Pagina 2 van 4

Geplaatst: 25 maa 2004, 14:42
door Sandman
adsl is toch enkel mogelijk indien men een vaste lijn heeft ide is aangesloten ook? ben ik mis?

Geplaatst: 25 maa 2004, 14:43
door Sub Zero
Dus als ik het goed begrijp had je geen vaste telefoonlijn als je Always ADSl van Versatel aanvroeg? Wel, dat is dan dat je voor de benzine wil betalen, maar geen auto wil. ADSL gaat nu eenmaal over de telefoonlijn. Versatel had je wel op de hoogte moeten stellen en inlichten over de toestand/omstandigheden en je eventueel de keuze te laten om van je aanvraag af te zien dan.

Cheers

VersatelADSL

Geplaatst: 25 maa 2004, 18:11
door guust
Ik lees alleen negatieve berichtjes ivm Versatelalways. Ik kan al 2 maanden probleemloos surfen,downloaden,uploaden,e-mail versturen en ontvangen. 'k heb ook al 2 fakturen ontvangen juist tot op den euro.
Ik gebruik hun bijgeleverde gratis modem zonder problemen! Dus zoals ge leest het is niet allemaal kommer en kwel :lol:

Geplaatst: 26 maa 2004, 09:51
door Gast
Guest schreef:No, you don't understand well at all - I'm not stupid and of course I realise that you need a phone line to get ADSL.

I had a fixed line conection with Belgacom. I did NOT ask for fixed line telephony from Versatel as I already have it. I was still billed by Versatel for fixed line telephony. And they do NOT answer emails about this. I'm not unhappy about their ADSL service. I AM unhappy about receiving a demand for payment for something I never asked for.

Well, ok, a little misunderstanding here. My appologies for that. And no, I don't think your stupid, I'm sorry if I made you think that.

Versatel has no right to do that. They have to solve the problem and give yoy your money back (if you have already payed). You can always contact the "ombudsdienst" (sorry, don't know the right word) and complain about it.

Cheers

repliek op een berichtje

Geplaatst: 26 maa 2004, 10:23
door Ontevreden klant Versatel
Ik lees alleen negatieve berichtjes ivm Versatelalways. Ik kan al 2 maanden probleemloos surfen,downloaden,uploaden,e-mail versturen en ontvangen. 'k heb ook al 2 fakturen ontvangen juist tot op den euro.


Blijft u dit dan maar kontinu in de gaten houden Er zijn gevallen bekend waar dit niet zo is (dit gebeurde zelfs bij grote bedrijven) Ik hoop alleen dat wanneer er echt iets mis gaat zijn met uw fakturatie in hoeverre u dan gaat geholpen worden.Het zal zijn "graag via e-mail" en dan zal je eeuwig kunnen wachten.De mensen van de klantendienst werd dit zo opgelegd zij weten niet beter.Die sukkelaars krijgen alle problemen op hun nek en de rest blijft buiten schot.
U siteert dat alles qua surfen probleemloos verloop.Ik zou zeggen dat zou er nog moeten aan mankeren u betaalt er tenslotte voor

sluikroutes

Geplaatst: 29 maa 2004, 11:14
door Adertje
Beste Lezers

Even uw aandacht.Let op als u Always ADSL van Versatel aanvraagt via het web.Kijk onderaan het formulier daar staat doodleuk vaste telefonie reeds aangevinkt.Dus voor dat je het weet ben je de peer.Dus indien u dit niet wil even goed kijken. :idea:

Geplaatst: 29 maa 2004, 13:08
door meon
Goeie tip, Ad(d)ertje ;)
Ten tijde van deze review was de optie tot Versatel als carrier voor vaste telefonie nog niet aanwezig. Dit is natuurlijk niet altijd een slechte zaak, vergelijk eens de prijzen met die van Belgacom, misschien kom je voor jouw specifieke situatie beterkoop uit.

