Pagina 2 van 2
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 28 feb 2010, 23:21
door krisken
Chrischros schreef:webgui??
Een harde reboot heb ik ook al geprobeerd. Ik denk dat scarlet me gewoon een traag profiel heeft gegeven en dat ik alleen maar kan smeken dat ze dat veranderen.
Je hebt toch vdsl hé?
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 01 maa 2010, 00:59
door Chrischros
ja, dat zei de medewerker van scarlet toch, En hij zei dat ik minstens 6 MiB moest hebben en daarna zei hij dat hij zag wat het probleem was en dat ze mee een bepaald profiel of zo haddne gegeven maar dat ging enkele dagen duren om dat op te lossen maar het blijft maar duren; Veel blabla bij scarlet maar nooit een deftige oplossing.
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 01 maa 2010, 01:17
door krisken
Chrischros schreef:ja, dat zei de medewerker van scarlet toch, En hij zei dat ik minstens 6 MiB moest hebben en daarna zei hij dat hij zag wat het probleem was en dat ze mee een bepaald profiel of zo haddne gegeven maar dat ging enkele dagen duren om dat op te lossen maar het blijft maar duren; Veel blabla bij scarlet maar nooit een deftige oplossing.
Uit ervaring kan ik je al zeggen dat dit laatste geheel NIET klopt...
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 01 maa 2010, 01:36
door Chrischros
krisken schreef:Chrischros schreef:ja, dat zei de medewerker van scarlet toch, En hij zei dat ik minstens 6 MiB moest hebben en daarna zei hij dat hij zag wat het probleem was en dat ze mee een bepaald profiel of zo haddne gegeven maar dat ging enkele dagen duren om dat op te lossen maar het blijft maar duren; Veel blabla bij scarlet maar nooit een deftige oplossing.
Uit ervaring kan ik je al zeggen dat dit laatste geheel NIET klopt...
Kan je iets duidelijker zijn?
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 01 maa 2010, 01:45
door krisken
Chrischros schreef:krisken schreef:Chrischros schreef:ja, dat zei de medewerker van scarlet toch, En hij zei dat ik minstens 6 MiB moest hebben en daarna zei hij dat hij zag wat het probleem was en dat ze mee een bepaald profiel of zo haddne gegeven maar dat ging enkele dagen duren om dat op te lossen maar het blijft maar duren; Veel blabla bij scarlet maar nooit een deftige oplossing.
Uit ervaring kan ik je al zeggen dat dit laatste geheel NIET klopt...
Kan je iets duidelijker zijn?
Uiteraard. Ikzelf heb begin november een belgacom ONE aangevraagd. Eerste afspraak eind december ging niet door wegens organisatorische redenen. Tweede afspraak kwam de technieker, maar bleek de tv geen goed signaal te geven, derde keer hebben ze de las moeten vervangen, doch geen goed resultaat, vierde keer alles uitgemeten en op een nieuw paar geprobeerd, eveneens met slecht resultaat. Zo bleef het maar aflopen. Daar ik hier ook nogal kwaad over werd (moest telkens verlof nemen) stelde men mij zelfs voor om s avonds te komen. Een technieker van Scarlet heeft zich de moeite genomen om de oorzaak van de problemen (de decoder) te vervangen en hup het werkt super. Na wat heen en weer gemail met de ombudsdienst is er een goede regeling getroffen qua compensatie van mijn dagen verlof.
OK, het heeft een tijd geduurd (2 maand!) maar tenslotte neem ik mijn petje af voor de techniker die om 7u s avonds nog de moeite neemt om het euvel te bekijken... Dus problemen ja, maar die zijn er overal, maar ze geven ZEKER een deftige oplossing. Natuurlijk moet je wel voor reden vatbaar zijn...
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 01 maa 2010, 01:47
door Lord Utopia
Chrischros schreef:ja, dat zei de medewerker van scarlet toch, En hij zei dat ik minstens 6 MiB moest hebben en daarna zei hij dat hij zag wat het probleem was en dat ze mee een bepaald profiel of zo haddne gegeven maar dat ging enkele dagen duren om dat op te lossen maar het blijft maar duren; Veel blabla bij scarlet maar nooit een deftige oplossing.
Hij zal gezegd hebben: minstens 6 Mbps, en geen 6 MiB (zo idioot die mibibytes, gebruik toch MB
).
