Reactie Telenet op snelheidsverhogingen Belgacom
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 36 keer
Maar mogen we concluderen dat Telenet iedereen met hetzelfde abonnement hetzelfde laat betalen en dat iedereen ook hetzelfde produkt bekomt (met al dan niet storingen, vertragingen)?
En dat BGC iedereen met hetzelfde abonnement hetzelfde laat betalen ongeacht het afgeleverde produkt (zelfde abo over ADSL, ADSL2, VDSL)?
Aan Telenet en BGC, stop die concurrentieoorlog en stop jullie energie in goede service en kwaliteit, VOOR IEDEREEN!
En dat BGC iedereen met hetzelfde abonnement hetzelfde laat betalen ongeacht het afgeleverde produkt (zelfde abo over ADSL, ADSL2, VDSL)?
Aan Telenet en BGC, stop die concurrentieoorlog en stop jullie energie in goede service en kwaliteit, VOOR IEDEREEN!
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
bombas schreef: Aan Telenet en BGC, stop die concurrentieoorlog en stop jullie energie in goede service en kwaliteit, VOOR IEDEREEN!
Apart gezien dat allebei met elkaar te maken hebben, vind ik dit een krasse uitspraak.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ben je mal? Dan gaan we nog meer betalen. We betalen nu al het dubbele van het buitenland voor even goede / slechte service...bombas schreef:Aan Telenet en BGC, stop die concurrentieoorlog en stop jullie energie in goede service en kwaliteit, VOOR IEDEREEN!
Ik moet wel zeggen: als je na de laatste aankondiging nu Scarlet One tov Telenet & Belgacom gaat uitzetten zie ik niet in waarom een mens nog bij BGC of TN zou blijven.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
@Regulus
"Uit eigen ervaring" is niet gelezen op een of ander forum, ik geef ook geen objectief antwoord, uit eigen ervaring is niet objectief.
Die ISp monitor is dus objectiever dan mijn schrijfsels, die meet gewoon op geregelde tijdstippen de lijn van BGC & Telenet gebruikers...
Maar zoals ik al zij, tabellen en grafiekjes kan je naar je hand zetten zoveel je wil.
(Dat er 3000 metingen zijn bij Telenetklanten tov 300 bij Belgacom gaan we ff door de vingers zien )
"Uit eigen ervaring" is niet gelezen op een of ander forum, ik geef ook geen objectief antwoord, uit eigen ervaring is niet objectief.
Die ISp monitor is dus objectiever dan mijn schrijfsels, die meet gewoon op geregelde tijdstippen de lijn van BGC & Telenet gebruikers...
Maar zoals ik al zij, tabellen en grafiekjes kan je naar je hand zetten zoveel je wil.
(Dat er 3000 metingen zijn bij Telenetklanten tov 300 bij Belgacom gaan we ff door de vingers zien )
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik ben zelf absoluut géén Telenet fan, ben al jaren tevreden Belgacom klant (nu Internet Generation op VDSL2).
Maar ik heb toch wel sympathie voor de reactie van Telenet in verband met de "gehaalde" snelheden.
Belgacom mag dan wel de snelste zijn, maar de voorwaarde is natuurlijk dat je op de VDSL2 technologie zit.
Wat we niet weten - althans ik heb er nog nooit cijfers van gezien - is hoeveel percent van de Belgacom klanten op VDSL2 zitten, en hoeveel er nog op de oudere technologieën zitten (ADSL, ADSL2+)
De pechvogels die nog op ADSL2+ zitten halen theoretisch maximum 10.5 mbit/s ... maar een groot percentage hiervan halen misschien maar 4 mbit/s gezien de slechtere lijnwaarden.
Een groot probleem is dat de meeste klanten het zelf niet weten dat ze aansluitbaar zijn op VDSL2, en ook niet weten dat ze hiervoor zelf het initiatief moeten nemen (en hiervoor eventueel nog een activatiekost moeten betalen).
Ik denk dat zelfs de hardste Belgacom fans toch moeten toegeven dat hierdoor de dowloadsnelheid van de "gemiddelde" Belgacommer beduidend lager ligt dan de geadverteerde waarden . En dit is precies wat de grafieken van ISP Monitor aangeven.