Vaste telefonie

Geplaatst: 30 maa 2004, 10:28
door Adertje
Ten tijde van deze review was de optie tot Versatel als carrier voor vaste telefonie nog niet aanwezig

Ik denk dat u niet juist zit Het gaat er niet om of het goedkoper is maar wel de methode.
Even ter opfrissing van het geheugen.Voordien stond op deze web-site Vaste Telefonie afzonderlijke vermeld en onder ADSl waar deze optie vaste telefonie reeds was aangevinkt.Nu op dit ogenblik hebben deze optie (Vaste telefonie)wegelaten maar op de ADSL link is dit onderaan nog aanwezig en reeds aangevinkt.Ik zie het nut niet in waarom dit reeds aangeduid is tenzij kwaad opzet.We zullen het voordeel van de twijfel hier maar laten gelden.

Geplaatst: 30 maa 2004, 11:16
door meon
Kwaad opzet, marketing, strategie ... De lijn is dun in dat soort verhalen, nietwaar? Het enige dat ik als algemene regel kan meegeven is: lees elke regel die je aanvinkt na en interpreteer wat er staat: je zet hier geen hotmailaccountje op, maar wel een aanvraagformulier tot iets waar je een jaar lang aan gebonden zal zijn!

Geplaatst: 30 maa 2004, 18:55
door C-Phest
Ahzo dus ge kunt da Versatel abo aanvragen op een lijn van henzelf?

Kan misschien wel handig zijn vermits ik echt NOOIT bel op die lijn (gsm van't werk :lol: )

Als die hun abo kosten voor de lijn goekoper zijn dan belgabrol spaar ik weer wat euro's uit :)

(EN krijgt Belgabrol er weer wat minder ;))

reply

Geplaatst: 01 apr 2004, 12:57
door Gast
meon schreef:lees elke regel die je aanvinkt na en interpreteer wat er staat: je zet hier geen hotmailaccountje op, maar wel een aanvraagformulier tot iets waar je een jaar lang aan gebonden zal zijn!



U heeft de tekst niet goed gelezen De optie IS REEDS AANGEVINKT dat is wel een verschil nietwaar.Dus nog eens het is zo gebeurd indien men niet oplet.De keuzemogelijkheid mag NIET aangevinkt zijn.Dat is voor niets nodig.Die keuze zal de eventuele toekomstige klant wel uitmaken

Ad(d)ertje :-)

Geplaatst: 01 apr 2004, 13:19
door Sub Zero
Wel, beschouw het aangevinkt zijn van een keuze optie als de kleine lettertjes in een contract. Je moet _alles_ lezen en nakijken. Je tekent toch ook geen contract zonder de kleine lettertjes te lezen. Het is aan jou om alles te controleren.

Cheers

PS : Ad(d)ertje, ik heb even de quote-tags toegevoegd aan je post.

Geplaatst: 02 apr 2004, 09:33
door Gast
Wel, beschouw het aangevinkt zijn van een keuze optie als de kleine lettertjes in een contract

Men moet eindelijk eens ophouden met dergelijke uitspraken.Kleine lettertjes zouden niet mogen bestaan en geeft aan dat dergelijke bedrijven eigenlijk niet te vertrouwen zijn. Duidelijke en verstaanbare kontrakten(en ik spreek dan in het algemeen)dat is de boodschap.U probeert dergelijke praktijken goed te praten en dat is fundamenteel verkeerd anders leven we in een bananenrepubliek.En nogmaals ik blijf het herhalen de keuze moet bij de eventuele toekomstige klant liggen en niet bij het bedrijf in kwestie.Het word de hoogste tijd dat men dergelijke praktijken eens en voor altijd opdoekt.

Geplaatst: 02 apr 2004, 14:06
door C-Phest
En ondertussen weet ik nog altijd niet of Versatel nu eigen lijnen aanbiedt om je op aan te sluiten of dat je nog altijd via een Belgacom analoge lijn moet aangesloten worden :roll:

Geplaatst: 02 apr 2004, 14:56
door ubremoved_539
C-Phest schreef:En ondertussen weet ik nog altijd niet of Versatel nu eigen lijnen aanbiedt om je op aan te sluiten of dat je nog altijd via een Belgacom analoge lijn moet aangesloten worden :roll:


Voor zover ik weet heeft niemand in Belgie eigen lijnen (koperpaartjes)... het enige verschil wat betreft het vinkje zit hem in de facturatie die ofwel via Belgacom of Versatel verloopt (maar het koperpaartje is en blijft eigendom van Belgacom). Eigenlijk is het vinkje een automatische carrier-select welke je laat doen.

