ADSL 20 NO LIMIT GOED NIEUWS

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Bedankt voor je reactie. Tussen 100GB en 1000GB ligt echter wel een heel groot gebied.

Heeft iemand ooit contact gehad met Scarlet en het gevraagd?

Moomin
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Il ondervind het liever nog eens zelf, da's wa spannender :lol:

En daar hebben ik,en nog anderen al ervaring mee :P
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik kan je zeggen dat buiten de bekabeling,en de afstand van de centrale ook de gemmente waar u woont nog altijd een rol speelt bij Scarlet.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Ik excuseer me omdat ik er geen last van heb 8)
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Zouden mensen die geen 20mbit kunnen krijgen nu op 12mbit (van belgacom?) of 6mbit aangesloten worden?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Avenger 2.0 schreef:Zouden mensen die geen 20mbit kunnen krijgen nu op 12mbit (van belgacom?) of 6mbit aangesloten worden?

6 Mbps lijkt me moeilijk, sinds ik dacht dat het 6 Mb netwerk wordt verkocht? Dus ze zullen op 4 / 12 /20 worden overgeschakeld?
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ik betaal momenteel 24,95 euro voor een 6 Mbps verbinding met 40 Gb limiet (dxadsl small home).
Met 20 Gb kom ik toe, maar nu zie ik dat ik voor hetzelfde geld een 20 Mbps-verbinding kan hebben.

Als dxadsl niet verandert, dan ben ik vanaf ik kan weg (ook al ben ik tevreden) en ga ik voor Scarlet.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

driesve schreef:Ik betaal momenteel 24,95 euro voor een 6 Mbps verbinding met 40 Gb limiet (dxadsl small home).
Met 20 Gb kom ik toe, maar nu zie ik dat ik voor hetzelfde geld een 20 Mbps-verbinding kan hebben.

Dan moet adsl2+ wel beschikbaar zijn waar je woont, en een 20Mbps met adsl kan je bijna nooit halen _ tenzij je vlak naast een centrale woont.

Velen staren zich blind op die 20Mbps adsl maar vergeten _ dat hoe verder je woont van een centrale er bijna niets meer over blijft van die 20
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Patje schreef:
driesve schreef:Ik betaal momenteel 24,95 euro voor een 6 Mbps verbinding met 40 Gb limiet (dxadsl small home).
Met 20 Gb kom ik toe, maar nu zie ik dat ik voor hetzelfde geld een 20 Mbps-verbinding kan hebben.

Dan moet adsl2+ wel beschikbaar zijn waar je woont, en een 20Mbps met adsl kan je bijna nooit halen _ tenzij je vlak naast een centrale woont.

Velen staren zich blind op die 20Mbps adsl maar vergeten _ dat hoe verder je woont van een centrale er bijna niets meer over blijft van die 20

Geen probleem. Ik woon op 700m van de centrale en in die centrale is 20Mbps beschikbaar.
Ik ben met 10 Mbps ook tevreden! Dus ik hoop dat ik dat nog net haal... (Maar ik hang nog tot mei vast aan dxadsl, al ben ik daar ook tevreden)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

driesve schreef:Ik betaal momenteel 24,95 euro voor een 6 Mbps verbinding met 40 Gb limiet (dxadsl small home).
Met 20 Gb kom ik toe, maar nu zie ik dat ik voor hetzelfde geld een 20 Mbps-verbinding kan hebben.

Als dxadsl niet verandert, dan ben ik vanaf ik kan weg (ook al ben ik tevreden) en ga ik voor Scarlet.

Na een jaar betaal je wel 35 EUR opnieuw (met raw copper).
Anders 29,95 EUR.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Lord Utopia schreef:
driesve schreef:Ik betaal momenteel 24,95 euro voor een 6 Mbps verbinding met 40 Gb limiet (dxadsl small home).
Met 20 Gb kom ik toe, maar nu zie ik dat ik voor hetzelfde geld een 20 Mbps-verbinding kan hebben.

Als dxadsl niet verandert, dan ben ik vanaf ik kan weg (ook al ben ik tevreden) en ga ik voor Scarlet.

Na een jaar betaal je wel 35 EUR opnieuw (met raw copper).
Anders 29,95 EUR.

