Nieuwe Scarlet Abonnementen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

De nieuwe modem wordt bij mij op 20 oktober geinstalleerd door Scarlet of Belgacom. Ik heb al een jaar of 4 Scarlet One en kreeg uit de reclame de indruk dat je gratis Belgacom TV erbij zou krijgen. Toen ik de papieren ontving bleek echter dat je ook Scarlet One zonder Belgacom TV kan nemen voor 40 Euro per maand. Aangezien ik tevreden ben over mijn satellietschotel heb ik Belgacom TV dus inmiddels weer geannuleerd. Ben benieuwd hoe mijn snelheid gaat worden op VDSL2 8)
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

ik heb ook nog eens gebeld en ik kan idd binnenkort telefoon verwachten dat ik kan overstappen naar one met tv en m'n 100 gb behouden.

Ben ik blij dat ik nog juist voor de vernieuwing ben overgestapt.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Bij mij komen ze vrijdag de 2e oktober de box vervangen,ik zal hier dan ook mijn ervaringen posten.
Bij de tel. afspraak heb ik ook al gevraagd naar het nieuwe One abbo,maar dat is hier nog niet te krijgen,ik ben ook al 2,5 jaar klant bij Scarlet,en heb nog mijn 100gb per maand.
Daarmee denk ik niet dat ik nu overstap op het 40€ per maand abbo,omdat ik dan maar een 30 gb per maand heb.
Ik zal waarschijnlijk afwachten tot de dig. tv.hier ook verkrijgbaar zal zijn,en dan mijn 100gb meenemen naar de nieuwe Scarlet One formule.
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

Fluppie, ik heb juist gebeld omdat ik Belgacom ook niet vertrouw en je me dus deed twijfelen.
Even nagevraagd maar ik behoud mijn 100GB ook zonder Belgacom TV te nemen, dat vertellen ze mij bij de klantendienst. Hopelijk is dat juist dan :)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Laat het mij even weten als u daar officele bevestiging van heeft,ik ben daar echt helemaal niet zeker van.
Monkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 24 feb 2007, 14:06

U behoud uw limiet inderdaad als u uw eigen abonnement behoud. Er is namelijk een nieuw abonnement met internet + telefonie voor 40€. Hierbji is de limiet terug naar beneden geschroefd en de daluren en piekuren zijn anders om te bellen. Echter voor 5€ de maand kan u terug van de 24/24 nationaal bellen. Dus voor diegene die hun limiet willen behouden .. Zeker niet overstappen op het nieuwe abonnement voor iets minder geld.

mvg
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

Monkey, dat is toch niet logisch. Je stapt als bestaande klant over naar een nieuw abonnement van 50 Euro inclusief Belgacom TV met behoud van de 100GB maar als je overstapt naar het nieuwe abonnement zonder belgacom TV niet?
Volgens mij kom je alleen op 30GB als je een van die 2 mogelijkheden kiest als nieuwe klant.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik ben van mening dat je beter bij uw oud abbo blijft,als je je limiet van 100 gb wilt behouden tenminste,want aan het oude abbo mogen ze niet veranderen,dit stond zo in het contract bij de overname van Scarlet,daarom hebben ze nu een nieuw abbo gelanceerd( ik heb het over internet plus telefoon)voor 40€,maar met een limiet van een 30gb.
Als je dus overstapt naar dat abbo ben je zeker goedkoper af,(ook al neem je er messchien nog het onbeperkt bellen erbij voor een 5€)dan nog ben je 5€ goedkoper,maar je 70 gb ben je dan wel voor altijd kwijt.
Hou ons in elk geval op de hoogte van deze situatie,want deze situatie word inderdaad niet uitgelegd op de site,het is dus voor iedereen een beetje het natte vinger werk.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

duidelijk is het idd niet. Wat wel zeker is, dat als je naar de nieuwe one gaat (met tv) als bestaande klant, je dan zeker je 100 gb mag houden.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ja,dit heb ik hier ook al meedere malen gelezen,maar staat ook helemaal niet vermeld op de site,(alhoewel het waar is).
Ik hoop dat Scarlet even wat duidelijkheid brengt op zijn site,want zoals het nu is kunnen er velen voor een verassing komen te staan.
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik snap er echt niets meer van :idea: :roll: :???: :???: :???:
Ik heb nu Scarlet no Limit voor 35 euro/maand (30 euro voor internet en 5 euro voor raw copper)
Nu lees ik hier en op Tik Forum , dat ge beter zou moeten overstappen op een ander abonnement van Scarlet om dat dit abonoment slechter wordt ofzo

