Pagina 2 van 5

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 12:00
door yurifedov
Black_BMWke schreef:Hier hetzelfde probleem sinds een paar dagen heb ik constant disconnects met cityconnect.
Ik ben ook van regio 011
Voorgaande heb ik geen enkele problemen gehad, mijn lijn heeft altijd perfect gewerkt. :-( :-(
Hier in Leuven 016 is ook al derde dag dat tussen 7u en 10u modem krijgt geen ip van dommel.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 12:32
door lemon
yurifedov schreef:
Black_BMWke schreef:Hier hetzelfde probleem sinds een paar dagen heb ik constant disconnects met cityconnect.
Ik ben ook van regio 011
Voorgaande heb ik geen enkele problemen gehad, mijn lijn heeft altijd perfect gewerkt. :-( :-(
Hier in Leuven 016 is ook al derde dag dat tussen 7u en 10u modem krijgt geen ip van dommel.
Hier in Antwerpen the same........

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 13:08
door Bandit
Regio 011, krijg ook geen connectie, even gebeld en ze konden mij bevestigen dat er een probleem was dat "in de loop van vandaag" in orde zou komen. Nu nog hopen dat zij dezelfde definitie van vandaag hebben als ik.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 13:37
door yurifedov
Bandit schreef:Regio 011, krijg ook geen connectie, even gebeld en ze konden mij bevestigen dat er een probleem was dat "in de loop van vandaag" in orde zou komen. Nu nog hopen dat zij dezelfde definitie van vandaag hebben als ik.
Ik dacht dat probleem eerder lokaal was, maar blijkbaar is het nationaal.
Dan minste ze kunnen doen is iets op hun [nieuws en updates] plaatsen.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 13:56
door bmantra
manman, tis weer huilen met de pet op... aan hoeveel procent uptime zou Dommel eigenlijk komen?

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 14:12
door yurifedov
bmantra schreef: aan hoeveel procent uptime zou Dommel eigenlijk komen?
Morgen is het exact een jaar dat ik bij dommel ben. In mijn geval tot gisterenavond was het iets meer dan 91%(Paessler PRTG)
nu zul het veel lager zijn, maar kan niet op mijn PC van op afstand :bang:
Mijn windows XP die als file server draait toont 99.8% uptime gedurende zelfde periode.

idd manman...

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 14:23
door betz
Same shit here.

Sinds vanmorgen kan men modem niet meer connecteren, buiten tweemalig 5 minuutjes en dan weer niets meer.

En erbovenop zit ik sinds een tweetal weken op een supertrage verbinding.
Normaal heb ik de cityconnect verbinding waar ik reëel een 2MB/s mee haal, nu was dit amper 150KB a 170KB.
Heb hun gebeld, reeds 2 maal gemaild, telkens krijg ik antwoord dat ze me gaan contacteren.
Na zoveel dagen nog niets van hun gehoord. Manman, amateurs at work.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 14:36
door Obl1viA
Hier(zone 011) werkt dommel terug, maar voor hoelang

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 14:57
door Klant
Dienen bazaar lag hier vandaag ook plat (zone 016). Kan Dommel nu echt geen enkele maand 100% uptime garanderen? Gisteren nog last gehad met Msn. Was met m'n broertje aan't praten, maar moest alles altijd een aantal keren opnieuw zeggen, omdat het niet door kwam.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 15:24
door yurifedov
Klant schreef: Kan Dommel nu echt geen enkele maand 100% uptime garanderen?
Wow, je vraagt de onmogelijke. Meeste van ons zullen met +95% al gelukkig zijn, als maar eens goed gecommuniceerd wordt door dommel.
Laatste keer als ik iemand van dommel aan de lijn had, hun uitleg was "er is een probleem en men werkt eraan." Dat is de meest mysterieuze uitleg dat ik ooit gehoord had. En als Ik vroeg wat voor type probleem is het, om een idee te krijgen hoelang dat het nog duurt. antwoord was "ik weet het niet"
Er zijn 2 mogelijkheden 1)die persoon van support wist het echt niet of 2) hij wist het maar wil het niet vertellen
In eerste geval, zegt het veel over communicatie tussen medewerkers van dommel. In tweede geval zegt het genoeg over communicatie van dommel naar zijn cliënteel.

En dit van een telecom bedrijf!

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 16:38
door Klant
yurifedov schreef:
Klant schreef: Kan Dommel nu echt geen enkele maand 100% uptime garanderen?
Wow, je vraagt de onmogelijke. Meeste van ons zullen met +95% al gelukkig zijn, als maar eens goed gecommuniceerd wordt door dommel.
Laatste keer als ik iemand van dommel aan de lijn had, hun uitleg was "er is een probleem en men werkt eraan." Dat is de meest mysterieuze uitleg dat ik ooit gehoord had. En als Ik vroeg wat voor type probleem is het, om een idee te krijgen hoelang dat het nog duurt. antwoord was "ik weet het niet"
Er zijn 2 mogelijkheden 1)die persoon van support wist het echt niet of 2) hij wist het maar wil het niet vertellen
In eerste geval, zegt het veel over communicatie tussen medewerkers van dommel. In tweede geval zegt het genoeg over communicatie van dommel naar zijn cliënteel.

