Pagina 2 van 3

Geplaatst: 10 okt 2008, 14:25
door tequila
subject: cityconnect outage between 12u10 and 13u40
due to a faulty card in the CWDM-equipment of one of our suppliers cityconnect dsl-connections have been interrupted between 12u10 and 13u40. the card has been replaced
----------------------------
omwille van een defecte kaart in de CWDM-apparatuur van een van onze leveranciers werden cityconnect-aansluitingen onderbroken tussen 12u10 en 13u40. De kaart werd vervangen.

Geplaatst: 10 okt 2008, 14:28
door VOiD
Goendi,

Hoe zie je dat er 2 fibers zijn ?

Geplaatst: 10 okt 2008, 14:29
door ErwinC
tjiens, waarom krijg ik die e-mailtjes niet?

Geplaatst: 10 okt 2008, 14:33
door tequila
Dat zijn geen mailtjes, staan onder "News & Updates" in het CRM paneel.

Geplaatst: 10 okt 2008, 15:19
door jollito
tequila schreef:subject: cityconnect outage between 12u10 and 13u40
due to a faulty card in the CWDM-equipment of one of our suppliers cityconnect dsl-connections have been interrupted between 12u10 and 13u40. the card has been replaced
----------------------------
omwille van een defecte kaart in de CWDM-apparatuur van een van onze leveranciers werden cityconnect-aansluitingen onderbroken tussen 12u10 en 13u40. De kaart werd vervangen.


Ik ken natuurlijk niks van die apparatuur, maar de belangrijke servers die wij installeren moeten op elk gebied redundant zijn. Een ISP die geen redundante apparatuur heeft ???

Geplaatst: 10 okt 2008, 15:43
door ErwinC
Redundant? Ik hoor dat graag zeggen.
Redundantie lost niet alles op en bovendien heb je verschillende niveaus van redundantie. Tenslotte hangt je koperpaar maar aan 1x kaart vast.

Hangt van het probleem af.
Ik heb bij Belgacom en Versatel toch ook al uren uitgelegen vanwege een defecte kaart.

Mensen denken altijd dat electronica 100% werkt of 100% defect is. Geloof mij, er zijn veel defecten die liggen tussen werken en niet werken en die je redundantie niet triggeren.

Idem ditto met onderhoudscntracten, met een onderhoudscontract van 2 uur lig je in de praktijk soms langer uit.

Geplaatst: 10 okt 2008, 15:47
door Sasuke
jollito schreef:
tequila schreef:subject: cityconnect outage between 12u10 and 13u40
due to a faulty card in the CWDM-equipment of one of our suppliers cityconnect dsl-connections have been interrupted between 12u10 and 13u40. the card has been replaced
----------------------------
omwille van een defecte kaart in de CWDM-apparatuur van een van onze leveranciers werden cityconnect-aansluitingen onderbroken tussen 12u10 en 13u40. De kaart werd vervangen.


Ik ken natuurlijk niks van die apparatuur, maar de belangrijke servers die wij installeren moeten op elk gebied redundant zijn. Een ISP die geen redundante apparatuur heeft ???


Me dunkt dat "tussen 12u10 en 13u40" een knappe SLA periode is ! En zoals hierboven aangehaald, niet "alles" is redundant te maken. Alhoewel een CWDM kaart dit wel zou moeten zijn aangezien dit normaal gezien gewoon een fiberinterface is.

Grtz,
Sasuke

Geplaatst: 10 okt 2008, 21:00
door Tomsworld
Sasuke schreef:
jollito schreef:
tequila schreef:subject: cityconnect outage between 12u10 and 13u40
due to a faulty card in the CWDM-equipment of one of our suppliers cityconnect dsl-connections have been interrupted between 12u10 and 13u40. the card has been replaced
----------------------------
omwille van een defecte kaart in de CWDM-apparatuur van een van onze leveranciers werden cityconnect-aansluitingen onderbroken tussen 12u10 en 13u40. De kaart werd vervangen.


Ik ken natuurlijk niks van die apparatuur, maar de belangrijke servers die wij installeren moeten op elk gebied redundant zijn. Een ISP die geen redundante apparatuur heeft ???


Me dunkt dat "tussen 12u10 en 13u40" een knappe SLA periode is ! En zoals hierboven aangehaald, niet "alles" is redundant te maken. Alhoewel een CWDM kaart dit wel zou moeten zijn aangezien dit normaal gezien gewoon een fiberinterface is.