Nog een klein vraagje tussendoor, is Scarlet van plan om VDSL aan te bieden?
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

MisterX334 schreef:Nog een klein vraagje tussendoor, is Scarlet van plan om VDSL aan te bieden?
Voor triple play (internet + telefonie + digitale televisie) is dit reeds het geval
Voor internet + telefonie wordt de overschakeling naar VDSL2 langzaam maar zeker uitgevoerd op de plaatsen waar VDSL2 beschikbaar is
Voor internet only is het beeld absoluut niet duidelijk. De ene zegt van wel, de andere zegt van niet, een derde zegt niet op de korte termijn.
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Uzzi schreef:
MisterX334 schreef:Nog een klein vraagje tussendoor, is Scarlet van plan om VDSL aan te bieden?
Voor triple play (internet + telefonie + digitale televisie) is dit reeds het geval
Voor internet + telefonie wordt de overschakeling naar VDSL2 langzaam maar zeker uitgevoerd op de plaatsen waar VDSL2 beschikbaar is
Voor internet only is het beeld absoluut niet duidelijk. De ene zegt van wel, de andere zegt van niet, een derde zegt niet op de korte termijn.
Telefonie heb ik hier zeker en vast niet nodig, hebben ze geen pack met internet plus digitale tv?

Ik zal eens effe een telefoontje plegen naar de helpdesk van Scarlet om te vragen of internet only ook ( gratis?) word overgezet naar vdsl2
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Volgens Scarlet helpdesk kan je alleen vdsl2 krijgen als je internet met telefonie en TV koopt.
Tevens ben ik volgens dommel site aansluitbaar op vdsl2

Ik zit nog tot 20/01/10 vast aan scarlet , anders was ik al overgestapt naar Dommel :D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

MisterX334 schreef:Ik snap er echt niets meer van :idea: :roll: :???: :???: :???:
Ik heb nu Scarlet no Limit voor 35 euro/maand (30 euro voor internet en 5 euro voor raw copper)
Nu lees ik hier en op Tik Forum , dat ge beter zou moeten overstappen op een ander abonnement van Scarlet om dat dit abonoment slechter wordt ofzo

Nog een klein vraagje tussendoor, is Scarlet van plan om VDSL aan te bieden?
Nee. Het nieuwe Scarlet internet abonnement wordt 20 euro per maand + 10 euro raw copper met 30 GB.
Het huidige abonnement van 19,95/29,95 1/2de jaar blijft hetzelfde.

Tenzij je nu je abonnement laat verlengen, dan kan je wel nog genieten van Scarlet internet met FUP.
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

diederik schreef:duidelijk is het idd niet. Wat wel zeker is, dat als je naar de nieuwe one gaat (met tv) als bestaande klant, je dan zeker je 100 gb mag houden.
fluppie schreef:Ja,dit heb ik hier ook al meedere malen gelezen,maar staat ook helemaal niet vermeld op de site,(alhoewel het waar is).
Ik hoop dat Scarlet even wat duidelijkheid brengt op zijn site,want zoals het nu is kunnen er velen voor een verassing komen te staan.
Is er dan al iemand die effectief overschakeld is op de nieuwe one met behoud van de 100GB, of van horen zeggen?

Ikzelf zit met scarlet No Limit, ik zou wel willen overschakelen naar one, maar die 30GB houdt mij tegen.

Op mijn.scarlet.be maken ze trouwens nog reclame voor de oude formules.

Afbeelding

Een beetje tegenstrijdige informatie...

Het zou handig zijn mocht je kunnen overschakelen naar de oude one, en dan naar de nieuwe met behoud van de 100GB :-)
Afbeelding
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Uzzi schreef:
MisterX334 schreef: Voor internet + telefonie wordt de overschakeling naar VDSL2 langzaam maar zeker uitgevoerd op de plaatsen waar VDSL2 beschikbaar is
En voor de mensen waar geen VDSL2 beschikbaar is ? Die kunnen dan niet genieten van die Scarlet one ?

