Pagina 2 van 2

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 09 jan 2009, 11:02
door Yargo
Spooik schreef:
Onduidelijkheden
1 Antwoordapparaat: geen idee hoe er mee staat, heb nog niet kunnen testen of dit werkt en waar ik het kan vinden
2 Voorlopig heb ik maar 4mbit lijn (zone 053) dus hoe het zit met hogere snelheden/adsl2 ... weet ik niet, nog niet naar gezocht.


1: Ik heb hier eens gelezen dat dommel die service nooit gaat leveren, maar het blijft wel op hun website staan. Alweer een staaltje van valse reclame.

2: Aangezien dommel moet betalen aan belgacom per persoon die naar 12mbit overgezet wordt, ga je nog lang kunnen wachten. Eerst was het in juli 2008, dan was het voor het einde van 2008, dan was het voor het einde van januari 2009 en nu is het al "zeker in het eerste kwartaal van 2009". zelfde afsluiter: Alweer een staaltje van valse reclame.

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 10 jan 2009, 18:54
door Gent32m
Hoi,

Wij zijn (in ons nieuwe huisje) overgeschakeld naar HomeConnect (sinds augustus verleden jaar).
En tevreden ermee. Geen noemenswaardige problemen.

- Internet is goed en stabiel (zelfde kwaliteit als netconnect)
- Telefonie (moet je in het begin wat geduld mee hebben, tot de concurrentie hun router tabellen aangepast heeft naar jouw VOIP nummer). Ook waren er halfweg vorig jaar wat problemen bij Dommel. Waardoor de lijn soms wat uitviel. De laatste weken is het heel stabiel. Iedereen kan mij bellen en ik kan iedereen opbellen. Enige wat misschien nog niet werkt, is bellen tussen Dommelaars onderling (moet ik zelf nog eens uitchecken, wanneer mijn pa is omgeschakeld).
- 12 Mbps zou ik niet teveel op hopen (het komt er ooit wel, maar wanneer... ?)
- De speciale functies zoals voicemail, tweede lijn, etc gebruiken wij niet.
- De administratie bij Dommel werkt ook soms wat trager. Veel werk, weinig mankracht.
De laatste weken is de bereikbaarheid van de helpdesk wel heel goed verbeterd
(binnen de 2 minuten was ik telkens binnen)

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 10 jan 2009, 21:08
door hey69
heb netconnect, internet werkt bijna perfect , geen problemen
zal binnekort overschakelen denk ik vermits ik wat sneller wil surfen

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 11 jan 2009, 12:05
door apostasia
cityconnect plus hier, geen enkel probleem

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 15 jan 2009, 13:36
door deej
apostasia schreef:cityconnect plus hier, geen enkel probleem


Idem. Alleen die Siemens modem vind ik geen goed product. Beetje overhypt door Dommel.

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 15 jan 2009, 14:02
door apostasia
deej schreef:Alleen die Siemens modem vind ik geen goed product. Beetje overhypt door Dommel.


welk probleem heb je juist?
op zich is het een capabel ding (denk ik), maar er is redelijk weinig diepgaande info over te vinden: er draait een ssh server op, als je daarop inlogt kan je echt honderden settings aanpassen, maar er is geen documentatie over. Ik zou bijv. prioriteiten willen opleggen per LAN poort, wschlk gaat dat, maar ik weet niet hoe.
Idem voor de open-source: je kan die compileren zonder problemen, maar er is geen info over hoe je de kernel etc op de modem krijgt.
Maar wat mij nog het meest stoort is dat in de log allerlei events voorkomen waarvan ik niet weet wat ze betekenen, terwijl sommige toch duidelijk warnings zijn (kan het nu niet checken, maar er zijn er bijv. bij van MTU size etc)

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 15 jan 2009, 15:37
door deej
apostasia schreef:welk probleem heb je juist?


- gebrekkige documentatie
- beperkte features (vgl bv met Asus)
- zoemende voeding
- moeite om de juiste firmwares te vinden
- geen Annex M ondersteuning

Waar vind jij trouwens die SSH server?

