Ik had me voorgenomen hier niet meer te posten aangezien je mijn argumenten steevast beantwoord met "stelen mag niet!" (en ik die er met beide ogen open blijft intrappen...

), doch zoals ispwatch opmerkt is dat net je doel.
Bij deze dus enkele zaken om over na te denken...
r2504 schreef:Koop dus netjes je muziek... dan heb je recht tot klagen, of overtuig iedereen niets meer te kopen (en dan lost het probleem van SABAM en de RIAA vanzelf wel op). Door jezelf in de illegaliteit te plaatsen los je totaal niets op, in tegendeel je geeft enkel voeding aan het bestaan van SABAM en de RIAA !
Dus ofwel muziek kopen en blijven klagen (wat geen flikker uithaalt), ofwel geen muziek kopen en maar hopen dat SABAM & MAFIAA verdwijnt? Dit zal artiesten & cultuur zeker ten goede komen. Om nog maar niet te spreken over de ontwikkeling van de jeugd.
Trouwens, als je iets koopt ga je akkoord met de voorwaarden & heb je bijgevolg dus géén recht om te klagen.
r2504 schreef:maar dat doet niets af aan de essentie van dit alles...
De essentie van dit alles: SABAM is een criminele organisatie en moet grondig onder de loep genomen worden, alsook soortgelijke organisaties & naar mijn mening de auteursrechten wet die nog afstamt uit de 19e eeuw...
SABAM die billijke vergoeding int op basis van drank geconsumeert op een concert, kan toch niet?
SABAM die vergoedingen eist van artiesten niet eens aangesloten bij SABAM...
SABAM die vergoedingen eist voor afspelen van Creative Commons muziek...
29.000.000 euro verdwenen in 2007 bij SABAM...
Dat hier zo lichtjes overgegaan wordt is nog maar een teken van de corruptheid aanwezig in het gerecht & heel het systeem.
r2504 schreef:...dan maar te stelen ! .... je neemt het recht niet in eigen handen !
Stelen is wat SABAM doet, ik denk dat je
kopieren wilt bedoelen? (hardleers jij lol)
We
moeten het recht uit de handen nemen van de huidige "verdedigers", dit is onze plicht; zij misbruiken het immers enkel.
r2504 schreef:de manier waarop ze nu (foutief) reageren is grotendeels veroorzaakt door mensen die gewoon "copieren" ... en overweegt zelfs geen betalend alternatief zoals iTunes.
SABAM pluimt al artiesten sinds P2P nog niet bestond... nu hebben ze simpelweg een uitvlucht.
iTunes is (nog geen) degelijk alternatief; geen degelijke kwaliteit & een beperkt aanbod.
Ik persoonlijk heb iTunes wel overwogen en een 5-tal cd's aangekocht welke ik daarna dan maar van DRM ontdaan heb en later zelfs gewoon getrashed omdat P2P (gratis dan nog) betere kwaliteit & groter aanbod kan aanbieden...
r2504 schreef:Het is een mooi voorbeeld dat je legaal kan omgaan met muziek, maar ik geloof dat je echt niet zo naief bent om te geloven dat iedereen die op de diverse P2P netwerken zit enkel met dat soort muziek bezig is (het zou het enorm succes voor de groepen zijn). Net zoals er misschien zijn die enkel P2P gebruiken om Linux distro's te downloaden is het een enorm klein percentage... de andere 99% verschuilt er zich gewoon achter.
Het merendeel van de bevolking houdt zich idd bezig met mainstream muziek, maar hoe komt dit juist?
Ik was ook zo totdat ik begon te beseffen dat ik die 18 andere tracks op Mega-dance Vol. 542 toch niet zo goed vond en na wat rond te neuzen op SoulSeek ik het aanbod van muziek die ik wel degelijk goed vond niet meer aankon heb ik besloten om nooit meer te betalen voor wat ik niet echt wou.
Wees maar zeker dat het merendeel van de users op bvb SoulSeek of wijlen OiNK.cd zich bezighoud met een breed spectrum van verschillende stijlen, en minder met mainstream.
Torrents & P2P hebben trouwens meer in petto dan Linux distro's & "illegale downloads".
En wees maar zeker dat P2P een
enorm succes is voor beginnende & onbekende groepen, nog nooit tevoren waren ze zo talrijk, kijk maar naar de duizenden indie-groepen (die dezer dagen als mainstream kunnen beschouwd worden; bvb Little Boots, MGMT...).