nee, powercfg -h on ook al geprobeerd,ondertussen een "root" account aangemaakt, maar zonder hibernation heb je er niet veel aan he.meon schreef:runas ? (runas /user:administrator psshutdown -h)silencer schreef:(om bvb slaapstand in te schakelen via cmd).
Windows 7 RC
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
UAC meldingensilencer schreef:Ik zoek nog de tip waarmee alle UAC meldingen uitgezet worden+waarmee ik alle rechten heb (om bvb slaapstand in te schakelen via cmd).
Control Panel
System and Security - Review your computer's status
User Account Control settings
Shutdown
shutdown -s
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Hmm
ben ik nu de enige die niet echt zo tevreden is over die 7??
Bij mij doet hij net hetzelfde als Vista.. enkel dat meerdere programma's nog niet compatible zijn (zoals deamon tools..)
Misschien inderdaad voor de iets oudere pc's dat de 7 sneller zal draaien, maar als je een recente (snelle) pc hebt, merk je denk ik toch geen verschil hoor.
ben ik nu de enige die niet echt zo tevreden is over die 7??
Bij mij doet hij net hetzelfde als Vista.. enkel dat meerdere programma's nog niet compatible zijn (zoals deamon tools..)
Misschien inderdaad voor de iets oudere pc's dat de 7 sneller zal draaien, maar als je een recente (snelle) pc hebt, merk je denk ik toch geen verschil hoor.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Ik heb toch een aantal problemen eigenlijk. Ik raak wireless niet verbonden met m'n AP (Philips SNA-zoveel) als ik WPA-TKIP gebruik. Heb nu alle beveiliging op modem/router uitgezet om wireless online te kunnen raken. Iemand een idee?
Ook de Live Essentials (of hoe heet het) - Messenger, Movie Maker enz failen bij installatie![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Gebruikte computer is een HP Compaq 6710b .
Ook de Live Essentials (of hoe heet het) - Messenger, Movie Maker enz failen bij installatie
![Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ik had dit vroeger met Vista ook al.meon schreef:Ik heb toch een aantal problemen eigenlijk. Ik raak wireless niet verbonden met m'n AP (Philips SNA-zoveel) als ik WPA-TKIP gebruik. Heb nu alle beveiliging op modem/router uitgezet om wireless online te kunnen raken. Iemand een idee?
Ook de Live Essentials (of hoe heet het) - Messenger, Movie Maker enz failen bij installatie
Firmware upgraden zodat die WPA2-AES ondersteunt zou dit oplossen volgens bepaalde fora maar aangezien dat niet mogelijk was heb ik dan maar het zwakkere broertje WEP gebruikt.
-
- Pro Member
- Contacteer:
hier is de seven er al af, heb hem althans toch al uit mijn mbr gehaald, ziet er veels te veel vista uit, is zeker niet sneller dan de vista ultimae
blijf voorlopig verder gaan met xp en vista ultimate 64 bit in dualboot.
blijf voorlopig verder gaan met xp en vista ultimate 64 bit in dualboot.
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Voor mij zelfde
Ik heb vista ultimate 32 bit en snelheid is zelfde
extra minpunt zijn bepaalde progs die er niet onder werken (maar is dan ook beta)
Ik werk verder onder Vista -> geen noemenswaardige problemen
Ik heb vista ultimate 32 bit en snelheid is zelfde
extra minpunt zijn bepaalde progs die er niet onder werken (maar is dan ook beta)
Ik werk verder onder Vista -> geen noemenswaardige problemen
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Net Windows 7 Ultimate RC gedownload van TechNet.
Werkt goed. Bij de Beta kreeg ik teveel BSOD en restarts.
Nu nog in dual boot met Vista Ultimate.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Heb de RC nu lopende op één van mijn laptops, en denk er sterk over om mijn legale, officele en aangekochte Vista gewoon buiten te flikkeren en gewoon te vervangen door deze RC op mijn hoofdtoestel. Ik lees hier dat er mensen zijn die niet echt onder de indruk zijn van 7, ik was dat dus wel, en na deze RC al helemaal.