Geplaatst: 03 apr 2004, 13:58
door Guest
Voor zover ik weet heeft niemand in Belgie eigen lijnen (koperpaartjes)... het enige verschil wat betreft het vinkje zit hem in de facturatie die ofwel via Belgacom of Versatel verloopt (maar het koperpaartje is en blijft eigendom van Belgacom).

Kijk eens bij http://www.xs4all.be. Zij hebben een optie 'raw copper' welke ook gebruikt kan worden als je geen eigen telefoonlijn hebt als ik mij niet vergis.

Je hebt een vaste telefoonlijn nodig

Geplaatst: 27 apr 2004, 16:32
door Jippie
Ik heb net eens gebeld naar Versatel. Wie geen vaste telefoonlijn heeft moet er dus een bestellen bij Belgacom, wat dan ook nog eens een extra 13€ per maand zal kosten. De totale prijs van je internet is dan 20€ + 10 € omdat je toch boven de 250Mb downloadlimiet zit + 13€ voor de lijn = 43€ per maand? Of heb ik het niet goed gesnapt?

heb besteld FREE

Geplaatst: 30 apr 2004, 05:35
door mark
k heb een free ADSL besteld. Kan ik alles testen, indien het niet werkt, dan kan het gewoonweg de vuilbak in. Kost toch niets.
Raad dit iedereen aan alovrens een abonnement te nemen...

Re: Je hebt een vaste telefoonlijn nodig

Geplaatst: 07 mei 2004, 15:06
door Walter
Jippie schreef:Ik heb net eens gebeld naar Versatel. Wie geen vaste telefoonlijn heeft moet er dus een bestellen bij Belgacom, wat dan ook nog eens een extra 13€ per maand zal kosten. De totale prijs van je internet is dan 20€ + 10 € omdat je toch boven de 250Mb downloadlimiet zit + 13€ voor de lijn = 43€ per maand? Of heb ik het niet goed gesnapt?


Er is nu sinds kort de "discovery line" van belgacom. 6,5 euro per maand. Wel een extra toeslag op je gesprekken. Dit is de opvolger van de bugetline. Als je die zou willen wel goed aandringen en nazien dat de aanpassing ook gedaan is.

Walter

Geplaatst: 19 mei 2004, 00:56
door mark
Heb dan toch onmiddelijk van FREE naar ALWAYS ADSL overgeschakeld. Werkt perfect. Snelheid valt goed mee. Meestal heb je die 4M/S niet nodig. Is zoals met een Porsche naar Brussel rijden tijdens het spitsuur. Raakt toch niet sneller vooruit als alles vast zit :P

Geplaatst: 19 jun 2004, 17:03
door Gast
heb hier ook Always ADSL (al een half jaar) en die modem doet er nog altijd gigantisch lang over om te synchroniseren ( soms wel een half uur tot een uur!). Ook gebeurt het soms dat hij het gewoon plots opgeeft en weer begint te flikkeren, en na een tijdje synchroniseert hij dan terug.
Ik ken er niet veel van en aangezien jullie dat probleem niet hebben weten jullie er misschien iets meer van? Ik moet toch geen andere computer kopen omdat die modem 'misschien' niet werkt op deze (win XP, amd atlon XP 1800+)
Of doe ik iets verkeerd (ik hoop het wel, dan kan het opgelost worden :)

Geplaatst: 19 jun 2004, 17:16
door Zelfde gast als hierboven
en ja, ik trek elke keer ik mijn computer opstart het stekkertje uit en steek het er weer in (dat is op zich al een klotebedoening!)

Geplaatst: 19 jun 2004, 17:21
door Arrigi
Zelfde gast als hierboven schreef:en ja, ik trek elke keer ik mijn computer opstart het stekkertje uit en steek het er weer in (dat is op zich al een klotebedoening!)


Ik zou nochtans niet weten waarom zoiets moet :?

Geplaatst: 19 jun 2004, 18:00
door CueBoy
Anonymous schreef:heb hier ook Always ADSL (al een half jaar) en die modem doet er nog altijd gigantisch lang over om te synchroniseren ( soms wel een half uur tot een uur!). Ook gebeurt het soms dat hij het gewoon plots opgeeft en weer begint te flikkeren, en na een tijdje synchroniseert hij dan terug.


