BBOX2 automatisch doen reconnecten op gegeven tijdstip
-
- Premium Member
- Berichten: 598
- Lid geworden op: 08 apr 2003, 12:06
- Twitter: xtrshop
- Locatie: Antwerpen - Wilrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
- Bedankt: 47 keer
- Contacteer:
OK bedankt, zo werkt het wel.ulixes schreef:Wie de nieuwe firmware heeft kan het commando javascript:mimic_button('goto: xxx..') voortaan gebruiken met volgende nummers:
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=63507
javascript:mimic_button('goto: 1410..') --> brengt je naar de scheduler
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Goztow schreef:Je kan ook een schedule maken waarin de ppoe sessie actief is (bijvoorbeeld van 5u01 tot 4u59. Dat gebeurt op dezelfde manier maar dan met rule will be active at the scheduled time. Als de inactivatie niet lukt, probeer dan eens de activatie?
De normale rule werkte niet bij mij, en ik heb nu dit voorstel gebruikt maar wel met 3 minuten pauze om zeker te zijn. En ja het werk !!
Goed werk van de mannen die zulke dingen allemaal uitvissen en ook meedelen aan hun medemens...

Edit: dit zijn mijn connectietijden.
02/04/2010 03:59:02 23h 56m 55s
03/04/2010 03:59:01 23h 56m 56s
04/04/2010 03:59:03 23h 56m 55s
05/04/2010 03:59:02 23h 56m 55s
06/04/2010 03:59:02 23h 56m 56s
Mijn connectietijden op Belgacom website:
17/04/2010 01:05:05 23h 54m 52s 77.361 Kb 140.553 Kb ADSL
18/04/2010 01:05:01 23h 54m 56s 45.437 Kb 70.329 Kb ADSL
Maar ik heb in de B-Box2 een schedule voor disconnect tussen 03:00 en 03:05. Is dat een probleem mit GMT / Daylight saving time?
17/04/2010 01:05:05 23h 54m 52s 77.361 Kb 140.553 Kb ADSL
18/04/2010 01:05:01 23h 54m 56s 45.437 Kb 70.329 Kb ADSL
Maar ik heb in de B-Box2 een schedule voor disconnect tussen 03:00 en 03:05. Is dat een probleem mit GMT / Daylight saving time?
Internet: Belgacom Skynet Favorite VDSL, 50.000 kbps downstream, 3.500 kbps upstream
Modem: Belgacom B-Box2
VoIP: AVM Fritz!Box Fon (ATA achter B-Box2)
VoIP-Provider: http://www.Sipgate.de
Modem: Belgacom B-Box2
VoIP: AVM Fritz!Box Fon (ATA achter B-Box2)
VoIP-Provider: http://www.Sipgate.de
-
- Plus Member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 21 sep 2002, 22:46
- Locatie: Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 6 keer
Ja. Gewoon twee uur optellen bij het tijdstip waarop je de disconnect wilt en dat in de scheduler programmeren.
In uw geval dus een disconnect programmeren van 05:00 tot 05:05.
In uw geval dus een disconnect programmeren van 05:00 tot 05:05.
bedankt voor deze geweldige tip, doet het prima !
gedaan met vervelende time-outs
edit:
24/04/2010 03:02:03 25h 57m 55s 26.038 Kb 79.529 Kb ADSL (26u connectie door wijziging naar 5:00 want router staat 2u achter)
Sun, 25 Apr 2010 05:02:06 GMT PPPOE: session established
Sun, 25 Apr 2010 05:00:01 GMT PPPOE: Connection terminated
gedaan met vervelende time-outs

edit:
24/04/2010 03:02:03 25h 57m 55s 26.038 Kb 79.529 Kb ADSL (26u connectie door wijziging naar 5:00 want router staat 2u achter)
Sun, 25 Apr 2010 05:02:06 GMT PPPOE: session established
Sun, 25 Apr 2010 05:00:01 GMT PPPOE: Connection terminated

