Pagina 2 van 2
Re: Regelmatig disconnects met Cityconnect
Geplaatst: 22 sep 2010, 13:41
door Andy2125
Is het bij iedereen ondertussen opgelost? Bij mij valt de verbinding nog steeds weg na 4,5 tot 5,5 minuten. Na een minuutje kan ik dan weer rond de 5 minuten verder. Begin het ondertussen wel moe te worden. Zelfs een youtube filmpje kijken gaat op deze manier niet eens deftig. En van dommel zelf nog steeds geen reactie gehad...
Re: Regelmatig disconnects met Cityconnect
Geplaatst: 22 sep 2010, 14:44
door Petervanakelyen
Bij mij werkt het zeer acceptabel op dit moment, mijn snelheid is nog steeds wat minder en af en toe ligt de verbinding er weer uit, maar minder dan daarvoor. Ik gebruik echter nog steeds de Thomson SpeedTouch 706 van tijden terug, de verschillende modem/routers die ik hier heb liggen die daarvoor wel perfect werkten, doen het om de een of andere reden nu niet meer...
Re: Regelmatig disconnects met Cityconnect
Geplaatst: 22 sep 2010, 17:44
door duizend
Alles werkt ok sinds ik het fixed ip adres/ subnet, dns blank laat en dhcp ingeschakeld heb
Re: Regelmatig disconnects met Cityconnect
Geplaatst: 22 sep 2010, 19:06
door dommelgebruiker
duizend schreef:Alles werkt ok sinds ik het fixed ip adres/ subnet, dns blank laat en dhcp ingeschakeld heb
dommel heeft bij mij een techniekler opgestuurd omwille die disconnectieproblemen....
die technieker vond geen problemen in mijn appartement en zei dat het aan dommel zelf lag....
2 dagen nadien een mail van dommel met een factuur van 127 euro voor die technieker....
ik mail naar dommel dat ik deze niet betaal en krijg deze reactie:
Geachte,
Op 13 september 2010 heeft u contact gehad met onze technische dienst waarbij u uitdrukkelijk om een technieker gevraagd heeft en dat u deze ook zou betalen.
Proforma factuur 360118 dient u dan ook te voldoen.
Alvast bedankt
ik had gezegt als ik een fout in mijn binneninstallatie had dat ik dit zou vergoeden,maar dit was niet het geval....
of is het normaal dat dommel altijd interventies aanrekend ook al zijn de fouten door dommel??
ik wil deze factuur niet betalen....ik heb ook niks getekend van die technieker....
Re: Regelmatig disconnects met Cityconnect
Geplaatst: 02 okt 2010, 19:41
door desteven
Sinds ik de Fritzbox heb vervangen door m'n vorige modem/router (van SMC) heb ik precies geen problemen meer gehad en m'n lijnwaarden lijken iets beter te zijn. Voor mij is het in Wilrijk (nabij Bist) dus opgelost heb ik de indruk.
Re: Regelmatig disconnects met Cityconnect
Geplaatst: 02 okt 2010, 22:16
door honda4life
Normaalgezien mag dat héél weinig verschil maken hoor welke modem je gebruikt.
Oké ik geef toe, heb ook wel een lichte verbetering hoor met m'n nieuwe modem, maar om nu te zeggen dat dit al jouw problemen zou oplossen lijkt me wel sterk.
Re: Regelmatig disconnects met Cityconnect
Geplaatst: 03 okt 2010, 09:50
door VOiD
Ik merkte gisteren dat de DHCP lease die ik van Dommel krijg op een Cityconnect lijn slecht 5min is ! Iemand een idee waarom ze dit doen ?
Re: Regelmatig disconnects met Cityconnect
Geplaatst: 05 okt 2010, 13:57
door Petervanakelyen
honda4life schreef:Normaalgezien mag dat héél weinig verschil maken hoor welke modem je gebruikt.
Oké ik geef toe, heb ook wel een lichte verbetering hoor met m'n nieuwe modem, maar om nu te zeggen dat dit al jouw problemen zou oplossen lijkt me wel sterk.
Ik heb echter dezelfde ervaring. Met de SpeedTouch werkt alles nu perfect, maar met 2 (!) Linksys modem/routers (die perfect werken) werkt het niet?
VOiD schreef:Ik merkte gisteren dat de DHCP lease die ik van Dommel krijg op een Cityconnect lijn slecht 5min is ! Iemand een idee waarom ze dit doen ?
Dat moet ik eens controleren. Die 5 minuten moet haast wel een foutje zijn.