En natuurlijk we kunnen blijven discussiëren of die gemiddelden juist zijn, en dat je statistieken altijd naar je hand kan zetten. Maar "van de pot gerukt" zijn deze cijfers niet.
Philippe.
Maar ik heb toch wel sympathie voor de reactie van Telenet in verband met de "gehaalde" snelheden.
Belgacom mag dan wel de snelste zijn, maar de voorwaarde is natuurlijk dat je op de VDSL2 technologie zit.
Wat we niet weten - althans ik heb er nog nooit cijfers van gezien - is hoeveel percent van de Belgacom klanten op VDSL2 zitten, en hoeveel er nog op de oudere technologieën zitten (ADSL, ADSL2+)
De pechvogels die nog op ADSL2+ zitten halen theoretisch maximum 10.5 mbit/s ... maar een groot percentage hiervan halen misschien maar 4 mbit/s gezien de slechtere lijnwaarden.
Een groot probleem is dat de meeste klanten het zelf niet weten dat ze aansluitbaar zijn op VDSL2, en ook niet weten dat ze hiervoor zelf het initiatief moeten nemen (en hiervoor eventueel nog een activatiekost moeten betalen).
Ik denk dat zelfs de hardste Belgacom fans toch moeten toegeven dat hierdoor de dowloadsnelheid van de "gemiddelde" Belgacommer beduidend lager ligt dan de geadverteerde waarden . En dit is precies wat de grafieken van ISP Monitor aangeven.
En natuurlijk we kunnen blijven discussiëren of die gemiddelden juist zijn, en dat je statistieken altijd naar je hand kan zetten. Maar "van de pot gerukt" zijn deze cijfers niet.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Mischien dat er vele Belgacom klanten zijn die momenteel nog niet kunnen genieten van VDSL2 maar ik wil toch wel even opmerken dat Belgacom beschikbaar is in gans Belgie, incl. Brussel & Wallonie. Als je dit qua te dekken gebied vergelijkt met Telenet doet Belgacom het volgens mij nog niet zo slecht.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
klopt volledig kijk maar eens op ispmonitor naar de snelheden van dommel speedconnected daar ben je 100% zeker vdsl2philippe.deleye schreef:Ik ben zelf absoluut géén Telenet fan, ben al jaren tevreden Belgacom klant (nu Internet Generation op VDSL2).
Philippe.
en daar zijn de snelheden veel hoger dan dezelde abbos bij belgacom
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Feit blijft dat TN proactief alle modems upgrade zodat je steeds de geadverteerde snelheid kan halen... BGC laat je spijtig genoeg zitten met oudere technologie als je er niet zelf om vraagt. Het zou niet slecht zijn moest BGC ook wat meer initiatief tonen om ADSL en ADSL2+ technologie af te bouwen (het zou zeker hun statistieken ten goede komen).VOiD schreef:Mischien dat er vele Belgacom klanten zijn die momenteel nog niet kunnen genieten van VDSL2 maar ik wil toch wel even opmerken dat Belgacom beschikbaar is in gans Belgie, incl. Brussel & Wallonie. Als je dit qua te dekken gebied vergelijkt met Telenet doet Belgacom het volgens mij nog niet zo slecht.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
dat doen ze ook. ze tonen iniatiefr2504 schreef:Feit blijft dat TN proactief alle modems upgrade zodat je steeds de geadverteerde snelheid kan halen... BGC laat je spijtig genoeg zitten met oudere technologie als je er niet zelf om vraagt. Het zou niet slecht zijn moest BGC ook wat meer initiatief tonen om ADSL en ADSL2+ technologie af te bouwen (het zou zeker hun statistieken ten goede komen).VOiD schreef:Mischien dat er vele Belgacom klanten zijn die momenteel nog niet kunnen genieten van VDSL2 maar ik wil toch wel even opmerken dat Belgacom beschikbaar is in gans Belgie, incl. Brussel & Wallonie. Als je dit qua te dekken gebied vergelijkt met Telenet doet Belgacom het volgens mij nog niet zo slecht.
bijna 75% is al aansluitbaar op vdsl2. een 15% zit op adsl2+ en de rest op adsl.
