Ticket gesloten en klantgegevens correct aangepast zoals gevraagd
  • 04/11, 22u30 - Bericht van Dommel dat de Sagem modem verstuurd was, ook al had ik er niet om gevraagd. De modem staat nergens vermeld in de facturen dus ik neem aan dat ze gratis is.
  • 08/11 - Bevestiging van de installatiedatum van VDSL2, expected activation date: 24/11/2010 (14.00u - 18.00u)
  • 15/11, 16u51: Ticket gemaakt met de vraag om mijn maandelijkse factuur om te zetten in een jaarlijkse owv de korting.
  • 15/11, 17u15: Ticket gesloten, de proforma factuur voor december die ik al gekregen had moet ik nog betalen, daarna zal ik een jaarlijkse factuur krijgen.

Overmorgen kan ik zeggen of de migratie gelukt is.

Tot nu toe is mijn contact met Dommel steeds vlot en correct verlopen. Ik heb helemaal geen klachten over hun service desk. :banana:

Maar door alle slechte ervaringen die ik op dit forum al gelezen heb, zal ik Dommel enkel aanraden aan mensen van wie ik weet dat ze de service desk niet (dringend) zullen nodig hebben. Ik betaal ook nooit via domiciliëring, de € 1 per maand die je daarmee uitspaart is het risico op miserie mij lang niet waard.

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 22 nov 2010, 23:05
door koekjesvreter
Hoe zit dat eigenlijk met de technische installatie? Als ik een migratie doe naar VDSL2, moet er dan een andere aansluitdoos komen zoals bij BGC-klanten? (6-polig?) of gewoon aansluiten op het dubbele koperpaar dat uit de adsl splitter komt?

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 23 nov 2010, 12:14
door tom35
Hoi,

ik heb die NTP 2007 gaan halen in de belacomwinkel en zelf geinstallerd.
Heb die zonder ksoten meegekregen in de BC winkel.

Tom

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 23 nov 2010, 12:58
door Gent32m
koekjesvreter schreef:Hoe zit dat eigenlijk met de technische installatie? Als ik een migratie doe naar VDSL2, moet er dan een andere aansluitdoos komen zoals bij BGC-klanten? (6-polig?) of gewoon aansluiten op het dubbele koperpaar dat uit de adsl splitter komt?


Interessante vraag.
Weet iemand hier het antwoord op ?

Volgens mij hoef je die telefooncontactdoos niet te vervangen.
Enkel zo een VDSL splitter steken (als je ook telefonie afneemt).

Correct ?

Gent32m

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 23 nov 2010, 13:12
door H-jay
Heb het idee van wel, ben hier vandaag aan de beurt om overgezet te worden...
ADSL en VDSL kan geen verbinding maken, lang leve 3g ...

Send from sgs i9000

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 23 nov 2010, 13:35
door kaise1
Bij Dommel krijg je enkel een 5 > 6 polige adapter/splitter (?) mee in de doos met je modem (ik tentijde nix).
NTP2007 contactdoos zal je dus zelf moeten halen/installeren.
Hier draait vdsl2 al 1.5 jaar op een gewone 5 polige - wandcontactdoos - 5 polige adsl splitter.

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 23 nov 2010, 17:42
door Trojan
kaise1 schreef:Bij Dommel krijg je enkel een 5 > 6 polige adapter/splitter (?) mee in de doos met je modem (ik tentijde nix).

Dat is onzin, de 5-6 polige adapter is volledig waardeloos zonder full-rate splitter.

Re: VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Geplaatst: 23 nov 2010, 19:57
door tom35
Hoi,

Bij mij zat in de doos van de modem van dommel ook de 5/6 adoptor bij en een splitter maar omdat dat hier afgeraden werd ben ik de belgacomshop binnengestapt. Blijkbaar zit er bij BC een ntp 2007 mee in de doos.
Ze waren daar supervriendelijk, zelfs toen ik zei dat het vdsl bij dommel was en niet bij hun (heb wel een classic lijn bij BC). Ik kreeg zonder probleem die ntp 2007 mee. Ze moesten zelfs mijn gegevens nog niet hebben.



Tom