Heel dit topic gaat over het feit dat dit met een BBox 2 ook mogelijk is (enkel wat moeilijker te vinden wegens custom Belgacom firmware).BasMSI schreef:Daarom heb ik dus een Fritz!box, die kan je instellen op een bepaald uur te verbreken en weer te connecten

-
- Elite Poster
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
KK, Er zijn ook gebruikers die die fritzbox achter hun bbox hangen hebben, dus ik zie niet in waarom die posting hier onterecht zou zijn.KK schreef:Heel dit topic gaat over het feit dat dit met een BBox 2 ook mogelijk is (enkel wat moeilijker te vinden wegens custom Belgacom firmware).BasMSI schreef:Daarom heb ik dus een Fritz!box, die kan je instellen op een bepaald uur te verbreken en weer te connecten
Zelf ben ik in dat geval en ik stel me als leek dan ook de vraag of dat instellen op de fritzbox wel een oplossing is. Gaat die bbox2 dan niet ook gewoon door met zijn getimde reconnect (en heb je er dan dus 2 ipv 1)?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Aangezien de 36u disconnect van Belgacom zelf komt, kan dit enkel verholpen worden door zelf de modem te disconnecten voordat die 36 uur om zijn. Enkel dan begint er opnieuw een periode van 36 uur. Al wat achter de modem hangt kan daar niks aan veranderen, wat vrij logisch is aangezien de modem het enige is dat rechtstreeks verbonden is met je telefoonaansluiting (en dus ook met Belgacom).
Het omgekeerde is uiteraard ook waar: Belgacom kan enkel maar tot aan je modem en niet aan alle hardware die je erachter hangen hebt.
Het omgekeerde is uiteraard ook waar: Belgacom kan enkel maar tot aan je modem en niet aan alle hardware die je erachter hangen hebt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2386
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Het hangt ervan af hoe de FritzBox met je BBox verbonden is.
Als je Fritzbox ingesteld is om zelf een internetconnectie te maken, heb je 2 onafhankelijke connecties: 1 via BBox en 1 via Fritzbox.
Mijn Fritzbox is ingesteld dat hij een disconnect doet tussen 2 en 3 's nachts.
Ik heb onlang geprobeerd zo'n disconnect rule in te stellen op de BBox, maar dat is blijkbaar niet gelukt. Ik heb er ook niet verder achter gezocht, omdat het geen effect heeft op mijn Fritzbox: als er een download bezig is via mijn Fritzbox, blijft deze gewoon verder gaan op het moment dat Belgacom na 36u een disconnect doet op mijn BBox.
Als je Fritzbox ingesteld is om zelf een internetconnectie te maken, heb je 2 onafhankelijke connecties: 1 via BBox en 1 via Fritzbox.
Mijn Fritzbox is ingesteld dat hij een disconnect doet tussen 2 en 3 's nachts.
Ik heb onlang geprobeerd zo'n disconnect rule in te stellen op de BBox, maar dat is blijkbaar niet gelukt. Ik heb er ook niet verder achter gezocht, omdat het geen effect heeft op mijn Fritzbox: als er een download bezig is via mijn Fritzbox, blijft deze gewoon verder gaan op het moment dat Belgacom na 36u een disconnect doet op mijn BBox.
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Vroeger kon ik ook twee connecties maken, ene op de bbox zelf, en ene via tomato op een linksys wrt54 gl.
Maar met de firmware update op de BBOX2 lijkt die geen connectie meer te maken zodra de linksys inlogt.
Iemand het zelfde probleem ?
Kan je met die nieuwe firmware maar één pppoa sessie meer hebben ?
Edwin
Maar met de firmware update op de BBOX2 lijkt die geen connectie meer te maken zodra de linksys inlogt.
Iemand het zelfde probleem ?
Kan je met die nieuwe firmware maar één pppoa sessie meer hebben ?
Edwin
Het werkt perfect! (60R109-60A022)Marsmillo schreef:Iemand enig idee hoe het met de nieuwste firmware van 03/08/2010 (60R109-60A022) werkt?
Want momenteel krijg ik 404 pagina's te zien met beide scripts.
javascript:mimic_button('goto: 1410..')
-
- Plus Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 10 dec 2006, 15:45
- Locatie: Vottem
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bij mij lukt dit dus niet. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het lukt niet. Wat doe ik fout?
Name: PPPOE
Settings: All week between 02:55-03:00
Status: Active
Name: PPPOE
Settings: All week between 02:55-03:00
Status: Active

