Kaart telefooncentrales en ROP's

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hoe precies is jouw kaartje eigenlijk?
Ik zie namelijk bij ons in de straat volgens het kaartje 2 ROP's staan, terwijl 1 van die twee in werkelijkheid een straat verder ligt.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Same, volgens de kaart zou in onze straat een kast staan en op het einde nog eens. Terwijl er absoluut geen kasten staan, ook geen ondergrondse.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Het is niet 100% correct. Door de convertie van lambert naar gps coordinaten kan het zijn dat er enkele seconden verschil is waardoor de positie van de marker niet klopt, maar als je er op klikt krijg je het adres te zien en dat zou normaal wel moeten kloppen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
ic706mk2
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 17 apr 2004, 18:21
Locatie: st-niklaas
Bedankt: 17 keer

Hallo,

Hoe komt men nu exact te weten waar men op aangesloten is??

Bv bij mij is het 03NIK000036640 als ik kijk dan geeft elk punt in St Niklaas wel 03NIK0!!!

ik zou op 5,6km aangesloten zijn wat mij enooorm ver lijkt te zien op deze kaart zijn er wel honderden dichter!!! de dichtste is op een goede 700mtr!!!
en verder is er 1 op ongeveer 1000mtr en kan geen vdsl krijgen :evil: :evil: :bang: :bang:

Graag een adviesje!!

groeten
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

ic706mk2 schreef:Hallo,

Hoe komt men nu exact te weten waar men op aangesloten is??

Bv bij mij is het 03NIK000036640 als ik kijk dan geeft elk punt in St Niklaas wel 03NIK0!!!

ik zou op 5,6km aangesloten zijn wat mij enooorm ver lijkt te zien op deze kaart zijn er wel honderden dichter!!! de dichtste is op een goede 700mtr!!!
en verder is er 1 op ongeveer 1000mtr en kan geen vdsl krijgen :evil: :evil: :bang: :bang:

Graag een adviesje!!

groeten


Die code is enkel om de centrale te weten te komen (dus rode en blauwe markeringen op de kaart). Ik ben ook opzoek naar een mogelijkheid om de ROP te vinden, maar die is er denk ik niet.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Inderdaad.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Staat een ROP altijd aan dezelfde kant van de straat als de woning zelf?

Code: Selecteer alles

VDSL Version Firmware-VTU-R:1.1.5r56bIK106420 Time Dec 23 2009, 10:41:31 
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 21.5 dB
Downstream line rate : 16560 kbps
Upstream line rate : 2048 kbps
TX total power : -11.9 dbm
Downstream delay : 14.4 ms
Upstream delay : 4.4 ms


Hoever zou ik zitten van de ROP met deze waarden? Ook vraag ik mij af ofdat de lijn geen hogere snelheid aan zou kunnen dan 16.5k.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

tomw schreef:Staat een ROP altijd aan dezelfde kant van de straat als de woning zelf?

Neen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Nee, zoveel zijn er nu ook weer niet he :)

Een tijdje geleden kwam een tech mijn 2de paar aansluiten voor adsl van een olo en zei me dat dit paar een extra lus maakt om een huizenblok. Wat is hier de reden van ? (vergeten vragen)
het eerste paar zou ~3.6KM van de centrale zijn, het 2de ~4.0KM

Alsook: bij het eerste paar (een paar jaren geleden) heeft 'n belgacom tech een sticker met "ID1000xxxx" op het telefoonkastje geplakt. Kan ik hieruit ook mijn centrale te weten komen? Zoniet, wat willen deze nummers zeggen?

Beide lijnen zijn raw copper...
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Heeft iemand eigelijk een foto van de binnenkant van zo'n ROP? Zou dit uit interesse toch wel graag eens zien.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

SplinterByte schreef:Nee, zoveel zijn er nu ook weer niet he :)

Een tijdje geleden kwam een tech mijn 2de paar aansluiten voor adsl van een olo en zei me dat dit paar een extra lus maakt om een huizenblok. Wat is hier de reden van ? (vergeten vragen)
het eerste paar zou ~3.6KM van de centrale zijn, het 2de ~4.0KM

Alsook: bij het eerste paar (een paar jaren geleden) heeft 'n belgacom tech een sticker met "ID1000xxxx" op het telefoonkastje geplakt. Kan ik hieruit ook mijn centrale te weten komen? Zoniet, wat willen deze nummers zeggen?

