was dit ook een T2 klant?kaween schreef:Nu wat "BGC zegt dat alles OK is" heb ik vandaag nog een goeie gehad. Klant klaagt over het feit dat zijn nieuwe (analoge) fax niet werkt en stuk moet zijn, want BGC is al bij zijn thuis geweest (klant heeft me zelfs de bon laten zien als bewijs) en zegt dat alles ok is. Ik test die fax : werkt bij ons perfect. Klant zegt dat het toestel bij ons een heel ander geluid heeft als bij hem. Ik begin me af te vragen of die lijn eigenlijk wel "live" is, dus vraag ik of hij een kiestoon heeft op die analoge lijn. Wist hij niet, hij gebruikt enkel GSM om te bellen, aan die lijn hangt enkel de fax. Hij gaat terug naar huis, belt me daarna op en dat blijkt dan niet het geval te zijn.
"Maar volgens BGC is alles OK". Right.
Snelheid onstabiel
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
@320i : Nope, BGC klant. Go Figure : die man had bij BGC speciaal een analoge lijn besteld voor zijn fax. De techneut die ze sturen ZIET de fax staan, doet zijn meting/test en zegt dat alles ok is en die fax is zijn probleem niet want "komt niet van BGC en zal wel kapot zijn". Blijkt die man niet eens een kiestoon te hebben. Ik vraag me toch wel af wat voor een test men bij die man gedaan heeft.
@Meltens : yep, maar ik weet al te best dat "God Giveth and Taketh away", en aangezien beide partijen hun betrokkenheid ontkennen kan het voor mij morgen ook weer gedaan zijn met zingen. Voor wat het waard is : ik duim voor je, want ik weet heeeeel goed wat je meemaakt.
@Meltens : yep, maar ik weet al te best dat "God Giveth and Taketh away", en aangezien beide partijen hun betrokkenheid ontkennen kan het voor mij morgen ook weer gedaan zijn met zingen. Voor wat het waard is : ik duim voor je, want ik weet heeeeel goed wat je meemaakt.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder en vraag ik me af, zijn er nog meer mensen die maar een deel van de snelheid behalen?
Ik krijg sterk de indruk dat het een algemeen probleem is???
Bij Dommel haal je wel gewoon de snelheid waarop de modem synchroniseert dus het is duidelijk een capaciteitsprobleem in het tele2 netwerk lijkt mij....
Bij Dommel haal je wel gewoon de snelheid waarop de modem synchroniseert dus het is duidelijk een capaciteitsprobleem in het tele2 netwerk lijkt mij....
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Macamba, je trekt duidelijk een foutieve conclusie uit een eigen veronderstelling. Daarna poneer je nog een verkeerde waarheid. Eerst nadenken, voor je iets beweert Macamba.macamba schreef:Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder en vraag ik me af, zijn er nog meer mensen die maar een deel van de snelheid behalen?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Nou zo gek was het niet maar na hulp van user 320i is alles opgelost! Er was wel degelijk een probleem in het netwerk (config probleem aan Tele2 + BGC netwerk).Dfrog schreef:Macamba, je trekt duidelijk een foutieve conclusie uit een eigen veronderstelling. Daarna poneer je nog een verkeerde waarheid. Eerst nadenken, voor je iets beweert Macamba.macamba schreef:Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder en vraag ik me af, zijn er nog meer mensen die maar een deel van de snelheid behalen?
En wat ik zeg over Dommel en het synchroniseren lijkt me geen leugen.. als je modem synct op een bepaalde snelheid zou je die ook moeten kunnen halen natuurlijk.
Het is in ieder geval opgelost zo!
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Tussen theorie en praktijk is er soms een groot verschilmacamba schreef: als je modem synct op een bepaalde snelheid zou je die ook moeten kunnen halen natuurlijk.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- Dfrog
- Elite Poster
Ik ben blij voor je dat het opgelost is. Van die synchronisatie. Met ADSL en ADSL2+ heb je zoiezo ruis op je lijn, afhankelijk van hoe ver je van de centrale ligt. Het zou dus wel kunnen dat je dichter bij een dommel-kast zat. Kabel of VDSL2 hebben hier dan weer geen last van.macamba schreef: Nou zo gek was het niet maar na hulp van user 320i is alles opgelost! Er was wel degelijk een probleem in het netwerk (config probleem aan Tele2 + BGC netwerk).
En wat ik zeg over Dommel en het synchroniseren lijkt me geen leugen.. als je modem synct op een bepaalde snelheid zou je die ook moeten kunnen halen natuurlijk.
Het is in ieder geval opgelost zo!