Grtz,
Sasuke


Blijkbaar actieve CWDM apparatuur dan, voeding stuk ofzo, want passieve CWDM apparatuur kan zelden stuk gaan.

Voor diegenen die niet weten wat CWDM is, in het kort, een techniek om een fiber meerdere keren te gebruik maken dmv andere kleurtjes te gebruiken.

Geplaatst: 11 okt 2008, 10:35
door macamba
tequila schreef:subject: cityconnect outage between 12u10 and 13u40
due to a faulty card in the CWDM-equipment of one of our suppliers cityconnect dsl-connections have been interrupted between 12u10 and 13u40. the card has been replaced
----------------------------
omwille van een defecte kaart in de CWDM-apparatuur van een van onze leveranciers werden cityconnect-aansluitingen onderbroken tussen 12u10 en 13u40. De kaart werd vervangen.


Ik hoorde dat het iets bij de Belgische spoorwegen was..?

Geplaatst: 12 okt 2008, 00:00
door Tharuler
ErwinC schreef:Idem ditto hier (83.101.44.), Leuven Vismarkt.
Had iets voor 12 uur gevraagd mijn lijn na te kijken omdat sinds die fameuze werken van afgelopen vrijdag mijn snelheid naar beneden is gegaan (van 14.500 Kbps naar 11.100 kbps (volgens test userbase).
Ze hebben mijn profiel rond 12 uur aangepast en sinds sinds dan niks meer...
tot 13u40.
Snelheid is nog altijd zo laag.

pff


Exact hetzelfde probleem hier.

Zit op minder dan 300m van de centrale, sinds vorige week ontzettend traag internet, snelheid is ook gezakt naar 11.100 kbps.

Naar klantendienst belle heeft meestal geen zin... Iemand die iets meer weet?

Een connectie waar je 150kb/s haalt met 8 man (kot) delen is niet echt praktisch...

Geplaatst: 12 okt 2008, 09:50
door macamba
Tharuler schreef:
ErwinC schreef:Idem ditto hier (83.101.44.), Leuven ....
Snelheid is nog altijd zo laag.

pff

...

Een connectie waar je 150kb/s haalt met 8 man (kot) delen is niet echt praktisch...


Lijkt me sowieso al niet praktisch he als je met teveel man op 1 verbinding gaat zitten. Je hebt er altijd wel 1 of 2 downloaders tussen. En zelfs streaming video kost behoorlijk wat bandbreedte dus dan is het wel leuk dat je goedkoop uit bent maar echt veel plezier zul je er niet van hebben.

Hier in het gebouw waar ik zit bieden ze het ook aan, voor 10 euro per maand, wireless, maar ik betaal toch liever 50 euro per maand aan Homeconnect en heb de lijn voor mezelf.
Niet zo zeer voor het downloaden maar meer voor streams en voip.

Geplaatst: 12 okt 2008, 10:07
door staartmees
[quote="Tharuler"]Naar klantendienst belle heeft meestal geen zin... Iemand die iets meer weet?[/quote]

als iedereen zo redeneert dan kan Dommel nooit te weten komen dat er ergens problemen zijn.

Geplaatst: 12 okt 2008, 14:00
door Tharuler
macamba schreef:
Tharuler schreef:
ErwinC schreef:Idem ditto hier (83.101.44.), Leuven ....
Snelheid is nog altijd zo laag.

pff

...

Een connectie waar je 150kb/s haalt met 8 man (kot) delen is niet echt praktisch...


Lijkt me sowieso al niet praktisch he als je met teveel man op 1 verbinding gaat zitten. Je hebt er altijd wel 1 of 2 downloaders tussen. En zelfs streaming video kost behoorlijk wat bandbreedte dus dan is het wel leuk dat je goedkoop uit bent maar echt veel plezier zul je er niet van hebben.

Hier in het gebouw waar ik zit bieden ze het ook aan, voor 10 euro per maand, wireless, maar ik betaal toch liever 50 euro per maand aan Homeconnect en heb de lijn voor mezelf.
Niet zo zeer voor het downloaden maar meer voor streams en voip.


Voordat ze begonnen prutsen vorige week aan hun centrale haalden we vlotjes 2MB/s hoor... Naast de vismarkt zitten helpt :)

Je hoeft enkel afspraken te maken dat iedereen overdag capped op 400-500kb/s en er is geen probleem.

En hebben btw Cityconnect plus...