Beide lijnen zijn raw copper...


De lijnen van Belgacom liggen in lussen onder de grond. Ze vertrekken bij een KVD en komen terug aan op dezelfde KVD. Bij elke woning wordt de moederkabel open gemaakt. Vroeger knipte men 1 paar door en kreeg je op blauw-oranje de ene kant van van de doorgeknipte draad en op de andere kant grijs-wit.
tegenwoordig kom je dit systeem maar weinig tegen. Omdat de lange kant niet kan gebruikt worden voor VDSL2. (meestal is de lus tot kvd en klant te groot en signaal in de tegenovergestelde richting sturen levert ook storingen op.) Daarom zal men tegenwoordig de twee paren bij de klant direct lassen. Dat wil zeggen dat op de moederkabel twee paren doorgeknipt worden. Eén paar zal gelast worden op oranje-blauw. Het andere paar op grijs-wit.

Het kleur voor de lange en korte kant wordt trouwens bepaald op basis van de kvd ten opzichte van uw woning.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Dan moet die moederkabel toch uit verschrikkelijk veel paren bestaan in een wijk? Hoe kan een technieker dan in godsnaam weten welk paar aangesloten is in de KVD voor die woning? En wat zit er eigelijk tussen een kvd en een telefooncentrale van bekabeling?
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

tomw schreef:Dan moet die moederkabel toch uit verschrikkelijk veel paren bestaan in een wijk? Hoe kan een technieker dan in godsnaam weten welk paar aangesloten is in de KVD voor die woning? En wat zit er eigelijk tussen een kvd en een telefooncentrale van bekabeling?


Als een moederkabel in een lus ligt kan deze dubbel gebruikt worden.
De moederkabel wordt aan de linkerkant ingesneden voor de huizen die aan de ene kant van de kvd staan. De andere kant van de lus wordt dan ingesneden voor de huizen die aan de andere kant staan.

Nieuwe kabels worden nie tmeer in lussen gelegd, maar direct. Dus één moederkabel voor één kant van de kvd en omgekeerd.

Techniekers kunnen dit weten omdat ze een technische situatie meekrijgen waarop alles beschreven staat en alle paren in de kvd's genummerd zijn.

tussen kvd en centrale liggen soort gelijke moederkabels, maar deze beschikken uiteraard over veel meer paren.
Ook deze zijn in centrale en kvd genummerd, zodat de technieker weet welke nummers hij met elkaar moet verbinden om een werkende situatie te krijgen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

nolfie schreef:
tomw schreef:Dan moet die moederkabel toch uit verschrikkelijk veel paren bestaan in een wijk? Hoe kan een technieker dan in godsnaam weten welk paar aangesloten is in de KVD voor die woning? En wat zit er eigelijk tussen een kvd en een telefooncentrale van bekabeling?


Als een moederkabel in een lus ligt kan deze dubbel gebruikt worden.
De moederkabel wordt aan de linkerkant ingesneden voor de huizen die aan de ene kant van de kvd staan. De andere kant van de lus wordt dan ingesneden voor de huizen die aan de andere kant staan.

Nieuwe kabels worden nie tmeer in lussen gelegd, maar direct. Dus één moederkabel voor één kant van de kvd en omgekeerd.

Techniekers kunnen dit weten omdat ze een technische situatie meekrijgen waarop alles beschreven staat en alle paren in de kvd's genummerd zijn.

tussen kvd en centrale liggen soort gelijke moederkabels, maar deze beschikken uiteraard over veel meer paren.
Ook deze zijn in centrale en kvd genummerd, zodat de technieker weet welke nummers hij met elkaar moet verbinden om een werkende situatie te krijgen.


Maar als de lassers een woning moeten aansluiten staan toch geen nummers op de kabel of toch?
Kzou het eigelijk graag eens zien, zijn er nooit geen opendeurdagen? of foto's beschikbaar?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Eigenlijk is het wreed simpel: de lassers graven een put voor uw huis, snijden de kabel open en doen 'iene miene mutte...' en dan hopen ze dat ze het juiste paar hebben. :bang:

De binnenkant van een rop kan je niet zien, zelfs gewone techniekers krijgen deze niet te zien.

