Telenet intro. Docsis 3.0 abo in februari-maart ?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer
Provider

Belgacom doet niet mee aan snelheidswedstrijden, dus op dat vlak hoeft Telenet geen schrik te hebben. Verwacht ook niet veel van beide, hoogstens een kleine snelheids- en limietverhoging. Voor die docsis 3.0 (als die er al komt) zal je wel het duurste abonnement moeten nemen (en wie weet nog activatie/upgradekost betalen). Anyway, niks spectaculair om van wakker te liggen...
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Ah ik denk dat docsis 3 er nog niet zo snel aankomt.

heb net hier vorige week mijn modem moeten laten vervangen omdat de mijne kaduul was gegaan spijtig genoeg.

en rara ik kreeg net dezelfde dus ene van " den oude stempel " en niks te docsis 3'n
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vraag me wel af of ze met de docsis 3.0 upgrade je een all-in-one router/modem gaan installeren. Bij veel (of alle?) nieuwe klanten wordt nu namelijk al een docsis 2.0 all-in-one router/modem geinstalleerd. Moest dat het geval zijn, blijf ik nog liever bij men oude modem...
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:
Provider

Avenger 2.0 schreef:Vraag me wel af of ze met de docsis 3.0 upgrade je een all-in-one router/modem gaan installeren. Bij veel (of alle?) nieuwe klanten wordt nu namelijk al een docsis 2.0 all-in-one router/modem geinstalleerd. Moest dat het geval zijn, blijf ik nog liever bij men oude modem...
Als ik goed gekeken heb heeft Motorola momenteel nog geen all in one docsis 3.0 modem.
Het model dat bij de Telenet activatie pagina staat is in ieder geval een 'simpele' modem
Everything that has a beginning has an end.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer
Provider

Ik geloof Raf wel met zijn bronnen.
Enige vraag die ik heb hierover aan Raf : ben je zeker dat het hier allemaal om eindgebruikersproducten gaat ?
Het is immers niet ondenkbaar dat sommige van die aangekondigde producten specifiek voor de bedrijfsmarkt zijn.

CI+ lijkt mij interessant, maar niet al té, omdat je als klant blijft het slachtoffer zijn van alle mogelijke beperkingen die Telenet oplegt (geen reclame kunnen doorzappen, niet kunnen opnemen, noem maar op).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

Zou dat dan geen verwaarlozing zijn van iFiber?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

boulder schreef:Enige vraag die ik heb hierover aan Raf : ben je zeker dat het hier allemaal om eindgebruikersproducten gaat ?
Over 3D-tv en CI+ heb ik niets gezegd en over de bedrijfsmarkt ook niet.

Dus: maart 2010: Telenet Fibernet: EuroDOCSIS 3.0 internetabonnement (voor consumenten)
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

raf1 schreef: Dus: maart 2010: Telenet Fibernet: EuroDOCSIS 3.0 internetabonnement (voor consumenten)
Ben benieuwd wat de specificaties en prijzen gaan worden. Waarschijnlijk gaat hieraan ook een prijsverhoging vasthangen, de vraag is of het dan nog wel enigszins interessant is. Turbonet kost namelijk nu al 61 (+13) euro voor 25Mbit en 60GB. :nono:
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer
Provider

Misschien wordt dit in de shakes geintegreerd , of komt telenet met een nieuwe shake op het programma .
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

fieldoxide schreef:Misschien wordt dit in de shakes geintegreerd , of komt telenet met een nieuwe shake op het programma .
Het enige logische (en zo zie je het ook in Nederland) zou zijn dat men de specificaties van de huidige formules gewoon doorschuift... dus voor de huidige prijs van Turbo krijg je dan Fiber, voor de huidige prijs van ExpressNet krijg je dan Turbo, ... maar ik vrees een beetje dat Telenet een nieuwe nog duurder-dan-duur formule zal uitvinden.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:Het enige logische (en zo zie je het ook in Nederland) zou zijn dat men de specificaties van de huidige formules gewoon doorschuift... dus voor de huidige prijs van Turbo krijg je dan Fiber, voor de huidige prijs van ExpressNet krijg je dan Turbo, ... maar ik vrees een beetje dat Telenet een nieuwe nog duurder-dan-duur formule zal uitvinden.
Inderdaad, nagel op de kop, huidige formules worden ook sneller én er komen EuroDOCSIS 3.0 abonnementen tot 100 Mbps.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Provider

