Televerkoop beu

Wout-Altea
Starter Plus
Starter Plus
Twitter: Wout_Dedoncker
Contacteer:
Provider

iceke schreef:
Wout-Altea schreef:
Wil je écht een truukje weten om van ons af te komen?
Tuurlijk willen we dat graag weten.

Moeten de televerkopers zich niet aan de privacy wetgeving houden ?
Als ik me niet vergis moeten ze bij klacht kunnen bewijzen dat ze een actief privacybeleid voeren, dit kan door bv. de robinsonlijst, maar ook door een eigen gegevensbestand met klanten die niet meer opgebeld willen worden. Zomaar uit de Telefoonboek beginnen bellen en geen log bijhouden is onwettig.
Waarom krijg ik bijna dagelijks privepersonen aan de lijn die zich uitgeven voor Belgacom/Mobistar/Telenet terwijl ze enkel de diensten van BGC/MBS/TN proberen te verkopen ?
Bellen uit de Gouden Gids is toegestaan.
Privacy? Alle informatie die we hebben is op een wettelijke manier verkregen.
BGC, M* en TNT hebben partners, zij zijn bevoegd producten te verkopen. Het varieert van de professionaliteit van de partner af in hoeverre ze je kunnen helpen met problemen (leve Altea ;-))

De truc is simpel: indien gebeld voor welke telecom dan ook moet je simpelweg zeggen dat je een pakket hebt bij *willekeurige concurrent* en dat je net een contractje hebt getekend voor 3 jaar :)
"Als Presales Agent moet je van je hart een steen maken, een hart faken, een huid van leer hebben en op een professionele manier met een zoete stem de klant duidelijk maken wat jouw product betekent voor zijn/haar bedrijf."
KISS: Keep It Simple Stupid
allcazar
Starter
Starter
Provider

Prachtig scriptje om zo'n verkopers af te schudden.
Eerst zinnetje is meestal "Kent u de produkten van .... ".
Antwoord: "Jazeker, daarom haak ik nu in".
:-D
Het zal ze leren gesloten vragen stellen!

All
Stormlord
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 117 keer
Provider

Bemerking die ik hier bij is of dat het feit dat ze jouw gegevens hebben opslagen zij niet onderhevig zijn aan de privacywetgeving hier van toepassing in België en op uw vraag niet VERPLICHT zijn al uw gegevens uit hun records te verwijderen op basis van die privacy wetgeving. Je mag namelijk tegenwoordig hier in België, tenzij mits uitdrukkelijke toestemming, eigenlijk niet eens meer weten zie naast je deur woont ;) Bovendien geldt op basis van de telecomwetgeving hier in België ook een strikt opt-in. Je kan volgens mij hen ook vervolgen als ze zich niet houden aan deze regels. Het feit dat je telefoon nummer in een telefoonboek staat doet bij mijn weten ook niet ter zake, vermits je je nooit schriftelijk akkoord hebt verklaard reclame, onder vorm van telefoon(terreur) of mailings van hen te willen ontvangen en de wetgeving hieromtrent strikt opt-in is met boetes vastgelegd in de telecom wetgeving, die per inbreuk zelfs vrij hoog kunnen oplopen naarmate de ernst van de inbreuk. Het is ook zeer bedenkelijk dat een aantal bedrijven zelfs leven van de doorverkoop van dergelijke gegevens aan derden (vermits de toestemming van de persoon in kwestie voor bedrijf x natuurlijk geen toestemming garandeert voor bedrijf y). Alleszins moet er steeds de mogelijkheid zijn tot uitschrijven en zijn ze ook wettelijk verplicht dit te doen (uitzondering hierop zijnde bepaalde openbare instanties hebben die het recht hebben tot inzage van uw privégegevens - maar ook daar is dit aan strikte regels onderworpen).
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Wout-Altea schreef:Bellen uit de Gouden Gids is toegestaan.
Privacy? Alle informatie die we hebben is op een wettelijke manier verkregen.
Bellen uit de Gouden Gids wel (maar dan volledig lukraak !), maar zodra je daar op één of andere manier andere informatie aan wil koppelen ben je bezig met een databank op te bouwen... en dan val je wel onder een aantal regels waar je in de verste verte niet aan voldoet. Wees dus blij dat weinig mensen die niet ten gronde beseffen en geen klacht neerleggen bij Economische zaken (wat ik trouwens iedereen enkel kan aanbevelen wanneer je dergelijke spam krijgt) !
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer
Provider

maar nu bellen ze precies vaker, ik zeg gewoon geen interesse, .. is precies met periodes soms helpt dit voor een lange tijd en soms blijft het even duren voor ze beseffen dat ik geen interesse heb :p

't is net alsof ze lijsten hebben en die af gaan, waarschijnlijk zullen wij op verschillende lijsten staan omdat ze steeds naar men vriendin vragen, .. dus ik denk dat hij op heel veel lijsten staat ! En het is precies televerkoop season ik heb er ook al 3 gehad deze week, anders door het jaar nooit.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom Algemeen”