De minimum contractduur is 1 jaar (ik heb Scarlet gebeld om dit te vragen). Dus na één jaar kan je opzeggen, als er dan een interessanter aanbod is bij een concurrent.
lucky99
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 dec 2008, 22:46

ik heb ook nieuw kontrkt aangevraag nl adsl20 no limited heb tot nu toe scarlet one sinds 3 tal jaar en betaal nog rond de 50 euro.
nu ga ik voor een jaar naar adsl 20 en voip dienst (waarschijnlijk 3starsnet ) voor de vaste telefoon wat wel een investering van 70 euro voor siemens set met zich mee brengt maar waar 1/2 jaar gratis bellen naar vaste lijnen in zit ( gelijl bij scarlet one) en als nodig daarna voor bijna 5 euro per maand verder te zetten . dus kom ik dan een 20 euro beterkoop uit voor hopelijk ook een betere download snelheid.
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

er wordt wel nergens op de scarlet.be site iets vermeld over de upload snelheid van adsl20. Blijkbaar niet belangrijk genoeg ofzo voor scarlet? :eek:
coldman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik denk dat de uploadsnelheid bij 20mbit connectie 1mbit is
en als je op een 6mbit profiel zit dan is de upload snelheid 0.6mbit
dus dit valt redelijk goed mee.
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

coldman schreef:ik denk dat de uploadsnelheid bij 20mbit connectie 1mbit is
en als je op een 6mbit profiel zit dan is de upload snelheid 0.6mbit
dus dit valt redelijk goed mee.



dat weet ik wel, maar zoiets hoort toch op een site te staan...
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Kemblin schreef:er wordt wel nergens op de scarlet.be site iets vermeld over de upload snelheid van adsl20. Blijkbaar niet belangrijk genoeg ofzo voor scarlet? :eek:

Kijk hier dan eens
http://www.scarlet.be/nl/one/
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Patje schreef:
Kemblin schreef:er wordt wel nergens op de scarlet.be site iets vermeld over de upload snelheid van adsl20. Blijkbaar niet belangrijk genoeg ofzo voor scarlet? :eek:

Kijk hier dan eens
http://www.scarlet.be/nl/one/

Op hun andere advertenties zijn ze't vergeten bij te zetten

Wel opvallend merkwaardig dat sinds BC er de plak zwaait,

de 20mbps lijntjes inééééééns op véééééél mééééééér plaatsen beschikbaar zijn geworden. :curt:

Zie maar eens naar beschikbaarheid,wat er allemaal is bijgekomen.
Laatst gewijzigd door ceurrrix op 21 dec 2008, 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 18 okt 2003, 16:47
Locatie: Schoten (Antwerpen)
Bedankt: 2 keer

Patje schreef:
Kemblin schreef:er wordt wel nergens op de scarlet.be site iets vermeld over de upload snelheid van adsl20. Blijkbaar niet belangrijk genoeg ofzo voor scarlet? :eek:

Kijk hier dan eens
http://www.scarlet.be/nl/one/


ok, maar das in feite een ander product
ik kan er half mee leven
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

ceurrrix schreef:de 20mbps lijntjes inééééééns op véééééél mééééééér plaatsen beschikbaar zijn geworden. :curt:

Geloof er zelf niet al te veel in. Iets zegt mij dat vanaf dat ADSL beschikbaar is, je op die lijst beland. Heb zo het gevoel dat het gros van die lijst maximum 6Mb zal kunnen nemen.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

ceurrrix schreef:Op hun andere avertenties zijn ze't vergeten bij te zetten

Wel opvallend merkwaardig dat sinds BC er de plak zwaait,

de 20mbps lijntjes inééééééns op véééééél mééééééér plaatsen beschikbaar zijn geworden. :curt:

Zie maar eens naar beschikbaarheid

In mijn ogen zijn het Grote leugenaars bij Scarlet! Beschikbaarheid klopt niet hoor, paar maand geleden dacht ik ook dat adsl2+ hier beschikbaar was omdat mijn gemeente erbij stond _ niets was minder waar na een telefonisch contact, er ging nog moeten apparatuur geplaatst worden etc _ men kon nog niet met zekerheid zeggen wanneer enzo.... Zever in pakskes is dat! doen ze alleen om volk te lokken en ze dan met een smoesje aan het lijntje houden en ze doen wachten op een upgrade! Ben er niet ingetrapt hoor!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Patje schreef:
ceurrrix schreef:Op hun andere advertenties zijn ze't vergeten bij te zetten

Wel opvallend merkwaardig dat sinds BC er de plak zwaait,

de 20mbps lijntjes inééééééns op véééééél mééééééér plaatsen beschikbaar zijn geworden. :curt:

Zie maar eens naar beschikbaarheid

In mijn ogen zijn het Grote leugenaars bij Scarlet! Beschikbaarheid klopt niet hoor, paar maand geleden dacht ik ook dat adsl2+ hier beschikbaar was omdat mijn gemeente erbij stond _ niets was minder waar na een telefonisch contact, er ging nog moeten apparatuur geplaatst worden etc _ men kon nog niet met zekerheid zeggen wanneer enzo.... Zever in pakskes is dat! doen ze alleen om volk te lokken en ze dan met een smoesje aan het lijntje houden en ze doen wachten op een upgrade! Ben er niet ingetrapt hoor!