-
- Member
- Bedankt: 1 keer
Blij dat ik per 10 juni van die bovenbende af ben. Momenteel een downlaod snelheid van 67 kb/sec. Altijd rond de 300 kb-350 gehad. Laatste weken is het dramatisch. Telefoon verbinding slecht: gesprekken die plotseling beeindigd worden, echo, hakkelende gesprekken. Hier uitstekende lijnwaarden, top bekabeling. Het ligt gewoon aan een ding: GEEN CAPACITEIT, want dit kost geld en zo denderend gaat het met de KPN niet. Per 10 juni Belgacom klassieke lijn 18 euro per maand en Scarlet NO LIMIT 19,95, dus ook nog goedkoper dan Tele2 all-inn.
Ben benieuwd hoe het na mijn vakantie gaat werken. 20 juni ben ik terug en ga alles instellen.
Ben benieuwd hoe het na mijn vakantie gaat werken. 20 juni ben ik terug en ga alles instellen.
- Dfrog
- Elite Poster
Vooreerst, met zo'n snelheid zou ik ook weg zijn, je hebt overschot van gelijk.
Scarlet: normale prijs: 30 euro
Belgacom: normale prijs: 18,40
Scarlet+Belgacom= €48,40 (dus 8,40 euro duurder na 12maanden). Eerste jaar= 2,60 euro/md goedkoper als je de promo van T2 niet inrekent.
Volledig:jvd1971 schreef:Per 10 juni Belgacom klassieke lijn 18 euro per maand en Scarlet NO LIMIT 19,95, dus ook nog goedkoper dan Tele2 all-inn.
Scarlet: normale prijs: 30 euro
Belgacom: normale prijs: 18,40
Scarlet+Belgacom= €48,40 (dus 8,40 euro duurder na 12maanden). Eerste jaar= 2,60 euro/md goedkoper als je de promo van T2 niet inrekent.
http://www.userbase.be/forum/viewforum.php?f=48 --> Toch ook wel wat snelheidsverzuchtingen, ik hoop voor jou dat het normaal gaat.jvd1971 schreef: Ben benieuwd hoe het na mijn vakantie gaat werken.
-
- Elite Poster
Ditto. Toch volgende bedenking : als er nu 1 ISP op dit forum is (buiten T2 dus) waar klachten over ineenstuiken van snelheid en niet behalen van enzovoort als "given" worden aangegeven, dan is het Scarlet wel ... is dus een redelijke sprong in het duister denk ik.
Dus van harte veel geluk ! Ik hoop dat je niet van de regen in de drop komt.
Dus van harte veel geluk ! Ik hoop dat je niet van de regen in de drop komt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Ik heb dezelfde klachten.
Heb sinds december een abb op BaseFreedom, maar is technisch hetzelfde als T2.
Vroeger een download sync van 1,8 Mbps (abb = 4 Mbps). Toen werd me verteld dat het aan de ruis op de lijn ligt en de afstand tot de centrale.
Sinds enkele weken is de sync met moeite 256 kbps. opnieuw mail gestuurd naar de helpdesk maar die reageren niet.
Op een ander adres heb ik dxAdsl en ben daar tevreden over. Dus ik weet waar ik naartoe ga zodra mijn minimum contract periode verstreken is.
Heb sinds december een abb op BaseFreedom, maar is technisch hetzelfde als T2.
Vroeger een download sync van 1,8 Mbps (abb = 4 Mbps). Toen werd me verteld dat het aan de ruis op de lijn ligt en de afstand tot de centrale.
Sinds enkele weken is de sync met moeite 256 kbps. opnieuw mail gestuurd naar de helpdesk maar die reageren niet.
Op een ander adres heb ik dxAdsl en ben daar tevreden over. Dus ik weet waar ik naartoe ga zodra mijn minimum contract periode verstreken is.
- Dfrog
- Elite Poster
Toch wel verfoeilijk dat dit anno 2009 in een zogenaamd welvarend geïndustrialiseerd land nog kan. In de rimboe surfen ze tegenwoordig sneller met hun gsm.
May the force be with you
May the force be with you
@kaween, slechter zal het niet worden. Belgacom heeft altijd de beste kwaliteits lijn geleverd. Echter door de limieten ben ik overgestapt naar ADSL aanbieders die een "unlimited" download hadden. Aangezien Tele2 de telefoonverbinding over IP laat lopen kan dit nooit kwalitatief zo goed zijn als een klassieke lijn. En de snelheid van Scarlet..hou ik jullie op de hoogte van. Ik moet zeggen dat Tele2 alles correct icm Belgacom soepel heeft laten verlopen. Kijken of het na de vakantie allemaal goed is verlopen.
- lacer
- Elite Poster
[quote="john1971"jvd1971 schreef: Ben benieuwd hoe het na mijn vakantie gaat werken. 20 juni ben ik terug en ga alles instellen.
