Het is hier kalm geworden

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Ik zie eigenlijk geen echte terugloop van de bezoekersaantallen voor en na de migratie. Het is min of meer een rechte lijn als je de statistieken bekijkt. Waar ik wel akkoord mee ben is dat het ontbreken van de speedtest een serieus gemis is voor de site. Jammer maar helaas kan ik meon zelf niet helpen bij het joomla worstelen om de speedtest er opnieuw in te krijgen, ik heb al 2-3 jaar geen letter PHP meer geschreven.

De opmerkingen over het ontbreken van content zijn ook wel in of meer terecht. Het ontbreken van nieuws komt vooral doordat we afscheid hebben moeten nemen van Blue-Sky, die toch wel 15-20 nieuwsposts per week maakte (of misschien zelfs meer).
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Sub Zero schreef: De opmerkingen over het ontbreken van content zijn ook wel in of meer terecht. Het ontbreken van nieuws komt vooral doordat we afscheid hebben moeten nemen van Blue-Sky, die toch wel 15-20 nieuwsposts per week maakte (of misschien zelfs meer).
Kan opgelost worden, er zijn vrij veel topics die wel thuishoren in Breedband nieuws, dat vond ik zowat het leukste onderdeel aan userbase. Nieuwe producten van EDPnet, prijsverhoging van Numericable, VDSL2-aanbod Belgacom enz.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

geen nieuwe onderwerpen.
same old
1) wnr dslam voor cityconnect bij mij?
2) dommel helpdesk is slecht
3) hoe mijn homeconnect doen werken
4) neen dommel is niet ZO slecht
deze ben ik beu al, bekijk hen al lang niet meer. Enkel om te zien voor algemene situatie bij dommel moest ik dommel moeten aan/afraden.

Voor de rest mis ik ook Blue

PS: wat mij irriteert aan nieuwe design is wnr je ongelezen posts te zien krijgt, je nu niet meteen kan zien
1) welke subforum
2) auteur
anders vind ik nieuwe design aangenamer
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

liger schreef:Voor de rest mis ik ook Blue
Je bent zeker niet de enige ...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Jan_B schreef:
liger schreef:Voor de rest mis ik ook Blue
Je bent zeker niet de enige ...
Wij allemaal wel een beetje zeker :(
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid
Contacteer:

Kalm??
Ik weet het niet goed, het is blijkbaar een beetje verminderd
maar ik heb hier nog altijd een goed gevoel.
Een nieuwe look is wel nodig geweest maar of het
daardoor is dat het hier een beetje kalmer gworden is??
De topics waar moet ingegrepen(waar er al ingegrepen werd) zijn
verminderd misschien dat de diehards van het spammen en nietszeggende
topics zich nu elders amuseren wat op zich een goede zaak is.
Speedtest, ik mis hem ook maar ik ben zeker dat dit in orde komt.
Blue-Sky, hem mis ik al van de eerste dag dat hij hier verdween.
De gloriedagen van weleer met het rebels karakter mogen dan weg zijn maar dit forum/mods/crew staat hier
nog altijd om de mensen bij te staan. Laat ons ook de vaste topicwriters niet vergeten die ook hun steentje
bijdragen aan het welslagen van dit forum.
Kortom, het gaat nog altijd goed met de UB.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik mis de gewone nieuwsberichten in de http://www.userbase.be/forum/search.php ... d=newposts . Dit maakt de nieuwe berichten wat luchtiger en af en toe wat informatiever. Soms mis ik misschien zelfs nieuwe berichten omdat ik gewoon niet naar de homepage ga. Ik merk nu ook dubbleposts hierover. Speedtest, de gevestigde waarde ontbreekt ook wel op de site.

Misschien een inspanning van ieders om goede nieuwsberichten aan te brengen, dat dit beterschap kan brengen.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik moet me hier volledig bij aansluiten: de nieuwsberichten in "breedbandnieuws" die ook verschenen op de frontpage kregen over het algemeen heel veel respons. De nieuwsberichten die nu verschijnen op de frontpage krijgen nauwelijks reacties omdat velen ze gewoon missen, inclusief mezelf trouwens. Ik ga nauwelijk standaard altijd direct naar de "new posts" page.

Ik heb hier nog een stokoude maar functionele query liggen om nieuwsberichten te halen uit een phpbb3 subforum en ergens te displayen. Mijn excuses voor het omslachtige codeerwerk, dit komt omdat het een query is van mijn codeerbeginjaren en "if it works, don't fix it" :P.

