Telenet datavolume onbeperkt of toch niet ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Als het inderdaad zo is dat slechts 6% van de gebruikers niet toekomt met zijn huidige limiet zoals Telenet recent beweerde dan zou het in theorie kunnen zijn dat "de limiet" van FUP lager ligt dan bijvoorbeeld de 100GB die je nu met een TurboNet XL hebt :? .
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

De eerste maanden zal er niet veel gebeuren denk ik want de ene ga naar de andere kijken welke maatstaf ze gebruiken
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Astralon schreef:Bij het Turbo XL abonnement van Telenet staat nog altijd te lezen...
Ongelimiteerd gebruik enkel voor privédoeleinden en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Telenet.
Voor een bedrijf(je) als het onze betekent dat concreet dat we vanagf juli dit abonnement niet meer zouden kunnen gebruiken.
Daarom even een email gestuurd naar de klantendienst met de vraag om e.e.a. te verduidelijken.

Ben benieuwd :wink: .
Best raar idd want op de KMO pagina's staan de fibernetabbonementen er ook tussen, ik ben benieuwd.
fastman
Member
Member

Astralon schreef:Als het inderdaad zo is dat slechts 6% van de gebruikers niet toekomt met zijn huidige limiet zoals Telenet recent beweerde dan zou het in theorie kunnen zijn dat "de limiet" van FUP lager ligt dan bijvoorbeeld de 100GB die je nu met een TurboNet XL hebt :? .
Er kan veel gezeverd worden over de FUP.
Is er een berekeningsmodel beschikbaar van Telenet? Een zinnetje als "opvallend meer dan het gemiddelde van de klanten" is niet kwantificeerbaar.
Belgacom laat 500GB toe, veronderstel gewoon ook 500.

En die 6% kan wel kloppen, maar waarschijnlijk heeft 75% van de Turbo XL klanten een maandelijkse limiet van 99GB, als je mij begrijpt ;)

En bij problemen organiseren we een "maand van de download?" om het collectief volume even op te krikken. Je zet hier op userbase een tooltje dat continu download en zo "het gemiddelde" omhoog duwt. Wedden dat men vlug zal vragen om dat niet te doen in ruil voor een lossere limiet? Be creative.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Belgacom laat hogere limiet toe

Als je geen cijfers ter beschikking hebt, kan je moeilijk iets gaan afdwingen ook al organiseer je zoiets
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Een tooltje dat continue download? En wat zou het dan moeten downloaden?
Pak nu dat we massaal tegen 3/4 van de snelheid die men krijgt van telenet een bestand downloaden...dan gaat die server ook op zn dak hé! Zeker als we dat met - pakweg - 500 gebruikers tegelijk dat bestandje downloaden via de tool waar jij over spreekt. Onmogelijk dus :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

krisken schreef:Een tooltje dat continue download? En wat zou het dan moeten downloaden?
Akamai heeft leuke servers staan hoor... en Google, Microsoft, IBM, ... ook :twisted:
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Klopt, maar dan nog...500 UB-leden die aan 10mbit downloaden = 5000mbit ofwel 5gbit...En bandbreedte kost een massa geld!!!
En dat is nog maar voor 500UB-leden gerekend hé...TIK etc zal ook nog wel mee doen dan.

Telefonie = EDPnet + OVH
pm
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 7 keer

krisken schreef:Klopt, maar dan nog...500 UB-leden die aan 10mbit downloaden = 5000mbit ofwel 5gbit...En bandbreedte kost een massa geld!!!
En dat is nog maar voor 500UB-leden gerekend hé...TIK etc zal ook nog wel mee doen dan.
Je hebt blijkbaar kennis van prijzen. Ik wou altijd al weten wat het nu effectief kost. Kun je geen cijfers geven? Misschien krijgen veel gebruikers dan wat meer respect voor de isp.

Alvast bedankt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

pm schreef:
krisken schreef:Klopt, maar dan nog...500 UB-leden die aan 10mbit downloaden = 5000mbit ofwel 5gbit...En bandbreedte kost een massa geld!!!
Je hebt blijkbaar kennis van prijzen. Ik wou altijd al weten wat het nu effectief kost. Kun je geen cijfers geven? Misschien krijgen veel gebruikers dan wat meer respect voor de isp.