raf1 schreef:
r2504 schreef:Het enige logische (en zo zie je het ook in Nederland) zou zijn dat men de specificaties van de huidige formules gewoon doorschuift... dus voor de huidige prijs van Turbo krijg je dan Fiber, voor de huidige prijs van ExpressNet krijg je dan Turbo, ... maar ik vrees een beetje dat Telenet een nieuwe nog duurder-dan-duur formule zal uitvinden.
Inderdaad, nagel op de kop, huidige formules worden ook sneller én er komen EuroDOCSIS 3.0 abonnementen tot 100 Mbps.
Allemaal goed en wel maar wat met de upload snelheid ?
Heb je daar enig idee van Raf ?
Want download snelheid en limieten boeien mij nu niet zo direkt en enkel de upload snelheid vind ik belangrijk.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer
Provider

De vraag blijft vooral, in welke tijdspanne mag men die verwachten...
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

TomG schreef:De vraag blijft vooral, in welke tijdspanne mag men die verwachten...
Binnen veertien dagen:
Telenet Online Support schreef:Geplande Werken - za 6/02 van 22u tot zon 7/02 12u

Mijn Telenet is niet beschikbaar van zaterdag 6/02 22u tot zondag 7/02 12u door werken aan de Telenet-systemen.
Onze excuses voor eventuele hinder.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Dus nu gaat het al begin februari zijn ipv maart?
Je klinkt althans vrij overtuigd van je gelijk Raf, ik ben benieuwd!
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Provider

raf1 schreef:
TomG schreef:De vraag blijft vooral, in welke tijdspanne mag men die verwachten...
Binnen veertien dagen:
Telenet Online Support schreef:Geplande Werken - za 6/02 van 22u tot zon 7/02 12u

Mijn Telenet is niet beschikbaar van zaterdag 6/02 22u tot zondag 7/02 12u door werken aan de Telenet-systemen.
Onze excuses voor eventuele hinder.
Geen antwoord gegeven op mijn vraag over de upload snelheden .....weet je het niet of mag je niets zeggen.
Gewoon een hint of benadering zou ook goed zijn hoor.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

Zou mij niet verbazen, 120/5 Megabit voor 120 euro.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer
Provider

Het zou me toch sterk verbazen indien Telenet ineens zo'n grote sprong zou maken. Het hoogste abonnement geeft momenteel een downloadsnelheid van 25Mbit/s. Het lijkt mij logischer dat ze naar bijvoorbeeld een 30/2 abonnement gaan als topabonnement. Als ze nu ineens naar 100Mbit/s zouden springen, blijft er op de korte/middellange termijn geen groeipotentieel meer over om de klanten zoet mee te houden.
ulixes
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

't Doet me terugdenken aan de praatjes die een belgacominstallateur enkele weken geleden verkondigde. Volgens hem zat Telenet aan zijn limiet, hielden zij elke snelheidsverhoging tegen op niveau van het BIPT ("allemaal op ene kabel, da kan ni rap gaan he"), was de beeldkwaliteit van BelgacomTV merkbaar beter dan die van Telenet, enz. Echt niet normaal wat voor achterhaalde zever of botte leugens die allemaal verkondigde :')

Ik heb me maar gewoon van de domme gehouden, maar 'k vond het toch wel straf. Ofwel geloofde hij zijn eigen leugens en dan zal hij binnenkort misschien raar opkijken.

(Overigens ben ik een tevreden Belgacomklant en is het allesbehalve mijn bedoeling met bovenstaande anekdote een discussie tussen providerfanboys uit te lokken)
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Ulixes, hij zal natuurlijk overdreven hebben.
Maar met de huidige methodes die vandaag in werking zijn kan Telenet niet veel meer leveren dan dat het nu al doet.
Als je natuurlijk een sneller protocol invoert (EURODocsis 3.0) dan kan je weer wat meer...
Er loopt ook een upgrade van het aantal beschikbare Mhz in hun netwerk, maar geen idee hoe ver ze staan...
ulixes
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 6 keer
Provider