mss de laatste stap vergeten?snakeboots schreef:Bij mij lukt dit dus niet. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het lukt niet. Wat doe ik fout?
Name: PPPOE
Settings: All week between 02:55-03:00
Status: Active
"Dan naar "network interfaces", "WAN PPPoE", "settings", en naast "schedule" kies je voor de schedule die je net aangemaakt hebt. "apply" en het is gebeurd."
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Euhm, hoe komt het dat die status "Active" is ? Je moet kiezen voor "Rule will be active at the scheduled time." Anders is die rule ALTIJD actief behalve voor die 5 minuten (als ik mij niet vergis):snakeboots schreef:Bij mij lukt dit dus niet. Heb al verschillende dingen geprobeerd maar het lukt niet. Wat doe ik fout?
Name: PPPOE
Settings: All week between 02:55-03:00
Status: Active

- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ook dat inderdaad. Sorry, we waren allebei bezig om te reply-enogy schreef:[mss de laatste stap vergeten?
"Dan naar "network interfaces", "WAN PPPoE", "settings", en naast "schedule" kies je voor de schedule die je net aangemaakt hebt. "apply" en het is gebeurd."

-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Bwa, der is wel meer meerwaarde aan een prof abonnement met fixed IP dan een particulier.Astralon schreef:Om de "professionele" abonnementen met fixed IP een reden van bestaan te geven en daar zo de meerprijs te kunnen voor verantwoorden?

- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
En je voip niet zo betrouwbaar te maken dan hun eigen productAstralon schreef:Om de "professionele" abonnementen met fixed IP een reden van bestaan te geven en daar zo de meerprijs te kunnen voor verantwoorden?

24 uur, zou je je router eens eenmalig 's nachts inpluggen en alles is opgelost.
36 uur, steeds een disconnect overdag om de 2 dagen.
(het is niet de bedoeling geweest dat we zelf onze disconnects zouden forceren hé)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Sorry, maar ik volg je niet zo goedhonda4life schreef:En je voip niet zo betrouwbaar te maken dan hun eigen productAstralon schreef:Om de "professionele" abonnementen met fixed IP een reden van bestaan te geven en daar zo de meerprijs te kunnen voor verantwoorden?
24 uur, zou je je router eens eenmalig 's nachts inpluggen en alles is opgelost.
36 uur, steeds een disconnect overdag om de 2 dagen.
(het is niet de bedoeling geweest dat we zelf onze disconnects zouden forceren hé)

- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Dat het me stoort om een voip-provider aan te schaffen.
Heel leuk dat je juist die disconnect hebt in een gesprek, of dat je een tijdje niet bereikbaar bent, omdat je een ander IP krijgt.
24u disconnect daar zou ik veel beter met kunnen leven, dan kan je dat plannen dat het 's nachts gebeurt.
Bij 36u. gebeurt er steeds een overdag om de twee dagen.
Niet iedereen kan zo'n script instellen om z'n verbinding te verbreken om de 24 uur, en op de BBox2 zal het ook wel helemaal niet de bedoeling zijn geweest dat de gebruiker dit kon in de verborgen pagina's, of dat hij via telnet in z'n modem kon zitten
Heel leuk dat je juist die disconnect hebt in een gesprek, of dat je een tijdje niet bereikbaar bent, omdat je een ander IP krijgt.
24u disconnect daar zou ik veel beter met kunnen leven, dan kan je dat plannen dat het 's nachts gebeurt.
Bij 36u. gebeurt er steeds een overdag om de twee dagen.
Niet iedereen kan zo'n script instellen om z'n verbinding te verbreken om de 24 uur, en op de BBox2 zal het ook wel helemaal niet de bedoeling zijn geweest dat de gebruiker dit kon in de verborgen pagina's, of dat hij via telnet in z'n modem kon zitten

