Snelheidstest

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

reyntjensw schreef:hoe regelt telenet het aantal interne lijnen.
Momenteel komt de telefoonlijn binnen in een verdeeldoos van waaruit er 3 lijnen vertrekken, gebeurd dit dan op dezelfde manier?
Zijn dit effectief drie "lijnen" of gewoon drie "toestellen" op dezelfde lijn ?

Vermoedelijk heb je nu drie toestellen die parallel op één lijn staan, en bij TN zal dat niet anders zijn.
reyntjensw schreef:Ps een coax heeft dit dezelfde dikte als een cat 5 of cat 6 kabel?
Min of meer ja. Om je een idee te geven, mits wat mooite krijg je door een standaard PVC buis één coax en twee UTP kabels.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Er hangen 3 toestellen aan, maar elk toestel heeft een apparte telefoonlijn.

bdankt voor de info:)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

reyntjensw schreef:Er hangen 3 toestellen aan, maar elk toestel heeft een apparte telefoonlijn.
Bedoel je effectief een ander nummer ?

Of gewoon dat het drie apparte draden zijn (wat niet uitmaakt indien ze uiteindelijk toch aan elkaar hangen).
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Provider

Het zijn 3 draden op 1 nummer.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

reyntjensw schreef:Het zijn 3 draden op 1 nummer.
Dan hang je ze bij Telenet eveneens gewoon parallel op één nummer.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Provider

Prima, bedankt voor de hulp:)
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

Als je een nieuwe coax klaarlegt naar die aftakdoos (dat blauwe bakje), dan moet je er ten eerste voor zorgen dat dit een gekeurde kabel is door Telenet-Interkabel (staat op de kabel geprint) en dat deze grijs is (dus geen binnenkabel!). Zwart mag eventueel ook. Ten tweede mag je deze zeker niet zelf aansluiten op de aftakdoos. De technieker die je aansluiting komt doen kan deze wel aansluiten maar hij zal dan die andere (bestaande) kabel afsluiten omdat je per domicilie eigenlijk maar 1 kabel kan/mag hebben. Sowieso hangt het af van die tech zijn goodwill wat hij wil doen want al hetgeen jij vraagt is alvast geen deel van zijn job. Er wordt in principe altijd geinstalleerd op de bestaande coax. Voor hetgeen jij wil moet hij speciaal zijn ladder afhalen enzo.
Wanneer je ervoor zorgt dat op dat 2de verdiep alle kabels voorzien zijn naar alle aansluitpunten en er is op die installatieplaats een houten plank (van ong. 50cm op 50cm) voorzien, dan zal hij al sneller instemmen met hetgeen je vraagt omdat voor hem dan ook alles vlotter kan verlopen.

Die coax is inderdaad dikker dan een UTP. Reken maar een gaatje van 8 tot 10mm voor die coax.
Afbeelding
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Provider

De coax zou ik gaan halen bij een telenet verdeler, zo ben ik zeker dat ik de juiste heb. Moet er een plankje aanwezig zijn voor de componenten op vast te vijzen of kan dit rechtstreeks op de muur?
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer
Provider

reyntjensw schreef:De coax zou ik gaan halen bij een telenet verdeler, zo ben ik zeker dat ik de juiste heb. Moet er een plankje aanwezig zijn voor de componenten op vast te vijzen of kan dit rechtstreeks op de muur?
Dat is het slimste dat je de kabel gaat halen bij een verdeler. Zo heb ik over een paar jaar bij brico de verkeerde kabel in mijn handen laten stoppen. Ongeveer een 30 meter. Alles mooi bevestigd en de technieker wou daar niet op aansluiten omdat het niet de juiste kabel was. Het was zijn plicht, ik neem hem niets kwalijk. Maar ik heb nog zo gevraagd in den brico is dat die kabel die telenet ook gebruikt, het antwoord was jazeker meneer. :twisted:

Als u bedoeld met componenten de modem/niu enz..., dat kan rechtstreeks aan de muur.
Afbeelding
tettenlover
Plus Member
Plus Member
Contacteer:
Provider

reyntjensw schreef:De coax zou ik gaan halen bij een telenet verdeler, zo ben ik zeker dat ik de juiste heb. Moet er een plankje aanwezig zijn voor de componenten op vast te vijzen of kan dit rechtstreeks op de muur?
Verkopen ze coax op rol bij de verdelers? Ik heb er nog geen gezien hier.
Er MOET geen plankje voorzien zijn, ik zei dat maar omdat de technieker dan minder werk heeft en je gunstiger gezind zal zijn.

Wat de verkopers in de DHZ-zaken betreft: die kennen er meestal geen zak van. Ze geven ISDN-kabels mee ipv UTP's en ze weten niet eens waarom een coax afscherming nodig heeft.
Nuja, daarom zijn het ook Doe-Het-Zelf-zaken
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Hier kan je alvast de nodige informatie vinden.

BRICO, GAMMA, ... en andere doe het zelf zaken hebben tegenwoordig allemaal Telenet gemarkeerde coax op rol liggen, dit zowel voor binnen als buiten.

PS. In één van m'n vorige postings zat een fout... de kabel tussen de aftakdoos en de NIU moet steeds "buiten" coax zijn, en geen "binnen" coax.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”