Deze 2 laatste groepen zullen ook op vdsl2 worden gezet. Maar dat kan niet allemaal tegelijk.
-
- Deel van't meubilair
Aansluitbaar... en aangesloten op... zijn wel twee verschillende dingen !Zamba schreef:dat doen ze ook. ze tonen iniatief
bijna 75% is al aansluitbaar op vdsl2. een 15% zit op adsl2+ en de rest op adsl.
Deze 2 laatste groepen zullen ook op vdsl2 worden gezet. Maar dat kan niet allemaal tegelijk.
Trouwens je gaat mij niet wijsmaken dat nog slechts 25% op ADSL technologie zit want dat zou betekenen dat overal waar VDSL2 beschikbaar is, de klanten er ook gebruik van maken.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
En voor sommigen vertikken ze het dan nog om mensen op VDSL2 te zetten aks je het forum leest, ook lord utopia moest een deftig gevecht leveren om op die nieuwe techniek aangesloten te worden... en op veel plaatsen pas beschikbaar tegen 2012 of in het jaar blok ......
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Ik weet niet wat voor problemen anderen hebben dan, maar ik heb hier een jaar geleden 1 telefoontje gepleegd en een paar weken later zat ik op VDSL2. Het enige dat er aan vast hing was een nieuw jaarcontract, maar dat nam ik er maar al te graag bij, zeker met de huidige evolutie.
- iceke
- Elite Poster
Of ze hebben daar heel veel werk bij Belgacom (met in rondekes te draaien) of ze geven de laagste prioriteit aan de mensen die willen upgraden....gm123 schreef:Ik weet niet wat voor problemen anderen hebben dan, maar ik heb hier een jaar geleden 1 telefoontje gepleegd en een paar weken later zat ik op VDSL2. Het enige dat er aan vast hing was een nieuw jaarcontract, maar dat nam ik er maar al te graag bij, zeker met de huidige evolutie.
-
- Elite Poster
Wat voor een reactie is dat nu? Als je nog geen paar weken kan wachten.. Die techniekers hebben een planning, die gaan ze echt wel overhoop gooien omdat er iemand niet even geduld kan uitoefeneniceke schreef:Of ze hebben daar heel veel werk bij Belgacom (met in rondekes te draaien) of ze geven de laagste prioriteit aan de mensen die willen upgraden....gm123 schreef:Ik weet niet wat voor problemen anderen hebben dan, maar ik heb hier een jaar geleden 1 telefoontje gepleegd en een paar weken later zat ik op VDSL2. Het enige dat er aan vast hing was een nieuw jaarcontract, maar dat nam ik er maar al te graag bij, zeker met de huidige evolutie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Nogal wiedes, je hangt toch al vast en het geld stroomt toch al binnen, dus kan je wachten achteraan in de rij. De kassa rinkelt toch al.iceke schreef:Of ze hebben daar heel veel werk bij Belgacom (met in rondekes te draaien) of ze geven de laagste prioriteit aan de mensen die willen upgraden....gm123 schreef:Ik weet niet wat voor problemen anderen hebben dan, maar ik heb hier een jaar geleden 1 telefoontje gepleegd en een paar weken later zat ik op VDSL2. Het enige dat er aan vast hing was een nieuw jaarcontract, maar dat nam ik er maar al te graag bij, zeker met de huidige evolutie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Haha, daar moet ik eens goed mee lachen.iceke schreef:Toch duidelijk ? Ik wil geen paar weken wachten voor zo'n dingen
Bij telenet duurt het allemaal veel langer, zelfs storingen kunnen soms tot twee weken duren vooraleer een technieker langskomt.