't zijn verkopers
Sinds wanneer zwaait BC er de Plak ? ? ?
1week ,14 dagen ???
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Bij Belgacom vertelden ze mij ook dat ze geen Adsl2+ meer gingen doen hier in de gemeente en dat ze normaal gingen kiezen (binnen een jaar) voor Vdsl .... Hahaha - allemaal Loze beloftes om de mensen bij zich te houden, Bandieten zijn het Ja !
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Ze proberen nochthans voor Kerstman te spelen en Telenet de loef te afsteken ,
door onder andermans naam nu 20 mbps + No Limits te verkopen tegen een tarief ,
waar TN zijne luipaard alleen maar "Boe'H" kan tegen laten kuchen :angel:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Hoeveel hebben al hun upgrade gehad naar de "zogenaamde 20" ??? haha wat ik net vertelde, allemaal smoesjes en de mensen doen wachten
viewtopic.php?f=48&t=20451&p=273377#p273377
Ben benieuwd hoeveel er echt die 20 gaan halen (alleen deze die vlak naast een centrale wonen)
ze zullen nog veel boterhammekes mogen eten daar :lol:

Afbeelding
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
flt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 755
Lid geworden op: 08 dec 2005, 17:10
Bedankt: 3 keer

Zit ook nog altijd op 3,3.

Vrijdag voor gebeld en er werd een dossier opgemaakt voor te kijken of het enigsinds mogelijk is om overgezet te worden :bang:. Dat ze iemand anders voor de gek houden hé.. Vanaf nu bel ik gewoon iedere dag, de aanhouder wint... hoop ik :lol:

Nuja voor de rest geen klagen maar sneller mag altijd...
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

ceurrrix schreef:'t zijn verkopers

Jij bent toch diegene die in de dommel sectie van de site altijd zo'n zaag aanspande ? Ik snap u beweegredenen niet zo goed. Je zat (terecht of onterecht laat ik in het midden) je beklag te doen over de handeling van een isp, maar eigenlijk dergelijk bedrog (want dat is het) zit je hier goed te praten ? Laat me raden jij woont in een gebied waar je het niet moet doen met lage snelheden ?

Het correct informeren van (potentiële) klanten vind ik trouwens persoonlijk ook een goeie vorm van service. Gelukkig mij de laatste dagen mede door dit forum wat goed kunnen informeren want anders was ik er ook ingestonken.

Het verbaast mij echter dat iemand die zo (en ik vond het zelf op het randje van het irritante...) van leer trok zo positief op zoiets kan reageren met de opmerking "het zijn verkopers / commercie". Je kunt zo alles gaan verklaren, zelf de onderbemanning van een helpdesk. Tenslotte is het commercieel interresanter een zo klein mogelijk aantal helpdeskers te hebben, net zozeer het commercieel aantrekkelijk is bewust een verkeerd beeld op te hangen van de realiteit... .

Zelf die kleine disclaimer over dat in bepaalde gebieden je het moet doen met 6Mb neemt niet weg dat heel die scarlet wegsite bedoeld is om de consument erin te luizen. Je bent er tenslotte zelf in gestonken want raad eens. Mijn gemeente staat ook op de lijst en het is ook zo'n gebied.

Vind het eerlijk gezegd een bedenkelijke manier van zaken doen, geen wonder dat ze de boel hebben moeten verkopen.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Silence schreef:
ceurrrix schreef:'t zijn verkopers

Jij bent toch diegene die in de dommel sectie van de site altijd zo'n zaag aanspande ?Zelf die kleine disclaimer over dat in bepaalde gebieden je het moet doen met 6Mb neemt niet weg dat heel die scarlet wegsite bedoeld is om de consument erin te luizen. Je bent er tenslotte zelf in gestonken want raad eens. Mijn gemeente staat ook op de lijst en het is ook zo'n gebied.

Vind het eerlijk gezegd een bedenkelijke manier van zaken doen, geen wonder dat ze de boel hebben moeten verkopen.


