Van Quickenborne stelt datalimieten in vraag

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
dbr
Premium Member
Premium Member

Ik heb niet veel verstand van het Belgische politieke systeem maar als ik het bericht dat die van Quickenborne de limieten wil opheffen 3 keer voorbij heb zien komen in de afgelopen 2 jaar dan is dat weinig.
Nu is dat ook wel eigen aan politiek niet naar de burger luisteren en vooral niet doorwerken of met oplosingen komen, maar in 2 jaar had er toch minimaal een halve oplossing kunnen zijn.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Dat is het probleem met politiekers (in belgie), ze nemen enkel populaire beslissingen en maatregelen, liefst voor een verkiezing om er dan halverwege de brui aan te geven of er zelfs helemaal niet aan te beginnen.

Ik vraag mij toch serieus af wat voor diploma ge moet hebben om een land zo slecht te mogen besturen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Trojan schreef:Dat is het probleem met politiekers (in belgie), ze nemen enkel populaire beslissingen en maatregelen, liefst voor een verkiezing om er dan halverwege de brui aan te geven of er zelfs helemaal niet aan te beginnen.

Ik vraag mij toch serieus af wat voor diploma ge moet hebben om een land zo slecht te mogen besturen.
Een diploma? cafebaas zijn is allang genoeg.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

koekie schreef:Natuurlijk houden ze de datalimieten kunstmatig laag om concurrenten uit de "video-on-demand" markt te houden. BC en TN maken overigens al jaren prijsafspraken. Geen kat die er werk van maakt om dit aan te pakken.

Maar laat ons de zaken aanpakken waar het schoentje vooral knelt: Wie tegelijk spelers een netwerk laat uitbaten en toelaat hen ook aanbieder te zijn, vraagt om problemen!!! Quickie zelf dus. Veel blabla, maar precies geen boemboem. Want dan gaan de Walen steigeren dat de federale regering aandeelhouder van BC moet blijven en dat er zeker geen afstoting van het netwerk mag komen.

In elke sector moet dat netwerk van Europa afgesplitst worden, alleen moet dat niet op vlak van telecommunicatie. Kan iemand dat begrijpen??? :evil:
Ik zal even de rekening maken:
Belgacom heeft een overheidsparticipatie van 53,5% oftewel een waarde van 4,5 miljard euro (aan de huidige koers)
Het dividentrendement is jaarlijks 700 miljoen euro, geld waarvoor het niets hoeft te doen. :!:

Quick van de VLD verkoopt den boel aan 4 miljard want 4,5 gaat hem toch ni krijgen.
Maar na 5 jaar is dat geld op, geen 700 miljoen meer, dus dat zal moeten aangezuiverd worden met extra belastingen (280 euro per gezin jaarlijks)
Waarschijnlijk zullen de prijzen dalen ja, en het volume zal verhogen, maar omdat we een kleine markt zijn is er ook minder concurrentie geintresseerd en zullen de prijzen in de buurlanden lager blijven, kijk maar naar de gas en elektriciteit.
De winsten hierop gaan echter wel naar het buitenland ipv onze eigen economie.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Gray schreef:Ik zal even de rekening maken:
Belgacom heeft een overheidsparticipatie van 53,5% oftewel een waarde van 4,5 miljard euro (aan de huidige koers)
Het dividentrendement is jaarlijks 700 miljoen euro, geld waarvoor het niets hoeft te doen. :!:

Quick van de VLD verkoopt den boel aan 4 miljard want 4,5 gaat hem toch ni krijgen.
Maar na 5 jaar is dat geld op, geen 700 miljoen meer, dus dat zal moeten aangezuiverd worden met extra belastingen (280 euro per gezin jaarlijks)
Waarschijnlijk zullen de prijzen dalen ja, en het volume zal verhogen, maar omdat we een kleine markt zijn is er ook minder concurrentie geintresseerd en zullen de prijzen in de buurlanden lager blijven, kijk maar naar de gas en elektriciteit.
Ze moeten niet alles verkopen. Aandeelhouder blijven van 25% is voldoende. Het geld dat vrijkomt, kan gerust in -godbetert- de groene innovatieve economie geïnvesteerd worden. Dit brengt misschien nog meer op dan de dividenden van Belgacom. Zodoende kunnen ze misschien eens een deftig regelgevend kader uitwerken. Nuja, 700 miljoen euro verdienen op de kap van Belgacom-klanten is inderdaad veel gemakkelijker.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Ik zal even de rekening maken:...
zo een rekening zal nooit niet kloppen. Als die limieten onze evolutie in de weg staan, dan kan dat onze maatschappij jaarlijks miljarden gaan kosten.
Bvb die video-on-demand stores die niet openbloeien, betaalde newsservers die niet aanslaan, online muziek (clips) etc etc... zeker in de toekomst gezien, zal er nog veel bijkomen. Allemaal dingen die niet inslaan, waardoor ze ook belastingen missen.
de koe zegt boe
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

bambipower schreef:
Ik zal even de rekening maken:...
zo een rekening zal nooit niet kloppen. Als die limieten onze evolutie in de weg staan, dan kan dat onze maatschappij jaarlijks miljarden gaan kosten.
Bvb die video-on-demand stores die niet openbloeien, betaalde newsservers die niet aanslaan, online muziek (clips) etc etc... zeker in de toekomst gezien, zal er nog veel bijkomen. Allemaal dingen die niet inslaan, waardoor ze ook belastingen missen.
Misschien, maar laten we eerlijk zijn, nu is men eigenlijk verplicht om HD content te kopen door de lagere limieten, stel nu dat er algemeen een FUP komt, dan leecht men die content binnekort gratis en onbeperkt. Ik hoef maar in mijn omgeving te kijken :angel:
Belgacom en Telenet hebben ook een video on demand store, die zal er het meest onder lijden.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Gray schreef:
koekie schreef:Natuurlijk houden ze de datalimieten kunstmatig laag om concurrenten uit de "video-on-demand" markt te houden. BC en TN maken overigens al jaren prijsafspraken. Geen kat die er werk van maakt om dit aan te pakken.

Maar laat ons de zaken aanpakken waar het schoentje vooral knelt: Wie tegelijk spelers een netwerk laat uitbaten en toelaat hen ook aanbieder te zijn, vraagt om problemen!!! Quickie zelf dus. Veel blabla, maar precies geen boemboem. Want dan gaan de Walen steigeren dat de federale regering aandeelhouder van BC moet blijven en dat er zeker geen afstoting van het netwerk mag komen.

In elke sector moet dat netwerk van Europa afgesplitst worden, alleen moet dat niet op vlak van telecommunicatie. Kan iemand dat begrijpen??? :evil:
Ik zal even de rekening maken:

Veel te simplistisch
In realiteit moet je innovatie enz. erbij rekenen. Het gaat niet enkel om diensten die je niet kan kopen omwille van limiet. Maar ook mislopen opstarters (uit Belgie) die liever dan zich gaan richten naar andere markten. En zo zijn er nog andere zaken
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik vind dat je de dingen moet bekijken op Europees niveau.Als Microsoft in Europa Video on demand wil aanbieden,via zijn Xbox 360,en het ondervind 'Tegenstand' in Belgie,dan zal Microsoft ongetwijfeld klacht neerleggen bij Europa,waarom kan het in alle andere Europese lidstaten en niet hier??
Ik denk dan ook dat Telenet en Belgacom zich zullen moeten plooien naar de europese standaard,maar ze gaan er ongetwijfeld alles aan doen om het zoveel mogelijk op de lange baan te schuiven.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”