Alvast bedankt.

Kennis van prijzen heb ik helaas niet, deze zijn dan ook ZEER verschillend. Om maar een voorbeeld te geven : ikzelf heb een paar servers in DCO (datacenter oostkamp, nabij Brugge) waar ik voor één mbit €35 voor moet betaald worden. In NL (steenbergen) betaal ik €25 per mbit. En op de plaatsen waar het netwerk van OVH (chtix) loopt kost 100mbit je €100! Een bnixpoortje voor wat peering kost je €300 voor 100mbit, maar je moet wel jaarlijks 3600 euro betalen als member fee...

Zoals gezegd : dataverkeer kost OOK geld!!!

Telefonie = EDPnet + OVH
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

krisken schreef:
pm schreef:

Alvast bedankt.

Kennis van prijzen heb ik helaas niet, deze zijn dan ook ZEER verschillend. Om maar een voorbeeld te geven : ikzelf heb een paar servers in DCO (datacenter oostkamp, nabij Brugge) waar ik voor één mbit €35 voor moet betaald worden. In NL (steenbergen) betaal ik €25 per mbit. En op de plaatsen waar het netwerk van OVH (chtix) loopt kost 100mbit je €100! Een bnixpoortje voor wat peering kost je €300 voor 100mbit, maar je moet wel jaarlijks 3600 euro betalen als member fee...

Zoals gezegd : dataverkeer kost OOK geld!!!

dataverkeer kost (voor een isp) bijlange zoveel niet als iedereen denkt ...
zoek maar eens bij newsserver abbo's
vanaf enkele euro's per maand heb je daar al een 4mbit unlimited account.
van dat geld moeten ook al hun servers enzovoort betaald worden
en die mannen maken daar nog winst op hé
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

De prijzen die je hierboven ziet zijn officiele prijzen, en kosten dus weldegelijk zoveel...
Feit dat newsservers zo goedkoop kunnen gaan klopt, maar das gewoon via goedkope transits. Bvb voor 1000 euro per maand heb ik een 1000mbit chtix lijntje...vraag 500 mensen 2 euro per maand voor pakweg 2mbit, dan ben jij alvast uit de kosten en maak je geen verlies. Maar natuurlijk downloaden die mensen niet allemaal tegelijk, en doe je aan overselling. Ipv 500 mensen laat je 1000 mensen op die 1000mbit downloaden, allemaal met een 2mbit abo die je aanbied aan 4 euro per maand. Dus dat maakt dan 4000 per maand winst - 1000 euro kosten = 3000 winst... nog meer uitleg?

Maar Telenet moet ook nog de kabelinfrastructuur, medewerkers, routerapparatuur, duizenden servers, ... betalen ...

Telefonie = EDPnet + OVH
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

krisken schreef: Maar Telenet moet ook nog de kabelinfrastructuur, medewerkers, routerapparatuur, duizenden servers, ... betalen ...
Ja, en daar gebruiken ze de overige 116 euro per maand van je abonnement voor :roll:
Komaan zeg.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

duizend schreef:
krisken schreef: Maar Telenet moet ook nog de kabelinfrastructuur, medewerkers, routerapparatuur, duizenden servers, ... betalen ...
Ja, en daar gebruiken ze de overige 116 euro per maand van je abonnement voor :roll:
Komaan zeg.
Hoe kom jij aan 116 euro per maand?????

PS : leningen moeten afbetaald worden (bvb het gebouw in Mechelen), de honderden techniekers, allerlei soorten belastingen, en natuurlijk zijn er nog aandeelhouders die graag een stuk uit hun dividend zien...