@nolfie: de kleur van het eerste paar is altijd dezelfde en heeft niets met de plaatsing van de kvd te maken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Trojan schreef:Eigenlijk is het wreed simpel: de lassers graven een put voor uw huis, snijden de kabel open en doen 'iene miene mutte...' en dan hopen ze dat ze het juiste paar hebben.

:funny:
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

grapjassen! zo weten we natuurlijk weer niets meer
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Wat had je nu gedacht, het geen fysica ofzo hoor.

Alle paren in een bundel hebben een verschillende kleur, aan de hand van deze kleur en de positie van het paar in de bundel weet de lasser of hij paar 3 of paar 73 heeft. Juist hetzelfde als bij een utp kabel, maar dan met 100'en paren in één bundel.

Als ik mij niet vergis stond er op de wiki van scarlet (of een andere olo) een foto van zo'n bundel.

Afbeelding
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat was EDPnet, denk ik.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Idd. Daar heb ik de foto ook terug gevonden.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Trojan schreef:bundel
Best wel lekker vettig zo'n bundel :-) 'k Had nooit gedacht dat dit zo groot was. 'k Vraag me dan af hoe men FTTH zal uitrollen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Trojan schreef:
@nolfie: de kleur van het eerste paar is altijd dezelfde en heeft niets met de plaatsing van de kvd te maken.


Ja, het is lange en korte kant die bepaald worden ten opzichte van kvd... foutje van mij. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Nice. Mooie foto! Dan mag die kabel ook niet te strak liggen als je een paar in het midden van die kabel nodig hebt :d.
En als er daar eens een breuk op zou moeten treden in zo'n kabel (door een kraan ofzo die uitschiet) is dat wss ook niet in een weekje hersteld.
Meer foto's zijn altijd welkom, ik vind dat hier wat meer over de techniek gesproken mag worden eigelijk.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

tomw schreef:Nice. Mooie foto! Dan mag die kabel ook niet te strak liggen als je een paar in het midden van die kabel nodig hebt :d.
Kabels zoals op deze foto zijn meestal voor tussen de centrale en de kvd of voor rechtstreekse verbindingen tussen de centrale en een appartementsgebouw. In het geval een paar slecht is pakt men dan gewoon een ander. De bundels (local loop) die van de kvd naar de klanten gaan zijn meestal tussen de 20 en 100 paar, afhankelijk van waar het is (stad of platteland).
En als er daar eens een breuk op zou moeten treden in zo'n kabel (door een kraan ofzo die uitschiet) is dat wss ook niet in een weekje hersteld.
Vandalisme op onze kabels komt vrij vaak voor, meestal per ongeluk zoals een kraan die de kabel mee grijpt of criminelen die een kvd omver rijden om in te breken in een fabrieks. Maar een gewone kabelbreuk is toch op een dag of 2 hersteld hoor, en als het ernstig is blijven ze 24/7 doorwerken tot het in orde is. De beschadiger krijgt dan ook een gepeperde factuur.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

ja tegen dat je paar honderd van die draadjes weer deftig aan elkaar gesoldeerd hebt :p, zou niet graag in die technieker zijn schoenen staan.
En tussen de centrales is wel alles in fiber mag ik hopen? Anders zit je weer met duizenden zo'n draadjes om alles te bundelen.

Hier nog zo'n kabel, veel kleuren komen toch paar keer voor zo te zien.

Afbeelding

Hier wss een kabelke die naar de huizen loop?

Afbeelding
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

tomw schreef:ja tegen dat je paar honderd van die draadjes weer deftig aan elkaar gesoldeerd hebt :p, zou niet graag in die technieker zijn schoenen staan.
En tussen de centrales is wel alles in fiber mag ik hopen? Anders zit je weer met duizenden zo'n draadjes om alles te bundelen.


draadjes worden bij schade niet aan elkaar gesoldeerd hoor, maar aan elkaar genepen.

tussen centrale en KVD zitten nog steeds bundels koper. Vanuit de centrale vertrekken ook fibers naar de rops die verspreid staan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Op vraag van Belgacom is de kaart weggehaald.
Laatst gewijzigd door tomw op 11 aug 2010, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

tomw schreef:Hier een kaartje met de dekking van de ROP's. Rond iedere KVD is een cirkeltje getekend met straal 1.2km. Dit zou in de veronderstelling zijn dat iedere kvd uitgerust is met een rop.