- iceke
- Elite Poster
3 Dagen is het langste dat ik de laatste 2 jaar op een technieker heb moeten wachten bij TN.redman schreef:Haha, daar moet ik eens goed mee lachen.iceke schreef:Toch duidelijk ? Ik wil geen paar weken wachten voor zo'n dingen
Bij telenet duurt het allemaal veel langer, zelfs storingen kunnen soms tot twee weken duren vooraleer een technieker langskomt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Dat is wat jij persoonlijk hebt meegemaakt, ik kan het veel beter weten dan jij, het bedrijf waar ik voor werk heeft een 300 tal belgacom en telenet techniekers in dienst en wij weten dus heel goed hoe soms de wachttijd kan oplopen.iceke schreef:
3 Dagen is het langste dat ik de laatste 2 jaar op een technieker heb moeten wachten bij TN.
-
- Elite Poster
Pas op hoor, als vaste klant bij telenet zijn ze wel beter geïnformeerd als jou!redman schreef:Dat is wat jij persoonlijk hebt meegemaakt, ik kan het veel beter weten dan jij, het bedrijf waar ik voor werk heeft een 300 tal belgacom en telenet techniekers in dienst en wij weten dus heel goed hoe soms de wachttijd kan oplopen.iceke schreef:
3 Dagen is het langste dat ik de laatste 2 jaar op een technieker heb moeten wachten bij TN.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
correcte analyse. trouwens ook voor vdsl2 technologie zijn de te behalen snelheden niet gelijk, en 't ziet er naar uit dat na de boost van september de kloof groter zal worden (16,5 vs 30mps)philippe.deleye schreef:Belgacom mag dan wel de snelste zijn, maar de voorwaarde is natuurlijk dat je op de VDSL2 technologie zit.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
- iceke
- Elite Poster
Prachtig! Natuurlijk is dat persoonlijk, maar dan kan jij ons perfect vertellen met wel netwerk de meeste problemen zijn, voor welk netwerk er de meeste techniekers ingeschakeld worden, waar de pijnpunten liggen en in welk gebied jouw werkgever operationeel is.redman schreef:Dat is wat jij persoonlijk hebt meegemaakt, ik kan het veel beter weten dan jij, het bedrijf waar ik voor werk heeft een 300 tal belgacom en telenet techniekers in dienst en wij weten dus heel goed hoe soms de wachttijd kan oplopen.iceke schreef:
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
JFS?redman schreef:Dat is wat jij persoonlijk hebt meegemaakt, ik kan het veel beter weten dan jij, het bedrijf waar ik voor werk heeft een 300 tal belgacom en telenet techniekers in dienst en wij weten dus heel goed hoe soms de wachttijd kan oplopen.iceke schreef:
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Erelid
Toen mijn ADSL-lijn niet werkte op de dag van oplevering, heb ik gebeld naar de helpdesk. De volgende ochtend stond die al aan mijn deur.
- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Het hangt vooral van de periode af, als het wat drukker is kan je wel eens enkele dagen wachten.Lord Utopia schreef:Toen mijn ADSL-lijn niet werkte op de dag van oplevering, heb ik gebeld naar de helpdesk. De volgende ochtend stond die al aan mijn deur.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Plus Member
Bitter weinig reactie van Telenet als je het mij vraagt...... of zijn ze aan het broeden op iets?
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/ Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik denk niet dat Telenet op dit moment veel wil/kan reageren.
De Fibernet-abonnees zitten nog maanden (bijna nog een jaar voor Fibernet50) vast dus uit die hoek hoeven ze niet te veel te vrezen.
Een Turbonet is in principe gewoon te duur voor wat het is, maar dat kunnen ze moeilijk verhogen want dan komen ze in de problemen met hun Fibernet-abonnementen.
Een shake+ waar digitale TV en Turbonet in zit kost 70 euro.
Als je digitale TV neemt bij Telenet (8 euro) en je neemt een intense abonnement bij Belgacom aan 56 euro betaal je in totaal 64 euro.
Dus je betaalt 6 euro minder en je internet is gewoon op alle vlakken even goed maar meestal beter dan wat Turbonet te bieden heeft.
Ik gebruik bovenstaand voorbeeld omdat ik zelf bovenstaande configuratie heb en er dan ook geen "gezaag" begint over snelheden die zakken als je TV aanstaat.