Kijken of het na de vakantie allemaal goed is verlopen.[/quote]
Je hebt een dubbel account, ik wens je dubbel geluk met Scarlet
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
Tja, hij heeft natuurlijk wel een punt. Ik wacht gewoon nog wat af op wat het hele VDSL2 verhaal bij Scarlet gaat blijken te zijn, maar T2 moet hier ook ECHT buiten. Ik heb allerlei verhalen gehoord van T2, maar altijd werd een gebrek aan lokale capaciteit ontkend. Staat toch een beetje haaks op volgende vaststelling :
Meting, zondag 13:30 's middags (kan je nauwelijks van een spitsuur spreken nietwaar); mij T2 lijn
Meting, hetzelfde moment bij mijn buur's BGC 4.6 lijntje,
En dat met dezelfde SR's en att waardes als de mijne en gemeten met dezelfde laptop. Hoezo _capaciteitsproblemen ?_
Meting, zondag 13:30 's middags (kan je nauwelijks van een spitsuur spreken nietwaar); mij T2 lijn
Meting, hetzelfde moment bij mijn buur's BGC 4.6 lijntje,
En dat met dezelfde SR's en att waardes als de mijne en gemeten met dezelfde laptop. Hoezo _capaciteitsproblemen ?_
Laatst gewijzigd door kaween 14 jun 2009, 13:51, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Geloof ik best. Ik zit al 2 jaar te zeggen dat er hier een lokaal probleem is. T2 beweert bij hoog en laag dat ik spoken zie. Ik had van mijn buren nu even de toelating gekregen om op dezelfde momenten even hun wireless in te pikken en een vergelijkende test te doen. Dat doe ik nu dus al ruim een week en continu krijg ik dit soort waarden, terwijl mijn buur -aangesloten op dezelfde centrale en met quasi dezelfde linewaarden- een "waardige" 4mpbs lijn heeft, heb ik _prut_. En dit is geen uitzondering, het is een "typische snapshot" van de metingen van de afgelopen week.
Genoeg geweest. T2 vliegt.
Genoeg geweest. T2 vliegt.
Ik heb sedert 2 en een half jaar tele2allin. Ik heb hier al echter redelijk veel problemen mee gehad.
Sommige dagen geraak ik gewoon niet op het internet. Meestal is dit sterk gebonden aan het weer en tijdstip van de dag. De voorbije winter heeft mijn verbinding praktisch perfect gewerkt maar nu het warmer is valt deze constant uit. De verbinding bij BGC was echter ook al slecht. En toen vroegen ze van T2 ofdat we niet wilde overstappen (we hadden al adsl maar ook die uitviel). Zonder dat ik het wist had mijn moeder hierop ja gezegd. En eigenlijk hadden ze bij T2 ook wel kunnen weten dat de verbinding niet goed genoeg was voor VoIP.
Kan aan dit probleem iets veranderd worden?
Ik zit vrij ver van de centrale af en zit regio 012. Naar het schijnt zijn de leidingen hier in Limburg in buizen gelegd. Er komt vocht in deze buizen en dit geeft dan een lagere SNR. Als dat het geval is dan moet ik hier wachten totdat BGC eens een keer nieuwe kabel trekt (ligt hier nog maar 25 jaar) en dat zie ik niet direct gebeuren.
@320i Kan ik mijn gegevens ook eens doorsturen? Ik heb al verschillende keren aan de klantendienst gehangen van T2 en daar zeggen ze dan dat ik 6dB SNR heb en dat ze het probleem niet direct kunnen oplossen.
Iedereen maar aant klagen over lagere snelheid maar geen constante verbinding is nog erger.
Sommige dagen geraak ik gewoon niet op het internet. Meestal is dit sterk gebonden aan het weer en tijdstip van de dag. De voorbije winter heeft mijn verbinding praktisch perfect gewerkt maar nu het warmer is valt deze constant uit. De verbinding bij BGC was echter ook al slecht. En toen vroegen ze van T2 ofdat we niet wilde overstappen (we hadden al adsl maar ook die uitviel). Zonder dat ik het wist had mijn moeder hierop ja gezegd. En eigenlijk hadden ze bij T2 ook wel kunnen weten dat de verbinding niet goed genoeg was voor VoIP.
Ik zit vrij ver van de centrale af en zit regio 012. Naar het schijnt zijn de leidingen hier in Limburg in buizen gelegd. Er komt vocht in deze buizen en dit geeft dan een lagere SNR. Als dat het geval is dan moet ik hier wachten totdat BGC eens een keer nieuwe kabel trekt (ligt hier nog maar 25 jaar) en dat zie ik niet direct gebeuren.
@320i Kan ik mijn gegevens ook eens doorsturen? Ik heb al verschillende keren aan de klantendienst gehangen van T2 en daar zeggen ze dan dat ik 6dB SNR heb en dat ze het probleem niet direct kunnen oplossen.