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ja maar, ik denk dat je in de war bent. Die 36 uur disconnect is er één van het internet, dus van je PPPOE verbinding en je krijgt een ander IP adres. Bij VOIP is het anders, daar zal na verloop van 3,5 dagen een DHCP renewal gebeuren maar de BBOX krijgt steeds weer hetzelfde IP adres terug van de DHCP server die gebruikt wordt bij VOIP (behalve als er iets technisch scheelt, bvb. een storing op een BAS of een interface die eruit ligt). Dat is de manier waarop DHCP werkt. De 36 uur disconnect van de PPPOE wordt ingeleid door de BAS en daar is het principe helemaal geen DHCP.honda4life schreef:Dat het me stoort om een voip-provider aan te schaffen.
Heel leuk dat je juist die disconnect hebt in een gesprek, of dat je een tijdje niet bereikbaar bent, omdat je een ander IP krijgt.
24u disconnect daar zou ik veel beter met kunnen leven, dan kan je dat plannen dat het 's nachts gebeurt.
Bij 36u. gebeurt er steeds een overdag om de twee dagen.
Niet iedereen kan zo'n script instellen om z'n verbinding te verbreken om de 24 uur, en op de BBox2 zal het ook wel helemaal niet de bedoeling zijn geweest dat de gebruiker dit kon in de verborgen pagina's, of dat hij via telnet in z'n modem kon zitten
Conclusie: in normale omstandigheden zal je nooit een verbreking hebben als je telefoneert via VOIP.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Nu heb je het toch over de provider z'n eigen voip zeker volgens mij.
Niet over een alternatieve voip provider denk ik.
Niet over een alternatieve voip provider denk ik.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ja, dat is juist. Ik heb het idd. over de BGC VOIP. Dus, met een andere VOIP provider heb je dan wél last veronderstel ik ? Hoe dan ook, er is een workaround gevonden op de BBOX-2, maar niet iedereen zal de skills hebben om dit te implementeren. Je hebt ook gelijk dat de workaround zeker niet door Belgacom is gegeven maar is gevonden door knappe koppen met veel Linux/UNIX ervaring.honda4life schreef:Nu heb je het toch over de provider z'n eigen voip zeker volgens mij.
Niet over een alternatieve voip provider denk ik.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik dacht dat belgacom nog steeds klassieke telefonie gebruikte, omdat ze het toch in handen hebben (en de betrouwbaarheid zal iets hoger zijn)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ze hebben de twee. Het BGC VOIP product noemt I-Talk, hier een linkhonda4life schreef:Ik dacht dat belgacom nog steeds klassieke telefonie gebruikte, omdat ze het toch in handen hebben (en de betrouwbaarheid zal iets hoger zijn)
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat is sinds begin vorig jaar niet meer gecommercialiseerd. Komt dat mogelijks nog terug binnenkort?quistnix schreef:Ze hebben de twee. Het BGC VOIP product noemt I-Talk, hier een linkhonda4life schreef:Ik dacht dat belgacom nog steeds klassieke telefonie gebruikte, omdat ze het toch in handen hebben (en de betrouwbaarheid zal iets hoger zijn)
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Tja, dat zal wel zeker, eens ze de kinderziekten eruit hebben gekregen..Lord Utopia schreef:Dat is sinds begin vorig jaar niet meer gecommercialiseerd. Komt dat mogelijks nog terug binnenkort?quistnix schreef:Ze hebben de twee. Het BGC VOIP product noemt I-Talk, hier een linkhonda4life schreef:Ik dacht dat belgacom nog steeds klassieke telefonie gebruikte, omdat ze het toch in handen hebben (en de betrouwbaarheid zal iets hoger zijn)
Maar er zijn natuurlijk betere & vooral goedkopere opties, kijk eens in het VOIP gedeelte van het forum zou ik zeggen.
Kvraag me af als je die i-talk hebt, moet je dan nog een raw-copper of een discovery/classic lijn betalen ?
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ja, dat is al een tijd terug.Lord Utopia schreef:Dat is sinds begin vorig jaar niet meer gecommercialiseerd. Komt dat mogelijks nog terug binnenkort?quistnix schreef:Ze hebben de twee. Het BGC VOIP product noemt I-Talk, hier een linkhonda4life schreef:Ik dacht dat belgacom nog steeds klassieke telefonie gebruikte, omdat ze het toch in handen hebben (en de betrouwbaarheid zal iets hoger zijn)
Jij bent er ook altijd als de kippen bij om te stellen dat het ergens anders dan bij BGC beter is, goedkoper is, etc.iceke schreef:Tja, dat zal wel zeker, eens ze de kinderziekten eruit hebben gekregen..
Maar er zijn natuurlijk betere & vooral goedkopere opties, kijk eens in het VOIP gedeelte van het forum zou ik zeggen.