Zelfs op een heel beperkte notebook met een gewone 1.73 single core machine geeft 7 nooit de problemen die ik dagelijks op mijn quad @3 gig zie : ik zie een snel, vloeiend, non-intursive OS dat mij quasi nooit terughoudt met onnozele UAC's (zelfs niet op standaard level), dat anders als mijn Vista notebook mijn HDD NIET continu nodeloos laat lopen en een aanslag pleegt op mijn batterij-levensduur, dat zich met de USER bezig houdt en niet met zichzelf zelfs zonder enige registry tweaks, en dat is sinds 7100 niet 1 keer heb weten crahsen. Een plezier om mee te werken, en het tegenovergestelde van wat ik dagelijks met Vista zowel privé als beroepsmatig moet ervaren. 'k zou er bijna lyrisch van worden.
Gewoon al de manier waarop 7 mijn Wifi weet te behandelen met dezelfde 2200G Intel chipset is bijna pijnlijk te noemen : de Vista machine heeft makkelijk 30 seconden nodig voor een verbinding te maken en dan moet je nog een paar compleet overbodige requesters doorworstelen. Dingen als RDP naar dezelfde XP machine werkt zelfs onherkenbaar sneller, iets wat via mijn Thomson T2 router niet eens zonder registry tweaks aan de praat te krijgen viel ! Ondanks het feit dat het allemaal heel herkenbaar is voor Vista users vind ik dat het ding gewoon logischer/opgeruimder in elkaar en een zeker "Mac gevoel" bekruipt me bij het gebruik van 7 . Voorbeeld : het hele Wifi verhaal tussen Vista en 7 : anders als bij Vista gaat dat bij 7 quasi automatisch : "hey ik zie die en die Wifi's, wil je die nu automatisch aanspreken ? ja ? ok ! en dat allemaal binnen dezelfde "beweging"" en binnen de 5 seconden" Tears of joy stream down my face !
Zelfs het hele "flip" verhaal dat in Vista niet veel meer is als onbruikbare eyecandy is _bruikbaar_ en een echte meerwaarde in 7. Ik geef toe, ik ben een Vista hater en beschouw Vista nog steeds als beste reclame voor Mac producten. 7 heeft Vista als fundament zegt MS, maar als je ermee werkt op verschillende hardware, en zeker op "minder als top end hardware", dan is het nauwelijks te geloven dat dit op dezelfde codebase zou draaien als Vista.
Effe serieus : als een OS op een single core notebook met een 1.73 en trage 60 gig hd en met slechts 1 gig aan geheugen een STUK sneller en beter weet te werken als Vista op een C2D notebook met een supersnelle 320 Gig hdd en 4 gig aan geheugen en zelfs een Vista Quad Desktop @3 gig met 8 gig aan geheugen makkelijk weet bij te benen, dat geeft dat ofwel aan dat MS een hele slechte job gedaan heeft met Vista, of een heel goede op 7. Zit nog wat te klooien met die XP box want daar heb ik toch nog zo mijn bedenkingen bij (die USB support is echt weer zoiets raars bijvoorbeeld) en ze werkt enkel op cpu's met Virtualisatie support als ik het begrijp, maar zoals ik zeg, ik heb echt veel zin mijn officiele Vista gewoon de vuilbak in te gooien -waar hij thuis hoort- en te vervangen door deze RC. Gewoon het verschil alleen al in opstartsnelheid is doodgewoon schrikbarend vind ik, maar gelukkig blijft dit positief gevoel ook daarna hangen, meer zelfs met deze RC als met de Beta1.