Jelly schreef:Ulixes, hij zal natuurlijk overdreven hebben.
Maar met de huidige methodes die vandaag in werking zijn kan Telenet niet veel meer leveren dan dat het nu al doet.
Als je natuurlijk een sneller protocol invoert (EURODocsis 3.0) dan kan je weer wat meer...
Er loopt ook een upgrade van het aantal beschikbare Mhz in hun netwerk, maar geen idee hoe ver ze staan...
Ik heb er geen problemen mee dat iemand voor z'n eigen winkel spreekt, maar hij verkocht gewoon onzin. Zo bedoelde hij wel degelijk dat de kabel als medium aan z'n maximumcapaciteit zat, wat natuurlijk BS is als je kijkt wat er met docsis 3.0 mogelijk is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Jelly schreef:Er loopt ook een upgrade van het aantal beschikbare Mhz in hun netwerk, maar geen idee hoe ver ze staan...
Aangezien men ondertussen nieuwe digitale TV zenders ergens achteraan in de 500 MHz heeft geplaatst veronderstel ik dat de upgrade (het bewuste Mach3 project) rond is.
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Lord Utopia schreef:Zou mij niet verbazen, 120/5 Megabit voor 120 euro.
120mbit download is er een beke te veel over in 1 keer denk ik

5mbit upload zie ik dan wel zitten

120 euro vind ik dan weer net iets te veel.

Zou max 80 euro mogen kosten imho
Thallyos
Member
Member
Bedankt: 1 keer
Provider

Opus schreef:
Lord Utopia schreef:Zou mij niet verbazen, 120/5 Megabit voor 120 euro.
120mbit download is er een beke te veel over in 1 keer denk ik

5mbit upload zie ik dan wel zitten

120 euro vind ik dan weer net iets te veel.

Zou max 80 euro mogen kosten imho
80 euro is wel een zeer beperkte stijging. Nu betaalt mijn werk toch €75 per maand voor een Turbonet XL abbo.

Overigens vertelde een bevriende technieker van Telenet mij onlangs dat docsis 3.0 niet goed te draaien valt met docsis 2.0 modems in de straat. Doordat de 3 een band meer gebruikt dan de docsis 2 zou die laatste zijn snelheid zien dalen.

Dat ze met de snelheid aan het prutsen zijn is mij wel al eindje duidelijk. Met mijn usenetaccount haalde ik tot december af aan 2,83 MB/s. Sinds halverwege januari is dat nu altijd minstens 3,9 MB/s.
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer
Provider

Thallyos schreef:Overigens vertelde een bevriende technieker van Telenet mij onlangs dat docsis 3.0 niet goed te draaien valt met docsis 2.0 modems in de straat. Doordat de 3 een band meer gebruikt dan de docsis 2 zou die laatste zijn snelheid zien dalen.
Das heel logisch toch, een docsis 3 modem is backwards compatible met docsis 2 maar omgekeerd is wat anders he
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Patje schreef:
Thallyos schreef:Overigens vertelde een bevriende technieker van Telenet mij onlangs dat docsis 3.0 niet goed te draaien valt met docsis 2.0 modems in de straat. Doordat de 3 een band meer gebruikt dan de docsis 2 zou die laatste zijn snelheid zien dalen.
Das heel logisch toch, een docsis 3 modem is backwards compatible met docsis 2 maar omgekeerd is wat anders he
Hij bedoelt dat deze moeilijk naast elkaar samen werken.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Thallyos schreef:Dat ze met de snelheid aan het prutsen zijn is mij wel al eindje duidelijk. Met mijn usenetaccount haalde ik tot december af aan 2,83 MB/s. Sinds halverwege januari is dat nu altijd minstens 3,9 MB/s.
Dan zit jouw modem al op de nieuwe snelheid, want TurboNet-abonnementen zullen binnenkort beschikken over 40 Mbps down.
Razornord
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Provider

raf1 schreef:
Thallyos schreef:Dat ze met de snelheid aan het prutsen zijn is mij wel al eindje duidelijk. Met mijn usenetaccount haalde ik tot december af aan 2,83 MB/s. Sinds halverwege januari is dat nu altijd minstens 3,9 MB/s.
Dan zit jouw modem al op de nieuwe snelheid, want TurboNet-abonnementen zullen binnenkort beschikken over 40 Mbps down.
Is er een reden waarom je alles maar stukje bij beetje loslaat? Nu weten we al dat er een snelheidsverhoging gaat plaatsvinden, dat die tot 40Mb/s zal gaan en dat de intro over 2 weken zal zijn. Nu ontbreken de upload en de limieten nog. Wil je die gegevens nu misschien ook delen? Bedankt.
Laatst gewijzigd door Razornord 28 jan 2010, 15:49, in totaal 1 gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

En wat vooral spijtig lijkt, 40 Mb down en 1,25 Mb up. Ik hoop echt dat ze ook iets doen aan die up, hoor.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vroeger heb ik vaak gelezen dat upload technisch redelijk beperkt is via de kabel. Misschien is dat met Docsis 3 beter?
Razornord schreef:
raf1 schreef:
Is er een reden waarom ja alles maar stukje bij beetje loslaat? Nu weten we al dat er een snelheidsverhoging gaat plaatsvinden, dat die tot 40Mb/s zal gaan en dat de intro over 2 weken zal zijn. Nu ontbreken de upload en de limieten nog. Wil je die gegevens nu misschien ook delen? Bedankt.
Misschien omdat hij onderhevig is aan een NDA?