Heb je al eens geprobeerd met een andere ADSL-modem van een vriend(in)/collega/familielid ?
Heb je de kwaliteit van je telefoonlijn al eens laten nakijken ? (als je je sync verliest, dan kan de oorzaak hiervan de kwaliteit van je lijn zijn)

Ken de kwaliteit van de modem (die je van Versatel krijgt, dacht ik) niet, maar meen mij te herinneren dat het niet écht je-dat was. Misschien dat de kwaliteit van de modem, in combinatie met de (iets) mindere kwaliteit van de telefoonlijn, zorgt voor het synchronisatie-fenomeen dat jij hebt...

Geplaatst: 19 jun 2004, 20:24
door meon
Soms heb ik op 30 sec sync, soms duurt het 10 minuten ja. En dit op verschillende locaties op verschillende PC's. De 'uittrekken-en-weer-insteken-truc' kan soms helpen ja, maar normaal is dat niet. Het is dat de modem 'gratis' was dat ik het nog een beetje door de vingers wil zien, maar normaal is dat niet nee. Als je geen troubles meer wilt koop je een fatsoenlijke thomson ethernetmodem, maar in mijn geval is dat zinloos, die verbindingen worden niet vaak genoeg gebruikt ...
Maar het verschil met m'n Alcatel Speedtouch USB en die plastieken doosjes is inderdaad groot.

versatel adsl

Geplaatst: 29 jun 2004, 18:38
door katleen
Ik ben sinds april dit jaar overgeschakeld naar Versatel adsl. Heb ik me dat al beklaagd!!! De eerste 2 weken ging alles goed, maar sinds begin mei liep er het een en ander mis. Telkens iemand mij een e-mail stuurde kreeg die de foutmelding dat mijn adres niet gekend was. Toch kreeg ik de e-mails soms door, soms ook niet. Met het gevolg dat mensen mij geen e-mail meer versturen. Begin mei heb ik hiervoor contact opgenomen met de helpdesk (wat een 0900 nummer is, en dus niet goedkoop). Ze gingen een technicus laten bellen om mijn probleem op te lossen. Ondertussen zijn we nu 29/06 en is het probleem nog niet opgelost. Ik heb al een aangetekende brief geschreven (daar wordt niet op gereageerd), ik heb al een 10-tal mails gestuurd, waar telkens een kort antwoord op gegeven wordt waar ik niet mee verder kan. Er is me al 4 keer beloofd dat een technicus contact met mij zou opnemen, maar ik heb nog altijd niemand aan de telefoon gekregen. Wat een service!!!!!!
Als je de computer opstart moet je dan ook nog eens 5 à 10 min. wachten voor de verbinding tot stand gebracht wordt.
Morgen neem ik telefonisch contact op met test-aankoop om te horen of ik hierdoor geen recht heb om mijn contract vroegtijdig te verbreken zonder opzegvergoeding. Ik kan Versatel dan ook aan niemand aanraden. Vroeger had ik ADSL van Belgacom, en OK dat kost dubbel zo veel maar daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Geplaatst: 29 jun 2004, 20:29
door meon
Hopelijk heb je je emailadres doorgegeven in de vorm gebruikersnaam@versateladsl.be en niet gebruikersnaam@versadsl.be :!:

Het tweede gebruik je enkel om in te loggen op het Internet.
Je zou niet de eerste zijn die zich hier mee vergist.

Geplaatst: 30 jun 2004, 15:04
door katleen
meon schreef:Hopelijk heb je je emailadres doorgegeven in de vorm gebruikersnaam@versateladsl.be en niet gebruikersnaam@versadsl.be :!:

Het tweede gebruik je enkel om in te loggen op het Internet.
Je zou niet de eerste zijn die zich hier mee vergist.



Dat heb ik inderdaad gedaan. Dat hadden ze mij bij Versatel per mail ook al gevraagd om na te kijken, maar dat klopt allemaal.

Geplaatst: 30 jun 2004, 16:05
door ubremoved_539
meon schreef:Maar het verschil met m'n Alcatel Speedtouch USB en die plastieken doosjes is inderdaad groot.