Yep,maar met


ceurrrix schreef:Het vermelden waard ? ?

Om 10.00 uur gebeld en om 10.15 uur was om te beginnen, NO LIMIT met 250 GB reserve het resultaat

Nu de speed nog wat afwachten :beerchug:

Gelieve er rekening mee te houden dat elke abonnementswijziging een nieuw contract met looptijd van 12 maanden inhoudt.

De effectieve uitvoering van de wijziging voltrekt zich na uw eerstvolgende factuur.


Da's Service ! ! !


Voel ik me er toch niet erg ingeluisd 8)
Laatst gewijzigd door ceurrrix op 23 dec 2008, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
wouco
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2008, 15:01

Ik ben hier helemaal nieuw, en ik zit met een heel vervelende vraag, en het hoort hier toch een beetje bij: ik heb namelijk thuis telenet internet (express), telefonie en mobile. Echter ik ben de limiet van het internet eigenlijk een beetje beu en wil unlimited gaan. Echter als ik bv. bij dommel.com (love it :P ) kijk, dan staat er altijd dat het adsl is en dus via de belgacom telefoonlijn. Mijn vraag is nu of dat ik het internet bij telenet kan schrappen en overschakelen op dommel zonder zotte kosten te doen? (Ik heb wel een belgacom verbinding maar die is dus niet meer actief want telenet telefonie zit erop.) Graag een snelle reactie want ik zit al heel lang op die hete kolen en die f****** limiet van telenet :bang:

Groetjes en bedankt op voorhand,

wouco
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Je kan best eens op

viewforum.php?f=57

kijken ,daar weten ze meer over dommeltje
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Niet aleen dat bekijken,ik zou heel userbase afzoeken want Dommel is ook nie alles.Ik heb nooit problemen gehad maar durf nie over te stappen naar homeconnect ivm vele problemen.Dus mijn overstap ga ik maken van Dommel naar Scarlet.Vandaag is de opzegbrief de deur uit gegaan :lol:
Ik had bij dommel netconnect plus maaar beetje te duur €63/mnd :twisted: :twisted: dus daarom scarlet :lol:
Live life to the Max
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

regeri schreef:Niet aleen dat bekijken,ik zou heel userbase afzoeken want Dommel is ook nie alles.Ik heb nooit problemen gehad maar durf nie over te stappen naar homeconnect ivm vele problemen.Dus mijn overstap ga ik maken van Dommel naar Scarlet.Vandaag is de opzegbrief de deur uit gegaan :lol:
Ik had bij dommel netconnect plus maaar beetje te duur €63/mnd :twisted: :twisted: dus daarom scarlet :lol:

Tja, waarom zou je netconnect plus nemen in plaats van netconnect+boostpack?
Tenzij je het statisch IP wilt en alles dat erbij hoort... maar dat verlies je nu ook door naar Scarlet over te stappen.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

Ik heb jaren Scarlet Premium gehad op 3,3 Mbit en na lang aandringen heb ik eindelijk ook 6 Mbit waarden gekregen op mijn oude abonnement. Nu heb ik een upgrade doorgevoerd en is mijn trafiekmeter al aangepast naar onbeperkt maar nu komt het: op stug.be las ik in het nieuwsbericht van lord utopia het volgende:

*beperkt beschikbaar, daarbuiten valt de snelheid terug tot 12 Mbps dl / 640 kbps ul

Aangezien ik een nieuw abbo aanga, krijg ik dan ook deze 12 Mbit van het belgacom netwerk of blijf ik met mijn 6 Mbit steken hier in Turnhout...

Hopelijk weet er iemand meer!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dikken danny schreef:Ik heb jaren Scarlet Premium gehad op 3,3 Mbit en na lang aandringen heb ik eindelijk ook 6 Mbit waarden gekregen op mijn oude abonnement. Nu heb ik een upgrade doorgevoerd en is mijn trafiekmeter al aangepast naar onbeperkt maar nu komt het: op stug.be las ik in het nieuwsbericht van lord utopia het volgende:

*beperkt beschikbaar, daarbuiten valt de snelheid terug tot 12 Mbps dl / 640 kbps ul

Aangezien ik een nieuw abbo aanga, krijg ik dan ook deze 12 Mbit van het belgacom netwerk of blijf ik met mijn 6 Mbit steken hier in Turnhout...