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 01 maa 2010, 01:51
door krisken
Lord Utopia schreef:Chrischros schreef:ja, dat zei de medewerker van scarlet toch, En hij zei dat ik minstens 6 MiB moest hebben en daarna zei hij dat hij zag wat het probleem was en dat ze mee een bepaald profiel of zo haddne gegeven maar dat ging enkele dagen duren om dat op te lossen maar het blijft maar duren; Veel blabla bij scarlet maar nooit een deftige oplossing.
Hij zal gezegd hebben: minstens 6 Mbps, en geen 6 MiB (zo idioot die mibibytes, gebruik toch MB
).
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 01 maa 2010, 10:56
door Chrischros
ik heb op dit moment de hd van scarlet aan de lijn.
Hij zegt: inderdaad, je hebt gelijk, het klopt wat mijn collega zei, ze hebben u op een verkeerd profiel gezet, een adsl-profiel. Ik zie dat het vandaag wordt behandeld of behandeld is door onze interne diensten. Een klein ogenblikje, ik ga ze nu eens contacteren. En ik luister nu naar een mooi liedje.
hij komt terug en zegt: ja maar uw internet was vroeger ook maar even snel. Nu hebt u ook 2,2 Mbps.
Ik antwoordde : heel kort en cru: ,neenneen, ik downloadde toen twee a drie films op 100 min tijd en 1 film op 40 min en nu kan ik zelf niet meer op yioutube. Er is trouwens een verschil tussen je theoretische cijfertjes en de praktijk.
Toen had hij door dat hij me niet zou kunnen afwimpelen.
Ok, zegt hij, ik zie dat de interne dienst er mee bezig is en dat zou dan hopelijk zo snel mogelijk in orde moeten komen.
Ik zeg hem: wat u zegt zei uw collega me ook 7 dagen geleden;
Hij zegt: ja maar ik zie dat hij het eerst naar de ticketline had gestuurd maar dat was verkeerd en nu is de aanvraag in behandeling bij de juiste dienst. Dus nu zou het hopelijk snel moeten verdwijnen, dat verkeerd profiel (de rem).
Ik bedankte hem en dat was het. Hij kon er geen termijn op plakken. Dus wanneer bel ik terug?
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 01 maa 2010, 19:52
door honda4life
Profiel veranderen, een 10-tal werkdagen... Belgacom moet dat doen dusja...
BC behoud zulke instellingen, zo kunnen ze hun eigen klanten veel betere service geven en benadelen ze andere ADSL providers volgens mij.
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 01 maa 2010, 22:14
door Chrischros
honda4life schreef:Profiel veranderen, een 10-tal werkdagen... Belgacom moet dat doen dusja...
BC behoud zulke instellingen, zo kunnen ze hun eigen klanten veel betere service geven en benadelen ze andere ADSL providers volgens mij.
Tja, de ene hd medewerker zegt drie dagen, de andere 5 dagen, de andere zegt dat hij het niet weet. En dan alleen die medewerkers die wisten dat dat het probleem was; De andere tja, wat kan ik dar over zeggen? Bewust incompetent?
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 01 maa 2010, 22:24
door krisken
honda4life schreef:Profiel veranderen, een 10-tal werkdagen... Belgacom moet dat doen dusja...
BC behoud zulke instellingen, zo kunnen ze hun eigen klanten veel betere service geven en benadelen ze andere ADSL providers volgens mij.
En wat als ik je zeg dat Scarlet etc samen werkt met JFS die eigen techniekers hebben die alles zelf doen?
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 04 maa 2010, 19:47
door Chrischros
mijn snelheid is stabiel, de hele dag door, ongeacht of de decoder aanstaat of niet.
(regio brussel)
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 04 maa 2010, 20:10
door hey69
een profiel veranderen duurt maar 10 seconden zene... maja wie het doet en via wie en waar das nog iets anders
Re: Scarlet knijpt de lijn toe 's avonds (?)
Geplaatst: 07 maa 2010, 19:22
door tooslow
De laatste paar weken ook hier problemen met de snelheid .... het lijkt vooral op bepaalde uren te zijn en daarna is het weer "ok".
Dit vind ik persoonlijk niet kunnen .... van BGC die nu eigenaar is en die geld genoeg heeft verwacht je gewoon beter. Ik denk dat ze hard bezig zijn om klanten weg te pesten bij scarlet.
Scarlet is sinds de overname zeker niet verbeterd !!!
Ik zou op dit moment niemand aanraden om over te stapen naar Scarlet ... .