Een Speedtouch 510 v4 kan je nu kopen voor 19 euro in de Carrefour !

Geplaatst: 24 jul 2004, 15:04
door Game
katleen schreef:
meon schreef:Hopelijk heb je je emailadres doorgegeven in de vorm gebruikersnaam@versateladsl.be en niet gebruikersnaam@versadsl.be :!:

Het tweede gebruik je enkel om in te loggen op het Internet.
Je zou niet de eerste zijn die zich hier mee vergist.



Dat heb ik inderdaad gedaan. Dat hadden ze mij bij Versatel per mail ook al gevraagd om na te kijken, maar dat klopt allemaal.


Je hebt toch toevallig niet de forwarding geactiveerd naar dezelfde mailbox? Dus naar het oorspronkelijk emailadres of naar een aangemaakte alias in dezelfde account.

Zo vormt er zich een "loop" ( ontvangen -> doorsturen naar jezelf -> weer ontvangen -> weer doorsturen naar jezelf -> .... ) en deze heeft zulke kenmerken.

Geplaatst: 24 jul 2004, 15:16
door Game
meon schreef:Soms heb ik op 30 sec sync, soms duurt het 10 minuten ja. En dit op verschillende locaties op verschillende PC's. De 'uittrekken-en-weer-insteken-truc' kan soms helpen ja, maar normaal is dat niet. Het is dat de modem 'gratis' was dat ik het nog een beetje door de vingers wil zien, maar normaal is dat niet nee. Als je geen troubles meer wilt koop je een fatsoenlijke thomson ethernetmodem, maar in mijn geval is dat zinloos, die verbindingen worden niet vaak genoeg gebruikt ...
Maar het verschil met m'n Alcatel Speedtouch USB en die plastieken doosjes is inderdaad groot.


icoon ADSL modem control panel openen (icoon met schroevendraaier)
wanneer venster open en actief is.
toetsencombinatie <ALT> + <P> hanteren (je kan best <ALT> ingedrukt houden en met andere vinger éénmaal op <P> drukken)
dan kom je in het echte configuratiescherm van de modem
dan zoek je bovenaan naar "lijnconfiguratie" of "line setup"
daar vind je "Modulatie", deze staat standaard op "Automatisch..."
open de keuze lijst. selecteer de 5de mogelijkheid "G.dmt"
klik op "Toepassen" of "Apply" en dan op "OK"
dit zorgt ervoor dat modem sneller signaal vindt als met de standaardinstelling

greetz

Geplaatst: 24 jul 2004, 17:38
door meon
Wow, cool, sjieke tip :)
En idd, het helpt :)

Je kent toevallig niet een soortgelijk trucje voor Alcatel Speedtouch USB's ? ;-)

Geplaatst: 25 jul 2004, 09:31
door Game
meon schreef:Wow, cool, sjieke tip :)
En idd, het helpt :)

Je kent toevallig niet een soortgelijk trucje voor Alcatel Speedtouch USB's ? ;-)


G.dmt is het type kaart dat Belgacom hanteert in hun centrales voor signaal te versturen, daarom heeft die aanpassing zijn effect (hij zoekt direct de goeie kaart)

ik vermoed dat de Alcatel Speedtouch standaard daarop staat ingesteld

Re: Je hebt een vaste telefoonlijn nodig

Geplaatst: 16 aug 2004, 06:34
door Gast
Walter schreef:
Jippie schreef:Ik heb net eens gebeld naar Versatel. Wie geen vaste telefoonlijn heeft moet er dus een bestellen bij Belgacom, wat dan ook nog eens een extra 13? per maand zal kosten. De totale prijs van je internet is dan 20? + 10 ? omdat je toch boven de 250Mb downloadlimiet zit + 13? voor de lijn = 43? per maand? Of heb ik het niet goed gesnapt?


Er is nu sinds kort de "discovery line" van belgacom. 6,5 euro per maand. Wel een extra toeslag op je gesprekken. Dit is de opvolger van de bugetline. Als je die zou willen wel goed aandringen en nazien dat de aanpassing ook gedaan is.