Zelfs op een heel beperkte notebook met een gewone 1.73 single core machine geeft 7 nooit de problemen die ik dagelijks op mijn quad @3 gig zie : ik zie een snel, vloeiend, non-intursive OS dat mij quasi nooit terughoudt met onnozele UAC's (zelfs niet op standaard level), dat anders als mijn Vista notebook mijn HDD NIET continu nodeloos laat lopen en een aanslag pleegt op mijn batterij-levensduur, dat zich met de USER bezig houdt en niet met zichzelf zelfs zonder enige registry tweaks, en dat is sinds 7100 niet 1 keer heb weten crahsen. Een plezier om mee te werken, en het tegenovergestelde van wat ik dagelijks met Vista zowel privé als beroepsmatig moet ervaren. 'k zou er bijna lyrisch van worden.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Effe serieus : als een OS op een single core notebook met een 1.73 en trage 60 gig hd en met slechts 1 gig aan geheugen een STUK sneller en beter weet te werken als Vista op een C2D notebook met een supersnelle 320 Gig hdd en 4 gig aan geheugen en zelfs een Vista Quad Desktop @3 gig met 8 gig aan geheugen makkelijk weet bij te benen, dat geeft dat ofwel aan dat MS een hele slechte job gedaan heeft met Vista, of een heel goede op 7. Zit nog wat te klooien met die XP box want daar heb ik toch nog zo mijn bedenkingen bij (die USB support is echt weer zoiets raars bijvoorbeeld) en ze werkt enkel op cpu's met Virtualisatie support als ik het begrijp, maar zoals ik zeg, ik heb echt veel zin mijn officiele Vista gewoon de vuilbak in te gooien -waar hij thuis hoort- en te vervangen door deze RC. Gewoon het verschil alleen al in opstartsnelheid is doodgewoon schrikbarend vind ik, maar gelukkig blijft dit positief gevoel ook daarna hangen, meer zelfs met deze RC als met de Beta1.
- regeri
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik werk nu ook sinds kort met Windows 7 en ik ben tot nu toe zeer tevereden.Loopt lekker soepel,echter krijg bij de opstart 2 of 3 keer achter elkaar BSOD.oa irql not less or equell. 1 keer memory management.Maar als ie dan 3 keer is opgestart loopt ie als een tierelier.
Vista had ik hetzelfde ,echter daarbij nam ie niet de volledige 4 gb intern geheugen.Dus heb ik vista ook er af gegooid.
Vista had ik hetzelfde ,echter daarbij nam ie niet de volledige 4 gb intern geheugen.Dus heb ik vista ook er af gegooid.
Live life to the Max
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Heb ik op nog geen enkel van de door mij getest machines onder 7 gezien, zo'n gedrag. Maar als jij zegt dat je bij Vista iets soortgelijks merkt, is er volgens mij toch ten gronde iets aardigs mis met je toestel, ondanks het feit dat je éénmaal opgestart er blijkbaar geen problemen meer mee hebt. Het zou mij allersinds niet lekker zitten.
In ieder geval, heb een uurtje geleden of zo de MUI losgelaten op mijn RC en die lelijke "evaluation copy" watermark eraf gegooid zodat ik nu een mooie, Nederlandstalige (voor het grootste deel toch) OS draai zonder lelijke Watermarks. Morgen eens kijken wat de Nld MUI voor een gevolg heeft op de XP comp box; indien dat ook nog loopt is het _amen en uit_ voor Vista hier ten huize, en is dat _poor excuse for an OS_ enkel nog wat het hoort te zijn : a bad memory.![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
In ieder geval, heb een uurtje geleden of zo de MUI losgelaten op mijn RC en die lelijke "evaluation copy" watermark eraf gegooid zodat ik nu een mooie, Nederlandstalige (voor het grootste deel toch) OS draai zonder lelijke Watermarks. Morgen eens kijken wat de Nld MUI voor een gevolg heeft op de XP comp box; indien dat ook nog loopt is het _amen en uit_ voor Vista hier ten huize, en is dat _poor excuse for an OS_ enkel nog wat het hoort te zijn : a bad memory.
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik heb hem nu ook draaien op een Pentium IV 3,2 GHz met 2 Gb RAM.seagull schreef:Net Windows 7 Ultimate RC gedownload van TechNet.
Werktsneller en beter dan de Windows XP Pro die er op stond.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Heel tevreden over Windows 7 RC. Stukken beter dan Vista op alle vlakken. Alleen beetje raar dat ze de standaard geluidjes in de RC zo raar genomen/ingesteld hebben. Werkt me zelfs wat op de zenuwen. In de finale versie zullen er wel andere geluidjes komen neem ik aan...