Dat is iets wat mij nog altijd niet geheel duidelijk is want van alle kanten krijg ik tegenstrijdige verhalen daarover en op de helpdesk heb ik het gevoel dat ze het ook niet weten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Een gouden raad voor iemand die nog een FUP heeft,of nog het oude One abbo,(ik bedoel deze van ongeveer een 50€,met onbeperkt bellen naar vaste tel.in Belgie,en het 100 gb internet volume)
VERANDER VOORLOPIG NIET!!!!!!
De situatie is zeer onduidelijk,en u loopt een groot risico bepaalde voordelen te verliezen.Dit is mijn mening nu.
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Idd, ik blijf voorlopig nog bij scarlet no limit
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Silence schreef:
Uzzi schreef:
MisterX334 schreef: Voor internet + telefonie wordt de overschakeling naar VDSL2 langzaam maar zeker uitgevoerd op de plaatsen waar VDSL2 beschikbaar is
En voor de mensen waar geen VDSL2 beschikbaar is ? Die kunnen dan niet genieten van die Scarlet one ?

Dat is iets wat mij nog altijd niet geheel duidelijk is want van alle kanten krijg ik tegenstrijdige verhalen daarover en op de helpdesk heb ik het gevoel dat ze het ook niet weten.
Ik heb gelezen op ADSL-BC dat klanten die in een grijze zone zitten, niet aangesloten worden op One.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ok,maar hoe weet je nu als klant of je in een 'grijze zone'zit???
Iedereen hoopt natuurlijk op het nieuwe Scarlet One abbo,maar als ik de dingen hier zo lees,zullen er maar weinigen kunnen aangesloten worden.
Gebruikersavatar
Koerskemel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:29
Bedankt: 1 keer

fluppie schreef:Ok,maar hoe weet je nu als klant of je in een 'grijze zone'zit???
Iedereen hoopt natuurlijk op het nieuwe Scarlet One abbo,maar als ik de dingen hier zo lees,zullen er maar weinigen kunnen aangesloten worden.
Als je op de belgacomtv beschikbaarheidstest 2 tv's kan aansluiten in hd ben je aansluitbaar op vdsl2 dacht ik. Of ze exclusief VDSL2 gebruiken voor One is een andere vraag natuurlijk.
Afbeelding
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

Koerskemel schreef:[
Als je op de belgacomtv beschikbaarheidstest 2 tv's kan aansluiten in hd ben je aansluitbaar op vdsl2 dacht ik. Of ze exclusief VDSL2 gebruiken voor One is een andere vraag natuurlijk.
Klaarblijkelijk wel als ik de info op hun site lees.
Scarlet One en Scarlet Internet & telefonie worden geleverd op de nieuwe VDSL2 technologie, via glasvezel tot aan de hoek van uw straat. Dit is een verbeterde versie van ADSL, sneller en eveneens gebruikmakend van het kopernetwerk van Belgacom. Om u te verbinden aan het VDSL netwerk heeft u een speciale VDSL modem nodig, welke door Scarlet geleverd wordt (€ 50 i.p.v. € 80). Deze modem is ook compatibel met ADSL2+ , Belgacom TV, bevat een draadloos internet (WiFi) antenne en heeft de mogelijkheid om tot 2 telefoonlijnen aan te sluiten.

Scarlet Internet klanten en klanten waar de VDSL2 technologie nog niet beschikbaar is, kunnen gebruik maken van ADSL of ADSL2+ modems die verkrijgbaar zijn in alle computer of electro speciaalzaken, alsook in de Scarlet Webshop
http://www.scarlet.be/nl/praktische-info/over-dsl.php

Ze spreken enkel maar over Scarlet Internet klanten als het gaat over het "alternatief" ADSL/ADSL2+

Dan is het in lijn wat een van hun medewerkers aan de telefoon vermoedde (vind het toch erg dat ze het op de helpdesk zelf niet zeker weten) dat je aansluitbaar moet zijn op VDSL2 om te kunnen genieten van Scarlet One.

Echt klote wat in Tielt (op 6km van hier) hebben ze wel al VDSL2 maar wanneer dat hier beschikbaar zal zijn in deze kleine gemeente is nog maar de vraag.
RL
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 okt 2008, 23:28
Contacteer:

fluppie schreef:Een gouden raad voor iemand die nog een FUP heeft,of nog het oude One abbo,(ik bedoel deze van ongeveer een 50€,met onbeperkt bellen naar vaste tel.in Belgie,en het 100 gb internet volume)
VERANDER VOORLOPIG NIET!!!!!!
De situatie is zeer onduidelijk,en u loopt een groot risico bepaalde voordelen te verliezen.Dit is mijn mening nu.
Ik heb inmiddels via email een bevestiging van de klantendienst van Scarlet gehad dat bestaande Scarlet One-klanten hun 100GB datalimiet behouden bij overstap naar VDSL2 zonder Belgacom TV. Mondelinge toezeggingen had ik al maar nu het ook in een email staat maak ik me absoluut geen zorgen meer over die datalimiet.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Voor wie het nog niet gezien heeft:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

ouch :lol:
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

niiice :D
is dat een echte tv reclame of gewoon dat iemand zelf heeft gemaakt?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

liger schreef:niiice :D
is dat een echte tv reclame of gewoon dat iemand zelf heeft gemaakt?
Scarlet heeft gezegd geen reclame op tv te maken. Dus deze reclame is gewoon om te gebruiken op het internet, blijkbaar.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