Code: Selecteer alles

//bbcode transforming
include 'bbcode_phpbb.php';

$query = "SELECT topic_id, topic_title, topic_first_post_id, forum_id, topic_poster FROM phpbb_topics WHERE forum_id=15 ORDER BY -topic_id LIMIT 0, 3"; 
$resultaat = mysql_query($query) or die ("query mislukt"); 
while($obj = mysql_fetch_object($resultaat)){
$idtopic=$obj->topic_id;
$idfirstpost=$obj->topic_first_post_id;
$poster=$obj->topic_poster;

$query3 = "SELECT post_id FROM phpbb_posts WHERE topic_id=$idtopic"; 
$resultaat3 = mysql_query($query3) or die ("query3 mislukt"); 
$num = (mysql_num_rows($resultaat3)-1);
if ($num == '1')
{
	$num = "$num comment";
} else {
	$num = "$num comments";
}

$query4 = "SELECT username, user_id FROM phpbb_users WHERE user_id=$poster"; 
$resultaat4 = mysql_query($query4) or die ("query4 mislukt");
while($obj4 = mysql_fetch_object($resultaat4)){

$query2 = "SELECT post_text FROM phpbb_posts WHERE post_id=$idfirstpost"; 
$resultaat2 = mysql_query($query2) or die ("query2 mislukt");
while($obj2 = mysql_fetch_object($resultaat2)){
$post_text_formatted = str_replace ( "\r\n", "<br>", $obj2->post_text );
$post_text_formatted = nl2br(bbcode($post_text_formatted));

echo "<b>$obj->topic_title</b>";
echo "$post_text_formatted";
echo "Posted by: $obj4->username";
echo "<a href=community/viewtopic.php?t=$idtopic target='_blank'>Discuss!</a> ($num)";
Je zal merken dat bbcode.php ontbreekt. Die kan ik je wel even opsturen. Hij zorgt voor het omzetten van [ url ] en dergelijke meer naar html.

Al bij al een nogal omslachtige methode, al zeg ik het zelf, maar zoals ik zei: ze werkt wel en daarom ben ik nooit verder gaan zoeken 8).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Bij mij is het toch echt de nieuwe layout hoor ..

Vroeger surfte ik naar userbase.be, clickte ik op nieuwe berichten en zag ik in de lijst in een oogopslag of er berichten waren in de subfora die mij (op die moment) het meest interesseerden.

Nu is die extra kolom er niet meer en is het een stuk tijdrovender omdat je echt alles bijna moet gaan lezen om te zien waar er bvb ergens een topic over Folding staat.

Vermits ik een drukke job heb kan die extra tijd er niet meer af en surf ik overdag nog zelden naar userbase.

Het feit dat ik na de overgang zoals zovelen inlogproblemen had (ik kon mijn paswoord niet resetten en het ingestelde was niet te onthouden) en dat de speedtest nog altijd niet werkt was letterlijk de doodsteek.

Jammer eigenlijk ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Zou het ook niet komen omdat er de laatste tijd gewoon weinig nieuws is,??ik vind het de laatste maanden een beetje mager,overname Scarlet,nieuw (fup)abbo bij Scarlet,EDP die ook nieuwe abbo's lanceert,en KPN die zijn investeringen in Belgie terugschroeft,ik denk dat we de voornaamste nieuwsfeiten van de laatste maanden daarmee wel gehad hebben??(wat Belgie betreft dan) het is duidelijk dat de markt hier aan het stilvallen is.Komt het door de crisis/recessie waar we inzitten?? ik weet het niet,feit is,dat er bijna geen beweging meer is na de overname van Scarlet door Belgacom.
Ook de vernieuwingen hier op deze site vind ik niet altijd even geslaagd,(mijn mening,) ik vond het vroeger veel eenvoudiger.
Het ontbreken van een speedtest is iets wat helemaal niet zou mogen gebeuren.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Sub Zero schreef: het ontbreken van de speedtest een serieus gemis
Mss kunnen mensen die graag UB speedtest gebruiken voorlopig deze oude versie gebruiken

http://www.hierzo.net/test/
Mahimahi
Elite Poster
Elite Poster

Sven.VdS schreef:Bij mij is het toch echt de nieuwe layout hoor ..