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Of je nu Vista of 7 in 32bit draait, die gebruiken allebei maar 3,25Gb van je 4Gb hoor ! 64 bit kan de volledige 4Gb gebruiken, maar da's met Vista x64 hetzelfde.regeri schreef:Ik werk nu ook sinds kort met Windows 7 en ik ben tot nu toe zeer tevereden.Loopt lekker soepel,echter krijg bij de opstart 2 of 3 keer achter elkaar BSOD.oa irql not less or equell. 1 keer memory management.Maar als ie dan 3 keer is opgestart loopt ie als een tierelier.
Buiten dan dit dus een zeer zwak argument is om te zeggen dat 7 beter is dan Vista, ben ik wel dezelfde mening toegedaan. En zoals hierboven aangehaald, zelfs op mijn oude laptop (Centrino 1.7 met 1,5Gb RAM) draait W7 een pak vlotter dan XP of Vista.
De RC draait bij mij nu in productie op de 2 hoofd PC's.
Grtz,
X
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
32 of 64 bits versie ?Sasuke schreef:De RC draait bij mij nu in productie op de 2 hoofd PC's.
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
Wat ik hier uit kan afleiden, en zoals ik al zei, lijkt het me vooral merkbaar op oudere systemen.
Wat Vista hier heeft laten liggen, doet de 7 wel.
Vista op oude tragere systemen gaf veel problemen. Op huidige krachtige systemen draaide Vista volgens mij echt vlotjes (echt geen probs gehad).
De 7 gaat nu ook de mindere krachtigere systemen aanspreken wat volgens mij een enorm goede zet is.
Wat Vista hier heeft laten liggen, doet de 7 wel.
Vista op oude tragere systemen gaf veel problemen. Op huidige krachtige systemen draaide Vista volgens mij echt vlotjes (echt geen probs gehad).
De 7 gaat nu ook de mindere krachtigere systemen aanspreken wat volgens mij een enorm goede zet is.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Beide,r2504 schreef:32 of 64 bits versie ?Sasuke schreef:De RC draait bij mij nu in productie op de 2 hoofd PC's.
32bit op het oudere systeem (Laptop, Centrino 1.7, 1.5Gb RAM, 60Gb HDD) en 64bit op mijn PC (Athlon X2-7750, 4Gb RAM, 2x500Gb HDD). Beide presteren een stuk beter dan onder Vista, en op de 64bit heb ik tot hiertoe nog geen compatability issues gehad. Zelfs daemon-tools werkt (ook al zegt MS dat er issues zijn onder W7). Zelfs m'n games presteren goed.
grtz,
Sasuke
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Een maand geleden een format gedaan en vista geinstalleerd, ik had eerst een illegale vista en die draaide perfect;
Daarna goedkoop een Vista Business kunnen aanschaffen en die geinstalleerd, helaas wou deze niet goed meewerken, haperde regelmatig etc.
Eergisteren heb ik nu de 7 geinstalleerd en moet toegeven dat deze super werkt, veel beter en vlotter dan vista.
Het enige minpunt is dat ik Setpoint van Logitech niet aan de praat krijg, maar heb het programma ook niet echt nodig.
Voor de rest niets dan lof over de 7![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Daarna goedkoop een Vista Business kunnen aanschaffen en die geinstalleerd, helaas wou deze niet goed meewerken, haperde regelmatig etc.
Eergisteren heb ik nu de 7 geinstalleerd en moet toegeven dat deze super werkt, veel beter en vlotter dan vista.
Het enige minpunt is dat ik Setpoint van Logitech niet aan de praat krijg, maar heb het programma ook niet echt nodig.
Voor de rest niets dan lof over de 7
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- seagull
- Elite Poster
- Contacteer:
Bij mij werkt Setpoint zonder probleem. Enige wat bij mij niet werkt is KBC Online for Business. Installatieprogramma detecteert dat je geen windows 2000 of XP hebt en stopt dan. Maar in XPMode lukt het wel. En de driver van mijn DP905 cardreader installeert correct niet in Win7.decat schreef:Het enige minpunt is dat ik Setpoint van Logitech niet aan de praat krijg, maar heb het programma ook niet echt nodig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
raar, ik heb hem wel kunnen installeren maar iets later kon ik geen toegang krijgen tot het programma, iets later kreeg ik een melding dat het niet compatibel was. De muis werkt ook zonder setpoint, het vormt eigenlijk geen groot probleem