De duur is ook niet consistent met broadcast-ads. Dus we zullen ze nooit zien in reclame blokken zien :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
liger schreef:niiice :D
is dat een echte tv reclame of gewoon dat iemand zelf heeft gemaakt?
Scarlet heeft gezegd geen reclame op tv te maken. Dus deze reclame is gewoon om te gebruiken op het internet, blijkbaar.
ah ok, maar het is wel degelijk door scarlet zelf gemaakt?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

liger schreef:ah ok, maar het is wel degelijk door scarlet zelf gemaakt?
Mits het filmpje ge-embed staat op http://www.scarlet.be/nl/movie.html veronderstel ik van wel :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Mooi filmpje,dat wel,gisteren ging er normaal een technieker komen om mijn modem te vervangen,maar die heeft zijn kat gestuurd.
Ook na bellen met Scarlet zelf,(zo rond een 16.30h)bleven ze volhouden dat de technieker nog ter plaatse zou komen,zelfs nog een telefoontje gehad van de man zelf,dat hij eraan kwam,helaas,niemand gezien.
Wat een sevice van Scarlet,ik had mij wel een vrije namiddag genomen om thuis te blijven,ik vraag mij nu af wat er nu moet gebeuren??
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Wat ik heb opgemerkt en ik zeer vreemd vind is dat als ik mijn modem uitzet voor ongeveer halfuurtje, en ik ze dan terug aanzet dat ik dan de eerste 10 minuten een dl speed heb van rond de 15mbit ipv 8 mbit :???: :eek:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Daarjuist heeft de technieker van Scarlet toch langsgeweest,(eerst verwittigd via tel.)
Vriendelijke man,hij kwam vandaag omdat ze overstelpt worden met aanvragen voor allerlei Scarlet produkten.(woont slechts een 14 tal km bij mij vandaan).
Hij heeft mijn modem vervangen door een sagem toestel,die al geschikt is voor dig.tv.
Alles is goed verlopen,mijn tel. toestel heeft weer een duidelijke en goede klank,de snelheid van het internet is (voorlopig nog niet veranderd,maar het kan toch enkele uurtjes duren).
Die sagem modem is veel groter dan de vorige,en kan niet op een kant gezet worden.
Ik heb nog eens gevraagd naar dig.TV. maar de technieker wist het ook niet zeker of het in mijn regio te krijgen was,hij had in ieder geval de opdracht gekregen om een Sagem te instaleren.
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Waarom hebben ze je modem vervangen?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Eigenlijk weet ik het niet waarom (op een dag hebben ze gewoon gebeld dat ze hem kwamen vervangen),de kwaliteit van de tel.gesprekken is er wel op verbeterd,(daarvoor zat er een 'tik'in).
Naar het schijnt zou mijn internet vlugger moeten zijn,maar ik heb een speedtest gedaan,en ik zit nog altijd op 5 MBPS,(zoals voorheen,een 6 MBPS abbo),de technieker heeft dit ook gezien,aangezien hij hier dikwijls passeerd gaat hij met een 14 dagen nog eens langskomen om te kijken of ik nu 12 MBPS heb,(ik zit maar een 477 meter van de centrale).Ik zal hier verder mijn 'avondtuur' posten.
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Leuk meegenomen dan :)
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

MisterX334 schreef:Waarom hebben ze je modem vervangen?
Omdat Scarlet van Belgacom is en alle abonnees naar het Belgacom-netwerk over gezet worden. Het oorspronkelijke Scarlet-netwerk wordt(is?) verkocht. Je hebt dan een andere modem nodig. Ik heb die nu ook al twee weken.
MisterX334
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 23 jan 2009, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb een eminent adsl2+ modem,zal die ook vervangen worden?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik (denk ) dat iedereen die Sagem modem zal krijgen?? (als dig. tv dan verkrijgbaar is,of verkrijgbaar word,is moet deze toch geplaatst worden).
Van een vluggere internet lijn heb ik echter nog niets ondervonden,de speedtest geeft nog altijd een 5,2 mbps,zoals voorheen,messchien word dit na het weekend maar aangepast??
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”