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 15 jan 2009, 16:57
door FredWP
- gebrekkige documentatie -> zie hier.
- beperkte features (vgl bv met Asus) -> Geen problemen mee. Heb verschillende routers gehad, en deze vind ik perfect voor thuis gebruikers (automatische update, open source, etc...).
- zoemende voeding -> Probleem ervaar ik helemaal niet.
- moeite om de juiste firmwares te vinden -> Automatische update, of hier of hier (source code, compileren kan je zelf sinds ik vermoed dat je iets speciaals wilt doen als je voor precieze firmware zoekt)
- geen Annex M ondersteuning -> En bij wat precies zou je dit nodig hebben bij Dommel?

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 15 jan 2009, 17:05
door Patje
FredWP schreef:- geen Annex M ondersteuning -> En bij wat precies zou je dit nodig hebben bij Dommel?

Dat is is vooral nuttig voor de upload (Adsl2+) van city connect, die is 3 Mbps en als uw modem/router geen annex M ondersteund kan je maar tot 1,3 Mbps upload halen.

Edit :

Code: Selecteer alles

Uploadsnelheid
De uploadsnelheid varieert van 1 tot 3,5 Mbit/s. De in Nederland en België toegelaten variant van ADSL2+ laat echter maximaal 1.3 Mbps upload toe, Annex M is niet toegelaten in verband met teveel overspraak op andere telefoonlijnen, al lijkt dit in België een uitzondering te zijn. Dommel biedt zowel annex A als annex M aan.

ITU G.992.5 ADSL2+ 24 Mbit/s 1.3 Mbit/s
ITU G.992.5 Annex M ADSL2+ 24 Mbit/s 3.5 Mbit/s

http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 15 jan 2009, 17:55
door rpr
apostasia schreef:
deej schreef:Alleen die Siemens modem vind ik geen goed product. Beetje overhypt door Dommel.


welk probleem heb je juist?
op zich is het een capabel ding (denk ik), maar er is redelijk weinig diepgaande info over te vinden: er draait een ssh server op, als je daarop inlogt kan je echt honderden settings aanpassen, maar er is geen documentatie over. Ik zou bijv. prioriteiten willen opleggen per LAN poort, wschlk gaat dat, maar ik weet niet hoe.
Idem voor de open-source: je kan die compileren zonder problemen, maar er is geen info over hoe je de kernel etc op de modem krijgt.
Maar wat mij nog het meest stoort is dat in de log allerlei events voorkomen waarvan ik niet weet wat ze betekenen, terwijl sommige toch duidelijk warnings zijn (kan het nu niet checken, maar er zijn er bijv. bij van MTU size etc)


Hoe geraak jij op de ssh server.
Als ik probeer te verbinden krijg ik gewoon geen verbinding...

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 15 jan 2009, 22:41
door apostasia
ssh administrator@sx76x-danube.<domainnaam>.net

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 16 jan 2009, 03:22
door pennywise
Heb hier cityconnect liggen sinds paar maand, en 500% tevreden over dommel.

Lijn waardes gezien mijn afstand tot de centrale zijn goed

Support van de helpdesk, is prima, heb aantal keren gebeld, nooit langer moeten wachten dan vijf minuten. (enige nadeel van de support is dat hij enkel bereikbaar is tijdens de kantooruren)

Heb op drie maand welgeteld twee keer een half uur last gehad van disconnects

T enige probleem dat ik momenteel heb, is dat ik geen Annex M modem kan vinden, anders zou ik mijn upload zelfs nog iets hoger kunnen krijgen. Maar dat is nu niet echt aan Dommel te wijten.

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 16 jan 2009, 13:27
door Rimson
AcidBaron schreef:Geweldig!

Tot je op het moment problemen hebt en merkt dat ze
a) understaffed zijn
b) een dure lijn moet gebruiken om iets of wat hulp te krijgen want via emails doen ze praktisch niks
c)te afhankelijk zijn van belgacom.

Op het moment raad ik ze niet meer aan.


inderdaad ben die 160 euro voor bezettoontjes dat ik uiteindelijk moest betalen er zwaar over...

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 16 jan 2009, 14:00
door Gent32m
Rimson schreef:inderdaad ben die 160 euro voor bezettoontjes dat ik uiteindelijk moest betalen er zwaar over...