Belgacom heeft duidelijk de aanval ingezet zowel op het gebied van specificaties als op prijs.
De Fibernet-abonnees zitten nog maanden (bijna nog een jaar voor Fibernet50) vast dus uit die hoek hoeven ze niet te veel te vrezen.
Een Turbonet is in principe gewoon te duur voor wat het is, maar dat kunnen ze moeilijk verhogen want dan komen ze in de problemen met hun Fibernet-abonnementen.
Een shake+ waar digitale TV en Turbonet in zit kost 70 euro.
Als je digitale TV neemt bij Telenet (8 euro) en je neemt een intense abonnement bij Belgacom aan 56 euro betaal je in totaal 64 euro.
Dus je betaalt 6 euro minder en je internet is gewoon op alle vlakken even goed maar meestal beter dan wat Turbonet te bieden heeft.
Ik gebruik bovenstaand voorbeeld omdat ik zelf bovenstaande configuratie heb en er dan ook geen "gezaag" begint over snelheden die zakken als je TV aanstaat.
Belgacom heeft duidelijk de aanval ingezet zowel op het gebied van specificaties als op prijs.
-
- Plus Member
Bij die 8 euro voor digitale TV , moet je bij Telenet nog de "kabelkost" bijrekenen hé ... ik dacht zo'n 13 euro /mnd? ( weet het niet meer juist, wij hebben de kabel 2 jaar geleden reeds opgezegd )
-> speedtest was done with wireless-connection<-
Proximus/ Tuttimus
PC: Macbook Air i7/8Gb/256GB SSD, 13" , Apple iPad Pro 256 GB-3G/ GSM : iPhone6S-128GB + Mobilus M
profiel : 100/40
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
In mijn vergelijking maakt het niet of je die kabelkost wel of niet meetelt !
In beide situaties, Shake+ van Telenet en digitale TV van Telenet + Intense van Belgacom moet je de kabelkost betalen.
Je kan nog allerlei scenario's gaan bedenken waarbij je de shakes van Telenet vergelijkt met de packs van Belgacom maar als Telenet al niet kan concurreren met een shake+ t.o.v. losse abonnementen dan hebben ze een probleem.
In beide situaties, Shake+ van Telenet en digitale TV van Telenet + Intense van Belgacom moet je de kabelkost betalen.
Je kan nog allerlei scenario's gaan bedenken waarbij je de shakes van Telenet vergelijkt met de packs van Belgacom maar als Telenet al niet kan concurreren met een shake+ t.o.v. losse abonnementen dan hebben ze een probleem.
-
- Erelid
Wat vooral zorgt dat Telenet niet snel kan reageren, zijn de vele D 2.0-modems die ze bij hun klanten hebben staan. Eer ze willen volgen met verhoogde uploadsnelheden, moeten ze al die modems vervangen. Belgacom kent dat probleem amper (enkel ADSL-klanten hebben nog zo'n ouwe ADSL modem).
-
- Deel van't meubilair
Als ik Mijn Telenet mag geloven gebruikt men nog steeds "EURODOCSIS 1.1".Lord Utopia schreef:Wat vooral zorgt dat Telenet niet snel kan reageren, zijn de vele D 2.0-modems
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Naar wat ik ervan terug vind zou Docsis 2.0 een max upstream aankunnen van 30 Mbit en Docsis 1.x een 10 Mbit up...
http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS
http://www.tech-faq.com/nl/docsis.html
http://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS
http://www.tech-faq.com/nl/docsis.html
Laatst gewijzigd door Patje 09 sep 2010, 19:01, in totaal 3 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
-
- Deel van't meubilair
Dus 1.x is nog steeds ruim voldoende... de beperking zitten hem eerder hoeveel bandbreedte heeft men (en hoeveel kanalen gaan daar in).
-
- Erelid
Dan zou FiberNet 50 ook nog op D 2.0 moeten werken, wat dus niet het geval is.
-
- Erelid
voor 99 euro.THDBASED schreef: hmm, ik wist niet dat Belgacom 101 D/5.1 U kon leveren?