Volg eens de link, het antwoord staat er !iceke schreef: Kvraag me af als je die i-talk hebt, moet je dan nog een raw-copper of een discovery/classic lijn betalen ?
Laatst gewijzigd door quistnix 10 aug 2010, 01:11, in totaal 1 gewijzigd.
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Ik heb al een hele tijd iTalk, nog van bij eerste commercialisatie. Nooit echt problemen mee gehad, werkt perfect. Enige voordeel is dat het abo geld een stuk goedkoper is dan klassiek (als niet in pack zit).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken

-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Er is inderdaad al veel over geschreven, en nu terug, maar meer over de nadelen en over de work-arounds.ricy schreef:Ik heb de 3 pagina's omtrent reconnecteren van de bbox3 doorgenomen en nergens heb ik terug gevonden wat de juiste reden is waarom BGC om de 36 uur dit doet !?
Weet er mss iemand waarom dit gedaan wordt?
Maar niemand heeft de bovenstaande vraag (naar het waarom) al beantwoord ?
Is er iemand (die dicht bij Belgacom staat) en weet waarom deze 36u disconnect nodig is ?
[*] Is dit een commerciële reden (dixit Astralon): om de "professionele" abonnementen met fixed IP een reden van bestaan te geven?
[*] Een technische reden ?
[*] Een adminstratieve reden ? (vb bijhouden van de volumes per sessie)
Vergelijk met het buitenland:
- Volgens mij gebeurt zo'n disconnect ook in Duitsland, gezien alle FritzBoxen de optie hebben om een 24u disconnect te forceren (teneinde de provider disconnect te vermijden). Die optie staat niet ergens in een verborgen webinterface, maar in de basis ADSL instellingen.
- In Nederland gebeurt er géén disconnect. Ik heb enkele ex-collega's in NL geholpen met het opzetten van hun VOIP, en ik zie dat ze al 2-3 jaar hetzelfde IP adres hebben. Bij een eventuele disconnect krijgen ze gewoon hun oude IP terug (hoewel ingesteld als dynamisch).
Ik zie ook dat ze in Nederland de volumes niet per logon (kunnen) bijhouden, want iedereen kan inloggen met een standard logon (in Nederland blijkbaar een publiek geheim: logon = kpn@direct-adsl, passw = kpn)
Dus zoals je ziet: ieder land heeft zo zijn eigen systemen .... maar de hamvraag blijft eigenlijk open: waarom die 36-u disconnect op de PPPoE ?
Niet echt ... als je om een of andere reden (stroomuitval, internet valt effe weg) ... een onderbreking hebt op een ander tijdstip, dan ben je terug uit de cyclus ...honda4life schreef: 24 uur, zou je je router eens eenmalig 's nachts inpluggen en alles is opgelost.
Een geforceerde 24-u disconnect lijkt me de beste work-around (en de beste oplossing zou natuurlijk zijn dat we deze 36-u disconnect niet meer hebben)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6667
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
quistnix schreef:Jij bent er ook altijd als de kippen bij om te stellen dat het ergens anders dan bij BGC beter is, goedkoper is, etc.iceke schreef:Tja, dat zal wel zeker, eens ze de kinderziekten eruit hebben gekregen..
Maar er zijn natuurlijk betere & vooral goedkopere opties, kijk eens in het VOIP gedeelte van het forum zou ik zeggen.![]()
Volg eens de link, het antwoord staat er !iceke schreef: Kvraag me af als je die i-talk hebt, moet je dan nog een raw-copper of een discovery/classic lijn betalen ?
Duh, ze hebben zelf die dienst teruggeroepen omdat er te veel problemen mee waren, dus ja er zijn een hoop stabielere(betere) en goedkopere(geen abbo) oplossingen.
Trouwens, 't is niet beter bij de concurrentie, 't is gewoon slechter bij Belgacom (Zolang alles werkt 10/10, maar 1 maal in de problemen,......)
Mag ik even een hele (waarschijnlijk) stomme vraag stellen?
Heeft die 36u reconnect ook een invloed op je BelgacomTV? Dus als je iets opneemt dat je opname dan onderbroken wordt? Want iedereen lijkt hier te babbelen over telefoon en internet, maar niet over TV.
Grtz,
Smooth
Heeft die 36u reconnect ook een invloed op je BelgacomTV? Dus als je iets opneemt dat je opname dan onderbroken wordt? Want iedereen lijkt hier te babbelen over telefoon en internet, maar niet over TV.