Rimson, een paar maanden geleden was de helpdesk van Dommel inderdaad zwaar onderbemand (door het grote succes van HomeConnect). Hierdoor moest je soms minutenlang wachten voor je iemand aan de lijn kreeg.

Dit is ondertussen opgelost. Ik krijg nu steevast binnen de 5 minuten iemand van de helpdesk aan de lijn.

Overigens, wat nog leuker is. Als je zelf homeconnect hebt, kun je gratis bellen naar het vaste nummer van de helpdesk van Dommel. Dan betaal je geen euro meer :-D Laat staan 160 :wink:

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 16 jan 2009, 14:13
door FullHD
Tenzij je natuurlijk met je GSM moet bellen omdat je HomeConnect telefoon het niet doet... :roll:

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 16 jan 2009, 14:24
door pennywise
apostasia schreef:ssh administrator@sx76x-danube.<domainnaam>.net


1 waar geef je dat adres in? browser of telnet

2 kan je via die settings omzetten naar Annex M?

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 16 jan 2009, 15:17
door crapiecorn
pennywise schreef:
apostasia schreef:ssh administrator@sx76x-danube.<domainnaam>.net


ssh client (putty, ..)

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 02 feb 2009, 15:59
door MrLova
Ik zit nu ondertussen 2 weken op Dommel Homeconnect.
Werkt perfect, uiteraard zoals hier meermaals vermeldt slecht op 4Mbit, maar ik kan niet klagen.
Op 2 weken tijd heb ik hier al 500Gig gedownload, als ik op 12Mbit zou zitten heb ik een paar extra harde schijven nodig!

Voor het gewone huis, tuin en keukengebruik is dit toch méér dan voldoende.
Ik ben een IT-er en zelfs ik ben hiermee tevreden. Snelheid is plezant, maar 99% van de tijd gebruik je dat toch niet, zeker niet als je je bij legale dingen houdt.

Ik heb slecht één probleem gehad, de update van de modem was duidelijk niet gelukt. Dus ik heb die naar een paar uur opnieuw gestart en een half uur later zat ik online en kon ik al bellen. Ik kon enkel nog niet gebeld worden, maar ik vermoed dat dat vooral Scarlet was die de nummer nog moest vrijgeven. 3 dagen later kon ik ook gebeld worden.

Ik ken niemand anders met Dommel Homeconnect, dus kan ik niet uitproberen of ik naar andere Homeconnect klanten kan bellen, maar als iemand me zijn tel.nr doormailt wil ik gerust eens proberen.

En nee, ik ga niet voor jullie plezier eens proberen de hulpdiensten te bellen gewoon om te zien of het werkt! :nono:

En al die zagers hier over de slechte bereikbaarheid van de helpdesk, hebben jullie ooit al eens de helpdesk van telenet nodig gehad? Zo ja, daarom dat jullie er hier waarschijnlijk over zwijgen. Zo nee, ik hoop voor jullie dat je die ervaring bespaard blijft.

Zelfs de erkende verdelers van telenet rekenen anderhalf uur wachttijd op hun speciale "Service partners" lijn als WEINIG!
Ik heb zo vorige maand met mijn schoonvader 3u in de winkel staan wachten gewoon om te horen te krijgen dat ze niet konden helpen maar dat mijn schoonvader zelf persoonlijk op de "gewone" helpdesk moest bellen! Idd, dat is een service die zijn geld wel waard is!

Conclusie: Een zéér tevreden Dommel klant. Telenet en Belgacom blijven afzetters met belachelijke data-limieten!

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 04 feb 2009, 19:27
door Drewvt
Twee en een half jaar Netconnect, nog altijd even tevreden.

Re: Tevreden klanten van Dommel?

Geplaatst: 04 feb 2009, 22:36
door AndrewB
Netconnect werkt idd perfect ik was er toen ook zeer tevreden over.
wat Homeconnect betreft: Enerzijds - als je vergelijkt met het buitenland - is het nog steeds belachelijk dat wij zo veel betalen voor weinig. :?
Anderzijds ben ik wel tevreden want BGC en TN da zijn echte dieven. :nono:
Moesten ze nu eens de beloofde snelheid leveren, wat behulpzamer zijn aan de helpdesk, wat meer nieuws posten op het CRM en hun beloofde .be DNS leveren zou Homeconnect perfect zijn. :idea: