Dit jaar al VDSL?

Nieuws omtrent telecommunicatie
Jacques
Starter
Starter

Lukse schreef:15Mbit down en 5Mbit up.
Ik dacht dat VDSL tot 52Mbit kon gaan?
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Ja maar gelijk eerder ergens vermeldt op dit forum ==> Vdsl gaat buiten internet services ook ngo dienen voor digitale tv etc..
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

En ADSL kan tot 8 Mbit gaan, echter de meeste providers leveren ook maar 1 of 3,3 Mbit.

Voor al die denken dat ze met VDSL veel meer gaan krijgen voor dezelfde prijs zal het dus een stevige ontgoocheling worden.
aikon
Plus Member
Plus Member

r2504 schreef:En ADSL kan tot 8 Mbit gaan, echter de meeste providers leveren ook maar 1 of 3,3 Mbit.

Voor al die denken dat ze met VDSL veel meer gaan krijgen voor dezelfde prijs zal het dus een stevige ontgoocheling worden.
Technisch gezien kan ADSL tot 8Mbit. Echter weer afhankelijk van de afstand van de centrale. BGC zou echter een stabiele verbinding van 5-6Mbit aan de man kunnen brengen, maar ik zie hier echter niet veel voordeel in. Ik zie echter wel wat in die hogere upload van VDSL. Daar ik zelf veel met grote videobestanden en andere hoge-kwaliteits beeldmateriaal werk is die voor mij van groot belang. Ik ben dan ook bereid meer te betalen voor een degelijke upload. Een 50-50 verhouding zou ik zelfs ideaal vinden.

Heel wat collega's van mij (in de grafische sector) hebben ook dit probleem, en ze hebben lang niet allemaal voldoende kapitaal om een dure lijn te laten leggen (dit rendeert niet). Er zouden dus echter formules mogen bijkomen om deze sector wat tevreden te stellen :wink:
su root
Fubi

Daar heb je wat aan als ze met hun trafieklimiet aankomen van 10gb :roll:
guess_who
Member
Member

5 Mbit upload met vdsl :???:
qless
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 155 keer

guess_who schreef:5 Mbit upload met vdsl :???:
Ja dat kan makkelijk...
Testfase Gent/Bergen schijnt 10 Mbps down, 4 Mbps up te zijn.
In Theorie kan VDSL 52 Mbps down en 13 Mbps up leveren, of in synchrone mode 26 Mbps!*

* Bij afstanden tot 300 meter....
Gast

qless schreef:
guess_who schreef:5 Mbit upload met vdsl :???:
Ja dat kan makkelijk...
Testfase Gent/Bergen schijnt 10 Mbps down, 4 Mbps up te zijn.
In Theorie kan VDSL 52 Mbps down en 13 Mbps up leveren, of in synchrone mode 26 Mbps!*

* Bij afstanden tot 300 meter....
Daar zeg je het :)

Volgens mij gaan ze met een formule komen van 8mbit down en 1mbit up.
Iedereen staart zich hier blind op theoretische cijfers...
Ik zou maar niet te enthousiast worden want het kan stevig tegenvallen.
Het Telenet Express project is gewoon zever.
Het eurodocsis 2.0 protocol had er al moete zijn derde kwartaal 2003 zoals aangekondigd in de nieuwsbrief. Er is dus echter nog niks gebeurt.
TheSlasher

sommige mensen hebben het al aangehaald. wat heb je nu aan een sneel down snelheid als je mee traffic limit vn 10GB hebt of als je blijft steke op een kleine upload. want als je upload maxed out is, zal je down ook niet meer vooruitgaan.

ze zegen dat wij belgen op internetvlak europees koploper zijn. give me a break. zag overlaatst advertentie van nederlandse provider adsl 8mbit down/1mbit up en unlimited traffic voor 55euro. het zijn hier allemaal afzetters
Gast

Anonymous schreef:
qless schreef:Vriend van me zit in Groningen op kot en dat kot is rechstreeks aangesloten op een gigabit lijn (hij zelf heeft een 100mbit full duplex aansluiting).
Hij betaald hiervoor 5euro extra per maand bij zijn kamerkosten.
Hij heeft totaal geen limiet en zit lekker op dc rond de 90gb per week te upstreamen met de rest van campus.
argh, de mensen met een [rug.nl] tag voor hun naam sturen inderdaad onmenselijk snel door (rijksuniversiteit GRONINGEN) :-)
qless
Elite Poster
Elite Poster

Weet iemand nog wat voortgang? Ik heb gemerkt dat tussen gent en lokeren de laatste weken flink wat kabels de grond in zijn gegaan, maar of die van Belgacom zijn zou ik niet weten...
qless
Elite Poster
Elite Poster

Weer wat nieuws...helaas nog niet echt veel.

Er staat (goed verborgen) op de Belgacom site een eerste (technische) specificatie van de VDSL structuur...

pdf -> http://www.belgacom.be/web/proto/about/ ... (ed10).pdf
gast

qless schreef:Vriend van me zit in Groningen op kot en dat kot is rechstreeks aangesloten op een gigabit lijn (hij zelf heeft een 100mbit full duplex aansluiting).
Hij betaald hiervoor 5euro extra per maand bij zijn kamerkosten.
Hij heeft totaal geen limiet en zit lekker op dc rond de 90gb per week te upstreamen met de rest van campus

Kabelfoon demonstreert maandag 100Mbit kabelinternet
Door Harold van der Wal - donderdag 25 maart 2004 - 22:08 - Bron: Kabelfoon - Submitter: KlaasHof - Views: 23.793
Kabelprovider Kabelfoon gaat aanstaande maandag een internetverbinding demonstreren die zowel upstream als downstream een snelheid van 100Mbit/s haalt. Het bedrijf schrijft in een persbericht dat een elektronicazaak in het centrum van Naaldwijk de eerste aansluiting krijgt die binnenkomt via de bestaande coaxkabels. Als techniek wordt FastCoax gebruikt, een vorm van Ethernet via de kabel. Kabelbedrijf Essent maakte vorig jaar bekend ook met een soortgelijke techniek te experimenteren. Kabelfoon werkt samen met Infraconcepts en Narad. Een jaar eerder kwam de provider in het nieuws met een 16Mbit-verbinding.

Bij FastCoax wordt het Ethernetsignaal door een passief filter in het centrale aansluitpunt gescheiden van de signalen voor televisie en radio. De aansluitdoos krijgt naast de normale kabelaansluitingen een RJ45-aansluiting, waardoor een speciaal modem niet meer nodig is. De installatie zou zeer simpel en snel zijn, terwijl de kosten laag blijven. Maandag wordt het nieuwe datanetwerk, waarvan tot nu toe nog slechts één wijk voorzien is, door een lokale wethouder geopend. Dan worden tv-uitzendingen via IP en in HDTV-kwaliteit gedemonstreerd, evenals het downloaden van een file van 650MB binnen een kleine minuut. Kabelfoon gaat het netwerk ook gebruiken om WiFi-hotspots op aan te sluiten.
Sentinel

NuKeM schreef:
kryptonate schreef:waar kan je je aanmelden voor tester van VDSL?
Goeie vraag :-D
Voorlopig zijn het enkel Belgacom werknemers die tester mogen zijn als ik mij niet vergis :(
Er zijn héél wat gewone klanten die tester zijn .

Om even terug te komen op de kostprijs van vdsl : BGC is bezig met aanleg van glasvezel. Kost héél veel . Het is de bedoeling om zoveel mogelijk glasvezel te leggen. => Doel : VDSL aan een aanvaardbare prijs kunnen aanbieden aan alle klanten. Ze moeten de kosten van glasvezel terug kunnen recupereren.
Gast

Trout schreef:Wat zijn dan de toekomstige up/download speeds voor adsl2 / vdsl / Eurodocsis 2.0 standaard of het Telenet Expressnet
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 34 keer

als het van hen afhangt blijft het eeuwig 10GB/maand
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

'k Vind het een mooi begin 15mbit / 5mbit .. zal toch wel voldoende zijn vooral de upload vind ik een prachtige vooruitgang.. nu nog een deftig fup erachter het is een prachtig paket..
rtl
Elite Poster
Elite Poster

Ofloo schreef:'k Vind het een mooi begin 15mbit / 5mbit .. zal toch wel voldoende zijn vooral de upload vind ik een prachtige vooruitgang.. nu nog een deftig fup erachter het is een prachtig paket..
lol? op welk eiland heb jij gezeten
vdsl is beschikbaar aan 9mbit down en 400kbit up, en dat met een 30GB limiet

ronduit _belachelijk_ en typisch belgacom
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