Grtz,
Smooth
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Neen, dat noemen ze dan ook productbescherming.Smooth schreef:Mag ik even een hele (waarschijnlijk) stomme vraag stellen?
Heeft die 36u reconnect ook een invloed op je BelgacomTV? Dus als je iets opneemt dat je opname dan onderbroken wordt? Want iedereen lijkt hier te babbelen over telefoon en internet, maar niet over TV.![]()
Grtz,
Smooth
Indien het mogelijk zou zij elders digitale tv over het internet te bekijken, heb je er wel last van.
Hetzelfde verhaaltje voor je downloadlimiet, daar zit digitale tv niet in inbegrepen

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Nederlandse providers werken met een logon op basis van het MACadres.philippe.deleye schreef:- In Nederland gebeurt er géén disconnect. Ik heb enkele ex-collega's in NL geholpen met het opzetten van hun VOIP, en ik zie dat ze al 2-3 jaar hetzelfde IP adres hebben. Bij een eventuele disconnect krijgen ze gewoon hun oude IP terug (hoewel ingesteld als dynamisch).
Ik zie ook dat ze in Nederland de volumes niet per logon (kunnen) bijhouden, want iedereen kan inloggen met een standard logon (in Nederland blijkbaar een publiek geheim: logon = kpn@direct-adsl, passw = kpn)
Een nieuwe klant krijgt een modem/router waarvan het macadres bekend is en geregistreerd.
Klant hoeft helemaal niets te doen, modem/router werkt meteen.
Wanneer je een andere modem/router gebruikt waarvan het macadres niet bekend is, kom je op een welkomstpagina waar de logingegevens worden gevraagd, vanaf dat moment is het macadres gekoppeld aan de login van deze klant.
Om terug te komen op het draadje, diende in het begin van adsl in Belgie de disconnect er niet toe om de gebruikte volumes op te kunnen halen? Met daarbij het welkome effect om klantje te pesten zodat je deze lijnen moeilijk zakelijk kan gebruiken.