En dit van een telecom bedrijf!
+-95% uptime betekent per maand +-1,5 dag dat je zonder verbinding zit.

30 (dagen)/100 == 0,3
0,3 * 5 == 1,5 (dagen)

Bij een maand van 31 dagen, is't 1,55, btw.

1,5 dag per maand zonder verbinding vind ik echt niet kunnen.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 18:33
door ubremoved_10624
tgaat hier echt ni vooruit :p stomme *** dommel xD
Download Speed: 300 kbps (37.5 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 366 kbps (45.8 KB/sec transfer rate)
PFFT :s
zone 015

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 18:37
door jimghw
Ik heb niet te klagen met homeconnect in zone 011

Afbeelding

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 19:33
door Obl1viA
Zone 011 gaat alles terug vlotjes :-)

Afbeelding

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 19:43
door ubremoved_10624
Ja hier nu ook terug :p^^ alleen heb ik een kut speed ^^
Btw als je nu homeconnect zit en je zit niet in een adsl2+ gebied kan je speedconnect nemen? en hoe zit het dn met telefonie?
Grts
Afbeelding

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 19:52
door maXter
IanDesmet schreef:Ja hier nu ook terug :p^^ alleen heb ik een kut speed ^^
Btw als je nu homeconnect zit en je zit niet in een adsl2+ gebied kan je speedconnect nemen? en hoe zit het dn met telefonie?
Grts
Afbeelding
www.dommel.be-->beschikbaar? (aanklikken)-->telefoon nummer gegevens invoeren
Speedconnect is VDSL2 en is over 65 procent van belgische grondgebied beschikbaar

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 20:24
door brooklyn
Nog steeds problemen in regio 050, speed drops van 50 procent. pings van 200+
af en toe gaat het vlotjes voor een paar minuten

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 20:34
door conehead
zone 052

surfen toch wel heel traag en sommige sites bijna niet bereikbaar

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 04 jun 2009, 22:36
door Black_BMWke
Zone 011
Mijn internet heeft van de hele voormiddag niet gegaan. Nu kom ik thuis van werken, heb wel terug verbinding maar nog altijd zeer traag.

Dit is nu

Afbeelding

Voorgaande had ik constant dit als resultaat

Afbeelding

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 05 jun 2009, 00:22
door gr4vity
Iemand die op de zelfde gateway zit als ik heeft wel problemen en ik niet:

Code: Selecteer alles

1     6 ms     9 ms    <1 ms  10.1.0.1
2   117 ms   139 ms    69 ms  gateway.fix2.hasselt.schedom-europe.net [83.101.25.65]
3   558 ms   499 ms   966 ms  ipXX.fix2.hasselt.schedom-europe.net [83.101.25.XX]

Code: Selecteer alles

Pinging 83.101.25.XX with 32 bytes of data:
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=517ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=658ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=719ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=678ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=582ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=568ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=684ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=649ms TTL=62
Request timed out.
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=744ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=519ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=545ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=599ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=675ms TTL=62
Request timed out.
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=545ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=734ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=732ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=460ms TTL=62
Reply from 83.101.25.XX: bytes=32 time=541ms TTL=62
Ping test van hem naar google.be:

Code: Selecteer alles

Pingen naar google.be [216.239.59.104] met 32 bytes aan gegevens:
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=522 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=419 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=486 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=666 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=586 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=622 ms TTL=245
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=602 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=561 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=578 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=510 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=485 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=568 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=495 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=561 ms TTL=245
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=488 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=464 ms TTL=245
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=556 ms TTL=245
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=542 ms TTL=245
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 216.239.59.104: bytes=32 tijd=562 ms TTL=245

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 05 jun 2009, 01:07
door gilbertnijs
Ik zit ook in zone 011.
Hier is het ook al drie dagen janken.

Afbeelding

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 05 jun 2009, 02:02
door ChelloExtremer
was er niet vorig weekend, dus daar kan ik niet veel over zeggen ... maar sinds dinsdag werkt het hier (Leuven CityConnect) toch wel normaal.
Sync uptime is hier 24 dagen (en die disconnect was mijn schuld).
Afbeelding
int'l ook OK
Afbeelding

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 05 jun 2009, 13:37
door optimus
Een mens zou er ongelukkig van worden, zone 09 :

Afbeelding

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 05 jun 2009, 13:46
door Software
Hier zone 056
Afbeelding
Gewoon netconnect, de snelheid is nu iets lager dan normaal.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 05 jun 2009, 14:12
door gilbertnijs
Dit is het momenteel in zone 011, min of meer stabiel de laatste uren:

Afbeelding

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 05 jun 2009, 15:25
door toettoet
echt miserie momenteel :(
(cityconnect plus)
moet meerdere malen refreshen eer een site volledig geladen is enz...