Geplaatst: 12 okt 2008, 16:12
door tequila
staartmees schreef:
Tharuler schreef:Naar klantendienst belle heeft meestal geen zin... Iemand die iets meer weet?


als iedereen zo redeneert dan kan Dommel nooit te weten komen dat er ergens problemen zijn.


Dat kan heel goed zijn, maar dan moeten ze maar eens beseffen dat ze redelijk groot aant worden zijn en hun helpdesk die capaciteit dan ook moet aankunnen.

Ik verhuis volgend jaar, en voorlopig is er geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om mijn vebinding over te laten plaatsen.

Geplaatst: 15 okt 2008, 13:23
door RaPMaN
Regio 016 (Lubbeek): Deze morgen lag het weeral plat :evil:, dit is al de zoveelste keer op 2 weken tijd!!
En altijd pannes van aantal uren...

Als dit probleem blijft aanhouden, stap ik gewoon over want dit kan echt niet meer... Altijd als ik dringende mails moet sturen of zaken moet afwerken, ligt dat netwerk plat.

Geplaatst: 15 okt 2008, 17:14
door PieterV
Hmm... hier regio 056 (Kortrijk) en heb ook problemen met internet.

Connectie maken geen probleem, surfen dikke miserie met momenten.
Heb nog nooit zoveel browser time-outs gezien als vandaag.

Geplaatst: 15 okt 2008, 19:20
door staartmees
op het BGC-forum gelezen dat er ook met BGC's ADSL problemen zijn in de zone 016.

zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=21072

Geplaatst: 16 okt 2008, 23:01
door RaPMaN
En hupla, theeft er weer een 30tal minuten uitgelegen...

Geplaatst: 21 okt 2008, 17:13
door yurifedov
RaPMaN schreef:En hupla, theeft er weer een 30tal minuten uitgelegen...


30 minuten is nog aanvaardbaar.
Sinds begin juni dat ik bij dommel ben is het al 5e keer dat ze meer dan 2 uur uitlegen.(tijdens kantooruren)
Vandaag ook van 7u11 tot 16u40 geen IP kunnen krijgen.
Ik ben benieuwd wat hun uitleg deze keer zou zijn. Weer probleem bij een of ander leverancier.
Ik heb echt spijt van mijn overstap, 2 jaar bij EDPNet en geen enkel keer probleem. Daarvoor bij Tiscali ook geen probleem tot ze overgenomen werden door Scarlet.
Niet goed bezig Dommel.

Geplaatst: 21 okt 2008, 22:35
door Marillian
Even iets opklaren, er was een storing in de 016 zone, maar die is opgelost. Heeft misschien wel een tijdje gekost, maar is wel opgelost. Volgens hum helpdesk was het probleem eerst gesignaliseerd rond 11u, waarna er meer meldingen kwamen, en dan is er een technieker gaan kijken. Waarschijnlijk was er een wisselstuk of zo nodig en daarmee dat het even duurde voor het gefixt was.

Re: Dommel Internet problemen (regio 016 Leuven)

Geplaatst: 27 okt 2008, 19:24
door Bettina
HouseSessions schreef:Hallo,

Sedert gisteren kan ik niet meer surfen via mijn Dommel account. Mijn line sync lijkt in orde maar bvb een ping sturen naar de Dommel gateway levert geen reply op. Aangezien de Dommel helpdesk nog steeds een absolute RAMP is, vroeg ik me af of nog andere mensen problemen hebben met hun verbinding en of het probleem gekend is bij Dommel?

thnks, hs,

Ale gij hebt dan toch internet gehad , ik ben nu al 3 maand aant betalen en heb nog altijd geen internet , als ze nu eens mooi 1 voor 1 die telefoon oppakte zou al een gerust stelling zijn :x

Re: Dommel Internet problemen (regio 016 Leuven)

Geplaatst: 27 okt 2008, 21:11
door macamba
Bettina schreef:
HouseSessions schreef:Hallo,

Sedert gisteren kan ik niet meer surfen via mijn Dommel account. Mijn line sync lijkt in orde maar bvb een ping sturen naar de Dommel gateway levert geen reply op. Aangezien de Dommel helpdesk nog steeds een absolute RAMP is, vroeg ik me af of nog andere mensen problemen hebben met hun verbinding en of het probleem gekend is bij Dommel?

thnks, hs,

Ale gij hebt dan toch internet gehad , ik ben nu al 3 maand aant betalen en heb nog altijd geen internet , als ze nu eens mooi 1 voor 1 die telefoon oppakte zou al een gerust stelling zijn :x


Ja als je niet naar het BTW nummer belt zou wel al helpen :lol:

Geplaatst: 27 okt 2008, 21:46
door Fireblade
rofl.. dan nu de btw-nummer hype :P

Geplaatst: 29 okt 2008, 20:12
door tequila
Nog iemand snelheidsproblemen?
Upload is dik in orde, download is erbarmelijk.
Zit nu op 2993 kbps down, 1572 kbps up

En nee, ik ben geen 1 vergeten voor die 2993 down :)
Maar normaal haal ik hier normaal toch een 16Mb/s

Geplaatst: 29 okt 2008, 22:33
door tequila
Nevermind ...