Vroeger surfte ik naar userbase.be, clickte ik op nieuwe berichten en zag ik in de lijst in een oogopslag of er berichten waren in de subfora die mij (op die moment) het meest interesseerden.

Nu is die extra kolom er niet meer en is het een stuk tijdrovender omdat je echt alles bijna moet gaan lezen om te zien waar er bvb ergens een topic over Folding staat.

Vermits ik een drukke job heb kan die extra tijd er niet meer af en surf ik overdag nog zelden naar userbase.

Het feit dat ik na de overgang zoals zovelen inlogproblemen had (ik kon mijn paswoord niet resetten en het ingestelde was niet te onthouden) en dat de speedtest nog altijd niet werkt was letterlijk de doodsteek.

Jammer eigenlijk ...
Kijk, dit zijn exact alle punten waardoor de Userbase ook voor mij onaantrekkelijk is geworden.
Spijtig :cry:
:wave: So long, and thanks for all the fish :wave:
Goztow
userbase crew
userbase crew

Sven.VdS schreef: Nu is die extra kolom er niet meer en is het een stuk tijdrovender omdat je echt alles bijna moet gaan lezen om te zien waar er bvb ergens een topic over Folding staat.
Voor admins

In theme/content.css, find

ul.topiclist dt {
    display: block;
    float: left;
    width: 50%;
    font-size: 1.1em;
    padding-left: 5px;
    padding-right: 5px;
} 
replace with

ul.topiclist dt {
    display: block;
    float: left;
    width: 34%;
    font-size: 1.1em;
    padding-left: 5px;
    padding-right: 5px;
} 
Replace template/search_results.html with the one I attached. Wijzigingen zitten in lijnen 43 tot 74, gebaseerd op de originele prosilver van phpbb 3.0.4.

Opmerking: je wil in content.css misschien wel een apparte "dd.forum" maken met iets meer width dan dd.posts indien je forums hebt met een lange bestandsnaam.
voorbeeldje.PNG
(78.73 KiB) 24 keer gedownload
Bijlagen
search_results.zip
(1.91 KiB) 10 keer gedownload
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Het enige wat mij een beetje stoort, is de aparte discussies op het Joomla gedeelte - die reacties zouden eigenlijk op het forum moeten terechtkomen, imo.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

Wat betreft de speedtest: in plaats van daar veel tijd en energie in te steken, zou UB er ook voor kunnen kiezen om een partnerschap te sluiten met een bestaande speedtest. Bijvoorbeeld ISP Monitor, om er maar ééntje te noemen. Maar er zijn er nog andere, uiteraard.

De vrijgekomen tijd kan je dan besteden aan de portal.
't Is maar een suggestie.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Voor mezelf is het grotendeels de nieuwe look die wat tegenvalt, fonts die te groot zijn, de ontbrekende kolom zoals hierboven al aangehaald... Ook de inhoud van de topics is gewoon niet meer intressant, 't is allemaal ofwel goudpraterij ofwel bashing.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

devilkin schreef:Ook de inhoud van de topics is gewoon niet meer intressant, 't is allemaal ofwel goudpraterij ofwel bashing.
Mag ik ook even door de neus melden dat de users zelf verantwoordelijk zijn voor de inhoud van de topics?

Niet interessant genoeg? -> Do something about it!
ooh. shiny.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

Klagen over de "look" van en forum? Wat heeft dat nu voor belang? De sterkte van een forum is de inhoud niet de verpakking?
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Daar geef ik THCBASED gelijk in. Als iemand lelijk is en je hebt er een vergadering mee, ga je er toch ook niet van wegblijven.
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

over de look ben ik ook niet zo happig op maar swat .

Wat er idd de laatste tijd wordt gepost is op vele gevallen niet meer zo interessant om lezen of zijn de eerste 2 a 3 reply's het wel en begint de bashing ok het ophemelen en dat maakt de topic kompleet oninteressant om uberhaupt nog verder te lezen.

Nu de perikelen van het inloggen heb ik ook had nu staat ie vast passw opgeslagen op gmail account en geen probs.