http://twtb.isgreat.org/bgc/


Een pain-in-the-ass om het te laden maar heel leuk om de KVD vanop men oprit op't kaartje terug te vinden! :banana:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

onbruikbaar
wat voor een monster pc moet je hebben om iets te kunnen doen met deze map?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Een Core i5 met 4 GB ram is alvast niet voldoende :)
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik heb wat fotos e.d. gepost van de aansluiting bij mij zie topic:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=24255
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

tomw schreef:Hier een kaartje met de dekking van de ROP's. Rond iedere KVD is een cirkeltje getekend met straal 1.2km. Dit zou in de veronderstelling zijn dat iedere kvd uitgerust is met een rop.

http://twtb.isgreat.org/bgc/

Zeer mooi enal, het zou wel beter zijn moest het cirkeltje terug verdwijnen als ge een andere kvd aanklikt.

Kan je ook eens de source doorsturen aub.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

tomw schreef:Hier een kaartje met de dekking van de ROP's. Rond iedere KVD is een cirkeltje getekend met straal 1.2km. Dit zou in de veronderstelling zijn dat iedere kvd uitgerust is met een rop.

http://twtb.isgreat.org/bgc/


daarmee weet je natuurlijk wel nog niet op welke kvd jij als klant aangesloten bent hé. GEzien er in de dekking meerdere kvd's vallen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

tzou leuk zijn moest iemand de datafile hebben met naar waar de kabels lopen uit de kvd.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

nolfie schreef:
tomw schreef:Hier een kaartje met de dekking van de ROP's. Rond iedere KVD is een cirkeltje getekend met straal 1.2km. Dit zou in de veronderstelling zijn dat iedere kvd uitgerust is met een rop.

http://twtb.isgreat.org/bgc/


daarmee weet je natuurlijk wel nog niet op welke kvd jij als klant aangesloten bent hé. GEzien er in de dekking meerdere kvd's vallen.


aan je ISP vragen ?
wordt normaal in briefwisseling gecommuniceerd ? maar dan blijkt ook dat deze kaart nog niet compleet is.
Mogelijk een zoekfunctie toevoegen ? kvd 02GRI0399 is nergens te vinden ???
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

dejean schreef:
nolfie schreef:
tomw schreef:Hier een kaartje met de dekking van de ROP's. Rond iedere KVD is een cirkeltje getekend met straal 1.2km. Dit zou in de veronderstelling zijn dat iedere kvd uitgerust is met een rop.

http://twtb.isgreat.org/bgc/


daarmee weet je natuurlijk wel nog niet op welke kvd jij als klant aangesloten bent hé. GEzien er in de dekking meerdere kvd's vallen.


aan je ISP vragen ?
wordt normaal in briefwisseling gecommuniceerd ? maar dan blijkt ook dat deze kaart nog niet compleet is.
Mogelijk een zoekfunctie toevoegen ? kvd 02GRI0399 is nergens te vinden ???


ISP's weten zelf niet hoe de kabels van BGC lopen. Laat staan in welke KVD's ze aangesloten zijn. het is Belgacom die de technische situatie voor elke klant bepaald.
Ik denk overigens niet dat je zomaar aan deze informatie zal geraken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik heb ze voor heel vlaanderen. :)
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Trojan schreef:Ik heb ze voor heel vlaanderen. :)


gij zijt dan ook geen "normale" mens é :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Staat een kvd altijd binnen 1.2km van de huizen? Ik heb zo een vermoeden dat ik op verder dan 1.2km aangesloten ben.
Laatst gewijzigd door tomw op 24 jul 2010, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

De afstand van de kvd is verschillend voor iedereen en kan inderdaad langer zijn dan 1.2 kilometer. Ik reken altijd op maximum 1 km voor vdsl2 om een mooie synchro te hebben, langer zal misschien wel gaan, maar niet meer op 20Mbit.

Ik ben geen helpdesk, dus ik ga voor niemand opzoeken hoever zij zitten van de centrale of kvd. Zolang belgacom mij geen geld geeft voor deze extra diensten zal ik jullie moeten doorverwijzen naar 0800 22 700.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”