Code: Selecteer alles

Dommel.com 
CityConnect Plus      
13779     1622     57%     
29-10-2008 22:30     
tequila 

Re: Dommel Internet problemen (regio 016 Leuven)

Geplaatst: 30 okt 2008, 08:04
door staartmees
Bettina schreef:Ale gij hebt dan toch internet gehad , ik ben nu al 3 maand aant betalen en heb nog altijd geen internet , als ze nu eens mooi 1 voor 1 die telefoon oppakte zou al een gerust stelling zijn :x


Al gehoord van een aangetekende ingebrekestelling? :roll:

Geplaatst: 01 nov 2008, 11:46
door tequila
Hier gaan we weer ...
Afbeelding

Geplaatst: 01 nov 2008, 14:55
door apostasia
same here.. had net nieuwe kabels gestoken, dacht dat het daaraan lag, mr met oude kabels is het nog hetzelfde.
Precies dat er ergens iemand een schaklaartje "snel/traag" ligt te switchen, enkele keren per minuut :-D

Geplaatst: 01 nov 2008, 15:10
door tequila
Net even de SNR waarden ed. uitgelezen. Ik zit op +/- 850m van de centrale.
AfbeeldingAfbeelding

internet

Geplaatst: 01 nov 2008, 15:19
door baxxie
Hier ook hetzelfde. Vorige week zaterdag en zondag had ik ook deze snelheden, net zoals vandaag. Normaal heb ik hier 15/1.5Mbit.

** off-topic :
Hoe krijg ik die printscr links uitgelijnd?
Een foto in 't midden van het scherm is ook maar onnozel.

Geplaatst: 01 nov 2008, 15:40
door ubremoved_983

Code: Selecteer alles

Your DOWNLOAD Speed:
2335 kbps or 292 KB/sec


Your UPLOAD Speed:
648 kbps or 81 KB/sec


Hier vant zelfde al heel de dag ( trouwens door de week ook al een paar avonden gehad ). Ik heb hier al enorm veel packetloss naar de gateway ...

Geplaatst: 01 nov 2008, 16:13
door deej
Hier niet veel beter vandaag:

Afbeelding

Geplaatst: 01 nov 2008, 16:30
door Marie-Anne
idd het is niet vooruit te branden :-(

Geplaatst: 02 nov 2008, 10:36
door Marie-Anne
Vanmorgen om 06:30 was m'n snelheid acceptabel.

Vanaf 09:30 oplopende pingtijden en afnemende download snelheid.

Ik krijg sterk de indruk, dat Dommel vanaf de DSLAM (Vismarkt) naar ATM een serieus capaciteitsprobleem heeft.

Geplaatst: 02 nov 2008, 11:06
door apostasia
zou kunnen; gisterenavond (vanaf een uur of 9 denk ik) volle snelheid, nu de helft

Geplaatst: 02 nov 2008, 11:22
door ubremoved_983
Ge kunt er bijna uw klok opzetten ... hier vanmorgend full speed. Sinds 10:00 niemeer vooruit te branden.

Geplaatst: 02 nov 2008, 11:41
door deej
En heeft er al iemand een ticket geopend?

Geplaatst: 02 nov 2008, 12:19
door Marie-Anne
deej schreef:En heeft er al iemand een ticket geopend?


Ik wordt schijtziek van Dommel.

De enige (aangetekende) ticket(s) die ik nog ga openen, is over 28 dagen m'n opzeg :-D

Geplaatst: 02 nov 2008, 13:16
door jade767
Begint hier wel fameus tege te steke die lag. Hopelijk losse ze het snel op want was gisteren ook al zo :|

Geplaatst: 02 nov 2008, 15:52
door deej
jade767 schreef:Begint hier wel fameus tege te steke die lag. Hopelijk losse ze het snel op want was gisteren ook al zo :|


Ja online gamen is er momenteel niet meer bij :(