Walter


Ik had toch begrepen dat de pagina op http://www.versateladsl.be/popup/popup_telefonie.php aangeeft dat je zowel een telefoon-abbo en een adsl-abbo kunt nemen bij versatel. Bij het telefoonabbo betaal je zelgs geen abbonementskosten dus zou de totale kost van je internet moet neerkomen op 20 euro plus 10 euro als je over de limiet gaat.

Als ik hier zwaar in de fout ga, gelieve mij te corrigeren :-).

Re: Je hebt een vaste telefoonlijn nodig

Geplaatst: 16 aug 2004, 13:11
door meon
Anonymous schreef:Ik had toch begrepen dat de pagina op http://www.versateladsl.be/popup/popup_telefonie.php aangeeft dat je zowel een telefoon-abbo en een adsl-abbo kunt nemen bij versatel. Bij het telefoonabbo betaal je zelgs geen abbonementskosten dus zou de totale kost van je internet moet neerkomen op 20 euro plus 10 euro als je over de limiet gaat.

Als ik hier zwaar in de fout ga, gelieve mij te corrigeren :-).

Dat abo is idd niet betalend, enkel de telefoonkosten, maar vergeet niet dat dit enkel een 'carrier' is en je dus nog een aanbieder van de telefoonlijn nodig hebt, maw: belgacom en een abonnement bij hen heb je nog steeds nodig!

download limiet

Geplaatst: 18 aug 2004, 17:04
door Skratz
hoe zit dat met de download limiet, want over die 250mb zou ik zoieso gaan.
ik begrijp dat je tot 10 euro extra betaald en daarna gratis.

zijn er hier gebruikers van versatel die daar elke maand (ruim) overzitten? wat zijn de reacties van versatel? gaat dit zo blijven?

ik wil van scarlet weg nu ze gaan factureren, en zulke belaberde services aanbieden, het enigste wat daar werkt is de adsl verbinding (e-mail durf ik niet op te vertrouwen, usnet trekt op niets, webspace is deftig gelimiteerd, mijn.scarlet.be werkt met moeit half,...)


ps: is het echt niet mogelijk om een speedtouch home op pppoa te laten werken? als ik met de modem connecteer zie ik daar iets van ppp to pptp voor ATM oid

Re: download limiet

Geplaatst: 20 aug 2004, 08:06
door Game
dit staat in de FAQ op speedtouch site
http://www.speedtouch.com/supfaqhome.htm#1002


Speed Touch Home / SpeedTouch 350i

Q1: Does the Speed Touch Home support PPPoA/routing?
A1: The SpeedTouch Home does not support this option.

en dit staat er juist onder

Speed Touch Pro
Q1: Does the Speed Touch PRO modem support PPPoA routing?
A1: The SpeedTouch Pro supports PPPoA routing. For the Home this is not supported.




Skratz schreef:hoe zit dat met de download limiet, want over die 250mb zou ik zoieso gaan.
ik begrijp dat je tot 10 euro extra betaald en daarna gratis.

zijn er hier gebruikers van versatel die daar elke maand (ruim) overzitten? wat zijn de reacties van versatel? gaat dit zo blijven?

ik wil van scarlet weg nu ze gaan factureren, en zulke belaberde services aanbieden, het enigste wat daar werkt is de adsl verbinding (e-mail durf ik niet op te vertrouwen, usnet trekt op niets, webspace is deftig gelimiteerd, mijn.scarlet.be werkt met moeit half,...)


ps: is het echt niet mogelijk om een speedtouch home op pppoa te laten werken? als ik met de modem connecteer zie ik daar iets van ppp to pptp voor ATM oid

Geplaatst: 20 aug 2004, 20:11
door Gast
ok, ik kan er altijd een pro van maken ;)

:???: nu nog weten wat ze bij versatel vinden van mensen die altijd dik over de 250mb limiet zitten. :???:

Geplaatst: 12 sep 2004, 19:44
door fred
bied versatel een static ip aan? of zijn er net als bij belgacom disconnects om de 36h

Geplaatst: 16 sep 2004, 09:59
door game
fred schreef:bied versatel een static ip aan? of zijn er net als bij belgacom disconnects om de 36h



geen static ip bij free&always&always more
om de 24u nieuw ip