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

krisken schreef:PS : leningen moeten afbetaald worden (bvb het gebouw in Mechelen), de honderden techniekers, allerlei soorten belastingen, en natuurlijk zijn er nog aandeelhouders die graag een stuk uit hun dividend zien...
Ocharme, het klinkt wel of het zijn sukkelaars in Mechelen. Als ik zie dat Numericable in Belgie 100 Mbits unlimited kan aanbieden voor de helft van de prijs als bij Telenet (om nog maar de zwijgen van de prijs voor echte fiber in Nederland) dan lijkt er mij meer dan genoeg marge in Mechelen (je moet trouwens maar eens naar Duco zijn vette bonussen kijken... die man heeft op enkele jaren meer als een miljard oude Belgische frankskens mogen incasseren !!!)

En je gelooft toch niet dat ze in Mechelen belastingen betalen... dat zou pas een voorbeeld van onkunde zijn.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ik beweer nergens dat het sukkelaars zijn, maar ik denk dat velen hier niet stil staan bij de kosten die een ISP met zich mee heeft. Zich amper bewust zijn hoe het internet werkt.

Trouwens jouw vergelijking met numericable houd totaal geen steek...Ze werken om te beginnen niet in héél België (of Vlaanderen, om de vergelijking met telenet aan te gaan), maar enkel in een kleine streek rond het Brusselse. Logisch dus dat ze

1. niet het aantal nodes moeten onderhouden die telenet moet onderhouden (in procenten zullen zij nog geen 1% van het aantal nodes hebben van TN)
2. ze niet de bandbreedte moeten aankopen die telenet moet aankopen (eveneens in procenten : dat gaat ZEKER nog geen 1% zijn van wat TN moet aankopen) Ook zullen zij niet hetzelfde aantal medewerkers hebben, etc etc etc

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

krisken schreef:Logisch dus dat ze
Aan je opmerking is niets logisch aan... het mag dan wel een kleiner gebied zijn...

- ze gaan niet met verlies werken
- hun potentieel ligt dan ook veel lager dan TN
- hun inkomsten liggen dan ook proportioneel tov. het aantal klanten
- ze hebben minder voordeel uit schaalvergroting

Kortom, TN verdient hier nog meer aan dan Numericable !
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

r2504 schreef:
krisken schreef:Logisch dus dat ze
Aan je opmerking is niets logisch aan... het mag dan wel een kleiner gebied zijn...

- ze gaan niet met verlies werken
- hun potentieel ligt dan ook veel lager dan TN
- hun inkomsten liggen dan ook proportioneel tov. het aantal klanten
- ze hebben minder voordeel uit schaalvergroting

Kortom, TN verdient hier nog meer aan dan Numericable !
Werken met verlies is verboden in BE, dat weet je hopelijk toch? Dus logisch dat noch TN noch NUM met verlies werken...Ze hebben proportioneel natuurlijk meer klanten, maar dus ook een pak meer kosten.
Weet niet of numericable op de beurs zit, maar zoals ik reeds eerder zei : aandeelhouders moet je ook tevreden stellen hé! En laten we eerlijk zijn : zonder aandeelhouders geen telenet, zonder telenet had bgc het hier nog voor het zeggen als monopolist. En hadden we allemaal nog 10GB/maand...

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

krisken schreef:Ze hebben proportioneel natuurlijk meer klanten, maar dus ook een pak meer kosten.
En meer inkomsten... ik begrijp echt dus echt niet waar je naartoe wil. Feit is dat verschillende bedrijven zowel in Belgie als in het buitenland vergelijkbare en betere diensten leveren aan lagere prijzen.
krisken schreef:En laten we eerlijk zijn : zonder aandeelhouders geen telenet, zonder telenet had bgc het hier nog voor het zeggen als monopolist. En hadden we allemaal nog 10GB/maand...
Oh, en dat is het excuus om levenslang je klanten af te persen ? Laten we eerlijk zijn, ik besef heus wel dat bandbreedte centjes kost (in tegenstelling tot de roepers voor unlimited), maar weet ook dat ze in Mechelen nog goed genoeg hun boterham (met kaviaar erop) verdienen.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het enige voordeel dat NUM heeft, en het kan wel tellen, is dat er een veel grotere bevolkingsdichtheid is in hun gebieden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:Het enige voordeel dat NUM heeft, en het kan wel tellen, is dat er een veel grotere bevolkingsdichtheid is in hun gebieden.
Met als gevolg dat men de nodes sneller zal moeten splitsen als daar een aantal van die 100 Mbits klanten komt op te zitten.

