geknoei bij scarlet.....

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Als je de horror verhalen hier leest, zou je toch wat schrik krijgen om bij Scarlet klant te worden.
Ok, ze hebben een goede prijs... :roll:

Gent32m
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Verdiend een pluim : Kobe van de helpdesk die me vakkundig heeft geholpen, en me zelfs heeft doorgeschakeld met de installatiedienst voor een snelle afspraak.
Verdiend daarentegen een schop tegen zijn ballen : E. (met een vet Limburgs accent) van de technische dienst, die ik eerder aan de lijn had, en die mij zei dat hij ook niets wist en het mogelijk kon zijn dat belgacom nog een put moest graven en daarvoor op een stedenbouwkundige toelating moest wachten. Toen ik hem zei dat ik in het verleden reeds een Belgacom lijn heb gehad zei hij me dat hij geen ander antwoord wist en smeet de telefoon toe.

EDIT : vandaag eindelijk aangesloten. Had nog even contact met Helpdesk en blijkt dat die Limburgse "held" een verkeerde naam heeft gebruikt. ZIt maar 1 erik bij Scarlet, en dat is een vriendelijke en behulpzame kerel. Wie die onbekwame Limburger is zal wel een raadsel blijven. Wel een fantatisch persoon : iemand anders zijn naam gebruiken om een lekker onbeleefd te zijn !!
Laatst gewijzigd door dietervanb 09 nov 2010, 19:58, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik heb een site gevonden, waar mensen hun beklag over Scarlet kunnen doen...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Gent32m schreef:Ik heb een site gevonden, waar mensen hun beklag over Scarlet kunnen doen...
Met "klachtensites" moet je altijd oppassen. Niet dat ik die mensen ongelijk geef, maar omdat er allemaal "echt ontevreden (soms verzuurde)" klanten terecht komen kan dit soms een verkeerd beeld geven.

Daarmee wil ik Scarlet niet verdedigen of zeggen dat hun service goed is, integendeel! Producten zijn daarentegen wel in orde...
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Iets meer dan een maand geleden heb ik scarlet een mail gestuurd met een samenvatting van wss 2 bladzijden wat er allemaal misgelopen is sinds mijn aanvraag.

Vorige week heb ik pas reactie ontvangen:

Beste,
Onze excuses voor het ongemak en vertragingen in de reactie.
Uw dossier stond namelijk gericht naar een verkeerde dienst en is moeten doorgestuurd worden achteraf.

Met vriendelijke groet,
Afdeling klantenservice


Das alles,
geen enkele reactie op mijn mail zelf :bang:
Al was dit eigenlijk wel te verwachten :roll:
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Bij mij is alles uiteindelijk toch goed gekomen, en heb zelfs de eerste maand gratis gekregen als tegemoedkoming voor alles wat er (door hun fout) misgelopen is :bdaysmile:
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

ik heb ook mijn eerste maand gratis, het mocht wel want door hun zat ik 2 weken zonder internet en heb ik 2 dagen verlof mogen nemen voor noppes.
Ze mochten wel toch een beetje reageren op mijn mail ipv van hun gewoon te excuseren dat de mail verloren is gegaan
techy
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2011, 22:29

sorry om dit oud topic op te graven ,
ik hoop dat dr.trimble nog op dit forum kijkt .

bij uw tel.probleem , waarvan de tech vergeten had de voip in te stellen , kan het zijn dat er bij telnr login en pass "null" stond ?

mvg
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

wat er stond, heb ik geen idee meer van.

In elk geval heb ik gisteren de modem ff terug naar fabrieksinstellingen gezet om iets te testen en gewoon de telefoon gegevens kunnen ingeven bij snelstart.
Mocht je toch problemen hebben zal dit wss wel helpen:

line0 leegmaken inclusief de vinkjes, apply klikken zelfde voor line1 en line2

Hierna quickstart > enable > optie 1 > gegevens ingeven > saven > ok klikken

5 minuten wachten is m dan nog ni up and idle

> maintenance > reboot en nog is checken

Telefoonnummer in het formaat 0XXXXXXXX niet 32XXXXXXXX
Login voor de telefoon is zonder @SCARLET


succes
techy
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 mei 2011, 22:29

ik persoonlijk zal niet vlug problemen ondervinden , ben zelf tech bij scarlet.
Reden dat ik dit vroeg is omdat er een eind geleden een bug gevonden is dat automatisch de voip buitendienst vloog door die auto-updates bij installatie.
Veel techs (ik ook) installeerden nl. zo : eerst gegevens in modem , dan pas laten syncen zodat we zo weinig mogelijk tijd verloren. jammergenoeg bleek later dat bij voip alles versprong naar Null. Sinds dit probleem gekent is word dit niet meer zo geinstalleerd en laten we eerst de modem syncen en eventueel updates binnenhalen , of zelf eerst firmware manueel installen en dan pas de gegevens ingeven.

reden dat ik dit vroeg is gewoon om een mogelijk valselijke beschuldiging tegen te gaan. Dit is namelijk heel slechte reclame naar scarlet toe , en de vriendelijkheid naar techniekers toe. Als dit bv gelezen word door een baas kan die dit mis interpreteren naar incompetentie toe, terwijl dit gewoon een bug kan zijn van het toestel/updates.
Daarom dat ik het ook verkeerd vind dat er gezegt word dat "de technieker niets ingesteld heeft."
Als u al instellingen moest opkuisen en opnieuw instellen zal dit wel het probleem geweest zijn

Ik wil u ook niet persoonlijk aanvallen hiermee , gewoon even een duidelijke (en mogelijke) verklaring geven.

mvg
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”