_rEuTeL_ schreef:
Ofloo schreef:'k Vind het een mooi begin 15mbit / 5mbit .. zal toch wel voldoende zijn vooral de upload vind ik een prachtige vooruitgang.. nu nog een deftig fup erachter het is een prachtig paket..
lol? op welk eiland heb jij gezeten
vdsl is beschikbaar aan 9mbit down en 400kbit up, en dat met een 30GB limiet

ronduit _belachelijk_ en typisch belgacom
dan moet ik dat verkeerd gelezen hebben dat ze 15/5mbit gingen introduceren..
Gast

Ik dacht dat Belgacom begin december uit zou komen met een campagne ADSL2+ / VDSL - als ze dat niet snel doen gaan ze veel klanten verliezen aan Tele2 en Mobistar ! Qua prijs zit Belgacom echt niet goed meer.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster

Anonymous schreef:Ik dacht dat Belgacom begin december uit zou komen met een campagne ADSL2+ / VDSL - als ze dat niet snel doen gaan ze veel klanten verliezen aan Tele2 en Mobistar ! Qua prijs zit Belgacom echt niet goed meer.
weer ene die zit te wachten, wachten gaat het niet maken, zorg ervoor dat je iets anders hebt en dat je overstapt vanaf je iets beter ziet..
Gast

om te reageren,

-we zijn nog maar 2 dagen ver in december.
-adsl2 is voor begin 2006.
-en belgacom kan zomaar geen prijzen wijzigen zonder goedkeuring van het bipt.
- en andere isp mogen goedkoper, de service nadien laat meestal te wensen over, dus blijf je beter waar je bent
rtl
Elite Poster
Elite Poster

Anonymous schreef: -en belgacom kan zomaar geen prijzen wijzigen zonder goedkeuring van het bipt.
- en andere isp mogen goedkoper, de service nadien laat meestal te wensen over, dus blijf je beter waar je bent
jezus.

gewoon al om mijn skynet abonnement af te zeggen heb ik extreem veel moeite moeten doen
"het is gebeurd" aan de telefoon te horen krijgen (nadat ze me meerdere malen vroegen WAAROM ik wou opzeggen) om het de volgende twee (!) maanden gewoon nog doodleuk op je factuur te zien staan...
"u krijgt een credietnota" wat tot vandaag nog altijd niet gebeurd is

van een ronduit BRAKKE service gesproken, en dat is dan nog zogezegd het "sterke" punt van bgc, over de limieten en de prijs ben ik al helemaal niet te spreken

steek uw belgacom propaganda dus maar waar de zon niet schijnt, beste vriend
ik dank u
Gast

_rEuTeL_ schreef:
Anonymous schreef: -en belgacom kan zomaar geen prijzen wijzigen zonder goedkeuring van het bipt.
jezus.

gewoon al om mijn skynet abonnement af te zeggen heb ik extreem veel moeite moeten doen
"het is gebeurd" aan de telefoon te horen krijgen (nadat ze me meerdere malen vroegen WAAROM ik wou opzeggen) om het de volgende twee (!) maanden gewoon nog doodleuk op je factuur te zien staan...
"u krijgt een credietnota" wat tot vandaag nog altijd niet gebeurd is

van een ronduit BRAKKE service gesproken, en dat is dan nog zogezegd het "sterke" punt van bgc, over de limieten en de prijs ben ik al helemaal niet te spreken

steek uw belgacom propaganda dus maar waar de zon niet schijnt, beste vriend
ik dank u
hoe heb je die aanvraag. toch schriftelijk? per fax is al voldoende.
wat per mail of telefoon worden opzeggingen geweigerd. is ook normaal vind ik.
en oja ik ben tevreden van belgacom. anderen niet. geen probleem maar ieder zijn keus. we leven in een vrij land dus een beetje respect en beleefheid kan geen kwaad
rtl
Elite Poster
Elite Poster

Anonymous schreef: hoe heb je die aanvraag. toch schriftelijk? per fax is al voldoende.
wat per mail of telefoon worden opzeggingen geweigerd. is ook normaal vind ik.
bij mij was het anders "geen enkel probleem" omdit via telefoon te doen
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”