Moet zeggen zelfs op tik forum is het kalm vind ik dus zal misschien een trend zijn al zijn veel ub members ook te vinden op tikforum.
Afbeelding
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

yama schreef:al zijn veel ub members ook te vinden op tikforum.
En omgekeerd.
Eigenlijk is er zoveel overlap tussen de twee fora dat een mens zich soms afvraagt waarom...
(enzovoort maar die discussie hebben we al gehad)
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

ja maar was mijn bedoeling ook niet om die trg aan te wakkeren :oops:
Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

reyntjensw schreef:Daar geef ik THCBASED gelijk in. Als iemand lelijk is en je hebt er een vergadering mee, ga je er toch ook niet van wegblijven.
Nee maar toch proberen mijn best te doen hoor 8)

Ivm 'Tik' stelling hierboven ... ik ben daar nu eens nog nooit geweest sie ... zou zelfs niet weten hoe en waar en ik hoef het eerlijk gezegd ook niet te weten ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Zeker van Sven?
Goztow
userbase crew
userbase crew

Geen tijd om mijn oplossing voor de search extra kolommen te implementeren? :( Duurt normaal maar 3 minuten...
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Admin rechten geven aan Goztow zodat hij het zelf kan aanpassen?
En dan moet hij het voor de rest van zijn leven onderhouden, en als er iets mis gaat is het altijd zijn fout. If you touch it, you maintain it. :twisted:
Goztow
userbase crew
userbase crew

localhost schreef:Admin rechten geven aan Goztow zodat hij het zelf kan aanpassen?
En dan moet hij het voor de rest van zijn leven onderhouden, en als er iets mis gaat is het altijd zijn fout. If you touch it, you maintain it. :twisted:
LOL :angel:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Goztow schreef:Geen tijd om mijn oplossing voor de search extra kolommen te implementeren? :( Duurt normaal maar 3 minuten...
Zeg zeg. Zomaar zonder testen in productie aanpassen zeker? ;)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

meon schreef:Zeg zeg. Zomaar zonder testen in productie aanpassen zeker? ;)
Ik bemerk daar enig sarcasme, dat ongetwijfeld voortvloeit uit de dagdagelijkse ervaringen ten velde? :P

Doet me altijd denken aan deze wel erg geslaagde cartoon, onder het motto "it's funny, 'cause it's true!" :mrgreen:

Afbeelding
ooh. shiny.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

Live life on the wild side Meon ;)

@ Lord Utopia: zeker van wat? Dat ik nog nooit op die site geweest ben: ja. Of het moet ZO lang geleden zijn dat ik het niet meer weet, maar volgens mij niet.
Afbeelding
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew

Je kan het toch niet deftig testen zolang het niet live is! :lol:
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

meon schreef:
Goztow schreef:Geen tijd om mijn oplossing voor de search extra kolommen te implementeren? :( Duurt normaal maar 3 minuten...
Zeg zeg. Zomaar zonder testen in productie aanpassen zeker? ;)
Aanpassen in developmestuction.
:banana:
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

:D die cartoon van cloink is oud maar goed :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster

idd een gouwe ouwe !

Ik heb 'm uitgeprint om omhoog te hangen :D
Afbeelding
Afbeelding
Kochanie
Elite Poster
Elite Poster

Dafke schreef:Het is hier echt kalm geworden de laatste tijd.
Vroeger kwam ik om het uurtje nieuwe posts checken en was ik even bezig..

Nu is het om de dag en ben ik er op 5 min door :roll:

Waarom is het hier zo kalm en op welke andere fora zijn jullie wel actief?

Ik persoonlijk op http://www.bimmerboard.be/
:)
Persoonlijk had ik het te druk met mijn werk. Nu ben ik terug van weg geweest.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Dafke schreef:...
Serieus? Wat rij je dan? :p
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Ik vind de portal van hier ook wel redelijk stil staan. Het laatste internetnieuws is van 8januari, we zijn ondertussen februari.
Als je als gebruiker ziet dat de portal stilstaat, klik je meestal niet verder, omdat de kans dan groot is, dat de rest ook stilstaat.
de koe zegt boe
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

bambipower schreef:Ik vind de portal van hier ook wel redelijk stil staan. Het laatste internetnieuws is van 8januari, we zijn ondertussen februari.
Als je als gebruiker ziet dat de portal stilstaat, klik je meestal niet verder, omdat de kans dan groot is, dat de rest ook stilstaat.
Ik weet al hoe het komt dat het zo stil is. Bambipower post tegenwoordig veel minder! :angel:
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

selder schreef:
Dafke schreef:...
Serieus? Wat rij je dan? :p
E60 520D facelift