liger schreef:Je schrijft zelf uitzondering op de regel en toch zie je het niet
door hun investeringen mogen ze exclusiviteit hebben , van EU (belgie laten kabel verkopen exclusief aan 1 bedrijf was stomste deal ooit)
Ach, wat verdraai jij de zaken.
Daarnet zeg je nog dat ze geen monopolie hebben.
Nu ik die quote geef, hebben ze plots wel een monopolie.
Het kan rap gaan bij spindoctors...
liger schreef:Zelfde verhaal (terug apple) itunes enkel voor ipods.
Tegen Apple lopen al een paar processen, onder andere voor het weren van concurrenten in hun iStore...
idd, nog eens niets weerhoudt u om zelfde te doen.
Leren lezen, je vergeet dat het hier corrupte boel is.
En naar Europa lopen ?
Europa focust zich momenteel te veel op de klassieke telecomoperatoren, en laat kabelbedrijven ongemoeid.
Onterecht.
liger schreef:Uw 2de gedeelte van de vraag is afhankelijk van antwoord van telenet als bedrijf vraagt aan hen of dat ze een licenti mogen nemen op hun encryptie. Het is duidelijk lock-in ik weet niet gewoon in hoeverre het tegen de wet is, ben geen advocaat.
Waarom moet ik per se een bedrijf zijn om te kunnen klagen ?
Trouwens, de encryptie is geen eigendom van Telenet, daar betalen ze gewoon licentie op.
Er zijn trouwens boxen die Nagra2 ondersteunen (neem de AZbox bijv.) en die wel toelaten om kaart en decoder aan elkaar te koppelen.
Nochtans zul je vergeefs proberen om zo'n box bij Telenet te laten activeren.
Niets met ondersteuning van encryptie te maken dus, Telenet weigert de kaart aan een andere dan hun eigen decoders te koppelen.
Afschermen van de markt dus, anticoncurrentieel gedrag.
liger schreef:Je faalt keer op keer met samenhang. Je sprak over, ik citeer "dat er meer dan één kabeloperator" nu spreek je over "Telenet beweert geen hardware leverancier" dit zijn 2 VERSCHILLENDE markten.
Man man toch.
Leer eens wat over economie, dan zou je weten dat dat nu net anticoncurrentieel gedrag is, als een bedrijf zijn dominante positie in één markt (monopolie op kabelnetwerk, kan moeilijker dominanter op die markt zijn dan dat) om marktaandeel van anderen af te pietsen op een andere markt (markt van de decoders).
Lees maar eens over hoe Microsoft zijn dominantie op de markt van besturingssystemen misbruikte om die van de Internetbrowsers te kunnen domineren.
Je weet er toch echt niets van.
liger schreef:En nog eens, (ik hoop dat het duidelijk is dat ik VERKLAAR wat telenet doet) ze weigeren niet, ze geven geen support. LEES: als het niet werkt is het uw probleem.
Ze weigeren wel, want hun encryptie vereist koppeling van smartcard aan decoder, en zij WEIGEREN dat te doen voor een decoder die niet van hen is.
Dus blijf maar je onzin herhalen, mislukte troll.
liger schreef:Je zou kunnen zegen dat moest er meer varieteit op de markt zijn, zouden er NOG MEER problemen zijn.
Beetje blind of zo ?
Niet gelezen dat je op satelliet, waar je een resem aan decoders vindt, NIET dat probleem hebt.
liger schreef:Dit verschuift niet enkel werk naar de klant maar ook aan andere bedrijven. Als het ware wordt telenet hun dienst afhankelijk van andere bedrijven.
Ze krijgen dan ook inkomsten.
Wees gerust, u moet u zich geen zorgen maken over het werk van andere bedrijven, integendeel, gun ze ook nog een graantje...
liger schreef:JUIST DAAROM, om niet afhankelijk te zijn, is het beter om alles "under the hood" te hebben.
Juist, ik veronderstel dat de TV binnenkort ook van Telenet zal moeten komen, zeker
liger schreef:Ik sprak over bugs bij communicatie telenet<---->decoder
Juist, ik ook.
Maar blijkbaar begrijp je het niet echt.
Geen nood, ook zonder kennis van zaken kun je veel lawaai maken.
liger schreef:als aan andere einde 20 spelers zijn is risico groter voor een gebruiker.
Iedere dag wordt het tegendeel bewezen...
boulder schreef:Hij heeft het wel degelijk verkeerd geformuleerd.
Er staat : "De meeste films die ik opvraag komen via Prime à la carte en dan zijn ze gratis, dus voor mij is de rekening op dat moment snel gemaakt (kijkend naar waar ik woon): iets mindere kwaliteit of 10tal km gaan rijden voor een videotheek en betalen voor die film?"
Waar staat dat, dat ze gratis zijn als je al Prime hebt ?
liger schreef:hier "via prime". Als je prime niet hebt kan je het via prime niet krijgen.
Ik krijg gratis via belgacom adsl light 10 liedjes. -> hier staat ook niet dat adsl light gratis is, toch is het duidelijk dat enkel liedjes zijn gratis.
Tja, man, ik laat het hier gewoon staan, kan iedereen zien hoe jij dingen leest die er niet staan, woordvolgordes verandert om toch maar je gelijk te halen.
In begrijpend lezen moet je duidelijk geen lessen geven.
liger schreef:Enkel volgens uw logica, waar je van 1 onderwerp naar andere springt om maar een manier te vinden om iets slecht te zeggen over telenet.
Je bedoelt argumenteren.
Dat is aan u duidelijk niet besteed, vermits je dezelfde fouten blijft herhalen.
Wat een troll...