Hopelijk weet er iemand meer!

staan nog twee foutjes in :\

wanneer je kan, zullen ze je op een 12 Mbps aansluiting zetten, hangt af van je lijnwaarden en de afstand tot de centrale. Verder dan 2.4 km willen ze je al niet meer op een 9 Mb aansluiting steken dacht ik.
dikken danny
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jun 2007, 01:48

mijn huidige waarden op 6 Mbit:
Downstream Margin: 18 db
Upstream Margin: 17 db
Downstream Line Attenuation: 17
Upstream Line Attenuation: 10
in den tijd op 3,3 Mbit:
Downstream Margin: 29 db
Upstream Margin: 29 db
Downstream Line Attenuation: 17
Upstream Line Attenuation: 10

en ik dacht dat ik op 2 km zat, zou in mijn ogen toch allemaal goed te doen moeten zijn...
B
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2008, 17:54
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Spijtig dat het One-abo blijft steken met 100 GB, al is dat wel voldoende natuurlijk.


Ik heb net met de helpdesk gebeld, One-klanten worden indien gewenst omgeschakeld naar ADSL20 Unlimited in februari. Je krijgt daar een mail voor blijkbaar, en afgaande op eerdere posts hebben sommige mensen zelfs al de ADSL20 Unlimited (ik heb me pas in juni 2008 ergens aangesloten).

ceurrrix schreef:Scarlet zal geen enkele contractuele schadevergoeding eisen waarop zij recht zou hebben uit hoofde van een voortijdige beëindiging door haar klanten van overeenkomsten inzake de levering van Scarlet ADSL 6 Light, Scarlet ADSL 20 of Scarlet One, voor zover de betrokken klanten binnen een termijn van 3 maanden ingaand op 28 november 2008 tot en met 27 februari 2009 en in overeenstemming met de geldende contractuele bepalingen de betrokken overeenkomsten beëindigen, en op voorwaarde dat de klanten een opzegtermijn van 30 dagen na de eerstvolgende facturatiedatum respecteren, zoals voorzien in de Scarlet algemene voorwaarden van verkoop. Deze verbintenis doet geen afbreuk aan het recht van de betrokken klanten op terugbetaling van eventuele waarborgsommen (waar toepasselijk, en in overeenstemming met de geldende afspraken) en evenmin aan het recht van Scarlet op betaling, door de betrokken klanten, van alle contractueel verschuldigde sommen andere dan de schadevergoeding voor beëindiging waarvan sprake hierboven.

Bron,: http://www.scarlet.be/nl/


Dat bevestigde dus ook mijn vermoeden - ze zijn wettelijk verplicht om een leegloop toe te staan en als workaround bieden ze dus een vette vis aan om bestaande klanten te laten overstappen naar een aantrekkelijker pakket, waardoor ze een nieuw contract hebben en de wettelijke 'uitstapregeling' ivm de overname door Belgacom niet meer geldt voor die klanten. Slim bekeken, maar we kunnen er wel bij varen, ik veronderstel dat het geld daarvoor uit de oorlogskas van Belgacom komt :P.

Voor de geïnteresseerden: Ik haal m'n 20 Mbps down ook niet, ik haal max. iets van een 12 Mbps ofzo (1,6 MBps bij pieken, niet sustained). Het is vooral de upload die mij interesseert, en daar haal ik zo goed als de 1 Mbps die geadverteerd wordt :). Als er iets gedownload wordt dan moet je toch al gigantische bestanden hebben om die downloadsnelheid een verschil te laten maken...
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Best eens een bevestiging per email vragen,
men weet maar nooit zei eens een pessimist,en hij kreeg gelijk :?
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
B
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2008, 17:54
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Hoe bedoel je? Bevestiging voor wat?
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

hoe zijn de nieuwsgroepen bij Scarlet? Even goed zoals bij Dommel?
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

B schreef:Hoe bedoel je? Bevestiging voor wat?


B schreef:
Dat bevestigde dus ook mijn vermoeden - ze zijn wettelijk verplicht om een leegloop toe te staan en als workaround bieden ze dus een vette vis aan om bestaande klanten te laten overstappen naar een aantrekkelijker pakket, waardoor ze een nieuw contract hebben en de wettelijke 'uitstapregeling' ivm de overname door Belgacom niet meer geldt voor die klanten. Slim bekeken, maar we kunnen er wel bij varen, ik veronderstel dat het geld daarvoor uit de oorlogskas van Belgacom komt :P.
:oops:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Radix schreef:hoe zijn de nieuwsgroepen bij Scarlet? Even goed zoals bij Dommel?

Ik heb geen Scarlet, maar kan toch antwoorden: neen. Dommel gebruikt Giganews en dat is simpelweg dé referentie...
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”