Waarom denk je dat TN een beperking heeft van enkele Fibernet klanten per node !

Maar nogmaals, een bedrijf runnen kost centen, maar ze moeten heus geen droge boterham eten bij TN.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Als je wat topics over NUM zou volgen, zal je weten dat ze hun nodes veel meer belasten dan TN. Er is daar bijna niemand die die 100 Mbit haalt in de daluren, laat staan in de piekuren! Bovendien deden ze zeker in het verleden sterk aan traffic shaping. Ik weet niet hoe dat nu zit. kijk hier maar eens naar de speedtests van de 100 Mbit: http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?t=61926

Hoe denk je dat hun prijs zo laag blijft ;).
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dat zegt inderdaad al veel, en nu hebben de mensen van enkele topics hierboven ook hun antwoord.
Bedankt om dit te verduidelijken!

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:Hoe denk je dat hun prijs zo laag blijft ;).
In het verleden was de overbelasting van een node bij TN ook een vaak voorkomend feit, en de volumes waren tot voor kort droevig laag. Je kan dus evenzeer massa's threads vinden waar men klaagt over TN, nochtans is hun prijs altijd bij de, correctie... de hoogste geweest.

Ik vind het dus een beetje raar dat men nu alles plots vergeet en TN haast als een held aanziet waarmee men medelijden moet hebben. Ik blijf echter wel verdedigen dat 'unlimited' gewoon niet bestaat... alles kost centen, de vraag is alléén waar de gezonde balans (en die heeft heel lang heel slecht gelegen bij TN) voor een FUP ligt.
Beefcake
Starter
Starter

Bon,

sinds juli 2010 hanteert Telenet voor de hogere abonnementen een ongelimiteerd internet download mogelijk ahv fair-use policy.

Ik heb zelf een TurbonetXL lijn (24Mb lijn met vroeger 100GB download (200 GB wanneer in de nacht gedownload werd), nu ongelimiteerd downloaden.

in september heb ik gedurende enkele dagen vrij hard aan het downloaden geweest. +- 550 GB. veel data, maar niet overdreven indien het ongelimiteerd is.

Telenet stuurde mij een mail dat ik tot de grootverbruikers wordt gerekend en dat ik (laatste 10 dagen van september) indien ik mijn download gedrag niet zou aanpassen op smallband gezet zou worden. ik kreeg nog 10 GB en dan zou het gedaan zijn.
Er stond een opmerking in de mail: Hoe kan u deze melding vermijden??
U plant uw downloads op de niet rustige periodes (er is dan een weekschema beschikbaar waar je kan gaan kijken wat rustig is). Indien u dit doet, kan u naar hartelust blijven ongelimiteerd downloaden.

Dus wat doe ik in oktober??

ik plan mijn downloads van 12u 's nachts tot ongeveer 7u 's morgens, de rustige periode, zoals Telenet's richtlijnen voorschrijven.

RARA: na 500 GB (heb ondertussen ook een traffiekmeter geïnstalleerd) krijg ik net dezelfde melding.

ik bel naar Telenet, leg dat uit, dat ik volledig mijn gedrag heb aangepast naar de richtlijnen van Telenet en dat ik dus ongelimiteerd zou moeten kunnen downloaden tijdens de nacht omdat ik niemand daarmee stoor...

De eerste persoon vond het al niet normaal dat ik 500GB download (wa's da nu voor zever... ongelimiteerd is ongelimiteerd). De dame van de kwaliteitsdienst gaf me gelijk en vond ook dat als ik mijn gedrag naar de richtlijnen had aangepast ik die melding niet zou mogen krijgen. Ze ging het uitzoeken en me terugbellen. (heb de naam, maar ga die hier niet vrijgeven).

Heb dan zelf 2 dagen later zelf nog eens gebeld, met als resultaat dat ik niet meer naar de kwaliteitsdienst doorgestuurd werd, met als uitleg dat het nooit gedaan werd...

eigenlijk is dat een schande. Telenet beweert een ongelimiteerd internet gebruik aan te bieden, maar na 500GB word je op smallband gezet, ZELFS als je je gedrag aanpast naar hun richtlijnen.

Zijn er nog mensen die hier slechte ervaringen mee hebben?

zou graag een officiële klacht neerleggen wegens misleidende marketing en niet nagekomen afspraken.
Fair-use-policy is 1, maar je je er altijd achter verschuilen om toch te limiteren is crimineel.

Graag jullie mening!

Mvg,

Micha
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Bedankt: 1 keer

Beefcake schreef:Bon,

eigenlijk is dat een schande. Telenet beweert een ongelimiteerd internet gebruik aan te bieden, maar na 500GB word je op smallband gezet, ZELFS als je je gedrag aanpast naar hun richtlijnen.

zou graag een officiële klacht neerleggen wegens misleidende marketing en niet nagekomen afspraken.
Fair-use-policy is 1, maar je je er altijd achter verschuilen om toch te limiteren is crimineel.

Graag jullie mening!

Mvg,

Micha
Met 500GB ben je inderdaad grootverbruiker.Zie top 25 hier eerder op het forum.Trouwens dat is 2,5 x zoveel als voor 1 juli.Voor dezelfde prijs,nie zo slecht he'.3 maand terug was 2 procent volgens enquette grootverbruiker,zodoende mag je niet klagen met 500gb.En je kan nog hoger.
Zelfs al kom je op smalband gedurende de rode periode ,dan nog kan je verder downloaden wel met kleine snelheid zie info.elders
Daarna kan je weer terug snel downloaden in de groene uren.
En zo tot einde aanrekeningsperiode,of wanneer je meter uit het rood is verdwenen.
Jou klacht zal niet helpen,zelfs Juriedisch niet.Lees de algemene voorwarden maar eens 2 keer heel rustig,dan kom je er wel uit.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

dus enige oplossing er leren mee leven of kijken of er vdsl2 in uw buurt is.
Kies een provider naar keuze en opzeggen.
Of een paar weken wachten da zal er mischien iets gebeuren
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

proximusboyke schreef:dus enige oplossing er leren mee leven of kijken of er vdsl2 in uw buurt is.

Met 500gb en meer moet je niet leren leven.
VDSL2 is ook da nie,al lang voorbij gestreeft door Fibernet.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 15 okt 2010, 15:04, in totaal 2 gewijzigd.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Rikkyrocker schreef:
proximusboyke schreef:dus enige oplossing er leren mee leven of kijken of er vdsl2 in uw buurt is.

Met 500gb en meer moet je niet leren leven.
VDSL2 is ook da nie,al lang voorbij gestreeft door Fibernet.
Wat ben jij kortzichtig :roll:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

ik lees zijn berichten nie meer hij overstelp me zelfs met pb zielig
waarom moet ge mij berichten sturen dat belgacom gisteren een panne had, denk je nu echt dat telenet nooit geen pannes heeft.
We weten dat ge oftewel aandelen hebt bij telenet werkt bij telenet of nen enorme fanboy zijt.
Leer eens de negatieve kanten te zien man niet alles is positief, bij geen enkele isp trouwens
Goztow
userbase crew
userbase crew

Fibernet is ook al lang voorbij gestreefd door alle universitaire netwerken.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Goztow schreef:Fibernet is ook al lang voorbij gestreefd door alle universitaire netwerken.

Dan staat VDSL2 nog verder achter,da wist ik niet. :roll:
Oh, en heb jij zo een abonement.Graag adres en informatie als het enigzins kan.
alvast bedankt.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

proximusboyke schreef:ik lees zijn berichten nie meer hij overstelp me zelfs met pb zielig
waarom moet ge mij berichten sturen dat belgacom gisteren een panne had, denk je nu echt dat telenet nooit geen pannes heeft.
We weten dat ge oftewel aandelen hebt bij telenet werkt bij telenet of nen enorme fanboy zijt.
Leer eens de negatieve kanten te zien man niet alles is positief, bij geen enkele isp trouwens

Ben je daar nu EINDELIJK achter gekomen,met dat laatste.
En hoe noemen ze jou op het Tik forum .
Yogi
Pro Member
Pro Member

Nog even op beefcake:

Eigenlijk kun je beter van 02:00 - 09:00 downloaden en vrijdags zelf tot 13:00. 00.00 is net buiten de rode uren, misschien dat telenet nog wat strenger is dan.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Rikkyrocker schreef:
Goztow schreef:Fibernet is ook al lang voorbij gestreefd door alle universitaire netwerken.

alvast bedankt.
www.destiny.be
AUB :)

Telefonie = EDPnet + OVH
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

krisken schreef:
Rikkyrocker schreef:

alvast bedankt.
http://www.destiny.be
AUB :)

En kan jij met dat bezorgen in Limburg,want fibernet is over heel vlaams gedeelte beschikbaar.
Dit is Fibernet niet voorbijgestreeft. met glasvezel tot 100Mbps,als het nu 120 enz Mbps zou zijn had je gelijk,maar nu niet.
En glasvezel ligt dat al in noord Limburg? In Nederlands Limburg wel.
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hebben ze je soms gefolterd bij BC ofzo, en heeft TN je komen redden :lol:
brainwash :angel:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

honda4life schreef:Hebben ze je soms gefolterd bij BC ofzo, en heeft TN je komen redden :lol:
brainwash :angel:

Dat weet je zo toch al,dat TN de redder in nood is. :banana:
Wie anders?
En ze hebben gelijk bij TN dat ze er 'n paar zenders uit gooien,waar geen kat naar kijkt.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker 15 okt 2010, 19:55, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Heel België, jawel, hééééél België, ligt VOL glas voor het geval dat je dat nog niet wist? Langs elke spoorlijn liggen er meerdere bundels. Talloze bedrijventerreinen zitten al vol met glas voor hun klanten. Overal waar er een KVD/ROP zit van BGC is er glasvezel. Overal waar er een node is van Telenet is er glasvezel.

Overigens : van 1 tot 100mbit is NIET met glasvezel maar met koper (je weet wel, die dingen die in de grond steken van jouw aartsrivaal Belgacom). Alleen gebruiken zij gewoon de 2 paren ipv 1 enkele paar zoals Belgacom doet. Hiermee haal je:
- Gegarandeerde snelheden
- Ongelimiteerd downloaden (en niet "vrij downloaden")
- Symmetrische (dus 100mbit down en 100mbit up) verbindingen mogelijk!

Conclusie : duidelijk fibernet WEL voorbijgestreefd, en wel om de volgende redenen:
- Je kan downloaden wanneer je wilt, niet enkel tijdens de groene uren
- Je hebt geen nadeel als er meerdere mensen in je buurt zwaar aan het downloaden zijn, daar je niet op een gedeeld (ring) netwerk zit
- Je kan sneller uploaden dan 5mbit/seconde
- Je hebt één of meerdere vaste IP's
- Je bent voorbereid op ipv6

Telefonie = EDPnet + OVH
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll

Krisken van harte bedankt voor de gegevens.
Ik ben helemaal geen aartsrival van Belgacom,mijn zoon heeft BGC ik Telenet,we zijn allebei tevreden.
Alleen waar ik me druk over maak,is dat ik met turbo 20GB overdag 30 dagen aan een stuk kan binnenhalen,en dit zonder maar 1 keer op smalband te geraken.600GB.Maar persoonlijk kom ik met veeeeeel minder toe in de maand.
En dat de meeste telenetters beweren,dat ze dat niet kunnen.
Maandag Dinsdag Donderdag en Vrijdag kan ik gewoon van 01 uur tor 15uur volle speed volume verbruiken.is toch ver van nachtsurfen,of niet.
Andere dagen is het minder.volgens de grafiek hier.dan tot 10 uur.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”