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 06 jun 2009, 09:02
door optimus
zone 09, we gaan erop achteruit...

Afbeelding

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 06 jun 2009, 11:25
door alfadude
Hier lijkt alles toch normaal te zijn.
Ik heb deze week ook wel een beetje packetloss gehad maar nooit echt lang en veel hinder heb ik er niet van gehad.
Afbeelding

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 06 jun 2009, 11:40
door Black_BMWke
Hier zone 011 en het ziet er terug sinds gisterenmorgen stabiel uit

Afbeelding

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 06 jun 2009, 11:58
door gilbertnijs
In zone 011 hebben we sinds juist het probleem terug:

Afbeelding

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 06 jun 2009, 23:33
door woete
Hier in st-job gaat de snelheid toch ook weer van héél traag tot traag op en neer.
van 50kb/s tot 300kb/s en terug neerwaarts

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 07 jun 2009, 11:11
door testertje
Wanneer jullie een trage verbinding hebben, zijn jullie lijnwaardes veranderd?
Met mijn verbinding (Homeconnect) had ik begin mei ook soms last van een trage verbinding en dan ging ik eens kijken naar m'n lijnwaardes en die waren op dat ogenblik zeer slecht.
Na een tijdje de modem afgezet te hebben, merkte ik dat de waardes terug beter waren en ik terug aan de normale snelheid zat.
Nu (zie een paar topics lager/hoger) heb ik geen verbinding meer.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 07 jun 2009, 14:02
door Duo
Snelheid daalt weer serieus, is al meer dan een maand aan de gang. Begin op het punt te komen om terug naar telenet te gaan :?

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 07 jun 2009, 23:01
door Furon
Zone 056:

Afbeelding

Op WoW heb ik rond de 750ms, en om de 2-3 uur heb ik een disconnect (lampje op de modem gaat zelfs uit). De problemen zijn sinds gisteren begonnen.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 07 jun 2009, 23:22
door byter
Furon schreef:Zone 056:

Afbeelding

Op WoW heb ik rond de 750ms, en om de 2-3 uur heb ik een disconnect (lampje op de modem gaat zelfs uit). De problemen zijn sinds gisteren begonnen.
wow was praktisch onspeelbaar deze avond, ik had wel geen problemen met andere zaken.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 08 jun 2009, 07:36
door GuntherDW
testertje schreef:Wanneer jullie een trage verbinding hebben, zijn jullie lijnwaardes veranderd?
Met mijn verbinding (Homeconnect) had ik begin mei ook soms last van een trage verbinding en dan ging ik eens kijken naar m'n lijnwaardes en die waren op dat ogenblik zeer slecht.
Na een tijdje de modem afgezet te hebben, merkte ik dat de waardes terug beter waren en ik terug aan de normale snelheid zat.
Nu (zie een paar topics lager/hoger) heb ik geen verbinding meer.
de lijnwaardes veranderen niet, ping blijft laag en speedtest blijft een 4Mbit down geven,
maar usenet (hitnews, both met SSL en zonder SSL en dommel's eigen usenet server) of DNS of ... gaan tot max 100KB/s,
waarbij usenet meestal rond 25 a 10KB/s zit :(
een gewone DNS request duurt ook precies een paar seconden. Dit terwijl de lijnwaardes hetzelfde zijn gebleven. (alhoewel FTP ook soms een dipje nam)

gewoon HTTP verkeer (minus de DNS dan) bleef min of meer stabiel en snel, al had het er ook soms last van, maar m'n usenet verbinding continu :(.

ik hoop dat ze het gefixt krijgen, want volgens mij ligt het niet aan dommel, die zaten AFAIK nog niet aan hun max, zelfs tijdens piekmomenten.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 08 jun 2009, 11:43
door Klant
M'n verbinding valt hier nu alle vijf botten uit. Die interface is sneller down en up dan een manisch depressief persoon.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 08 jun 2009, 12:10
door frankv
Ik wordt er hier ook zot van. Gebruik die lijn voor mijn werk, en sinds een maand of zo dikke problemen. Zo onstabiel als iets. Afgelopen jaren anders nooit problemen gehad. Als ik dat hier zo zie dan is dit een algemeen probleem, niet beperkt to 1 regio. Ikzelfs zit in Wilrijk.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 08 jun 2009, 13:17
door Diod
Zone 013, hier is alles stabiel en snelheid is normaal(~480 KB/s) (zit nog op de gewone 4.6 Mbps sync):

Afbeelding


Alleen merk ik dat als ik upload naar bv. rapidshare(dus over http), dat de verbinding wegvalt. Als ik over FTP iets upload gebeurt dit niet. Dit kan ook komen door de nieuwe router hier.

Re: duidelijk dommel netwerk problemen

Geplaatst: 08 jun 2009, 13:44
door Duo
Het is dan ook alleen tijdens de piekuren dat alles verkeerd gaat.