Iedereen maar aant klagen over lagere snelheid maar geen constante verbinding is nog erger.
@kaween, Iedere dag genieten met scarlet. Altijd een constante download van 1.22 mb/sec. De telefoon kwaliteit is top. Geen last meer van hakkelende gesprekken, echo's en disconnects
- Bijlagen
-
- Sppedtest Scarlet.png
- (20.35 KiB) 541 keer gedownload
- lacer
- Elite Poster
@ ikislol,
met deze url kun je je eigen SNR waarden en nog meer zelf eens in het oog houden :
http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?ce=1&be=0&l0=1&l1=0
maar 't zal er niet mee opgelost worden vrees ik
met deze url kun je je eigen SNR waarden en nog meer zelf eens in het oog houden :
http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?ce=1&be=0&l0=1&l1=0
maar 't zal er niet mee opgelost worden vrees ik
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
Je mag dat altijd eens doorsturen, maar als je echt een SNR hebt van 6db, en de bekabeling loopt door buizen die enorm vocht gevoelig zijn, dan kan ik ook niet veel betekenen hoor. Heb spijtig genoeg nog geen mogelijkheid om BGC aan te sturen om nieuwe bekabeling te gaan leggen...ikislol schreef:Ik heb sedert 2 en een half jaar tele2allin. Ik heb hier al echter redelijk veel problemen mee gehad.
Ik was enkele dagen weg.
Ik heb die pagina al enkele dagen geleden gevonden waar de SNR staat op de router. Nu heb ik al eens gekeken wat er stond wanneer de connectie instabiel was en wanneer deze stabiel is. Gek genoeg blijft deze waarde ongeveer hetzelfde. Altijd rond 5 a 6 (wat eigenlijk te laag is). Het verschil is wel dat het nu frisser is en nu werkt de verbinding stabiel. De aangegeven snelheid is ook hoger.
Ik vermoed dat wanneer er piekmomenten zijn dat het moeilijk is om connectie te maken. Ik zal de volgende keer eens kijken om de router af te koelen. Dat werkt misschien ook.
Ik heb die pagina al enkele dagen geleden gevonden waar de SNR staat op de router. Nu heb ik al eens gekeken wat er stond wanneer de connectie instabiel was en wanneer deze stabiel is. Gek genoeg blijft deze waarde ongeveer hetzelfde. Altijd rond 5 a 6 (wat eigenlijk te laag is). Het verschil is wel dat het nu frisser is en nu werkt de verbinding stabiel. De aangegeven snelheid is ook hoger.
Ik vermoed dat wanneer er piekmomenten zijn dat het moeilijk is om connectie te maken. Ik zal de volgende keer eens kijken om de router af te koelen. Dat werkt misschien ook.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Hier weer problemen met BaseFreedom (technisch zelfde als Tele2). Het was een maand ok, maar heb sinds maandag een downloadsync van 256 Kb/s.
Gisteren heb ik een mail gestuurd en gebeld. Daarnet iemand van Base aan de lijn. Na de standaardvragen (zucht) doorlopen te hebben, moeten ze een technieker langssturen. Op mijn vraag wie dat betaalt, antwoorden ze dat dat voor Base is. Maar als ik vraag om dat schriftelijk te bevestigen, kunnen ze dat niet. Toch wel raar...
Gisteren heb ik een mail gestuurd en gebeld. Daarnet iemand van Base aan de lijn. Na de standaardvragen (zucht) doorlopen te hebben, moeten ze een technieker langssturen. Op mijn vraag wie dat betaalt, antwoorden ze dat dat voor Base is. Maar als ik vraag om dat schriftelijk te bevestigen, kunnen ze dat niet. Toch wel raar...
- lacer
- Elite Poster
Bij werkt de telefoon niet, bij mijn gespreksmaatje (ook Tele2 AllIn) evenmin
Goed dat er nog iets bestaat als Gsm, Skype, Msn etc...
Goed dat er nog iets bestaat als Gsm, Skype, Msn etc...
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- lacer
- Elite Poster
Raar die storingen steeds, dat resets niet helpen, is dat het probleem in de telefooncentrales of bij Tele2 ligt toch ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
bij de reset haalt de modem de settings af van de tele2 server maar toch lukt het niet om de VOIP settings in de modem te krijgen blijkbaar.
ik begin dit aardig vervelend te vinden. Eerst laten ze me eeuwig wachten op de 12Mbit en nu geen telefoon meer. Gaat achteruit ipv vooruit.
ik begin dit aardig vervelend te vinden. Eerst laten ze me eeuwig wachten op de 12Mbit en nu geen telefoon meer. Gaat achteruit ipv vooruit.