In elk geval, je zal het wel op tijd en stond zien zeker. We gaan toch niet beginnen zoals bij Apple zeker?
Laatst gewijzigd door TomG 28 jan 2010, 15:34, in totaal 1 gewijzigd.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Lord Utopia schreef:En wat vooral spijtig lijkt, 40 Mb down en 1,25 Mb up. Ik hoop echt dat ze ook iets doen aan die up, hoor.
Misschien kan Thallyos bevestigen of er ook iets aan zijn uploadsnelheid is veranderd sinds midden januari.
GaGo
Member
Member
Provider

TomG schreef: Misschien omdat hij onderhevig is aan een NDA?

In elk geval, je zal het wel op tijd en stond zien zeker. We gaan toch niet beginnen zoals bij Apple zeker?
grapjurk :-) als hij al een NDA zou gekregen hebben had ie helemaal niets mogen zeggen...
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Provider

GaGo schreef:
TomG schreef: Misschien omdat hij onderhevig is aan een NDA?

grapjurk :-) als hij al een NDA zou gekregen hebben had ie helemaal niets mogen zeggen...
Tot nu toe is er nog geen 100% zekerheid dat die informatie helemaal klopt...
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 53 keer
Provider

Ik dacht dat EuroDOCSIS 2.0 maximaal tot 38 Mbit/s ging, dus 40 lijkt mij wat overdreven... en inderdaad: don't get carried away. We herinneren ons allemaal de rode knop flop nog :-) Het feit dat men in Mechelen gaat werken in een bepaald weekend wil helemaal NIETS zeggen over de introductie van DOCSIS 3.0, alhoewel het wel klopt dat dat Mach3 in gebruik is genomen.
Thallyos
Member
Member
Bedankt: 1 keer
Provider

raf1 schreef:
Lord Utopia schreef:En wat vooral spijtig lijkt, 40 Mb down en 1,25 Mb up. Ik hoop echt dat ze ook iets doen aan die up, hoor.
Misschien kan Thallyos bevestigen of er ook iets aan zijn uploadsnelheid is veranderd sinds midden januari.
Nee, dat is net het vreemde eraan. Ik heb in het begin wel een paar keer de 2Mb up gehaald, maar de laatste week schommelt het rond de 1,3Mb up. Die 2Mb zal eerder aan foutjes in de speedtest liggen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Thallyos schreef:
raf1 schreef:
Nee, dat is net het vreemde eraan. Ik heb in het begin wel een paar keer de 2Mb up gehaald, maar de laatste week schommelt het rond de 1,3Mb up. Die 2Mb zal eerder aan foutjes in de speedtest liggen.
Ok, bedankt. Volgende specificaties voor de nieuwe EuroDOCSIS 2.0 abonnementen kan ik bevestigen:
lanceringsdatum: 8 februari 2010

Telenet BasicNet (1 Mbps | 128 kbps)
Telenet BasicNet XL (4 Mbps | 256 kbps)
Telenet ComfortNet (6 Mbps | 256 kbps)
Telenet ComfortNet XL (15 Mbps | 1 Mbps)
Telenet ExpressNet (25 Mbps | 1 Mbps)
Telenet ExpressNet XL (36 Mbps | 1,25 Mbps)
Telenet TurboNet (40 Mbps | 1,25 Mbps)
Telenet TurboNet XL (40 Mbps | 1,25 Mbps)
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:
Provider

Klopt het dat turbonet en turbonet XL dezelfde snelheden hebben?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

krisken schreef:Klopt het dat turbonet en turbonet XL dezelfde snelheden hebben?
De volumes ontbreken nu nog... misschien zit daar een verschil ?

Trouwens upstream blijft het een mager beestje :-(
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

De volumes worden normaal dit jaar (2010) aangepast maar ik denk niet dat het bij deze upgrade zal gebeuren.
Tussen TurboNet en TurboNet XL is er op dit moment ook alleen maar een verschil in volume (60GB t.o.v. 100GB).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Provider

Ik denk dat ze dat niet op hetzelfde moment doen om de mensen niet aan te moedigen een ander abonnement te nemen. Na enkele maanden zijn ze de snelheidsverhoging iets of wat vergeten.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”